handdator

Visa fullständig version : Påverkar medicin deffen?

TrasMannen
2005-11-10, 08:38
Jag skadade nacken igår på gymmet. Så idag käkar jag voltaren.
Kommer det påverka min deff något (säg att jag äter det fler dagar, inte bara idag)

J.Saarela
2005-11-10, 08:40
Nej det kan jag knappast tänka mig.Och fixar du inte nacken så lär den skada deffen mer än en tillfällig voltarenkur.

King Grub
2005-11-10, 09:17
Knappast deffen, men däremot proteinsyntesen under tiden medicinen finns i kroppen, då NSAID verkar ha en kraftigt nedreglerande effekt på denna. Det är, som sagt, ingen anledning att skippa medicineringen. Bli bra så snabbt du kan - det tjänar du på i längden.

TrasMannen
2005-11-10, 09:57
Nej det kan jag knappast tänka mig.Och fixar du inte nacken så lär den skada deffen mer än en tillfällig voltarenkur.

Det jobbiga är att jag har en skum skada i nacken. Var hos en naprapat som sa att det var en inflammation.

Jag har en tendens att spänna nacken när jag tar i riktigt hårt. Och när jag inte äter tillräckligt mycket mat(deff) så sträcker jag muskeln ganska lätt. (sträckte den när jag körde stående bicepscurls igår)

Det som är skumt är att det är samma jäkla muskel hela tiden. Alltid vänstra nackmuskeln.

Kan det vara så att jag sträckt den ordentligt för länge sedan och sedan sträcker den lättare nu?

TrasMannen
2005-11-10, 10:00
Knappast deffen, men däremot proteinsyntesen under tiden medicinen finns i kroppen, då NSAID verkar ha en kraftigt nedreglerande effekt på denna. Det är, som sagt, ingen anledning att skippa medicineringen. Bli bra så snabbt du kan - det tjänar du på i längden.

Hmm. Ok. men om proteinsyntesen är nedreglerad, får jag då en negativ proteinsyntes, dvs jag blir av med muskelmassa?

Om det är så, hur mycket är det. är det lika dåligt som att ge fan i att äta protein tex. Eller är det försumbart?

Finns det någon antiinflammatorisk smärttablett som är bättre att käka?

King Grub
2005-11-10, 10:33
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=47146&highlight=nsaid