Visa fullständig version : Allmäna frågor
Tjena! Om jag ska köpa kosttillskott av en kompis som går ut nu i november, är det helt oanvändbart då? eller hur länge funkar det egentligen? Samma sak med kreatin.
Var finns det listor på hur mkt protein och fett det är i ett genomsnittligt ägg och andra maträtter och saker?
Hur räknar man ut sitt BF i % ?
Hur gör man för att inte få LIDLs kvarg att inte smaka skit?
Vad är det mest optimala att ta efter ett träningspass för maximal effekt?
// ANONYM
Var finns det listor på hur mkt protein och fett det är i ett genomsnittligt ägg och andra maträtter och saker?
// ANONYM
www.slv.se
Hur gör man för att inte få LIDLs kvarg att inte smaka skit?
// ANONYM
Smaksak,men t.ex blanda med fun-light,frusna bär eller annat du tycker kan bli gott...
Har fler frågor:
Det är så jäkla svårt att veta vad man ska ha för kosttillskott!
Om jag ska köpa carbo flex, eller whey 80 eller kreatin :confused: fan va svårt det är i BB-djungeln! *cry* .
Hur fungerar ätardag? vad gör det och varför?
Bulk = viktuppgång ? är det motsatsen mot deffning?
Skulle vilja att någon pålitlig svarade på samtliga frågor i tråden =).
Tack på förhand.
Har fler frågor:
Det är så jäkla svårt att veta vad man ska ha för kosttillskott!
Om jag ska köpa carbo flex, eller whey 80 eller kreatin :confused: fan va svårt det är i BB-djungeln! *cry* .
Hur fungerar ätardag? vad gör det och varför?
Bulk = viktuppgång ? är det motsatsen mot deffning?
Skulle vilja att någon pålitlig svarade på samtliga frågor i tråden =).
Tack på förhand.
Allt du frågat om finns det massor av trådar om på forumet.
Använd sökfunktionen så ska du se att du får svar på alla dina frågor. :)
Catstyle
2005-11-13, 01:05
1. Tjena! Om jag ska köpa kosttillskott av en kompis som går ut nu i november, är det helt oanvändbart då? eller hur länge funkar det egentligen? Samma sak med kreatin.
2. Hur räknar man ut sitt BF i % ?
3. Hur gör man för att inte få LIDLs kvarg att inte smaka skit?
4. Vad är det mest optimala att ta efter ett träningspass för maximal effekt?
5. Om jag ska köpa carbo flex, eller whey 80 eller kreatin? Fan va svårt det är i BB-djungeln.
6. Bulk = viktuppgång ? är det motsatsen mot deffning?
1. Jag är inte helt säker, men om personen du ska köpa det av har förvarat det rätt, mörkt och torrt i rumstemperatur ska det nog inte vara någon fara.
2. Med en sån här http://www.gncgear.com/images/ps85300h.jpg
3. Blanda med fun light, vatten, bär, etc. Finns massor av tips i Matlagnings-delen i forumet.
4. "Standard" är ju nån form av gainer, en dryck med kolhydrater och protein i. Står massor om det om du bläddrar lite i Kost- samt Kosttillskotts-delarna.
5. Börja med att lära dig grunderna inom träning, fixa din vanliga kost, samt lära dig vad de olika tillskotten är och vad de gör.
Det man som nybörjare brukar köpa först är protein och kolhydrater, eller en färdigblandad protein/koldhydrat-mix, kallad gainer.
6. Jo bulk är väl att man äter mer kalorier än vad man förbrukar medans man styrketränar, i grova drag.
Finns en hel massa info om du bläddar lite och söker.
Mr. Moose
2005-11-13, 03:28
Tjena! Om jag ska köpa kosttillskott av en kompis som går ut nu i november, är det helt oanvändbart då?
Om din kompis ska gå ut nu i November, vad har det med kosttillskott att göra?? :naughty: :naughty:
OJDÅ! catstyle, akta dig för att länka till något annat ställe än kollo-shopen haha :) då kan du få varningar, det har jag fått. Dock utan att länka..
Raisedead
2005-11-14, 02:22
Vad är det mest optimala att ta efter ett träningspass för maximal effekt?
Kost & Näring/pissar man ut Överskottet av protein? (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=55507&page=1&pp=15)
Ruggit intressant och lärorik tråd om hur man kan utnyttja proteinsyntesens "fenomen" vid styrketräning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.