handdator

Visa fullständig version : Självmedicinera kass mage?

bjornes magasin
2005-11-11, 15:03
Varit kass i magen i 4 dagar nu (förmodligen för att jag har käkat något dåligt), plus magknip.
Försökt äta fiberrik mat och dricka yoghurt som ska vara bra för magen.

Dock verkar det inte bli bättre, utan har varit likadant i 3 dagar nu, oförändligt läge alltså.

Kan man göra något för att påverka? Något man bör äta och något man inte bör äta?

Alexlindgren
2005-11-11, 16:53
du ska försöka att inte äta socker. ät typ bara ris, så lovar jag att du blir bättre inom ett par dagar. Jag levde på typ bara ris med nån lätt sås en halv sommar :|

Nina L
2005-11-11, 16:56
Hälsofil.

Lizard
2005-11-11, 17:10
Hela firman jag var anställd i hade ätit ostron i London. Väl hemkomna så gav magarna vika och vi blev i allt högre grad upptagna av toaletten än konferensrummet.
Eftersom oron spred sig att vi drabbats av något allvarligt som salmonella bar det av upp till Epedimottagningen på Sabbatsberg varvid jag fick träffa självaste hr Överläkare som förtäljde att det kom upp läkare som själva försökt bota liknande problem men misslyckats.
"Jag skall bota dig och din lilla firma på tre dagar utan mediciner" sade han trosvisst och de här råden har jag följt sedan dess (utom en gång i Thailand då jag fick ta till medicin).

1. Ät en burk blåbärspurée.
vänta en timme
2. ät en burk morotspure
vänta en timme
3. upprepa 1.
vänta en timme
4. upprepa 2.

osv.

Alla blev fullt friska inom en dag eller max två.

Lizard

Bjorne
2005-11-11, 20:50
du ska försöka att inte äta socker. ät typ bara ris, så lovar jag att du blir bättre inom ett par dagar. Jag levde på typ bara ris med nån lätt sås en halv sommar :|Vad effektivt det verkar ifall det inte fixade det förrens efter en halv sommar :p

Alexlindgren
2005-11-11, 22:22
heheh, tror nog att det mest berodde på psyket. efter en vecka försökte jag äta vanlig mat men mådde bara illa då..Men testa det där med blåbärs och morotspuré ,det lär funka bra!