Visa fullständig version : När man inte märks i tråden
H.Emanuel
2005-11-15, 06:54
Jag har noterat att när jag ibland gör inlägg i vissa trådar så är det som om ingen uppfattar just det jag skrivit. Ibland skriver till och med någon annan peron samma sak som jag skrivit och då blir det repsons från alla håll. Är det här en sån där sak man gör bäst i att helt enkelt bara glömma?
Jag läser dina poster i alla fall. :)
King Grub
2005-11-15, 07:04
Är det här en sån där sak man gör bäst i att helt enkelt bara glömma?
Nej, jag rekommenderar ångest.
H.Emanuel
2005-11-15, 07:18
Nej, jag rekommenderar ångest.
Hmm, vad har du för forskningsunderlag för det tipset?
DU FÅR BÖRJA SKRIVA MED VERSALER OCH INTE SNÅLA MED UTROPSTECKNEN!!!!!!!!!!
En färg och lite fetstil kan också hjälpa till att särskilja just dina poster från mängden.
Skämt å sido så kanske du skall testa lite olika sätt att skriva saker på. Det kan ju ha att göra med ditt sätt att formulera dig. De som får allra flest svar är dock puckon som slänger ur sig sina sanningar utan minsta eftertanke, och det är kanske inget att eftersträva.
En färg och lite fetstil kan också hjälpa till att särskilja just dina poster från mängden.
Skämt å sido så kanske du skall testa lite olika sätt att skriva saker på. Det kan ju ha att göra med ditt sätt att formulera dig. De som får allra flest svar är dock puckon som slänger ur sig sina sanningar utan minsta eftertanke, och det är kanske inget att eftersträva.
du menar väl ändå: Livet är hårt, köp en hjälm
H.Emanuel
2005-11-15, 07:25
Det du säger nu är att det är på grund av mig. Jag får ingen tröst, utan bara bekräftat att jag har rätt. Är du psykologi-utbildad eller?
H.Emanuel
2005-11-15, 07:35
Jag läser dina poster i alla fall. :)
:bow:
Att ha en från mängden utstickande avatar kan hjälpa också, tex en rabiessmittad penis ;) *innocent*
MasterChief
2005-11-15, 07:55
Bli en förespråkare av HIT så kommer alla att kommentera det du skriver. :thumbup:
Det du säger nu är att det är på grund av mig. Jag får ingen tröst, utan bara bekräftat att jag har rätt. Är du psykologi-utbildad eller?
Om du läser mitt inlägg igen så ser du säkert att jag inte skriver att det är på grund av dig. Däremot skriver jag att det kan vara det. Det är hur som helst det enda du kan styra själv.
Jag uppfattade inte att det var tröst du var ute efter, förresten. Men okej då. Liiiiilla gubben, det är klaaart dom lääser dina poster, det är bara det att du skriver så smart och bra så ingen törs svara på dem i rädsla att göra bort sig. Du är ju bäst! Bry dig inte om det. Stå på dig! Heja heja!
:D
händer mig hela tiden..fattar inte ens varför ja skriver längre....
det var länge sen Angel skrev nåt inlägg, undra var hon tagit vägen
det var länge sen Angel skrev nåt inlägg, undra var hon tagit vägen
Hmmmm. Namnet låter bekant men jag kan inte riktigt placera det.... :confused:
Nitrometan
2005-11-15, 09:22
Bli en förespråkare av HIT så kommer alla att kommentera det du skriver. :thumbup:
Precis. Du har kommit på det tricket!
Fast jag tror att bröderna Mentzer kunde de optimala postningsteknikerna... *popcorn*
HookersUnited
2005-11-15, 09:30
Jag tror att det har mycket att göra med att många bara skrollar förbi de som inte är vad man kan se som högstatusmedlemmar.
I en tråd om *insert valfritt ämne* så kan 9000 användare med 2 eller mindre inlägg ha gett bra svar, en kostfantom glider in och skriver i princip samma sak, lämnar referens varpå onanimaffian höjer honom till skyarna och fortsätter sitt maniska liv med öga för detaljer och bristande helhetsperspektiv.
