handdator

Visa fullständig version : Rädda Jens@idol kampanjen!

Dumleman
2005-11-14, 16:34
Igår var det en lustig prick på fb som fick en galen ide gällande programmet idol :laugh:. Den går ut på att rösta på den som är sämst, vilket visst är Jens, så att hans vinner vilket tvingar skivbolaget att göra en cd med honom. Vad tror ni om kampanjen, kommer de(vi) att lyckas? Själv har jag inte ens hört Jens.

http://www.raddajens.tk/

OggeP
2005-11-14, 16:37
Haha väl investerade 20kr :thumbup:

nottis
2005-11-14, 16:38
haha, det är ju faktiskt en skitbra ide, måste ju ha funnits massvis med folk som redan börjat med detta för flera veckor sedan iofs :)

victor_n
2005-11-14, 16:40
hahahaha suck:P

Zozza
2005-11-14, 16:41
Haha. Underbart!

Bronkitkorv
2005-11-14, 16:42
Jag är på för hel....

HenrY
2005-11-14, 16:43
Hahahah vikken LYSANDE ideé!:D

jag lägger denna som min signatur! :thumbup:

PowPow
2005-11-14, 16:50
Ha! :thumbup:

Karl_alfred
2005-11-14, 16:53
Ja roligt som bara sjutton vore de! Han är ju överlägset sämst. :laugh:

rQx
2005-11-14, 17:00
Kul att förstöra för den som verkligen förtjänar att vinna och som kämpat i flera år för att komma dit han/hon är...

AFanatic
2005-11-14, 17:00
Jaha det förklarar ju hur han har kunnat klara sig så länge. Då kan jag sluta vara irriterad nu då... :D

The Wolf
2005-11-14, 17:02
Haha.

Vilka, förutom Jens, är kvar i idol nu?

Edde_1
2005-11-14, 17:03
Haha, det har jag misstänkt ett tag. Har bara väntat på att få det bekräftat.
Im in :D

Nejv
2005-11-14, 17:04
FY FAN VAD GJUTET :D:D:D:D

Detta ska jag sprida vidare.

Wiiking
2005-11-14, 17:04
Kul att förstöra för den som verkligen förtjänar att vinna och som kämpat i flera år för att komma dit han/hon är...

ja, det är faktiskt ganska kul.

Jag ska lägga röst på Jens :hbang:

rQx
2005-11-14, 17:10
Kul kanske det är. Jag skulle varit med om ingen annan skulle blivit lidande men så är inte fallet. Så jag tycker bara det är omoget gjort.

Trance
2005-11-14, 17:19
Kul kanske det är. Jag skulle varit med om ingen annan skulle blivit lidande men så är inte fallet. Så jag tycker bara det är omoget gjort.

Buhu, jens har väl också kämpat.

tossefar
2005-11-14, 17:20
Haha kamma dig, ungarna har inte ens LEVT i flera år. Har man kämpat flera år för att bli något kasst så får man skylla sig själv.

Erik__
2005-11-14, 17:22
Haha kul för honom, du vann för att hela nötarsverige röstade på den dom tyckte sög mest.

fat_joe
2005-11-14, 17:32
sidan funkar inte *grr27*

Rockhard
2005-11-14, 17:32
Haha kamma dig, ungarna har inte ens LEVT i flera år. Har man kämpat flera år för att bli något kasst så får man skylla sig själv.

Hehe som 90% av de som tränar här på kolo =)

snelhest
2005-11-14, 17:33
tänk om vi skulle tvinga personen skaffa ett riktigt jobb. Eller tvingas använda sin talang och slå igenom på nått annat sätt "Idol 2005" :( . Det vore ju hemskt.

Dumleman
2005-11-14, 17:35
sidan funkar inte *grr27*
Jo men notera att du måste antingen vänta 15 sekunder eller också klicka på länken "Continue to RADDAJENS.TK: Den officiella Rdda Jens-sidan" i grå/vit text överst i mitten på sidan.

Mental
2005-11-14, 17:40
Den här kampanjen fins på ett eller annat sätt på de flästa stora forum, många hävdar att de startade den. Har sett den på 4 forum hittills. låter som en kul ide :thumpup:

AlexanderYeah
2005-11-14, 17:42
Kul om det lyckas. Juryn skulle ju flippa ur. Ingen skulle köpa hans skiva.

tp_88
2005-11-14, 17:42
Jo men notera att du måste antingen vänta 15 sekunder eller också klicka på länken "Continue to RADDAJENS.TK: Den officiella Rdda Jens-sidan" i grå/vit text överst i mitten på sidan.
Gå in på: http://www.impire.org/raddajens/index.htm istället...

rQx
2005-11-14, 21:11
Buhu, jens har väl också kämpat.
Möjlig men tyvärr inte lyckats.

Well, man kan sjunga sedan barnsben? Då har man kämpat längre.

Förstår fortfarande inte vad humorn i detta är. Ge det till någon som förtjänar det istället.

Nejv
2005-11-14, 22:53
Vi ska göra så att han lyckas!

Zozza
2005-11-14, 23:06
Gå och lägg dig rQx, gärna för evigt. ;)

Dumleman
2005-11-14, 23:16
Förstår fortfarande inte vad humorn i detta är. Ge det till någon som förtjänar det istället.
Se det som ett stort practical joke mot hela evenemanget eller ett socialt experiment. Meningen med tävlingen försvinner när den "sämste"(om man nu kan tävla i musik) vinner. För mig är det egentligen operationen i sig som är mest intressant, vilken fruktansvärd mobilisering det går att få ihop på några timmar/dagar med intarnät och de mänskliga/sociala nätverk som har bildats på senare tid med det.

Möjlig men tyvärr inte lyckats.
Nu är det ju så att om man verkligen kan sjunga så kan man lyckas utan idols hjälp.

hejhopp
2005-11-15, 07:37
ahahahaha blir en röst på jens nog en röst på Jens på fredag =)

Metal_boy_
2005-11-15, 07:45
Haha, man har ju funderat på om detta har pågått innan och jag kan förstå det. Det görs för att man vet att juryn avskyr jens och då är det roligt att jävlas. Men fy fan vad Agnes är snygg och sexig iiiiiiiiiiiiiiihelvete! Sexig röst och sexig allt för fan. En helnatt med henne så skulle man känna sig som född på nytt :naughty:

MasterChief
2005-11-15, 07:47
Herre min jesus...skaffa ett liv, puckon.

Krokodil
2005-11-15, 08:10
AB har snokat upp det...
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,730056,00.html

KRILLE!
2005-11-15, 09:09
Haha, Jens får mina 20 kr utan tvekan

Mucius
2005-11-15, 10:50
Alltså, det här är ju bara inte sant. Är ni inte friska i huvudet eller? Tänk på de andra tre deltagarna som verkligen är värda att vinna och har kapacitet att bli något stort. Om ni röstar fram Jens kommer han bara bli ännu mer smutskastad, det är inte ärligt mot killen.

Det hela är väldigt barnsligt men det är klart, alla får ju rösta som dem vill. Själv ska jag rösta 20 gånger på Sibel . . ingen är varken vackrare eller duktigare än henne.

Dumleman
2005-11-15, 12:09
Alltså, det här är ju bara inte sant. Är ni inte friska i huvudet eller? Tänk på de andra tre deltagarna som verkligen är värda att vinna och har kapacitet att bli något stort. Om ni röstar fram Jens kommer han bara bli ännu mer smutskastad, det är inte ärligt mot killen.

Det hela är väldigt barnsligt men det är klart, alla får ju rösta som dem vill. Själv ska jag rösta 20 gånger på Sibel . . ingen är varken vackrare eller duktigare än henne.
De som är riktigt duktiga klarar sig utan idol.

datorjaevel
2005-11-15, 12:11
skaffa nånting vettigt o göra

BajareN
2005-11-15, 13:17
Blir en röst på jens från min sida :D

Karl_alfred
2005-11-15, 13:28

Tagga ned lite torrboll *slap* :D

Solros
2005-11-15, 15:14
Dom som det gått bäst för är väl dom som inte gått hela vägen i plastfabriken.
Typ Brolle och Darin.

kharon
2005-11-15, 16:00

Verkligen värda att vinna? Varför skulle inte Jens vara det då?

Kapacitet att bli något stort ska grunda sig i att man är begåvad och har talang att göra musik som publiken gillar. Inte att man bara lärt sig sjunga covers och har ett förmöget produktionsteam i häcken.

Var det inte du som också var med i idols sa du, eller var det nån annan? :D

rQx
2005-11-15, 16:27
Ni som säger att dom kan lyckas utan idol vet tydligen inte hur svårt/tufft det är i musikbranchen.

jesse
2005-11-15, 16:35
Ni som säger att dom kan lyckas utan idol vet tydligen inte hur svårt/tufft det är i musikbranchen.

Men fatta, om BMG är intresserade av o göra en skiva med en duktig artist så kommer dom att göra de oavsett om denne person vinner eller kommer tvåa i Idol.

rQx
2005-11-15, 16:38
Det går ut på att ettan ska få kontrakt. Men visst kan dom signa tvåan också, men dom är ju inte säkra.

jesse
2005-11-15, 16:46
Det går ut på att ettan ska få kontrakt. Men visst kan dom signa tvåan också, men dom är ju inte säkra.

Men BMG vill ju tjäna pengar eller hur? Skulle det vara någon väldigt duktig som kommer tvåa/trea av någon anledning så kommer han/hon säkerligen få kontrakt också.

rQx
2005-11-15, 16:57
Men man kan inte veta i förväg. Så varför chansa och rösta fram en kass jävel?

Jan
2005-11-15, 16:59
Men man kan inte veta i förväg. Så varför chansa och rösta fram en kass jävel?

För att det är kul, torris.

rQx
2005-11-15, 17:05
Oj, varför sa ni inte det!? :laugh: :laugh: :laugh:

...

kharon
2005-11-15, 17:10

Jag vet precis hur svårt det är. Dom kan naturligtvis inte lyckas om dom inte har någon talang. Det räcker inte med att man kan sjunga en cover. Säkert finns/fanns det folk i idols som har riktig talang också.

Men man kan också göra musik för att man tycker att det är roligt och att man älskar det, inte för att få bling-bling och vara med på MTV-cribs. Då är musiken också bäst, tycker jag.

David86
2005-11-15, 17:17
Förstår inte riktigt vad du vill komma fram till där, så dom som lyckas i Idol har alltså inte vad som krävs för musikbranschen?

Vad hade vi missat utan Idol? Såvitt jag vet finns det 2 artister som Idol har producerat fram, en som knappt släppt några låtar på sistone, jag kan knappt heller nämna nån låt han har gjort och detta är alltså snubben som faktiskt vann Idol. Sen har vi killen som förlorade Idol men faktiskt är många gånger "större" än vinnaren själv, och hans låtar är något jag lätt kan klara mig utan.

rQx
2005-11-15, 17:52
Nej, utan att de har en chans att upptäckas. Finns många mycket begåvade sångare som ingen "upptäcker" men genom idol kan de förmedla sin talang.

Nu finns det ju vissa som tycker om denna typen av musik och köper och är intresserad av den så bara för att du inte vet så finns det de som köper och lyssnar.
Liak så med Darin, men likväl här finns det de som tycker om musiken.

Nä, nu ska jag sluta skriva orelevant i denna tråden? ;)

Dumleman
2005-11-15, 17:54
http://www.aftonbladet.se/atv/player.html?catID=29&clipID=4190 :laugh:

Yankeee
2005-11-15, 18:01
Varför har jag inte sett den här tråden förut? Klockrent är vad det är.

Kaboffastar
2005-11-15, 18:15
Varför har jag inte sett den här tråden förut? Klockrent är vad det är.

genialt rent utav ;D

reinholdsson
2005-11-15, 19:04
Ska nog faktiskt rösta för första gången.. på Jens.

Mest för att jag ogillar ett företag som kallar sina kunder för tjuvar mm.

Matte_Maiden
2005-11-15, 19:26
Haha, man har ju funderat på om detta har pågått innan och jag kan förstå det. Det görs för att man vet att juryn avskyr jens och då är det roligt att jävlas. Men fy fan vad Agnes är snygg och sexig iiiiiiiiiiiiiiihelvete! Sexig röst och sexig allt för fan. En helnatt med henne så skulle man känna sig som född på nytt :naughty:
Min kusins polare. :hbang:

ArooN
2005-11-15, 19:46
Nu kan ni köpa era egna tröjor för att stödja eran "idol" *screwy*

http://polyshop.se/raddajens/
Folk skall då tjäna pengar på ALLT.

Buckethead
2005-11-15, 19:48
Ska nog faktiskt rösta för första gången.. på Jens.

Mest för att jag ogillar ett företag som kallar sina kunder för tjuvar mm.
Det är inte det enda dom verkar göra. Sony verkar ha lite underliga saker för sig. http://hack.fi/~muzzy/sony-drm/
Riktigt intressant om det visar sig att dom själva bryter mot copyright med sitt skydd.

reinholdsson
2005-11-15, 19:53
Det är inte det enda dom verkar göra. Sony verkar ha lite underliga saker för sig. http://hack.fi/~muzzy/sony-drm/
Riktigt intressant om det visar sig att dom själva bryter mot copyright med sitt skydd.

