Visa fullständig version : Appropå "hur vet man att man är kär" -tråden
keffat_liv
2005-11-12, 13:48
Hur ska man ta kontakt med tjejen egentligen?
Började klassen jag går i nu en månad senare än alla andra (klyddade till det riktigt med skolorna) Och vissa killar i klassen fick jag skitbra kontakt med redan första dan och är skitbra polare med dem nu. Även vissa tjejer i klassen. Sen är där den här tjejen... Går fan inte o hänga med på lektionerna för att man sitter och tittar på henne.. Och hon verkar blyg som fan, jag har alltså inte pratat med henne alls :em: förutom igår då hon sa hej, så jag sa hej med:) så hur ska jag ta kontakt med henne? kanske idiotfråga men vafan:) kom igen nu! hon e riktigt söt och jag vetefan
The Wolf
2005-11-12, 13:59
Ta mod till dig och prata med henne, bryter du barriärerna kommer kakan snart fram och du kommer med blodad tand uppleva nya saker och upptäcka en helt ny värld av möjligeter, hehe. ;)
Ärligt talat bör du faktiskt prata med henne, det kan vara om vad som hellst, gör inte en sådan stor sak av det bara, när ni väl börjat få kontakt kanske det förhoppningsvis börjar flyta på. :)
Good luck! :naughty:
wintersnowdrift
2005-11-12, 14:01
Fortsätt hälsa! Le glatt mot henne när du ser henne, förhoppningsvis besvaras leendet och då är du en bra bit på väg :thumbup: . Sätt dig bredvid henne på någon lektion och ställ en lagom neutral fråga om "vad som helst" - keep on smiling, finns inget bättre än leenden. Verkar hon väldigt blyg kanske du inte ska vara för påflugen till en början, men är hon intresserad så lär det märkas och då brukar saker och ting ge sig självt efter ett tag ;) .
Lycka till!
//Kristin
Fatalist
2005-11-12, 14:41
Jag säger tvärt emot wintersnowdrift. Hälsa, men le inte. Var upptagen, sysselsätt dig med saker och ting. Du är viktig, hon ska få kämpa för din uppmärksamhet. Det kommer hon göra så småningom, det gäller bara att du bygger upp en tillräckligt stark bild av dig själv i hennes ögon (ja, helst en helt ärlig bild så alltså). Är hon blyg är det förmodligen väldigt lätt att få omkull henne, var trevlig, kanske t o m funkar att bjuda henne på en kaffe och ta en fika. Se till att du har kommandot hela tiden, så har du henne i en liten ask.
Ta mig seriöst om du vågar :devil:
Började klassen jag går i nu en månad senare än alla andra (klyddade till det riktigt med skolorna) Och vissa killar i klassen fick jag skitbra kontakt med redan första dan och är skitbra polare med dem nu. Även vissa tjejer i klassen. Sen är där den här tjejen... Går fan inte o hänga med på lektionerna för att man sitter och tittar på henne.. Och hon verkar blyg som fan, jag har alltså inte pratat med henne alls :em: förutom igår då hon sa hej, så jag sa hej med:) så hur ska jag ta kontakt med henne? kanske idiotfråga men vafan:) kom igen nu! hon e riktigt söt och jag vetefan
Sätt dig bredvid henne på lektionerna, börja snacka med henne, säg typ någonting, whatever... liksom "såg du parlamentet igår eller blablabla" Nämen nånting.
Om du börjar brodera rosa hjärtan på kudde och täcke med texten Jense i mitten, ja, då är du kär.
Om du börjar brodera rosa hjärtan på kudde och täcke med texten Jense i mitten, ja, då är du kär.
Aha, det är därför Helena tagit en paus från kolo (och dig). ;)
:D
Mjukstarta med att säga hej lite oftare och så.
Sedan pratar du mer och mer med henne så ser du om det klickar ;)
Sätt dig bredvid henne på lektionerna, börja snacka med henne, säg typ någonting, whatever... liksom "såg du parlamentet igår eller blablabla" Nämen nånting.