Nitrometan
2005-11-15, 09:38
Hooker: snygg observation! :thumbup:
TrasMannen
2005-11-15, 10:24
Jag tycker det är aaasirriterande när folk skriver exakt samma sak som andra. I samma tråd. om man tycker lika dant. håll med eller håll käft.
Det är inte alls ovanligt att jag medvetet väljer att läsa inlägg utifrån vissa specifika urvalsmetoder, där den mest uppenbara bygger på vilken/vilka user/s som författat postsen. Internet-fame-faktorn blir emellanåt nästan trivsamt påtaglig, då jag stundtals använder sökmotorn eller "find all posts by"-funktionen, enbart för att komma åt någon viss användares inlägg. En annan möjlighet är att leta i debatt/svars-kluster, genom att exempelvis scanna vilka andra users som; Sverker (Nutrition), Stahlberg (SL samt Självgodhet), Lizard (Centralanervsystemet ;) samt mycket annat), Kwon (Glädjespridning och MMA), Trance, Bärs, Skaparn, Tolkia (Debatt/Moral/Åsikter), och liknande användare väljer att befatta sig med. Sen har vi givetvis Sheo och Mini, som båda står på varsin sida av rationellt tänkande. Vill man få en daglig dos av hysteriskt upprorstänk så är det lämpligt att ta en eftermiddag med Minis inlägg, och behöver du istället lugnande klarsynt rationalitet och struktur så är det bara att följa i Sheo's forumfotspår en dag.
Sedan finns det givetvis nemesis-scanning, där Jacksatan och Jwzrd för tillfället utgör ett par som ibland kan vara riktigt underhållande, även när "stridsyxan är nedlagd". ;)
Jwzrd står för sig själv, har man trist en förmiddag så är det bara att söka efter lite posts av honom, och så vips är man mitt inne i fullfjädrad kolozzeum-action. :thumbup:
Jag tycker det är aaasirriterande när folk skriver exakt samma sak som andra. I samma tråd. om man tycker lika dant. håll med eller håll käft.
I viss mån, ja. Värre tycker jag det är då någon efter en diskussion där man avhandlat vissa delar av ämnet kommer och ställer exakt samma fråga igen för att det var för jobbigt att läsa de 10 föregående sidorna.
LBacker: AAAhhhhhh!! Jag har fått ett interneterkännande. Min tid här har betalt sig. Lustigt dock att fann några utpräglade vänsterdebattörer att namnge (med tolkia som ett hittills något kryptiskt fenomen vilket jag reserverar mig för). Är detta månne talande för brädan eller för din selektion?
Slartibartfast
2005-11-15, 10:44
Jag tror att det har mycket att göra med att många bara skrollar förbi de som inte är vad man kan se som högstatusmedlemmar.
I en tråd om *insert valfritt ämne* så kan 9000 användare med 2 eller mindre inlägg ha gett bra svar, en kostfantom glider in och skriver i princip samma sak, lämnar referens varpå onanimaffian höjer honom till skyarna och fortsätter sitt maniska liv med öga för detaljer och bristande helhetsperspektiv.
Sen kan man ju fråga sig hur man kan lita på någon som inte har nåt belägg för vad de säger om t.ex. proteinupptag, annat än personlig erfarenhet. Då blir det ju hälso.info. av allting.
Men sådant kan ju vara avhängigt av läsarens förkunskaper och intresse. Det någon uppfattar som repetition kan av någon annan tolkas som fördjupning eller att frågan belyses på annat sätt. Det blir ju ett jävligt trist forum om trådarna är 13 sidor "word" och " :thumbup: "
Exakt som hookern skriver är det ju, måste ibland vara lite frustrerande att ignoreras helt så fort ngn "kändis" kommer in och skriver :)
I viss mån, ja. Värre tycker jag det är då någon efter en diskussion där man avhandlat vissa delar av ämnet kommer och ställer exakt samma fråga igen för att det var för jobbigt att läsa de 10 föregående sidorna.
LBacker: AAAhhhhhh!! Jag har fått ett interneterkännande. Min tid här har betalt sig. Lustigt dock att fann några utpräglade vänsterdebattörer att namnge (med tolkia som ett hittills något kryptiskt fenomen vilket jag reserverar mig för). Är detta månne talande för brädan eller för din selektion?
Du är härmed erkänd Skaparn! ;)
Egentligen borde jag väl inte nämna de mest extrema vänsteryttringarna som en direkt del av min selektionsprocess, främst eftersom mina receptorer långsamt mättas på den inläggsfronten (då trötthet uppstår inom mig när bristande skicklighet samt konsekvens ofta visar sitt fula tryne genom vänsterfalangen), däremot utgör samtliga extremer klara sekundära aktörer i mitt personliga urval. Polariseringen som uppstår i kölvattnet av samtliga moraliska/filosofiska/politiska ställningstaganden föder mitt intresse för de båda diskuterande parterna samt för diskussionen i sin helhet, vilket sedan (förhoppningsvis) leder över i nya kolozzeumposters som är intressanta att ta del av.
Den politiska indelningen intresserar mig alltså föga. Men all samhällsdebatt som håller någorlunda god resonlig ton bör uppmuntras, och ur denna föds rimligtvis nya forumskönheter för mig att skåda och åtnjuta. :)
Slartibartfast
2005-11-15, 11:14
Exakt som hookern skriver är det ju, måste ibland vara lite frustrerande att ignoreras helt så fort ngn "kändis" kommer in och skriver :)
Man blir inte ignorerad om man har belägg på det man säger. Om man så har en enda post.
H.Emanuel
2005-11-15, 11:14
Det är inte alls ovanligt att jag medvetet väljer att läsa inlägg utifrån vissa specifika urvalsmetoder, där den mest uppenbara bygger på vilken/vilka user/s som författat postsen. Internet-fame-faktorn blir emellanåt nästan trivsamt påtaglig, då jag stundtals använder sökmotorn eller "find all posts by"-funktionen, enbart för att komma åt någon viss användares inlägg. En annan möjlighet är att leta i debatt/svars-kluster, genom att exempelvis scanna vilka andra users som; Sverker (Nutrition), Stahlberg (SL samt Självgodhet), Lizard (Centralanervsystemet ;) samt mycket annat), Kwon (Glädjespridning och MMA), Trance, Bärs, Skaparn, Tolkia (Debatt/Moral/Åsikter), och liknande användare väljer att befatta sig med. Sen har vi givetvis Sheo och Mini, som båda står på varsin sida av rationellt tänkande. Vill man få en daglig dos av hysteriskt upprorstänk så är det lämpligt att ta en eftermiddag med Minis inlägg, och behöver du istället lugnande klarsynt rationalitet och struktur så är det bara att följa i Sheo's forumfotspår en dag.
Sedan finns det givetvis nemesis-scanning, där Jacksatan och Jwzrd för tillfället utgör ett par som ibland kan vara riktigt underhållande, även när "stridsyxan är nedlagd". ;)
Jwzrd står för sig själv, har man trist en förmiddag så är det bara att söka efter lite posts av honom, och så vips är man mitt inne i fullfjädrad kolozzeum-action. :thumbup:
Alla de du nämner ovan är främlingar för mig :D
H.Emanuel
2005-11-15, 11:15
händer mig hela tiden..fattar inte ens varför ja skriver längre....
Hej! Välkommen till kolozzeum!
H.Emanuel
2005-11-15, 11:18
Man blir inte ignorerad om man har belägg på det man säger. Om man så har en enda post.
Typ om hur man torkar sig i arslet?
Alla de du nämner ovan är främlingar för mig :D
Haha! :D
We're on to something!
Alla har kanske sina mer eller mindre "färdiga" kontaktnät på kolozzeum. Månne för att utbudet av människor är så (för) stort, vilket kanske leder till en viss social överbelastning, och man väljer därför att "isolera" sig i smågrupper likt de i andra sociala sammanhang?