Ja, det ska tydligen ha framkommit att de använd skyddad kod i sina root-kits. Nu hoppas jag alla användare, och upphovsmännen till den skyddade koden tar tillfället i akt och stämmer skiten ur dem.

hattfan
2005-11-15, 23:05
Förlåt att jag är en "näspetare" men grabbar försök hålla er till topicen!

Jag kan inte sluta tycka att det är så fruktansvärt kul! Snubbarna på flashback kan man ju undra var dom hittar på allt, men man kan ju bara skratta och ta emot...

Kastar iväg en beställning på en "Rädda Jens" munktröja as i write... Pengarna går till "bra" ändamål och snygg är den ju också, vad mer kan man begära?

Så i ärlighetens namn Jens *yourock*

rQx: Tyck gärna att jag är barnslig men hela "Idol"-grejen är enligt mig vrickad, speciellt när juryn är så sanslöst idiotiska och förstör små-tjejers/killars drömmar genom att sitta där och kasta skit på de unga.

Rädda Jens!

PowPow
2005-11-16, 00:27
En rädda jens-sida vars url inte presenterats här innan, tror jag:
http://raddajens.foo.se/

Dumleman
2005-11-16, 01:07
En rädda jens-sida vars url inte presenterats här innan, tror jag:
http://raddajens.foo.se/
Fullständigare lista över svenska forum får man leta efter :).

Diana
2005-11-16, 01:23
http://raddajens.foo.se
"Nu kan du även köpa Rädda Jens prylar på polyshop.se!"

Ooohhh årets julklapp!! passa på att fynda gott folk :hbang: :D
kommer bli större än buffalo detta :naughty:

jean-wim
2005-11-16, 01:24
En rädda jens-sida vars url inte presenterats här innan, tror jag:http://raddajens.foo.se/Wow! Så härligt postmodernt subversivt. Så... busigt!

Jag är med! :thumbup:

olwe
2005-11-16, 01:36
Vad ska man ringa för nummer då? Jag har ingen teve så jag kan inte se skiten live.

Jäkligt kul ide, jag ska sprida det vidare till alla jag känner.

Diana
2005-11-16, 01:43
mmmmmmmmm
han skulle bara veta vilken fanbase han har här på kolo den där jens :D

Dumleman
2005-11-16, 01:51
mmmmmmmmm
han skulle bara veta vilken fanbase han har här på kolo den där jens :D
Hah! Jens har en fanbase överallt! Folk lär rösta så jävulskt att idols sms-server havererar :D. Debatts sms-server gav ju upp när det handlade om fildelning så man vet aldrig :). Eller man kanske inte kan sms vad vet jag. Vissa snackar ju om att trycka upp flygblad, affischer och några om att sitta i publiken med en stor skylt där det ska stå något kul. Dock otroligt störigt att tv4 kommer tjäna pengar på detta.

PowPow
2005-11-16, 01:53
Vad ska man ringa för nummer då? Jag har ingen teve så jag kan inte se skiten live.

Jäkligt kul ide, jag ska sprida det vidare till alla jag känner.

Telefonnummer ska visst komma upp på sidan jag länkade till. Man vet inte vilket nummer man ska ringa till/sms:a till innan programmet börjat och Jens har uppträtt.

PowPow
2005-11-16, 01:56
Nytt träningslinne, någon?
http://polyshop.se/raddajens/detail.asp?intProductId=5840

Diana
2005-11-16, 02:11
Hah! Jens har en fanbase överallt! Folk lär rösta så jävulskt att idols sms-server havererar :D. .
:laugh: jaaa
jag kan se hur barn och ungdomar över hela världen offrar sina
sista ören av veckopengen för att rädda stackars jens!! :D

ska se om ja kan få mina kassörske kollegor ta på sej mina
hemmagjorda jenströjjor :naughty:

Diana
2005-11-16, 02:15
Nytt träningslinne, någon?
http://polyshop.se/raddajens/detail.asp?intProductId=5840
:laugh:
Oh! det linnet i gynstolen altså man skulle ÄGA :laugh:

Bobo
2005-11-16, 02:30
ska se om ja kan få mina kassörske kollegor ta på sej mina
hemmagjorda jenströjjor ::

Jenströjor eller Jeanströjor :confused:

Jeanströjor låter ju sexigt och passande en sträng bibliotikarieslut som du :naughty: :naughty:

Diana
2005-11-16, 02:52
Jenströjor eller Jeanströjor

Jeanströjor låter ju sexigt och passande en sträng bibliotikarieslut som du :naughty:
you wish :laugh:
fy fan de finns företagsmöjligheter här asså, jenströjjor i jeans?
tillräckligt tajta för att göra alla manliga kunder till stammisar och sammtidigt
-with the power of jens- locka kolo folket att köpa sina kvargar och
kycklingfileer där :naughty: :D

blekfet2
2005-11-16, 05:51

att vinna ett skivkontrakt i tv....men lägg ägg! :D

nu ska här röstas (aja på fredag iaf)

Metal_boy_
2005-11-16, 08:03
När ska vi starta en Sätta Agnes-kampanj då??

Scratch89
2005-11-16, 08:19
rQx: Tyck gärna att jag är barnslig men hela "Idol"-grejen är enligt mig vrickad, speciellt när juryn är så sanslöst idiotiska och förstör små-tjejers/killars drömmar genom att sitta där och kasta skit på de unga.

Ja, det är ju så synd om de stackars ungdomarna som går där helt frivilligt och helt utan talang.

Metal_boy_
2005-11-16, 08:22
Förlåt att jag är en "näspetare" men grabbar försök hålla er till topicen!

Jag kan inte sluta tycka att det är så fruktansvärt kul! Snubbarna på flashback kan man ju undra var dom hittar på allt, men man kan ju bara skratta och ta emot...

Kastar iväg en beställning på en "Rädda Jens" munktröja as i write... Pengarna går till "bra" ändamål och snygg är den ju också, vad mer kan man begära?

Så i ärlighetens namn Jens *yourock*

Rädda Jens!

Det är bättre att dom ljuger för dom o säger att dom är jättebra då? Är deltagarna så omogna att dom inte kan ta stark kritik, så är dom inte redo att bli artister i vilket fall. Då är det bättre att man är med i Småstjärnorna där alla barn är duktiga ;)

KRILLE!
2005-11-16, 09:53
När ska vi starta en Sätta Agnes-kampanj då??

skulle det vara "Sätta på Anges"? Isåfall hade jag nog ställt upp ifall jag inte hade flickvän.