Precis, det viktiga är inte vad du säger utan att du säger något i början. Går det för lång tid kan det kännas lite dumt...
En grej som aldrig kan gå fel när man går i skolan är; att prata om skolan! Är det en flitigt/slö tjej så prata om läxan eller senaste provet. Hur det gick och hur mycket ni hatar/älskar den läraren. Alla har alltid åsikter om det. Kan vara en början i alla fall. Har du riktigt tur ska kan ni ju göra läxan tillsammans sedan :)
Precis, det viktiga är inte vad du säger utan att du säger något i början. Går det för lång tid kan det kännas lite dumt...
En grej som aldrig kan gå fel när man går i skolan är; att prata om skolan! Är det en flitigt/slö tjej så prata om läxan eller senaste provet. Hur det gick och hur mycket ni hatar/älskar den läraren. Alla har alltid åsikter om det. Kan vara en början i alla fall. Har du riktigt tur ska kan ni ju göra läxan tillsammans sedan :)
Hah vicka pattar du har (säger man till hon i avataren)
Funka?
tossefar
2005-11-12, 15:00
Skämtsamma förolämpningar fungerar alltid bäst!
Säger hon något tokigtkan du dra till med "Jadu, det är inte lätt att vara blond ;)"
Glöm inte flinet bara, kan sluta sämre!
Inled med en dubbel biceps och gå sen vidare till en valfri tricepspose. That should do it :thumbup: :D
SOm någon annan nämnde, så tror jag det är viktigt att försöka få lite kontakt så snart som möjligt. Går ni i samma klass (eller kurs) för länge utan att ha någon kontakt så kan det ju kännas lite krystat senare. Med det inte menat att du ska göra dig allt för tillgänglig. Det är en balansgång ;)
Lycka till i alla fall. Det enad du kan förlora är lite stolthet :D
:laugh:
jense har ju redan en äkta hälft :(
Började klassen jag går i nu en månad senare än alla andra (klyddade till det riktigt med skolorna) Och vissa killar i klassen fick jag skitbra kontakt med redan första dan och är skitbra polare med dem nu. Även vissa tjejer i klassen. Sen är där den här tjejen... Går fan inte o hänga med på lektionerna för att man sitter och tittar på henne.. Och hon verkar blyg som fan, jag har alltså inte pratat med henne alls förutom igår då hon sa hej, så jag sa hej med:) så hur ska jag ta kontakt med henne? kanske idiotfråga men vafan kom igen nu! hon e riktigt söt och jag vetefan
mkt pra råd i tråden!
speciellt mkt leende :thumbup:
hoppas verkligen du fixar detta :) lycka till :love:
keffat_liv
2005-11-12, 16:19
Älska kolozzeum :) yay, ska göra mitt bästa! tack! ;)
wintersnowdrift
2005-11-12, 16:22
Älska kolozzeum :) yay, ska göra mitt bästa! tack! ;)
Håll oss uppdaterade! ;)
//Kristin
Jag säger tvärt emot wintersnowdrift. Hälsa, men le inte. Var upptagen, sysselsätt dig med saker och ting. Du är viktig, hon ska få kämpa för din uppmärksamhet. Det kommer hon göra så småningom, det gäller bara att du bygger upp en tillräckligt stark bild av dig själv i hennes ögon (ja, helst en helt ärlig bild så alltså). Är hon blyg är det förmodligen väldigt lätt att få omkull henne, var trevlig, kanske t o m funkar att bjuda henne på en kaffe och ta en fika. Se till att du har kommandot hela tiden, så har du henne i en liten ask.
Ta mig seriöst om du vågar :devil:
ååhhh jävla skitspel.
faan vad trött man blir på killar som kör det där stuket.
Var ärlig mot dig själv.
Sen kan det vara svårt att kasts sig över ngn.
JAg tycker Wintersnowdrift hade bra råd.
dessutom är hon tjej i samma ålder så kan bedömma bättre än vissa andra hur en tjej vill bli bemött.
att vara vänlig och le är alltid trevlig.
Vem vill vara tillsammans med en kille som försöker spela halft otrevlig och anse att han är för fin att ta kontakt och behöver kämpas för?
