handdator

Visa fullständig version : Nu får Eurosport skärpa sig!

Jakelol
2005-11-11, 22:01
Vad ser jag efter strongmantävlingarna om inte någon WWFkopia (wresling) det är väll ändå ingen sport och minst av allt inte på riktigt.

Sonny
2005-11-11, 22:04
Nu blir Kwon ledsen.. :(

Wooch
2005-11-11, 22:05
Vad ser jag efter strongmantävlingarna om inte någon WWFkopia (wresling) det är väll ändå ingen sport och minst av allt inte på riktigt.

Jag håller med dig fullständigt. Sånt hör inte hemma där.

Jakelol
2005-11-11, 22:14
Okey när det gick på Ztv så kunde jag titta ibland men Eurosport nej det ska vara sport på sportkanaler.

Jorgen
2005-11-11, 22:18
Tja, dom har ju visat poker också.

Men är det inte bättre att du framför detta till Eurosport istället för här?

Jakelol
2005-11-11, 22:41
Det är klart det förekommer ju inte så mycket trådar med meningslöst innehåll på kollo.

rolf
2005-11-11, 23:40
må vara en tråd med meningslöst innehåll då, men jag håller faktiskt med. jag menar, den amerikanska showwrestlingen är ju så fejk som något kan bli - och så sänds det på eurosport? *grr27*

Dumleman
2005-11-11, 23:42
Ja jag tycker synd om kommentatorn. Han ska sitta där och spela intresserad och låta som om det är blodigt allvar i ringen när det är uppenbart fejk och uppgjort långt innan :).

ErikWrestlingFreaket
2005-11-12, 01:11
må vara en tråd med meningslöst innehåll då, men jag håller faktiskt med. jag menar, den amerikanska showwrestlingen är ju så fejk som något kan bli - och så sänds det på eurosport? *grr27*

Testa själv att landa på ditt huvud och sedan se ifall allt är så fake som det bara kan bli vilket du sa.

Wrestling är ju minst lika mycket sport som någon jävla ballet eller vad det är för skit dom visar ibland.

Ja jag tycker synd om kommentatorn. Han ska sitta där och spela intresserad och låta som om det är blodigt allvar i ringen när det är uppenbart fejk och uppgjort långt innan :).

Han kanske tycker det är intressant och ja det är en show men inte fan är det så himla fejk som du säger och du har fel när det gäller med att vara uppgjort långt innan, wrestlare har inte såpass mycket tid att dom skulle kunna planera alla sina matcher.

CaptainAhab
2005-11-12, 01:16

Nummer 1

1.Showen är nerklippt
2. Bara matcherna visas
3. Tna har fan så mycke bättre brottning än WWE, där de knappt kan brottas!
4. Finns en anledning till att TNA har visats i över en månad nu på Eurosport, programmet lockar mest tittare bland alla Eurosports program!
5. Stäng av det om du har problem!
6. Alla kanske inte gillar att titta på ett strongman program vi har en kokspundare till apotekare!

mini
2005-11-12, 01:33
Wrestling är ju minst lika mycket sport som någon jävla ballet eller vad det är för skit dom visar ibland.

Det är helt omöjligt att ta dig på allvar längre, ErikSagostundsFreaket.

ErikWrestlingFreaket
2005-11-12, 01:40
Det är helt omöjligt att ta dig på allvar längre, ErikSagostundsFreaket.

:confused:

Varför skulle wrestling inte kunna vara lika mycket sport som ballet?

Man har en domare i ringen, sedan har man två stycken wrestlare som wrestlas och sedan får en jury ge matchen betyg, varför skulle inte det funka om det gör det för ballet?

mini
2005-11-12, 01:43
Varför skulle wrestling inte vara lika mycket sport som ballet?

Man har en domare i ringen, sedan har man två stycken wrestlare som wrestlas och sedan får en jury ge matchen betyg, varför skulle inte det funka om det gör det för ballet?
vad menar du med ballet?

ErikWrestlingFreaket
2005-11-12, 01:46
vad menar du med ballet?

Haha förlåt var inte ens nära i namnet, men iallafall så menar jag det när två personer åker runt i en ishockey ring i skridskor och gör konster.