Metal_boy_
2005-11-16, 12:03
skulle det vara "Sätta på Anges"? Isåfall hade jag nog ställt upp ifall jag inte hade flickvän.

sätta Agnes är samma sak. Jasså du har flickvän, men använd kondom då så har du ju inte nuddat henne sen :D

Yankeee
2005-11-16, 15:54
Juste att ett företag är med och sponsrar sidan :D

Dumleman
2005-11-16, 15:56
Juste att ett företag är med och sponsrar sidan :D
Ja och pengarna från reklamen ska gå till röster vad jag har förstått :D.

wintzell
2005-11-16, 17:40
Va i helvete, varför kan jag inte beställa mitt rädda Jens linne? Sidan e ju helt knas... *screwy*

Dumleman
2005-11-16, 22:37
Jaha nu har sidan stängts p.g.a. att webbdesignern hade lånat bilderna från tv4.se.
Dessa adresser fungerar och är helt utan copyrightskyddat material:
http://flybob.mine.nu/raddajens/
http://www.raddajens.info
http://www.raddajens.tk/

The Wolf
2005-11-16, 22:39
Men vafan, har det tryckts upp en massa löjliga tröjor nu också?

Seriöst? *screwy*

Halib
2005-11-16, 23:44
Aldrig kollat på Idol.. ngn som har en länk där man kan höra den där Jens sjunga??.. vill ju höra, eftersom alla säger att han är så kass...

kharon
2005-11-17, 08:13
Vad tror ni kommer Jens att vinna?

reinholdsson
2005-11-17, 08:56
Vad tror ni kommer Jens att vinna?

Egentligen tror jag inte att det kommer lyckas, men jag ska ge det ett försök och rösta på honom :)

kharon
2005-11-17, 09:24
Jag tror faktiskt att det kan lyckas! :D

hejhopp
2005-11-17, 15:29
Tror knappast att Jens vinner allt men jag tror däremot att han klarar sig denna vecka (hoppas innerligt iaf).

kharon
2005-11-17, 15:54
Tror knappast att Jens vinner allt men jag tror däremot att han klarar sig denna vecka (hoppas innerligt iaf).

Klarar han sig denna vecka så får ju säkert kampanjen mera slagkraft, då folk inser att det är möjligt. Ju längre han klarar sig desto större bli ju viljan att Rädda Jens. :devil:

MilkmaN
2005-11-17, 20:57
Har fixat avatar så man kan stödja jens jämt:

http://i34.photobucket.com/albums/d104/pTuz/Jens.jpg

Mandus
2005-11-17, 21:13
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,731085,00.html

Haha, hälsa hem Jens!

Kaboffastar
2005-11-17, 21:15
glÖm FÖr Fan Inte Att RÖsta PÅ Jens Nu !

backflash
2005-11-17, 21:18

Haha, hälsa hem Jens!

Aftonbladet brukar ju ha rätt :) ...

MilkmaN
2005-11-17, 21:21

Haha, hälsa hem Jens!

www.raddajens.tk
www.raddajens.info
www.polyshop.se/raddajens
http://raddajens.no-ip.org/

Ja du...

Dumleman
2005-11-17, 21:22

Haha, hälsa hem Jens!
*uppdate* Kvällstidningar skriver bara bajs!

Snake
2005-11-17, 22:25
Så jävla löjligt, har inte folk bättre saker för sig? Klart att små finniga pubertetsmonster tycker det är kul att göra revolt mot TV4 men jag tycker bara det är löjligt. Speciellt eftersom jag gillar musik, därför tycker jag det är jävligt mot dom 3 andra som faktiskt KAN sjunga.

Lets go luuuunaj.....!!!11

Dumleman
2005-11-17, 22:41
Så jävla löjligt, har inte folk bättre saker för sig? Klart att små finniga pubertetsmonster tycker det är kul att göra revolt mot TV4 men jag tycker bara det är löjligt. Speciellt eftersom jag gillar musik, därför tycker jag det är jävligt mot dom 3 andra som faktiskt KAN sjunga.

Lets go luuuunaj.....!!!11
Har du inget bättre för dig? Vissa skulle ju hävda att hänga i allmänt, det är "löjligt". Det här är ju ett slags socialt experiment, jag tror det kommer att skrivas en bok om det här :).

Jense
2005-11-17, 22:42
JA rädda mig nu förhelvete jag vill inte åka ur, nästa vecka är det ju glamour och då ska jag trä på mig en fin dress ba fö eeeeeeeeeeeeeer

Tricklev
2005-11-18, 00:00
Jag ska rösta! :D

MilkmaN
2005-11-18, 10:38
Ikväll 20.00 smällar det, jag räknar med ert stöd.

Snake
2005-11-18, 10:47
Ikväll 20.00 smällar det, jag räknar med ert stöd.

Så faaan heller.

Überbiffen
2005-11-18, 11:11
Har du inget bättre för dig? Vissa skulle ju hävda att hänga i allmänt, det är "löjligt". Det här är ju ett slags socialt experiment, jag tror det kommer att skrivas en bok om det här :).
:laugh: :thumbup:

norsk_gadd
2005-11-18, 11:14
Jag ska rösta. Spelar det någon roll vem som vinner? De kommer ju ändå bara producera skitmusik.

Nejv
2005-11-18, 12:16
Jeeeeeeeeeens You The Maaan

bolt
2005-11-18, 16:22
*bump*

reinholdsson
2005-11-18, 17:41

Haha, hälsa hem Jens!

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,731702,00.html

fat_joe
2005-11-18, 18:08
KOM IGÅG ATT RÖSTA IKVÄLL *popcorn*

norsk_gadd
2005-11-18, 18:08
Jag ska rösta!

fothermucker
2005-11-18, 18:31
.

<----- !!!11

MilkmaN
2005-11-18, 19:45
Fint initiativ där fothermucker!

wintzell
2005-11-18, 19:53
Nu är det snart dags! Ska ringa en gång och testa, om han klarar sig idag så köper jag ett rädda jens linne!

norsk_gadd
2005-11-18, 20:01
2 röster från mig idag.

fat_joe
2005-11-18, 20:41
nån som har nummret ? har inte sett programmet

JustinCredible
2005-11-18, 20:43
När Jens sjunger låter det som att han typ pratar utdraget.

Edit: fan jag missade numret till sms:et.

reinholdsson
"RÖSTNINGEN ÖPPNAR 20:00, SMS: "JENS" till 72400 / RINGA: 099-41403"

Tesla
Ring in o rädda jens nu!!!

fat_joe
Edit : ALLA RING 099-41403

Trance
2005-11-18, 20:46
Röstat, heja jens!

Första kvarten jag sett av Idol någonsin.

The Wolf
2005-11-18, 20:48
Första kvarten jag sett av Idol någonsin.´

Haha, vad tyckte du?

