Logga in

Visa fullständig version : Frukost?

sk1tz
2005-11-11, 12:06
Hejsan!
Jag har lite svårt med att klämma i mig rätt mat på morgonen.
Jag brukar oftast ha lite brist på fantasi när det ju gäller frukost.
Skulle någon kunna hjälpa mig?
Hur ser ett bra frukostschema ut?
Dessutom så skadar ju inte lite variation, det är ju inte så gott/kul att äta likadan frukost varje dag? ;)
Jag skulle vilja passa på att fråga hur man räknar detta med kalorier.
Hur mycket kalorier ska man få i sig? :eating:
Mäter man hur mycket kalorier man borde få i sig? och isåfall hur?
Vad är bra att äta på morgonen så att man får i sig rätt mängd kalorier inför träningspasset och stå sig på dagen när man går i skolan, osv?

Tacksam för svar! ;)

GymTT
2005-11-11, 12:59
Hur många kalorier du ska ha i dig beror ju på ditt mål, upplägg, dagsbehov osv osv så det är svårt för oss att säga.
Lite schyssta och goda sakera att äta kan jag dock bidra med.

Ägg (med och utan gulan)
Havregrynsgröt
Polarkraft Extreme med skinkost (mjuk)
Proteindrink
Tonfink på hårdmacka.

hoppas du ordnar bra frukost nu. MVH

sk1tz
2005-11-11, 13:12
Hur många kalorier du ska ha i dig beror ju på ditt mål, upplägg, dagsbehov osv osv så det är svårt för oss att säga.
Lite schyssta och goda sakera att äta kan jag dock bidra med.

Ägg (med och utan gulan)
Havregrynsgröt
Polarkraft Extreme med skinkost (mjuk)
Proteindrink
Tonfink på hårdmacka.

hoppas du ordnar bra frukost nu. MVH

Jahaja, okej :)
Men hur kan då mäta upp hur mycket kalorier man behöver? om jag ska ha ett mål att öka rättså mycket i vikt och i muskler t.ex?

Okej, tackar! Vad bra, det är ungefär det jag har ätit, bortsett från polarkraft extreme med skinkost (vad är det?)
och istället för tonfink (menar du tonfisk?) på hårdmacka så har jag ätit makrill istället.

Idag var min frukost inget vidare. Den var bara 2 hårdmackor med makrill och ett stort glas med mjölk och en banan.
Men ca 1 timma efter det åt jag köttbullar med makaroner, tyvärr åt jag inte så mycket då heller, eftersom det var så tätt inpå frukosten.
Men det känns lite slarvigt när man vaknar vid 11-12 tiden på morgonen, då det närmar sig lunch.
Det blir ingen ordning på frukost och lunch tider :( :sleep:
Har någon något tips som man kan göra om man vaknar vid denna tiden och vill få i sig frukost, lunch, middag + 3 andra mål under dagen?
Jag som ska äta totalt 6 hela måltider under dagen! + gainer tillskott ;o

Sen så undrar jag när man ska dricka sin gainer, före eller efter träningen?

TACKAR! ;)

sk1tz
2005-11-18, 15:09
inga svar? ;(

WinternetAlm
2005-11-18, 17:06
Leta så hittar man alltid.. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=55872&highlight=Gainer