Slartibartfast
2005-11-12, 16:27
Vem vill vara tillsammans med en kille som försöker spela halft otrevlig och anse att han är för fin att ta kontakt och behöver kämpas för?
Kan man ju fråga sig. Ändå är det oftast de som tar hem tjejen i slutändan.
vilket funkar bäst då?!
ska man spela den svårfångade personen eller ska man spela den öppne och sociale? (ibland kan det ju bli för mycket)
jag träffade faktiskt på världens sötaste tjej i en klass (säger inte vilken och när, världen é mindre än vad man tror), det blir ju automatiskt så att man inte vågar ta steget och snacka. hallå?! man måste ju inse sina begränsningar *screwy*
men det började med att vi träffades på stan! jag stod och kollade på grejer, och helt plötsligt ställde sig någon väldigt nära mig, första tanken var: vafan é det för tant som é så närgången? och när jag tittar så var det hon :love:
visade sig att hon skulle köpa samma grejer som jag :D
efter det blev vi homies och man kunde börja snacka i klassrummet
men tyvärr blev det inte mer än så, jag var aldrig inne på mer än friends
det é ju som skönheten och odjuret fan, passar helt enkelt inte *spy*
vilket funkar bäst då?!
ska man spela den svårfångade personen eller ska man spela den öppne och sociale? (ibland kan det ju bli för mycket)
Ett mellanting fugnerar nog bäst. Man kan ju inte göra sig allt för otillgänglig.
Slartibartfast
2005-11-12, 16:41
Men helvete! *grr27*
Man ska vara sig själv! Hur svårt kan det vara? Är ni 14?
Allt annat kommer inte att hålla längre än ett par dagar ändå. Ibland bara tills man öppnar munnen.
Det finns ett mellanläge mellan att spela svårfångat och otillgänglig och kasta sig över någon och nästan stalka personen ifråga.
Slartibartfast
2005-11-12, 16:47
Det finns ett mellanläge mellan att spela svårfångat och otillgänglig och kasta sig över någon och nästan stalka personen ifråga.
Precis. Och det vet läget vet man oftast vilket det är så länge man inte är 14 bast.
Damn it, jag som precis köpt ny kikare och ryggsäck med inbyggd pall.
*edit*
Nä men lyssna på Kristin, Cilia och fjordtillverkaren så ska du se att det löser sig.
Hah vicka pattar du har (säger man till hon i avataren)
Funka?
Jenna hälsar; det ligger enormt mycket pressande i pecdec bakom de pattarna :D
Damn it, jag som precis köpt ny kikare och ryggsäck med inbyggd pall.
ornotologi är alltid ok *visslar*
ornotologi är alltid ok *visslar*
Ska bara köpa (eller kanske sticka själv) några färgglada tjocka stickade tröjor, och fjällrävenbyxor sen har jag alla tjejer som i en liten ask.
Jenna hälsar; det ligger enormt mycket pressande i pecdec bakom de pattarna :D
OJ! E det hon! Vad hon förändrats! :thumbup:
Fortsätt hälsa! Le glatt mot henne när du ser henne, förhoppningsvis besvaras leendet och då är du en bra bit på väg :thumbup: . Sätt dig bredvid henne på någon lektion och ställ en lagom neutral fråga om "vad som helst" - keep on smiling, finns inget bättre än leenden. Verkar hon väldigt blyg kanske du inte ska vara för påflugen till en början, men är hon intresserad så lär det märkas och då brukar saker och ting ge sig självt efter ett tag ;) .
Lycka till!
//Kristin
Hur gör man om man ser ut som en gravt utvecklingsstörd gorilla när man ler då? :D
Hur gör man om man ser ut som en gravt utvecklingsstörd gorilla när man ler då? :D
Hoppas att tjejen gillar alfa-hanar.
wintersnowdrift
2005-11-12, 19:36
Haha - skönhetsoperation kanske? :D
Nejdå, ett äkta leende ser aldrig utvecklingsstört ut. Promise.
//Kristin
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.