MasterChief
2005-11-18, 21:20
Alla som ringer på Jens för att bara förstöra är riktiga töntjävlar. Allvarligt, väx upp. Det finns tre riktigt bra artister som lägger ner allt på att lyckas och det skiter ni på. Pinsamt. Jag är förvånad över att vissa i den här tråden tycker det är kul. Hade faktiskt högre tankar om vissa i den här tråden. Skaffa ett liv. *spy*

blekfet2
2005-11-18, 21:30
Alla som ringer på Jens för att bara förstöra är riktiga töntjävlar. Allvarligt, väx upp. Det finns tre riktigt bra artister som lägger ner allt på att lyckas och det skiter ni på. Pinsamt. Jag är förvånad över att vissa i den här tråden tycker det är kul. Hade faktiskt högre tankar om vissa i den här tråden. Skaffa ett liv. *spy*

inte för att jag bryr mig i att rädda Jens mm...MEN att orka hetsa upp sig på dom som "röstar Jens" är väl minst lika tragiskt!?! :MrT:

JustinCredible
2005-11-18, 21:30
Aaah Jens slaktar mästerverket You Are Not Alone *grr*

Om MJ var död så skulle han snurra runt i graven.. Fast sexigt såhär
http://img.photobucket.com/albums/v151/kmm1402/Animations/KmmYANA.gif

Hur som helst så åker Jens ut idag. Så är det bara. Han sjöng så falskt att han kan bara inte få totalt tillräckligt mkt röster. Fast det vore kul om det gick.

Snake
2005-11-18, 21:36
inte för att jag bryr mig i att rädda Jens mm...MEN att orka hetsa upp sig på dom som "röstar Jens" är väl minst lika tragiskt!?! :MrT:

Inte om man uppskattar _musik_ och talang, Jens kan återgå till att mocka skit i Piteå.

Rockhard
2005-11-18, 21:37
Om MJ var död så skulle han snurra runt i graven.. Fast sexigt såhär
http://img.photobucket.com/albums/v151/kmm1402/Animations/KmmYANA.gif

:D

MasterChief
2005-11-18, 22:02

Om du tycker det så tycker jag synd om dig. För då är du också ett riktigt pucko.

Trance
2005-11-18, 22:04

1. Klart det är jätteroligt.
2. Tror du vinnaren av Idol är den som har mest talang och har kämpat hårdast?
3. Det är ett roligt socialt experiment som yttrar sig i ett förakt mot personer i juryn och framför allt Sony.
4. Att skaffa ett liv är svårt, att rösta på jens är lätt. Rösta Jens för en vacker framtid. Låt alla Idol-tittande miffon gråta sig till sömns över att jailbait-Agnes inte vann så de kunde få titta på musikvideon.

Zozza
2005-11-18, 22:05
Jag älskar dig Trance.

Mental
2005-11-18, 22:07
Du har röstat på jens! Rösta gärna igen!

Haha, lätt. har ett gammalt kontantkort att länsa, 60kr på jens :hbang:

MasterChief
2005-11-18, 22:17
1. Klart det är jätteroligt.
2. Tror du vinnaren av Idol är den som har mest talang och har kämpat hårdast?
3. Det är ett roligt socialt experiment som yttrar sig i ett förakt mot personer i juryn och framför allt Sony.
4. Att skaffa ett liv är svårt, att rösta på jens är lätt. Rösta Jens för en vacker framtid. Låt alla Idol-tittande miffon gråta sig till sömns över att jailbait-Agnes inte vann så de kunde få titta på musikvideon.

Du kan kräka upp hur mycket dumheter som helst tycks det...

1. Att förstöra för andra ingår inte i det jag tycker är kul. (fråga de berörda så tror inte jag de tycker det är kul).
2. Alla som är med i Idol har kämpat. Är du minsta bekant med det ordet så borde du ha respekt för det.

Trance
2005-11-18, 22:24
Du kan kräka upp hur mycket dumheter som helst tycks det...

1. Att förstöra för andra ingår inte i det jag tycker är kul. (fråga de berörda så tror inte jag de tycker det är kul).
2. Alla som är med i Idol har kämpat. Är du minsta bekant med det ordet så borde du ha respekt för det.

Det kan jag verkligen. Det är ingen som förstör för någon, alla spelar enligt spelets regler. Om TV4 skulle anser att folket skall få bestämma vem som skall vinna, nu bestämmer folket vem som vinner. Är det sämre om jens vinner än om Darin vinner för att varenda 13-årig tjej drömmer om att bli uppslickad i brygga av honom?

Det är inte liv och död, artisterna har fått mängder av exponering. Om de inte klarar sig med den så är de inte något att räkna med ändå. Så jag kommer nog inte gråta sig till sömns att de inte får en platta av Sony, designad enbart för att attrahera massan med melodier och covers som de vet säljer.

Sedan vetefan om detta kommer lyckas, Sveriges fjortisar är många...

sissa
2005-11-18, 22:29
åker inte jens ut blir jag sur

( nej, jag har inget liv. typ)

Nejv
2005-11-18, 22:30
fy fan, kom igen nu jens

Drfg
2005-11-18, 22:31
hehe spännande detta :D

Yankeee
2005-11-18, 22:35
Vafan

The Wolf
Hahaha, ni misslyckades grovt! :D

norsk_gadd
Hahahaha, fan!!
Jaja, vi gjorde vårt bästa!

Pudzianovski
HURRA!!

:D :thumbup: :thumbup:

Daniel Mattusch
Gråter en skvätt!

reinholdsson
2005-11-18, 22:37
Det var säkert uppgjort på förhand.. tv4 har ju ingen skyldighet att visa statistik så.

Nejv
2005-11-18, 22:38
Crap.

Trance
2005-11-18, 22:40
Bah, jäkla tv4 fuskade säkert. :-(

snelhest
2005-11-18, 22:41
TV4 visade "resultatet" flera minuter innan röstmaskinerna stängt :sleep:

MasterChief
2005-11-18, 22:42
Det kan jag verkligen. Det är ingen som förstör för någon, alla spelar enligt spelets regler. Om TV4 skulle anser att folket skall få bestämma vem som skall vinna, nu bestämmer folket vem som vinner. Är det sämre om jens vinner än om Darin vinner för att varenda 13-årig tjej drömmer om att bli uppslickad i brygga av honom?

Det är inte liv och död, artisterna har fått mängder av exponering. Om de inte klarar sig med den så är de inte något att räkna med ändå. Så jag kommer nog inte gråta sig till sömns att de inte får en platta av Sony, designad enbart för att attrahera massan med melodier och covers som de vet säljer.

Sedan vetefan om detta kommer lyckas, Sveriges fjortisar är många...

Du behöver inte fjanta dig. Jens är 17 år och ska ha mycket credit för det han gjort. Vad gjorde du när du var 17? Fantiserade om att skriva balla inlägg på kollo? Men det kan inte vara så kul för honom att läsa om "rädda Jens" kampanjen. Han är inte värd den skiten.

