handdator

Visa fullständig version : Lyftarklubb i Norrbotten??

zkrappie
2005-11-13, 19:21
Funderar på om det finns någon lyftarklubb i Luleå eller någonstans där i närheten. har kollat på nätet men inte hittat någon. har planer på att flytta dit efter sommaren för att studera. och självklart vill jag träna där uppe. Gymmen som finns för studenterna är inget man jublar över direkt. Någon som känner till ett bra gym?

stoffer
2005-11-16, 00:32
Luleå Atletklubb fanns när jag bodde där, höll till nere i Pontushallen.

Ring och fråga!

A.Pahkamaa
2005-11-16, 00:49
I grannstaden Piteå hittar du en något aktivare SL-klubb, Öjeby Atletklubb (ÖAK).
Tar väl runt 30-45 minuter med bil från Universitetet till gymet, beroende på hur snabbt du kör. :)

http://www.ojebyak.com/

Jag tränar just nu på skolans gym och ÖAK. Skolans gym är precis som du säger inget att hänga i julgranen, synd att man skaffat årskort där redan.
Nästa år kommer jag att köra mina pass här i Luleå på atletklubben istället.

zkrappie
2005-11-22, 11:14
Jo jag känner till det. Haha, ja du, med en renault 5a från 87 kommer man inte så fort fram. haha.
Jag har iallafall funderat och pratat lite med min tränare. har kommit fram till att jag kommer att stanna kvar i sandvikens atletklubb på min hemort även om jag flyttar 80 mil uppåt. :cool:

the_PL_man
2005-11-22, 11:52
Jo, men du måste ha någonstans att träna om du flyttar till Norrbotten, eller hur?
Öjebyn skulle garanterat bli ett lyft, men det är en bit att transportera sig.
Annars är nog som nämnt Luleå AK närmsta alternativet.

Luleå Atletklubb
c/o Jens Sundgren
Sandnäset 61
961 93 Boden
telefon 0920-260412
jens.sundgren@f21.mil.se
0920-260412, 070-5340412

Och Öjebyn: http://www.ojebyak.com/

/the_PL_man

nordland
2005-11-22, 14:06
Luleå Atletklubb fanns när jag bodde där, höll till nere i Pontushallen.

Ring och fråga!

Finns forfarande kvar. Litet, komplett gym..
Bra utrustning, inte så mycket folk. Bästa gymmet i luleå..

wepp
2005-11-22, 14:11
Finns forfarande kvar. Litet, komplett gym..
Bra utrustning, inte så mycket folk. Bästa gymmet i luleå..

hardcore, och det bästa av allt 400kr / årskort. 200kr om du är under 18år.

Börje H
2005-11-22, 19:51
Som övriga redan sagt så är LAK´s gym fruktansvärt prisvärt och har precis det som krävs för bra träning. Hantlar upp till 65, riktiga SL-stänger, ER-ställning till böj och helt obegränsat med viktplattor. Dessutom bra hacklift och benpress.
Som synd är så är det inte speciellt många aktiva lyftare i klubben.
Jag tränar där på helgförmiddagar så hör av dig bara om du behöver nån sparring eller hjälp med dräkt, lindor eller annat. Bara å PM:a :thumbup: