Visa fullständig version : Ny sjövarelse funnen
http://www.msnbc.msn.com/id/9993914/
Rock'nRoll
2005-11-15, 00:35
Sånt där är riktigt häftigt. Ännu häftigare om det finns levande exemplar. Kryptozologi (eller hur det nu stavas) överhuvudtaget är oerhört interesant!
Jag blir lite rädd jag! :laugh:
Men visst är det spännande
Sheogorath
2005-11-15, 00:42
Någon som har någon artikel, och bild, på den stora jävla blobb som strandade någonstans i, jag tror det var sydamerika? Har hållt mig för dåligt uppdaterad för att veta om man kommit fram till något vettigt. Någon hade en tanke om att det var ett ruttet valkadaver. Fan, jag borde som biologstuderande ha bättre koll på detta :em:.
Någon som har någon artikel, och bild, på den stora jävla blobb som strandade någonstans i, jag tror det var sydamerika? Har hållt mig för dåligt uppdaterad för att veta om man kommit fram till något vettigt. Någon hade en tanke om att det var ett ruttet valkadaver. Fan, jag borde som biologstuderande ha bättre koll på detta :em:.
Detta låter ju ännu mer intressant! En stor blobb säger du? Vilken färg hade den?
hangatyr
2005-11-15, 09:03
Sånt där är riktigt häftigt. Ännu häftigare om det finns levande exemplar. Kryptozologi (eller hur det nu stavas) överhuvudtaget är oerhört interesant!
fast i detta fallet är det väl gammal hederlig paleontologi? kryptozoologi handlar ju snarast om loch ness-odjur och dylikt?
Sheogorath
2005-11-15, 09:04
Detta låter ju ännu mer intressant! En stor blobb säger du? Vilken färg hade den?
Den vara bara stor och gelé-artad. Som en manet, fast stor som åtminstone en traktor (eller en val).
Arne Persson
2005-11-15, 09:07
Precis! CoC kan säkert komma med ett mer vetenskapligt utlåtande.
Off topic. Undertecknad har faktiskt hittat ett av de få mycket sällsynta fynd av skallben på en skånsk svanödla från krittiden. :)
Nitrometan
2005-11-15, 09:19
Det låter som nåt för CoC.
Intressant. Skönt att man inte har såna där man badar.
Cool badanka ;)
Men givetvis har även krokodierna tidigare utvecklingsstadier så det ärväl ignet att förvånas över. Jämförelsen med godzilla ser jag inte, det speciella med godzilla var inte käkarnas konstruktion utan storleken vilken detta exemplar inte sitter inne med ngn likhet till.
Precis! CoC kan säkert komma med ett mer vetenskapligt utlåtande.
Off topic. Undertecknad har faktiskt hittat ett av de få mycket sällsynta fynd av skallben på en skånsk svanödla från krittiden. :)
Har du raggat på stadshotellet i Lödde nu igen... :)
Arne Persson
2005-11-15, 10:18
Har du raggat på stadshotellet i Lödde nu igen... :)
Finns inget sådant i Lödde! ;)
Finns inget sådant i Lödde! ;)
Aj fan, my mistake. :em: :)
Rock'nRoll
2005-11-15, 11:17
fast i detta fallet är det väl gammal hederlig paleontologi? kryptozoologi handlar ju snarast om loch ness-odjur och dylikt?
Hmm.. Det är möjligt, kryptozoologi är spännande i alla fall
Sheo
Fram med länk eller bild på blobben! :thumbup:
Gabriel_
2005-11-15, 14:24
cooolt!
Sheo
Fram med länk eller bild på blobben! :thumbup:
Är inte Sheo men: http://www.gust.st/artiklar_kadavret03.html
Sparrisen
2005-11-15, 16:18
Själv hittade jag en sk "horseshoe crab" (Limulus) i Västerviks skärgård. Enligt min professor till biologilärare var det ett omöjligt fynd här i sverige, och att någon antagligen placerat ut den (ja den var död). Min teori är att den kommit hit med tex ett fraktvartyg, via en vattentank eller något.
http://www.horseshoecrab.org/anat/anat.html
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.