Så enkelt är det.

reinholdsson
2005-11-18, 22:43
TV4 visade "resultatet" flera minuter innan röstmaskinerna stängt :sleep:

hahaha, låter uppgjort :D

Zozza
2005-11-18, 22:44
Bah, jäkla tv4 fuskade säkert. :-(

Mjepp, "röstkonspiration!" ropar sig hela Sveriges forum hesa på i detta nu.. jag känner att en revolt är på G. :D

Trance
2005-11-18, 22:48
Du behöver inte fjanta dig. Jens är 17 år och ska ha mycket credit för det han gjort. Vad gjorde du när du var 17? Fantiserade om att skriva balla inlägg på kollo? Men det kan inte vara så kul för honom att läsa om "rädda Jens" kampanjen. Han är inte värd den skiten.

Så enkelt är det.

Rädda Jens har inte varit elakare mot honom än Juryn, ni är ju värre som älskar sådan mobbing-tv.

"OBS: Den här sidan är inte på något sätt menad som ett hån av Jens som trots allt är en duktig person som tagit sig så långt."

Står det trots allt på sidan. Ni gillar att titta på folk som gör bort sig på TV. Ni gillar att se när folk blir hånade av juryn. Så dags att kliva ner från era jäkla höga hästar bara för folk ville att någon annan än eran favorit skulle vinna. Ni är fan inte bättre än några andra som ville sprida ett budskap mot Sony, det handlade inte om att få en kass person vidare. Han åkte ut som fjärde person trots allt, detta innan någon kampanj var skapad. Detta handlade om att Juryn hatade honom, Sony Entertainment hatade honom. Alla visade detta hat och det vore roligt att se dem tvinga kora honom till vinnare.

Men nu är han ute, han engagerade mig i en dag. Så nu har ni Idol för er själva. Nu kan ni glädjas åt småflickor och småpojkar som sjunger covers, sedan nästa år kan ni samlas i sofforna och håna de som försöker bli något och mysa över Juryns hårda ord. Alltid lätt att döma andra.

Tricklev
2005-11-18, 22:49
Vad fasen :(

MasterChief
2005-11-18, 22:54
Rädda Jens har inte varit elakare mot honom än Juryn, ni är ju värre som älskar sådan mobbing-tv.

"OBS: Den här sidan är inte på något sätt menad som ett hån av Jens som trots allt är en duktig person som tagit sig så långt."

Står det trots allt på sidan. Ni gillar att titta på folk som gör bort sig på TV. Ni gillar att se när folk blir hånade av juryn. Så dags att kliva ner från era jäkla höga hästar bara för folk ville att någon annan än eran favorit skulle vinna. Ni är fan inte bättre än några andra som ville sprida ett budskap mot Sony, det handlade inte om att få en kass person vidare. Han åkte ut som fjärde person trots allt, detta innan någon kampanj var skapad. Detta handlade om att Juryn hatade honom, Sony Entertainment hatade honom. Alla visade detta hat och det vore roligt att se dem tvinga kora honom till vinnare.

Men nu är han ute, han engagerade mig i en dag. Så nu har ni Idol för er själva. Nu kan ni glädjas åt småflickor och småpojkar som sjunger covers, sedan nästa år kan ni samlas i sofforna och håna de som försöker bli något och mysa över Juryns hårda ord. Alltid lätt att döma andra.

Du skrev nyss att du sett din första kvart någonsin...Imponerande vad mycket du kan om ALLA som tittar på programmet och programmet i sig...
Hmm...vänta...du är en proffstyckare på internet, glömde det. Något jag lärt mig under de 12 år jag hållt på med internet är att undvika att tjabba med sådana som dig. Du har något slags behov av att leka bäst på ett byggarforum.

*go natt*

Trance
2005-11-18, 22:58
Du skrev nyss att du sett din första kvart någonsin...Imponerande vad mycket du kan om ALLA som tittar på programmet och programmet i sig...
Hmm...vänta...du är en proffstyckare på internet, glömde det. Något jag lärt mig under de 12 år jag hållt på med internet är att undvika att tjabba med sådana som dig. Du har något slags behov av att leka bäst på ett byggarforum.

*go natt*

Det är svårt att undvika Idol och hur det är uppbyggt. Nej, jag vet inte bättre än någon annan. Men blev trött på din inställning och dina förolämpningar, därför tog jag betet.

Zozza
2005-11-18, 23:01
Varför blir alltid folk som tycker om att diskutera mycket och gärna på internetforum förolämpade("proffstyckare på internet", "leka bäst"), diskussionsforum som detta är väl till för att just diskutera olika saker.. bah

Dumleman
2005-11-18, 23:09
Äh det här fick ju ett onödigt tråkigt slut! Fanns det någon kontrollant gällande röstningen?

snelhest
2005-11-18, 23:15
breitholz mamma

blekfet2
2005-11-19, 00:07
Om du tycker det så tycker jag synd om dig. För då är du också ett riktigt pucko.

ja det må hända, men jag har inte en pinne i arslet iaf! :D

blekfet2
2005-11-19, 00:09

Så enkelt är det.

är det något du vill erkänna? har du blivit dissad av juryn? kanske det är du som är Ballalalilala-snubben?? :laugh:

Snake
2005-11-19, 00:17
aaaaaaaaaahahahaha badabingbadaBOOM, skönt av bli av med tönten. Och ännu skönare att ni töntar som röstade på honom fick smisk på stjärten. :hbang:

AFanatic
2005-11-19, 00:24
Tycker det var ganska stort av honom att säga att han inte spelar i samma liga som de andra tre. Tänk vad många gånger han har fått ladda om batterierna. Undra hur många som skulle palla att vara kvar, då de skulle fått så mkt skit som han fick. Helt riktigt dock att han äntligen? åkte ut. Av ovannämnda anledning.

The Wolf
2005-11-19, 00:31
Tycker det var ganska stort av honom att säga att han inte spelar i samma liga som de andra tre. Tänk vad många gånger han har fått ladda om batterierna. Undra hur många som skulle palla att vara kvar, då de skulle fått så mkt skit som han fick. Helt riktigt dock att han äntligen? åkte ut. Av ovannämnda anledning.

Håller med. Jag ser faktiskt inte varför han ska behöva bli offer för en massa personer på ett träningsforum som har orken att sitta och skriva en massa skit om honom.

Hur har orkar ni ens slösa ut pengar på tröjor där det står "Rädda Jens" för någon skämtkampanjs skull (som uppenbarligen var långt ifrån att lyckas). *screwy*

Mikeman
2005-11-19, 00:33
GÖTT!

Killen har ju fan hängt löst sedan programstarten.
Karisma stenblock.

Loke
2005-11-19, 00:42
Av en ren slump (eller, nja, kvinnliga kompisar) så råkade jag se hela programet just denna kvällen, och röstade på jens eftersom han faktiskt var sämst. Tyvärr blev han ju utröstad ändå =(

Jag skulle ha röstat två gånger.

