Visa fullständig version : Vad har du för förhållande till musik?
Undertecknad njuter av musik, har alltid musik på när jag är hemma. Är jag inte hemma så har jag MP3-spelaren proppad med grym musik.
Musik är top3 av det bästa som finns, det kan få en att må bra som fan, men det kan även få en att fundera över saker som Freud aldrig skulle kunna förstå.
Bäst just nu, Scott Stapp - Broken
:love: Musik :love:
Det är fint, som fan också.
Jag är beroende, jag måste mer eller mindre ha musik till allt jag gör om jag ska kunna engagera mig.
Jag vet inte om det är speciellt bra men livet känns betydligt trevligare med musik.
Svedberg
2005-11-13, 01:08
"klarar mig inte" utan musik *screwy*
Sexuellt - Deffinitivt.
Hon är min älskarinna..
High1ander
2005-11-13, 01:26
Jag musikoman, måste få en daglig dos iPod på ca 2-3 timmar minst för att fungera, normalt sett har jag musik på i någon form runt 4-8 timmar per dag. Jag brukar alltid ta med mig iPod (förrut hade jag minidisc, jag var fast i det träsket i 5 år) till gymmet. Måste ta en dos på ca 20-120 min musik innan jag går och lägger mig.
Att lyssna på musik eller själv improvisera lite på synthen gör mig alltid känslosam, mestadels glad. Det är magi ... :bow:
Jag lyssnar inte på musik mer än nödvändigt. Att bli besatt av något som de flesta verkar vara är b.la tecken på psykisk instabilitet, osäkerhet inför oljud samt svaghet för missbruk.
Jag lyssnar inte på musik mer än nödvändigt. Att bli besatt av något som de flesta verkar vara är b.la tecken på psykisk instabilitet, osäkerhet inför oljud samt svaghet för missbruk.
Nej, du gillar film min vän.. :)
Musik är en av de största delarna i mitt liv, fuskar på diverse intrument oxo..
Dissector
2005-11-13, 01:59
Mycket starkt förhållande. Spelar själv musik och har varit intresserad av musikspelande och liknande sålänge jag kan minnas. Pappa har alltid varit lika dan så det ligger väl i blodet :) Musiken jag lyssnar på (Black Metal, främst äldre primitiv norsk black :hbang:) är mer en "underground"-typ, vilket ofta innebär, som för mej, att musiken inte bara fungerar som "ha något trevligt i bakgrunden när man gör nåt annat", utan man är mycket mer insatt i hela grejen. Spelar alltså mycket stor roll för mig :)
Varför begränsa sina sinnen? Du verkar ha en ohälsosam inställning till musik. Vi dunkade på trädstammar redan när vi var håriga och bodde i grottor.
detsamma gäller analytiker av din rang.
musik är bra skit. har igång panter @ ozzfest nu högt som fan, snart kommer nog grannarna ner
JustinCredible
2005-11-13, 02:17
Lyssnar typ hela tiden. Har alltid på musik om jag är hemma och annars så sjunger ändå rösterna i skallen. Nämen seriöst hela tiden. Och jag sjunger typ 24/7.
Rock'nRoll
2005-11-13, 02:18
Musik är mitt liv. kan helt ärligt säga att jag lyssnar på musik under 80-85% av min vakna tid då jag inte gör något som direkt hindrar att jag lyssnar på musik.
Musik och träning! Vad vore livet utan det?
NP: Toria Amos - Happy Phantom
Musik är livet :)
The color green - never, lyssnar jag på nu iaf. :cool:
Jag har nog provat det mesta. Vi snackar ett långt gånget missbruk. Oftast brukar jag ha en lite egen smak. Jag söker mig gärna till lite olika, tunga, droger på en gång. Värst var nog perioden då jag varvade jazz-fusion med symfonirock. Det är underbart, men fan vad det sliter på en alltså! Efter det vill man gärna dra på lite härlig synthmusik från 80-talet, så "landar" man mjukt. När man gått på lugnande lite för länge behövs dock rejälare grejor, som rock.
