handdator

Visa fullständig version : Världens bästa OL-tjejer

Nitrometan
2005-11-14, 09:05
Jag tappade räkningen på hur många världsrekord som slogs igår. Jag tittade på tjejernas 75-kg klass. Topp tre var juniorer, en 18-åring från Ryssland och två 20-åringar (en från Kina och en från Ryssland). Ryckrekordet slogs ett par gånger. Stötrekordet slogs massor med gånger. 4 kg över det gamla sammanlagda rekordet räckte bara till brons. Både silver- och guldmedaljörerna spöade det gamla rekordet med 10 kg. Liu från Kina vann på lättare kroppsvikt (hon har precis gått upp en klass).

Hon avslutade med att stöta 159 kg vid en kroppsvikt på 71,85 kg.

Fan vad bra de var! Damn! :bpump:

MUGEN
2005-11-14, 09:16
Jag tappade räkningen på hur många världsrekord som slogs igår. Jag tittade på tjejernas 75-kg klass. Topp tre var juniorer, en 18-åring från Ryssland och två 20-åringar (en från Kina och en från Ryssland). Ryckrekordet slogs ett par gånger. Stötrekordet slogs massor med gånger. 4 kg över det gamla sammanlagda rekordet räckte bara till brons. Både silver- och guldmedaljörerna spöade det gamla rekordet med 10 kg. Liu från Kina vann på lättare kroppsvikt (hon har precis gått upp en klass).

Hon avslutade med att stöta 159 kg vid en kroppsvikt på 71,85 kg.

Fan vad bra de var! Damn! :bpump:

såg också detta, riktigt imponerande även om jag i vanliga fall inte följer dessa tävlingar speciellt aktivt.

ot: jag hade nog dock aldrig trott att det var damer som tävlade om jag sett ryskan med den något mer deffade-looken först. inte mycket som indikerade på att hon var av kvinnligt kön :)

Honn
2005-11-14, 09:36
Helt sanslös tävling. Det såg ut som om 159 inte var max heller :bow: .

Nitrometan
2005-11-14, 09:50
ot: jag hade nog dock aldrig trott att det var damer som tävlade om jag sett ryskan med den något mer deffade-looken först. inte mycket som indikerade på att hon var av kvinnligt kön :)
Det var många "tjejer" som såg mer maskulina ut än Sylvester Stallone... Men sålänge de klarar sina dopingtester kan man ju bara spekulera...

Men jävlar, vilken tävling! Rekorden bara rök!

Markov från Bulgarien (en kille i 77 kg klassen) var tillbaka från en dopingavstängning. En av de mer humoristiska avstängningarna. Han och två andra bulgarer lämnade identiska urinprov innan ett VM. Att de bara trodde att det skulle fungera. :)