Visa fullständig version : Lite allmänna frågor (rehab)
Var hos en läkare och en sjukgymnast på Ortoped-avdelningen på MAS idag, fick en Remiss till e sjukgymnast, saken är den att på lappen så står det bara namnet på den doktorn jag var hos, samt problemet. Inget namn på sjukgymnasten jag skulle till eller så, utan de sa det bara muntligt till mig. Innebär detta att jag kan gå till vilken sjukgymnast som helst? Statlig som privat, så länge jag har remissen?
Ifall det är så, kan ni rekommdera någon? Antingen i Malmö (helst centralt) eller nere i Näset (om ni nu vet vart det är :p).
Björne
remissen brukar gälla till vissa sjukgymnaster...
Jag frågade när jag fick min remiss om jag fick gå till en naprapat
men det fick jag inte för han kosta ca 4ggr mer än en vanlig
sjukgymnast.
Tror att sjukgymnasten måste ha ett avtal med landstinget eller liknande.
Men sen får du välja vilken du vill som har det.
Ring o fråga så får du nog svar
Det verkar som det är så det ligger till ja.
Så, något ställe som finns centralt i Malmö, där duktiga sjukgymnaster finns?
remissen brukar gälla till vissa sjukgymnaster...
Jag frågade när jag fick min remiss om jag fick gå till en naprapat
men det fick jag inte för han kosta ca 4ggr mer än en vanlig
sjukgymnast.
Tror att sjukgymnasten måste ha ett avtal med landstinget eller liknande.
Men sen får du välja vilken du vill som har det.
Ring o fråga så får du nog svar
Det där är olika i sverige. Jag har varit hos Naprapat som endast kostat 100kr/gång(Landstings taxa) dom första 3ggr. Då utan att gå via doktor
Det verkar som det är så det ligger till ja.
Så, något ställe som finns centralt i Malmö, där duktiga sjukgymnaster finns?
Jag har bra erfarenheter av http://www.imc-malmo.com/
Jag är dock inte helt säker på hur man går till vida om du inte har en klubb i ryggen, men tycker att om du fått en remiss så borde det ju gå bra. Fast jag vet inte säkert.. Kolla sidan, så hittar du nog mer info.
Edit: "i.m.c. är naturligtvis även tillgängligt för dig som inte idrottar."
Hmm.... Har för mig att om man ska få använda remiss hos sjukgymnaster så ska dom vara anslutna till försäkringskassan, och det är inte IMC.
Jag har bra erfarenheter av http://www.imc-malmo.com/
Jag är dock inte helt säker på hur man går till vida om du inte har en klubb i ryggen, men tycker att om du fått en remiss så borde det ju gå bra. Fast jag vet inte säkert.. Kolla sidan, så hittar du nog mer info.
Edit: "i.m.c. är naturligtvis även tillgängligt för dig som inte idrottar."Har en styrkelyft-klubb i ryggen :)
Har en styrkelyft-klubb i ryggen :)
Allright!
jag har mest erfarenhet av deras läkare (ortoped), men kan inte tänka mig att deras sjukgymnaster är något annat än bra.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.