Zozza
2005-11-19, 00:51
Jag skulle ha röstat två gånger.

Spelar ingen roll hur många gånger du röstade.. slutresultatet var ju förutbestämt redan innan programmet! :D

JAM
2005-11-19, 01:01
röstade på jens eftersom han faktiskt var sämst. Tyvärr blev han ju utröstad ändå =(Man ska ju rösta på den som är bäst...

Sibel fick min röst.

Zozza
2005-11-19, 01:02
Man ska ju rösta på den som är bäst...

Va?! Du måste skämta! ;)

Zozza
2005-11-19, 03:26
Protestlista mot röstningen! (http://visasiffrorna.protesteramera.se/)

Mucius
2005-11-19, 03:33
TV4 har aldrig redovisat några röster just för att de ska kunna kontrollera hela programmet själva så de kan se till att de som de tror säljer flest skivor går till final. Okej att TV4 återigen fuskade ikväll men varför protestera nu helt plötsligt när någon aldrig förr gjort det? Det var ju trots allt ikväll som den i särklass sämste av de kvarvarande åkte ut!

Rockhard
2005-11-19, 03:35
TV4 har aldrig redovisat några röster just för att de ska kunna kontrollera hela programmet själva så de kan se till att de som de tror säljer flest skivor går till final. Okej att TV4 återigen fuskade ikväll men varför protestera nu helt plötsligt när någon aldrig förr gjort det? Det var ju trots allt ikväll som den i särklass sämste av de kvarvarande åkte ut!

Badboy jens var ju bäst :)

Mucius
2005-11-19, 03:43
Nej, han var verkligen sämst på precis allting av de fyra. Det sämsta i mitt tycke var att han gjorde sämst låtval. Det var ju hans enda chans att mäta sig med de andra, att välja låtar som folk känner igen.

För övrigt är Sibel världens vackraste kvinna. Hela idolgänget kommer till den staden jag bor i imorgon. Då ska jag trängas bland alla fjortisar å limma på Sibel, lita på det :cool:

Mucius
2005-11-19, 03:45
Förresten, öööhhh ska jag hälsa Jens något från Kolozzeumfolket? ;-P

Yankeee
2005-11-19, 08:53
Förresten, öööhhh ska jag hälsa Jens något från Kolozzeumfolket? ;-P

stfu

reinholdsson
2005-11-19, 11:40
http://expressen.se/index.jsp?a=472855

Dumleman
2005-11-19, 13:13
http://expressen.se/index.jsp?a=472855
Haha jag tar tillbaka allt som jag har sagt om kvällstidningar, de skriver inte alls bara bajs. Kvällstidningarna kan man allt lita på! De återger alltid sanningen jag lovar! :D

PowPow
2005-11-19, 15:08
Aj fanken! Komplott! :D
Jag som trodde detta skulle gå till historien som den största tv-kuppen i Sveriges historia! Men va fan, det var roligt så länge det varade.

MasterChief: Vad fanken håller du på med? Hela tävlingen går ut på att publiken ringer in och röstar för att styra slutprodukten. Det faktum att räddajens-kampanjen fick ett så pass stort stöd, måste ju tyda på att många är missnnöjda med det som oftast brukar bli slutprodukten i Idol-programmen. Du behöver inte hetsa upp dig bara för att folk väljer att rösta på någon annan än din personliga favorit. Man ska rösta på den man vill ska vinna. Sen spelar motiv ingen som helst roll. Det är upp till var och en.

Men ja.. om du själv blivit dissad av juryn tidigare. Eller kanske utröstad av svenska folket, så förstår jag om du har onda tankar om folk. Baladali?

Allan
2005-11-19, 15:24
Hela tävlingen går ut på att publiken ringer in och röstar för att styra slutprodukten.

Nej. Hela tävlingen går ut på att publiken ringer in och tror att de röstar för att styra slutprodukten. Det finns idiotfilter i alla såna här program - självklart även här. Man har samma huvudsakliga publik som tidigare - tjejer i lägre tonåren. De är målgruppen. Den målgruppen kommer alltid i alla lägen att rösta på en yngre man, och detta av orsaker som har mycket lite att göra med artisteriet. All tidigare tillgänglig erfarenhet visar att det är så. Givetvis är det samma sak här.

allan

backflash
2005-11-19, 15:49
Nej. Hela tävlingen går ut på att publiken ringer in och tror att de röstar för att styra slutprodukten. Det finns idiotfilter i alla såna här program - självklart även här. Man har samma huvudsakliga publik som tidigare - tjejer i lägre tonåren. De är målgruppen. Den målgruppen kommer alltid i alla lägen att rösta på en yngre man, och detta av orsaker som har mycket lite att göra med artisteriet. All tidigare tillgänglig erfarenhet visar att det är så. Givetvis är det samma sak här.

allan

:bow:

Egentligen lär de som röstningspengarna tillfaller skratta som fan åt den här 'kampanjen' ... inte har de varit påverkade av den i någon annan mån än att mer pengar har strömmat in (både från jens 'fans' och från de som känner att deras 'stjärnor' har blivit hotade och röstar mer pga detta).

PowPow
2005-11-19, 16:10

allan

Nu går det inte ihop. Du skriver att folk de facto inte styr slutprodukten, samtidigt som du skriver att vinnaren alltid blir den som den stora publikgruppen vill ska vinna (i detta fall en ung man - då den största publikgruppen säkerligen är unga flickor).

Ponera att tittarskaran helt plötsligt skulle ändras till äldre män, som vill se en rockabillysnubbe som vinnare. Om där var nån rockabillysnubbe som var bra, så skulle han ju säkerligen vinna (förutsatt att avgörandet låg hos tittarna, såklart).

Coldsmith
2005-11-19, 16:25
och detta av orsaker som har mycket lite att göra med artisteriet

Tjaå, det kan man säga om många kända grupper och artister.

Dumleman
2005-11-19, 17:05
:bow:

Egentligen lär de som röstningspengarna tillfaller skratta som fan åt den här 'kampanjen' ... inte har de varit påverkade av den i någon annan mån än att mer pengar har strömmat in (både från jens 'fans' och från de som känner att deras 'stjärnor' har blivit hotade och röstar mer pga detta).
Men snälla kan du inte skriva "all publicitet är bra publicitet" också? "Operation Jens" har aldrig varit riktad mot de som röstningspengarna tillfaller(tv4) eller mot Jens eller någon annan tävlande i Id*l. Tv4 har redan fått, och kommer att få mer, dålig publicitet tack vare att Operation Jens "misslyckades". Det kommer att cirkulera rykten om röstningsfusk m.m. vilket kommer att skada tv4 som varumärke.