Sen finns ju perioder då man verkligen är beredd att prova vad som helst. Ett varningstecken brukar vara när musikalsamlingen dyker upp i "playlisten". Då får man passa sig. Rätt vad det är sitter man med italiensk opera i öronen, och gillar skiten! Men okej, man kan iaf skryta med att ha lite kultur i kroppen. Sånt går alltid hem i vissa kretsar.
Farligast är nog ändå fultjacket. Efter några minuter av "eurobeat" är det inte säkert att man återhämtar sig igen. Det är fan gräsligt, men sätter sig i nervsystemet med sin trallvänlighet och taktfasthet. Rätt vad det är står man där skamset och ser på när en polare skäller på dig, säger åt dig att "du måste sluta med den här skiten", medan han raderar musiken från din dator. Då har man ändå tur att det finns vänner som bryr sig.
I found music and she found me..
Jag är inte intresserad av musik.
Men jag gillar att lyssna på det.
Jag gillar inte att gå promenader själv om jag inte har musik i örona.
internethjälten
2005-11-13, 10:19
Musik är självklart en viktig del av tillvaron, alltid
varit och kommer alltid att vara.
Krokodil
2005-11-13, 10:26
Det görs ingen bra musik längre, annars är det kul. :)
Musik är alltid på. Jag blir nästan illa till mods om jag är hemma och det inte kommer ljud från högtalarna. Men jag orkar inte bry mig om detaljerna. Jag vet ungefär vad jag gillar, lyssnar mest på webbradio (P3 Street för närvarande) och kollar upp den musik som folk tipsar mig om.
Vetande - Svenska Akademien (Ladda ner låten (http://www.betraktaren.com/svenska_akademien/mp3/Svenska%20Akademien%20-%20Vetande.mp3))
Yes: Roligt inlägg!!!
jag lyssnar inte på musik så mycket längre,mer som bakgrundsljud när jag gör saker.
Annars spelar jag rätt mycket gitarr men det är mest skalor och övningar och det kan man nog inte kalla musik.
Förut kunde jag dock sitta i ett nersläckt rum och bara lyssna på musik som i trance flera timmar om dagen (Gospel of the Horns,Burzum,Deströyer 666)
Überbiffen
2005-11-13, 12:35
Alltid musik, har ett par tusen album på datorn.
mini_Arnold
2005-11-13, 12:38
Alltid musik, har ett par tusen album på datorn.
Kan du inte räkna dom? Om du orkar alltså. Vore jättesnällt alltså. :)
Überbiffen
2005-11-13, 12:41
Om du suger av mig.
viktor88
2005-11-13, 12:44
för att underlätta räkningen är det bara att markera alla album och högerklicka och gå in på egenskaper, så står det tex 23 filer :)
Musik är viktigt har alltid det på när jag är hemma, om jag inte ska plugga för då måste jag ha det tyst.
reinholdsson
2005-11-13, 12:50
Har svårt att tänka mig ett liv utan musik. Förgyller tillvaron väldigt mycket. Lyssnar på musik när jag sitter vid datorn, när jag gör läxor, när jag sitter på bussen, när jag tränar osv osv.
Gillar inte när det är tyst så hemma hos familjen Pingu är det alltid en radio eller tv på *flex*
wintersnowdrift
2005-11-13, 13:37
Som känslomässig-analfabet gillar jag musik för att den ger mig ett språk för sådant jag inte själv kan sätta ord på. Musik är känslor helt enkelt. Inte alltid jättedjupa sådana, men jag är musikalisk allätare och de flesta sorters musik ger mig någon typ av reaktion.
//Kristin
lillakillen
2005-11-13, 13:44
Musik är ju bara så underbart, klarar mig verkligen inte utan musik.
Takida är bäst just nu
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.