Slartibartfast
2005-11-15, 11:20
Typ om hur man torkar sig i arslet?
Skärp dig. Du vet vad jag menar.
HookersUnited
2005-11-15, 11:41
Sen kan man ju fråga sig hur man kan lita på någon som inte har nåt belägg för vad de säger om t.ex. proteinupptag, annat än personlig erfarenhet. Då blir det ju hälso.info. av allting.
Jag skrev "...har gett bra svar". Om du tar löst på någon som skriver "ta typ tre protein drinkar typ whey 80 eller ett vassle så får du fina mukkler ta inte gainer för de lägger sig bara runt magen så man inte ser sixpacket sa en fett big biff sist jag gymmade!!1!" så dömmer jag dig inte.
Sen kan man fråga sig hur många som verkligen läser de studier som det hänvisas till. Jag får känslan att de flesta gymfjortisar ser det som ett kvitto. "Oh wow fett med coolt att typ kunna värsta doctorschience shitgrejen!! Det är säkert sant!!?LOL! Fett med biff?"
Jag är övertygad att OM de personer som presenterar bra fakta vill vara full i fan skulle de kunna driva samtliga blinda får till vansinne genom att fabricera diverse sanslösa referenser eftersom antalet som läser den hänvisade studien är lätträknade.
Jag är övertygad att OM de personer som presenterar bra fakta vill vara full i fan skulle de kunna driva samtliga blinda får till vansinne genom att fabricera diverse sanslösa referenser eftersom antalet som läser den hänvisade studien är lätträknade.
Är inte det Grubs jobb? att driva alla blinda får till vansinne!
Jag skrev "...har gett bra svar". Om du tar löst på någon som skriver "ta typ tre protein drinkar typ whey 80 eller ett vassle så får du fina mukkler ta inte gainer för de lägger sig bara runt magen så man inte ser sixpacket sa en fett big biff sist jag gymmade!!1!" så dömmer jag dig inte.
Sen kan man fråga sig hur många som verkligen läser de studier som det hänvisas till. Jag får känslan att de flesta gymfjortisar ser det som ett kvitto. "Oh wow fett med coolt att typ kunna värsta doctorschience shitgrejen!! Det är säkert sant!!?LOL! Fett med biff?"
<Standardinlägg om oförmåga att torka eget arsle #42> :D
HookersUnited
2005-11-15, 11:47
Nja. en sån post följs oftast av ett "Är det verkligen så? Vad har *insert valfri kolo-legend* att säga om saken? I don't know what to do, i'm so confused! :cryout:"
Sen kommer en tummen upp *insert valfri kolo-legend* eller en ny studie som säger emot det tidigare påståendet.
Varpå den osäkre själen vrålar "Haha n00b! fett aegd!" eller ändrar sin detaljnoja från det ena till det andra.
Slartibartfast
2005-11-15, 11:49
Men HUR ska man kunna veta att ett påstående är sant oavsett vem det kommer från om de inte har nåt vetenskapligt belägg för det? Bara för att personen i fråga kan uttrycka sig i skrift betyder inte det att det han säger är fakta.
Jag skulle ALDRIG tagit notis om att man behöver natrium i vattet man dricker under träning för att det ska tas upp om jag inte läst en studie som visar att så är fallet. Jag hade avfärdat det som nonsens om det var nån okänd som hade sagt det. Sen hade jag ändrat inställning helt om han postat en studie som belägg för sitt påstående.
Anledningen till att alla tror på Grub är för att han postar belägg för ALLT han säger. Om nån annan skulle göra samma sak skulle jag/man tro precis lika mycket på honom.
HookersUnited
2005-11-15, 12:07
Men HUR ska man kunna veta att ett påstående är sant oavsett vem det kommer från om de inte har nåt vetenskapligt belägg för det? Bara för att personen i fråga kan uttrycka sig i skrift betyder inte det att det han säger är fakta.
Ett bra svar kan väl innehålla en referens även om det är någon ny på brädan som skriver?