Allan
2005-11-19, 17:22
Nu går det inte ihop. Du skriver att folk de facto inte styr slutprodukten, samtidigt som du skriver att vinnaren alltid blir den som den stora publikgruppen vill ska vinna (i detta fall en ung man - då den största publikgruppen säkerligen är unga flickor). .

Men huvudgruppen har inte ändrats. Sedan skivindustrins tillkomst har unga flickor varit den primära köpgruppen för populärmusikartister. Så var det på Ernst Rolfs tid, så var det på Frank Sinatras tid, så var det på Elvis tid, så är det på Darins tid. Man kan naturligtvis vidga begreppet till andra musikstilar - men inte skulle man göra ett "Idol" om ett punkband eller om rockabilly...
Musikstilen SKA vara slätstruken, appellera till alla de olika undergrupper som ryms i begreppet "yngre flicka som köper skivor". Skillnaden är att idag är det såååå uppenbart att det är en produkt man skapar - vilket kan vara en aning mer tillspetsat än det var förr i världen. Men fixstjärnor har det dykt upp under de hundra år vi haft kommersiellt inriktad skivförsäljning.
Missförstå mig rätt - det kommer alltid komma fram folk som blir stora trots skivindustrin. Där ingen skivbolagsdirektör ens kunde ana populariteten (vilket de alltid svär över). Men det har blivit svårare för såna artister idag, vilket gör att konformiteten och förutsägbarheten blivit alltmer vanlig.
Så att tro att resultatet i Idol skulle bli något annat än det skivbolagen vill är bara naivt. De kunde care less om vem som vann förra året - de har redan sina vinnare klara i år. Det kan bli en etnisk tjej i år - och det kan bli nån annan. De är ändå så lika varandra att det är löjligt åt det.

allan

Allan
2005-11-19, 17:23
Men snälla kan du inte skriva "all publicitet är bra publicitet" också? "Operation Jens" har aldrig varit riktad mot de som röstningspengarna tillfaller(tv4) eller mot Jens eller någon annan tävlande i Id*l. Tv4 har redan fått, och kommer att få mer, dålig publicitet tack vare att Operation Jens "misslyckades". Det kommer att cirkulera rykten om röstningsfusk m.m. vilket kommer att skada tv4 som varumärke.

Önskedröm. Tv4 kommer inte att förlora ett skit på det här. Vad de tjänat är istället en massa folk som garanterat aldrig tittat på smörjan. Och sett deras reklaminslag.

allan

PowPow
2005-11-19, 17:38
Men huvudgruppen har inte ändrats. Sedan skivindustrins tillkomst har unga flickor varit den primära köpgruppen för populärmusikartister. Så var det på Ernst Rolfs tid, så var det på Frank Sinatras tid, så var det på Elvis tid, så är det på Darins tid. Man kan naturligtvis vidga begreppet till andra musikstilar - men inte skulle man göra ett "Idol" om ett punkband eller om rockabilly...
Musikstilen SKA vara slätstruken, appellera till alla de olika undergrupper som ryms i begreppet "yngre flicka som köper skivor". Skillnaden är att idag är det såååå uppenbart att det är en produkt man skapar - vilket kan vara en aning mer tillspetsat än det var förr i världen. Men fixstjärnor har det dykt upp under de hundra år vi haft kommersiellt inriktad skivförsäljning.
Missförstå mig rätt - det kommer alltid komma fram folk som blir stora trots skivindustrin. Där ingen skivbolagsdirektör ens kunde ana populariteten (vilket de alltid svär över). Men det har blivit svårare för såna artister idag, vilket gör att konformiteten och förutsägbarheten blivit alltmer vanlig.
Så att tro att resultatet i Idol skulle bli något annat än det skivbolagen vill är bara naivt. De kunde care less om vem som vann förra året - de har redan sina vinnare klara i år. Det kan bli en etnisk tjej i år - och det kan bli nån annan. De är ändå så lika varandra att det är löjligt åt det.

allan

Skivbolagen vill ju lansera det den breda massan vill höra. Det är ju i den gruppen man finner störst köpkraft. Det har jag inte sagt emot. Men du skrev innan att folk trodde att de påverkade slutprodukten. Folk inte bara tror, utan de påverkar reelt. Sen är det en annan sak att folk (läs: den aktuella målgruppen) hela tiden vill ha samma sak.

Dumleman
2005-11-19, 17:40
Det är dock två teorier som jag tycker låter troligast gällande ”röstfusket”:
1. Skivbolaget(Sony bmg) stödköpte röster för att se till att Jens inte vann.
2. SMS-servern överbelastades eftersom majoriteten sms-röstade på Jens eftersom det var billigare än att ringa. Många som sms-röstade på jens har fått bekräftelsesms först idag! tv4 kan ha ordnat så att varje tävlande hade en egen sms-server(fysiskt eller virtuellt) eftersom detta problem inte uppstod om man röstade på de andra deltagarna.

Önskedröm. Tv4 kommer inte att förlora ett skit på det här. Vad de tjänat är istället en massa folk som garanterat aldrig tittat på smörjan. Och sett deras reklaminslag.

allan
Många som var med på Operation Jens tittade aldrig programmet, de fick reda på smsnummret via www.raddajens.info. Men det är iofs troligt att många var nyfikna på hur denna Jens sjöng så några extra tittare fick de allt men målet var som sagt aldrig att minska tv4s inkomster.

Allan
2005-11-19, 17:48
Skivbolagen vill ju lansera det den breda massan vill höra. Det är ju i den gruppen man finner störst köpkraft. Det har jag inte sagt emot. Men du skrev innan att folk trodde att de påverkade slutprodukten. Folk inte bara tror, utan de påverkar reelt. Sen är det en annan sak att folk (läs: den aktuella målgruppen) hela tiden vill ha samma sak.

Du får välja mellan ett antal personer som låter likadant, sjunger likadant och klär sig likadant. Det är väl inte att påverka slutprodukten. Som att tro att man klär sig med personlighet när man köper sina kläder på Hennes och Mauritz.

Och det finns en dårspärr i alla såna här program - skulle se ut annars... Det ligger mycket pengar i sånt här.

allan

Zozza
2005-11-23, 14:40
Har ni skrivit på Protestlistan (http://visasiffrorna.protesteramera.se/)? ;)

PowPow
2005-11-23, 17:21
Du får välja mellan ett antal personer som låter likadant, sjunger likadant och klär sig likadant. Det är väl inte att påverka slutprodukten. Som att tro att man klär sig med personlighet när man köper sina kläder på Hennes och Mauritz.

Och det finns en dårspärr i alla såna här program - skulle se ut annars... Det ligger mycket pengar i sånt här.

allan

Ja, självklart. Urvalet är ju gallrat innan publiken får börja välja. Men visst finns där en viss skillnad mellan de olika. Annars hade ju inte skivbolagen blivit så upprörda över att stackars Jens inte åkte ut.