Det finns ju även några jätte knepiga sporter där det är massor med tjejer i en ring som gör knepiga konster och sedan får betyg, som har visats på eurosport. Wrestling kan vara minst lika mycket sport som det.

mini
2005-11-12, 01:50
Haha förlåt var inte ens nära i namnet, men iallafall så menar jag det när två personer åker runt i en ishockey ring i skridskor och gör konster.

Det finns ju även några jätte knepiga sporter där det är massor med tjejer i en ring som gör knepiga konster och sedan får betyg, som har visats på eurosport. Wrestling kan vara minst lika mycket sport som det.
Konståkning? Ja, då är det ju ett program med moment som ska utföras på bästa sätt. En bedömningssport, vilket man kanske kan ifrågasätta, men det är ändå ganska vedertaget. Wrestling är ju uppgjort på förhand. De som "slåss" gör det efter bestämd koreografi. Ska du dra en parallell så kan man väl säga att wrestling bör vara en tävling mellan par som tävlar mot varann. Att man "slåss" på snyggast sätt, och så får domaren avgöra vilken match som varit bäst/mest spännande/sett mest riktig ut/whatever.
Du gör det svårt för dig när du jämför med saker du inte riktigt har pejl på.

Spiffy
2005-11-12, 02:03
Konståkning? Ja, då är det ju ett program med moment som ska utföras på bästa sätt. En bedömningssport, vilket man kanske kan ifrågasätta, men det är ändå ganska vedertaget. Wrestling är ju uppgjort på förhand. De som "slåss" gör det efter bestämd koreografi. Ska du dra en parallell så kan man väl säga att wrestling bör vara en tävling mellan par som tävlar mot varann. Att man "slåss" på snyggast sätt, och så får domaren avgöra vilken match som varit bäst/mest spännande/sett mest riktig ut/whatever.

Men det är ok för dig att prata om saker du inte riktigt har pejl på?

ErikWrestlingFreaket
2005-11-12, 02:06

Mm exakt det där med att par tävlar emot varann och så får domaren avgöra vilken match som har varit bäst var det jag menade :)

fat_joe
2005-11-12, 02:27

Konståkning handalar ju oxå om att följa koreografi precis som wrestling.
Dock så faller inte wrestling under sport för mig bara av den anledningen att dom inte tävlar mot varann på ricktigt utan popularitet osv avgör om du ska vinna matchen eller inte.

Sen till erikwrestlingfreaket.... skulle faktiskt våga säga att allt dom gör i ringen är planerat, tänk på skaderisken och hur dåligt allt skulle se ut om dom till största del improviserade.

Och ser som sagt inget fel med att visa wrestling på eurosport, kan faktiskt vara ricktigt underhållande *popcorn*

mini
2005-11-12, 02:27
Men det är ok för dig att prata om saker du inte riktigt har pejl på?
Jag struntar väl i wrestling. Det är inte jag som påstår att det är sport, eller jämför med konståkning? Jag tycker bara att det är skojigt att säga ErikSagostundsFreaket.

internethjälten
2005-11-12, 10:00
är ju inte bara amerikansk fribrottning som är uppgjord, finns en hel del basket, am.fotball, baseball etc som är uppgjorda och då är inte heller detta sport då ? *screwy*

jwzrd
2005-11-12, 11:55
är ju inte bara amerikansk fribrottning som är uppgjord, finns en hel del basket, am.fotball, baseball etc som är uppgjorda och då är inte heller detta sport då ? *screwy*

Men, ni blir uppägda av mini i tråden. Det blir ju bara enormt töntigt när ni greppar efter strån att komma tillbaka med. Ni (alla i tråden) försökte få wrestling att plötsligt bli en sport bara för att ni själva tycker att balett är töntigt och på den grunden inte heller borde vara en sport.

