Logga in

Visa fullständig version : Hjälp om kesella!

krilleh
2005-11-14, 16:24
Va jag har hört så är kesella lätt en bra protein källa, så tänkte börja köpa de nu. men de e ju rätt dyrt, och om man ska käka 250 g, varje kväll så blir de en slant.

förut käka jag müsli och ibland grova mackor till kvällsmat men eftersom jag nu vill minska mitt kolhydratsintag på kvällarna så tänkte jag att kesella är en bra idé. men hur brukar ni göra? äter ni de varje dag? eller ska jag kompensera de med något annat? så jag kanske tar kesella 2-3 ggr i veckan som kvällsmål?

Fundera på att ta kesella på kvällarna, på de dagarna jag tränat.. men frågan blir då vad jag skaäta på de resterande kvällarna(som är 4 dagar), när jag inte vill få i mig så pass mkt kolhydrater och fett.

King Grub
2005-11-14, 16:26
Kött, fisk, fågel, ägg, skaldjur, inälvsmat, mjukost, t ex, innehåller fullvärdigt protein och du kan själv välja fettmängd genom att välja produkter med olika mängd fett. Tveksamt om många rena proteinkällor är mycket billigare än kvarg.

krilleh
2005-11-14, 17:02
ok.. men varför äter vissa massa kvarg när man kan koka ägg? de lär ju bli billigare? finns de nå större skillnader mellan dessa två produkter?

Nils.R
2005-11-14, 17:15
ok.. men varför äter vissa massa kvarg när man kan koka ägg? de lär ju bli billigare? finns de nå större skillnader mellan dessa två produkter?

5ägg=ca 30g protein= ungefär 5kr

250g kvarg=ca 30g protein= ungefär 3.5kr

Jakobbus
2005-11-14, 17:29
5ägg=ca 30g protein= ungefär 5kr

250g kvarg=ca 30g protein= ungefär 3.5kr
+ Att man inte alltid vill ha i sig allt fett som ingår i äggen, man kan ju förstås skippa några gulor men då blir det inte så billigt längre...