Visa fullständig version : Valios cottage cheese utbytt!
Gah!
Skulle som vanligt inhandla min vardagliga cottage cheese från valio idag, såg då att burken bytt utseende, med vacklande hand läste jag på innehållsförteckingen och proteinmängden var sänkt från 18 g till 16 till förmån för fetter som höjt med 2 g.
Visst, ingen speciell skillnad att bry sig om, men jag har tyckt att det varit det som var så positivt til skillnad från vanliga keso, att det är mer protein, mindre mättat fett i.
Men störtsa pluset tycker jag har varit smaken.
Jag hör till dem få skaror(tror jag) som verligen inte tycker om smaken på vanlig Keso, den är mer gräddig och krämig och gör sig inte alla bra med massa kanel som jag alltid har på...Snyft, vad ska man nu göra, den nya smakar nästan som vanlig keso och usch inte alls gott... *grr*
Men det är ju valios sett att försöka få upp försäljningen då dem inte säljer lika bra som Arlas keso och om bara jag klagar så lär ju ingen hända..Ååh snälla finns det någon här som håller med mig?
Gah!
Skulle som vanligt inhandla min vardagliga cottage cheese från valio idag, såg då att burken bytt utseende, med vacklande hand läste jag på innehållsförteckingen och proteinmängden var sänkt från 18 g till 16 till förmån för fetter som höjt med 2 g.
Visst, ingen speciell skillnad att bry sig om, men jag har tyckt att det varit det som var så positivt til skillnad från vanliga keso, att det är mer protein, mindre mättat fett i.
Men störtsa pluset tycker jag har varit smaken.
Jag hör till dem få skaror(tror jag) som verligen inte tycker om smaken på vanlig Keso, den är mer gräddig och krämig och gör sig inte alla bra med massa kanel som jag alltid har på...Snyft, vad ska man nu göra, den nya smakar nästan som vanlig keso och usch inte alls gott... *grr*
Men det är ju valios sett att försöka få upp försäljningen då dem inte säljer lika bra som Arlas keso och om bara jag klagar så lär ju ingen hända..Ååh snälla finns det någon här som håller med mig?
Än så länge har de i alla fall inte bytt ut här. Var och köpte de vanliga idag. Jag hoppas inte de försvinner för det räckte med att deras kesella försvann. Äter mycket av kesella och cottage cheese så det känns onödigt att få i sig en massa mättade fetter från dessa.
Skriv och klaga här: http://www.valio.se/ (klicka på "Kontakta valio"). Eller skicka ett mail: konsumentkontakt@valio.fi (konsumentkontakt@valio.fi)
Det finns 2 Cottage cheese från Valio. Den ena är laktosfri och har 16g protein och 2g fett/100g och den andra har 18g protein och 0,3g fett/100g.
King Grub
2005-11-10, 14:53
Det finns 2 Cottage cheese från Valio. Den ena är laktosfri och har 16g protein och 2g fett/100g och den andra har 18g protein och 0,3g fett/100g.
Japp. Vi har båda.
Japp. Vi har båda.
Hum...Det har alltid bara funnits den ena(med 18gp) där jag handlar på coop, på två olika affärer dessutom. Och nu fanns det bara denna med 16g på den platsen där den andra tidigare stod. Och på reklamen har dem ju börjat säga "pröva även vå nya cottage cheese." Precis som att dem skulle ha bytt ut den....
Så du menar att dem två har funnits länge, samtidigt?
Dem har inte bytt ut den ena till den andra?*hoppas*
King Grub
2005-11-11, 11:40
http://www.valio.se/valio/IMAGES/PRODUCTS/COTTAGE_CHEESE_NATURELL.JPG
http://www.valio.se/valio/IMAGES/PRODUCTS/_NY.JPG
Snorkfröken
2005-11-11, 11:41
Valio har inte slutat med den "fettfria grynosten" som den med 18 g protein kallas här i Finland. Iaf finns den att få tag på här, så om dina butiker inte har den i hyllan längre, beror det nog på att de inte tar in den längre eller att det kanske varit strul med leveranserna. Fråga någon på affären vetja!
Lite OT: Här är faktiskt den med 2 % fett mycket mer populär (enligt vad man läser på träningsforum iaf) än den fettfria varianten. Jag köper också alltid den med 2 % i... den fettfria smakar styrox, är torr och inte alls lika god.
TylerDurden84
2005-11-11, 11:51
Bör även tilläggas att båda varianterna kan ätas av laktosintoleranta. Är produkten märkt med "Hyla" ska den vara kraftigt eller helt laktosreducerad
Puh..Då skall jag snabbt som attan be dem på affären om dem kan börja ta in den igen..
Snorkfröken: Jo, jag vet att de flesta här kränger keso mera än cottage cheese pga smaken, men som sagt, jag hör till dem få skaror som faktiskt gillar smaken på cottage cheesen mkt mera än vanlig keso. Klarar inte av vanlig keso, iaf inte till att banda med kanel..blir *spy* Enligt mig alltså :em:
Men det är nog så att dem slutat ta in den för det är nästan bara jag som köper den..Frågan är ju då om en person räcker för att få dem att återinföra den igen..jaja, skall fråga iaf.
Tack för alla svar :)
Bör även tilläggas att båda varianterna kan ätas av laktosintoleranta. Är produkten märkt med "Hyla" ska den vara kraftigt eller helt laktosreducerad
Måste bara fråga en sak till: Jag är icke laktosintolerant(har kollat på VC), men jag får väldans ont i magen av att äta keso, även den laktosfria...Kan det vara så att man kan vara allergisk mot mjölkprodukter i sig? Samma sak med mjölk, och även yoghurt, som det sägs att en del med känslig mage skall klara utav bättre än andra mjölkprodukter...icke jag iaf.
TylerDurden84
2005-11-12, 13:54
Måste bara fråga en sak till: Jag är icke laktosintolerant(har kollat på VC), men jag får väldans ont i magen av att äta keso, även den laktosfria...Kan det vara så att man kan vara allergisk mot mjölkprodukter i sig? Samma sak med mjölk, och även yoghurt, som det sägs att en del med känslig mage skall klara utav bättre än andra mjölkprodukter...icke jag iaf.
Ja, en del tål inte mjölkprotein. Det kan man ta tester för om du är riktigt orolig!
oki doki, bäst att man tar och gör det då..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.