Impegas> vad gäller dom uppgjorda matcherna så gör inte ett par uppgjorda matcher att fotboll slutar vara en sport. Det kan du inte allvarligt mena. Den enda korrekta jämförelsen från wrestling till något annat är att jämföra det med teater. Inget ont i det och ingen hindrar er att kolla på wrestling och tycka det är ballt som fan.

internethjälten
2005-11-12, 16:44
Impegas> vad gäller dom uppgjorda matcherna så gör inte ett par uppgjorda matcher att fotboll slutar vara en sport. Det kan du inte allvarligt mena. Den enda korrekta jämförelsen från wrestling till något annat är att jämföra det med teater. Inget ont i det och ingen hindrar er att kolla på wrestling och tycka det är ballt som fan.

Man lägger in en rad om att de flesta matcher/sporter är
uppgjorda och så måste du försvara dem, varför ?

jwzrd
2005-11-12, 17:09
Man lägger in en rad om att de flesta matcher/sporter är
uppgjorda och så måste du försvara dem, varför ?

Var gör jag det? Du försökte kontra uttalandet: "Wrestling är inte en sport eftersom det alltid är uppgjort" med att eftersom andra sporter ibland har uppgjorda matcher så är dom heller inte sporter. Jag talar om för dig att din jämförelse är pantad. Din jämförelse gör även en film som sådan till en sport eftersom resultatet är uppgjort.

internethjälten
2005-11-12, 17:19
Var gör jag det? Du försökte kontra uttalandet: "Wrestling är inte en sport eftersom det alltid är uppgjort" med att eftersom andra sporter ibland har uppgjorda matcher så är dom heller inte sporter. Jag talar om för dig att din jämförelse är pantad. Din jämförelse gör även en film som sådan till en sport eftersom resultatet är uppgjort.

Spelar ju ingen roll om matchen / det man ser på är uppgjort
så länge men inte vet resultatet innan man ser det, därför
det är spänning att se det =)

Samma som med Mr.O cirkusen där alla vet att Rojne Kålman
skulle vinna pga politik och inte snyggast fysik - så nu är alltså
inte heller bodybuilding en sport då ? :laugh:

jwzrd
2005-11-12, 17:27

Men.. sporten existerar inte primärt på grund av vilka som tittar på den.

Vad gäller Mr. O så vinner Coleman för att han är bäst. Jag gillar själv inte hans fysik och hans sätt att posera helt men jag inser ändå att han knäcker alla på olympia-scenen. Men förutom det, nej jag tycker inte bodybuilding är mycket till sport. Som det ser ut idag finns det inte en sportmössa att ställa upp utan att bryta lagen i i princip alla länder.

mini
2005-11-12, 17:59

Jag tycker om att gå på teaer. Ibland köper jag inget program, och pjäsen är för mig relativt okänd. Jag skulle ändå inte komma på tanken att kalla det sport. Jag skulle heller inte bli grinig för att andra inte vill kalla teater sport, för det är liksom inte där värdet ligger.

Tricklev
2005-11-12, 18:10
. Wrestling är ju uppgjort på förhand. De som "slåss" gör det efter bestämd koreografi.

Eftersom du inte vet om wrestling än det du har läst i Frida så ska du inte heller vara så frisk att dömma.
Självklart har man koreografi inom wrestling, dom flesta stora riktigt spektakulära sakerna är under koreografi, men långt ifrån hela matcherna är koreograferade, mycket imporviseras under matcherna.

Sedan så är kanske inte Wrestling en sport inom den konventionella grenen, man tävlar för att vinna publiken efter sig, den som får publiken bakom sig kommer komma långt, det ära lltså publiken istället för domaren.

Även om wrestling inte är en sport i sig, så tycker jag att den har en plats i eurosport, då dom flesta sportsmän borde kunna imponeras eller iaf uppskatta atletismen inom wrestling, dem flesta inom svenska toppen av kroppsbyggning, AF och hela köret skulle inte kunna göra hälften av det dom gör, dom är atleter. Bara det borde vara skäl nog att visa det.

Sedan till trådskaparen, dom är ingen dålig WWE kopia, WWE är inte skaparna av moderna wrestling, och långt ifrån det enda förbundet som sysslats med wrestling.

Tricklev
2005-11-12, 18:13
Sen till erikwrestlingfreaket.... skulle faktiskt våga säga att allt dom gör i ringen är planerat, tänk på skaderisken och hur dåligt allt skulle se ut om dom till största del improviserade.