Anledningen till att alla tror på Grub är för att han postar belägg för ALLT han säger. Om nån annan skulle göra samma sak skulle jag/man tro precis lika mycket på honom.
Fel. Det stämmer säkert på en del. Men många sväljer det som kommer enbart pga vem det kommer ifrån.
Jag skulle ALDRIG tagit notis om att man behöver natrium i vattet man dricker under träning för att det ska tas upp om jag inte läst en studie som visar att så är fallet. Jag hade avfärdat det som nonsens om det var nån okänd som hade sagt det. Sen hade jag ändrat inställning helt om han postat en studie som belägg för sitt påstående.
Det finns en intressant nyansskillnad att göra här. King Grub och alla andra erfarna här pratar ofta om vad dom själva anser är bra ideer och metoder. MEN King Grub är dessutom nästan ensam om att även publicera abstracts och referenser från vetenskapliga studier - väldigt ofta sådana han själv inte låter styra sitt liv på något vis.
Tricket är att för att kunna dra nytta av osmält information (dvs: rena abstracts och studier som refereras till) så måste man själv vara medelbegåvad och utrustad med en god slutledningsförmåga, kunna tänka rationellt och sätta saker i rätt relation till varandra í rätt proportioner. Det är lättare att lyssna och ställa rätt frågor till någon med sagda egenskaper som redan funderat rätt mycket på det hela.
Upplever du tex att du halvdör i vätskebrist efter dina träningspass på grund av att du inte tillsatt ditt vatten salt motsvarande en koncentrationsökning av 500mg natrium per liter vatten? Själv tog jag faktiskt det tipset till mig för att jag upplever att jag är törstig men jag pissar bara resten av natten om jag försöker släcka törsten.
Jag har noterat att när jag ibland gör inlägg i vissa trådar så är det som om ingen uppfattar just det jag skrivit.
Se det som något positivt. Ingen brukar svara på mina inlägg, men jag vet att det bara är för att jag skrivit något så smart att om alla skulle ta till sig av det så skulle diskussionen ta slut. Så de väljer istället att inte låtsas om det eftersom de så gärna vill fortsätta att provocera fram dumma svar av varandra.
Fel. Det stämmer säkert på en del. Men många sväljer det som kommer enbart pga vem det kommer ifrån.
Du säger det som att det vore nåt nytt.. sen när stämde inte det där in på nån typ av informationsflöde öht?
"Det är inte vad som sägs, utan vem som säger det", som nån smart snubbe sa nån gång. :D
norsk_gadd
2005-11-15, 12:16
Se Mig !!!
Scratch89
2005-11-15, 12:18
Vilka är det som skrivit? Det är tre fulla sidor, men jag ser inga posts? :confused:
HookersUnited
2005-11-15, 12:23
Du säger det som att det vore nåt nytt.. sen när stämde inte det där in på nån typ av informationsflöde öht?
Det var fan jag som kom på det!!! ;)
"Det är inte vad som sägs, utan vem som säger det", som nån smart snubbe sa nån gång. :D
Så sant som det var sagt.
Lasse Kongo
2005-11-15, 12:24
Ingen som lägger märke till dig?
Gör som Coleman så märks du ;)
norsk_gadd
2005-11-15, 12:26
Ingen som lägger märke till dig?
Gör som Coleman så märks du ;)
Alltid sagt att han har en riktig modell-kropp. :thumbup:
Det var fan jag som kom på det!!! ;)
Så sant som det var sagt.
Ja.. vafan.. jag ville ju bara vara med så jag kunde quota in det där.. :D
Normalt sett så pratas det ju om "mannen bakom orden", och "kvinnan bakom mannen/kvinnan bakom spisen". ;)
Men på internet blir den biten svår och förvandlas istället till "orden bakom orden/referenserna bakom orden/illusionen bakom orden".
HookersUnited
2005-11-15, 12:33
Ja.. vafan.. jag ville ju bara vara med så jag kunde quota in det där.. :D
Säg som det är, du vill ha en kram? :)
Slartibartfast
2005-11-15, 12:35
Ett bra svar kan väl innehålla en referens även om det är någon ny på brädan som skriver?
