handdator

Visa fullständig version : Smygträna på jobbet?

Krokodil
2005-11-10, 21:20
I mitt arbete ingår att rondera ett gym nere i ett bergrum 2-3 ggr per skift med ca 4 timmars mellanrum. Jag kan nog stanna till i gymmet i 15 min utan att någon saknar mig. Frågan är nu om det går att få till någon vettig träning där nere på 3*15 minuter eller om det sabbar min övriga träning helt.

Tips, idéer någon?

Fettecke
2005-11-10, 21:21
gripperträning... chins/dips

jag kör dips med trucken när jag får tid över ;)

Krokodil
2005-11-10, 21:25
gripperträning... chins/dips

jag kör dips med trucken när jag får tid över ;)Jag har ett fullt utrustat gym helt för mig själv. Dips känns lite futtigt då.

keffat_liv
2005-11-10, 21:26
Jag har ett fullt utrustat gym helt för mig själv. Dips känns lite futtigt då.

Säg som det är istället! kaggen är för stor och musklerna för små för dips!

Yankeee
2005-11-10, 21:27
du kan ju köra teknik i mark / böj / bänk. styrkevändingar, push press osv.

rQx
2005-11-10, 21:41
Jobbar du på ett vaktbolag eller?

Krokodil
2005-11-10, 21:46
Säg som det är istället! kaggen är för stor och musklerna för små för dips!Så har det varit i många år. Tur att det finns bänkdips. :em:

Krokodil
2005-11-10, 21:47
Jobbar du på ett vaktbolag eller?Kraftvärmeverk.

Beast
2005-11-10, 21:56
Hur pass väl känner du dina medarbetare? Hade dom brytt sig väldigt mycket om du kört ett snabbt pass på 40min ?

Krokodil
2005-11-10, 21:58
Hur pass väl känner du dina medarbetare? Hade dom brytt sig väldigt mycket om du kört ett snabbt pass på 40min ?
Kanske inte första gången men till slut blir det gnäll.

pia
2005-11-10, 22:22
Du hinner ju köra en mindre muskelgrupp på den tiden.

rQx
2005-11-10, 22:39
Ta en komp timme :P

Bjorne
2005-11-10, 22:42
Underarmarna - Tre korta pass, dela upp de olika delarna.
Mage - Två medel-pass, dela upp
Vader - Försöka knäcka en lite längre och ett enda pass

Så hade jag gjort :)

z_bumbi
2005-11-11, 08:06
Exempel
Om du kör ben på måndag så kör ett lättare benpass på torsdag/fredag. Tre övningar hinner du lätt med om du lägger en kvart på varje.

Så gör du på samma sätt med någon mer muskelgrupp (Dvs har ett bra avstånd mellan passen).

Detta under en månad eller två och ser om du märker någon större skillnad på träningen.

Märker du positiv skillnad så finns det minst två vägar att gå, en är att du kör hela kroppen med sådana här lättare pass och en annan är du kör prioriteringsträning för vissa muskelgrupper och då kör dessa hårt i tre övningar.

Utvärdera och se vad som händer.

Dissector
2005-11-11, 09:08
Jag skulle nog passat på att köra lite marklyft. Mest för skojs skull. Kanske inte är så jättegivande eller speciellt bra mot övre träning, men fan vad härligt att köra marklyft helt och hållet ensam och gapa så högt man vill och kasta ner vikterna så hårt man bara har lust med (sålänge man inte förstör golvet såklart)
Vilket känsla :D :thumbup:

Big Lou
2005-11-11, 10:04
I mitt arbete ingår att rondera ett gym nere i ett bergrum 2-3 ggr per skift med ca 4 timmars mellanrum. Jag kan nog stanna till i gymmet i 15 min utan att någon saknar mig. Frågan är nu om det går att få till någon vettig träning där nere på 3*15 minuter eller om det sabbar min övriga träning helt.

Tips, idéer någon?

Kan du inte låna gymmet efter din arbetstid då? så slipper du smyga med träningen?

Krokodil
2005-11-11, 11:11
Exempel
Om du kör ben på måndag så kör ett lättare benpass på torsdag/fredag. Tre övningar hinner du lätt med om du lägger en kvart på varje.

Så gör du på samma sätt med någon mer muskelgrupp (Dvs har ett bra avstånd mellan passen).

Detta under en månad eller två och ser om du märker någon större skillnad på träningen.

Märker du positiv skillnad så finns det minst två vägar att gå, en är att du kör hela kroppen med sådana här lättare pass och en annan är du kör prioriteringsträning för vissa muskelgrupper och då kör dessa hårt i tre övningar.

Utvärdera och se vad som händer.Det låter som ett vettigt upplägg, ska prova. Tackar! :thumbup:

Krokodil
2005-11-11, 11:13
Kan du inte låna gymmet efter din arbetstid då? så slipper du smyga med träningen?Det gör jag också. Men om jag jobbar ett 12 timmarspass så vill jag inte stanna kvar på jobbet ännu längre utan vill hem till familjen så fort som möjligt. :)

morte
2005-11-11, 14:44
Fyfan guldläge. Om jag hade vart du, hade jag struntat i att träna normalt de dagarna du jobbar, nu flödar avundsjukan och fantasin hos mig på högvarv. Hur många dagar/vecka arbetar du? 12hs pass, då gissar jag på 3 dagar/vecka.

Då hade jag glidit ner första dagen, första kvarten och dragit iväg 2-3set/latsdrag, andra kvarten 2-3set/rodd och sista 2-3set hantelcurl. Rygg+biceps klart.

andra dagen, första kvarten 2-3set hantelpress, andra kvarten 2-3set lutande hantelpress, och sista 2-3set triceps. Bröst+triceps klart.

Tredje dagen, första kvarten 2-3set axelpress, andra kvarten 2-3set benpress, tredje kvarten 2-3set i magmaskin. Axlar, ben, mage klart.

Om jag även hade velat träna på fritiden hade jag kört ett enda pass med tung bänk och marklyft. Mer än tillräckligt, avundsjuk avundsjuk.