Det finns mycket i wrestling som är främmande för dom som inte är insatta, läs på lite, det finns hur mycket som helst att hitta om wrestling, långt ifrån allt är koreograferat, men dom större sakerna är nästan uteslutande det, fast det händer ju självklart misstag.

Tricklev
2005-11-13, 00:56
Nu när jag för engångskull har styrt upp detta, kräver jag ju ett svar!

Gammal hederlig Bump.

Trance
2005-11-13, 00:59
Eftersom du inte vet om wrestling än det du har läst i Frida så ska du inte heller vara så frisk att dömma.
Självklart har man koreografi inom wrestling, dom flesta stora riktigt spektakulära sakerna är under koreografi, men långt ifrån hela matcherna är koreograferade, mycket imporviseras under matcherna.

Sedan så är kanske inte Wrestling en sport inom den konventionella grenen, man tävlar för att vinna publiken efter sig, den som får publiken bakom sig kommer komma långt, det ära lltså publiken istället för domaren.

Även om wrestling inte är en sport i sig, så tycker jag att den har en plats i eurosport, då dom flesta sportsmän borde kunna imponeras eller iaf uppskatta atletismen inom wrestling, dem flesta inom svenska toppen av kroppsbyggning, AF och hela köret skulle inte kunna göra hälften av det dom gör, dom är atleter. Bara det borde vara skäl nog att visa det.

Sedan till trådskaparen, dom är ingen dålig WWE kopia, WWE är inte skaparna av moderna wrestling, och långt ifrån det enda förbundet som sysslats med wrestling.

Massa stunmän och starka skådisar gör väldigt tuffa och ansträngande saker på film, det gör det inte till en sport.

Att onanera i webcam kan vara väldigt svettigt och hårt ibland, för att inte tala om vilken publikvänlig gren det är. Men det gör inte heller det till en sport.

Wrestling är inte en sport. Så enkelt är det. Eurosport borde bara visa sport enligt mig, men de får väl visa vad de vill.

n1tro
2005-11-13, 01:01
eurosport sköter sig förjävligt bra nu i alla fall :D maria sharapova , kan det bli bättre

morte
2005-11-13, 03:22
Wrestling är bra mycket mer sport än hockey och fotboll i varje fall.

Tricklev
2005-11-13, 12:56
Wrestling är fullt med atleter, därför borde det visas på europsport.

Dom flesta här inne som är emot wrestling är ju ändå för kroppsbyggning, varför är en "fashion show" en sport?

internethjälten
2005-11-13, 12:56

Dom flesta här inne som är emot wrestling är ju ändå för kroppsbyggning, varför är en "fashion show" en sport?

Helt rätt =)

Trance
2005-11-13, 13:04

Jag kallar inte bodybuilding en sport.

Paradise hotel är fullt med vältränade typer, därför borde det visas på eurosport.

internethjälten
2005-11-13, 13:11
Paradise hotel är fullt med vältränade typer, därför borde det visas på eurosport.

Japp, gärna en massa repriser dygnet runt så man slipper
passa inte 22.30 vissa kvällar i veckan ;)

Tricklev
2005-11-13, 13:16

Eftersom att du nu bara drar argumenten så långt du kan i ett försök att vara dryg, så ska jag strunta i argumenteringen, och göra likadant.

Wrestling = göra fysiska saker
Paradise hotel = supa.
Därför borde inte paradise visas, men wrestling.

Jense
2005-11-13, 13:19
wrestling är en show.

atleterna är några av de mest vältränade i världen, utan tvekan.

tycker det är lite trevligt att eurosport visa TNA då ingen annan kanal gör det och vad fan skulle annars visas på eurosport den timmen? 50 år gammla basketmatcher?

Stoltz
2005-11-13, 13:22
Lönt o klaga när kanalen är full med all annan sport alla andra timmar.

Jense
2005-11-13, 13:29
Lönt o klaga när kanalen är full med all annan sport alla andra timmar.

Ja, som dem inte ens kollar på. Allt för att gnälla, jävla tightass.