Absolut. Det är ju det jag säger. :thumbup:
Fördelen med Grub är att man får allting färdigtuggat så att säga. Han presenterar färdiganalyserade åsikter men sätter alltid till källan så man själv får läsa igenom den och om man vill forma sig en egen åsikt som kanske är en annan än Grubs.
För att synas bör man:
1. Stå för extrema åsikter.
2. Vara en idiot som vägrar ge sig.
3. Förolämpa folk.
Gärna alla tre kombinerade.
För att synas bör man:
3. Förolämpa folk.
Alternativt:
Vara singel och tjej.
Alternativt:
Vara singel och tjej.
Singel?
Jag är helt inne på Hookersuniteds linje, med tillägget att, man syns även väldigt bra på Kolozzeum, om det på något sätt visar sig att man var en sån som satt längst bak i klassrummet, och hade bemästrat konsten att smygröka, när man gick i högstadiet.
Singel?
(Det är väl där Angel brister?) :)
HookersUnited
2005-11-15, 13:15
Fördelen med Grub är att man får allting färdigtuggat så att säga.
Jepp, kungen presenterar fakta för oss bönder.
Han presenterar färdiganalyserade åsikter men sätter alltid till källan så man själv får läsa igenom den och om man vill forma sig en egen åsikt som kanske är en annan än Grubs.
Jag tror att dom flesta är för lata.
Hur man kan se på det.
Protein
mRbOdYbUiLdErKuNgEn tänker=omg n00b!
Det stämmer mycket riktigt för böveln!:thumbup:
Effects of fett, protein och kolhydrater lol, Experientia. 1798 Januari 34;47(2):168-72.
Dr Snuggles JR, Principles of food'n stuff, 3rd, rev ed. Med Sport Sci. Brolin, McDonald, 2019, vol 19, pp 113-278.
mRbOdYbUiLdErKuNgEn tänker=OMG YOU RULE!!!!
Herkulez
2005-11-15, 13:16
haha nej inte LIIIIIIIIILAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :laugh:
mRbOdYbUiLdErKuNgEn tänker=OMG YOU RULE!!!!
:laugh:
Hehhee, nej förfan...HookersUnited...YOU RULE!
Nitrometan
2005-11-15, 13:23
Se Mig !!!
Va? Jag tyckte det var nån där? Jag ser ingen?
Hallå?
mangemani
2005-11-15, 13:26
jo att man först skriver en sak som får noresponse och sen skriver en annan som får svar så att tråden nästan blir 4-5 sidor längre,känner man igen.
jag vet att jag kanske inte är så populär på det här forumet och det är väl därför som folk inte svarar så ofta eller whatever,men jag tänker så här,om det inte är någon som svarar på det jag skriver så betyder det att jag har rätt,alltså att ingen kan svara pga att jag har rätt och det är rätt så kul även fast det inte stämmer :thumbup:
Nitrometan
2005-11-15, 13:27
För att synas bör man:
3. Förolämpa folk.
Du glömde att man kan vara jävligt irriterande också, typ skriva med VERSALER i konstig färg.
:laugh:
Hehhee, nej förfan...HookersUnited...YOU RULE!
Japp. Om jag hade varit 10 år yngre så hade jag tyckt att det var en ägning.
Herkulez: :D Hehe
Nitrometan: Nu härmas du bara. *grr27*
Nitrometan
2005-11-15, 13:33
Nitrometan: Nu härmas du bara. *grr27*
Ja. Visst är det irriterande? *slap* *kissass*
Kebab-Arne
2005-11-15, 15:11
Ett bra riktmått på hur populär du är kan vara om folk startar "Grattis på födelsedagen" trådar om dig.
Som tidigare påpekat även diverse grova överskattingar och extrema åsikter. Jag ska bli Mr. Olympia ren och k*ulla Coleman i röven är ett bra exempel på hur man får uppmärksamhet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.