handdator

Visa fullständig version : Kör ni kröket? Och hur ofta då?

alexb
2005-11-10, 01:34
Hur är det med era alkholintag nu under vinter? är det total snappsförbud eller tillåter ni er att festa till nån gång i månaden?
hur hårt i sådana fall?
skulle vara roligt att veta hur alla andra gör, får se om man själv ligger före eller efter.

alexb

pocoloco
2005-11-10, 01:37
varje helg!

Endumen
2005-11-10, 03:40
Jag festar när jag känner för det. Bara man är noga med maten dagen efter ser jag inga problem med det.

olwe
2005-11-10, 03:48
Mer än 1 gång i veckan.. drar nog ner på det om ett tag men första året på universitetet blir nog lite åt det hållet.

zanzi
2005-11-10, 04:16
Kommer inte dricka alls, vilket jag inte gör resten av året heller (om man bortser från nått glas äpplecider, med minimal andel alkohol, som slank ner). Här (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=53302&highlight=helnykterist) har du en annan tråd om hur andra här på kolo ligger till.

King Grub
2005-11-10, 06:04
Aldrig.

Linusen
2005-11-10, 07:35
Förut drack jag 2-3 ggr i veckan :cool: .. Men har nu lugnat ner mig, o speciellt sen jag köpt spinning kortet nu o har börjat träna på "allva´r" så blir de knappt att jag dricker varje helg, utan på helgerna festar jag till de med cola light och kanske lite små godis osv.. men sällan alkhol, jag får tycker de blri jobbigare två dar efter ett alkhol intag, att träna... så då låter jag hellre bli :hbang:

HerrArne
2005-11-10, 09:23
Mitt alkoholintag är ganska måttligt, har märkt att det blir ungefär en flaska whiskey om året.
Men vad har det med att festa att göra? ;)

Jorgen
2005-11-10, 09:24
Ytterst sällan. Några gånger om året, aldrig så jag blir full.

Jacksatan
2005-11-10, 09:35
Aldrig.

Alla behöver en redig fylla nåra ggr per år.
Själv går jag ut varje vecka men super kanske var 3e helg eller nåt. Man måste leva också, sååå jäkla mycket cred får jag inte för min kropp av vanligt folk att det är värt det att totalt förkasta det övriga livet.

JJ
2005-11-10, 09:47
Mer sällan nu på ålderns höst, när jag dricker blir jag full.

zirak
2005-11-10, 09:52
Ett glas whiskey ibland samt ett par snapsar till julbordet är väll vad det blir + lite glögg *rolleyes*

mini_Arnold
2005-11-10, 10:12
Aldrig.
:bow:
Samma här

mini_Arnold
2005-11-10, 10:14
Nej.

Själv går jag ut varje vecka men super kanske var 3e helg eller nåt. Man måste leva också, sååå jäkla mycket cred får jag inte för min kropp av vanligt folk att det är värt det att totalt förkasta det övriga livet.
Du "lever" bättre med alkohol i kroppen? Ok. :)

strong-man
2005-11-10, 10:16
Aldrig bättre med mycket :eating: :eating: :bpump: på helgen

larre
2005-11-10, 10:23
Festar när jag vill, dvs ca 1gång/halvår.

Kaew
2005-11-10, 10:27
senaste halvaret 2-3 ggr vecka .

King Grub
2005-11-10, 10:32
Alla behöver en redig fylla nåra ggr per år... Man måste leva också

Nej. Behöver man bli full för att "leva"... är det sorgligt.

morte
2005-11-10, 10:42
Festar så gott som aldrig men dricker alkohol rätt ofta. Jag är en sådan som inte behöver ha roligt för att dricka.

Davil
2005-11-10, 11:03
Hitills i år har jag varit berusad en gång. Alltså, jag dricker väldigt sällan numera.

elan
2005-11-10, 11:03
Blir väl ett glas vin till maten 4-5 gånger per år kanske. :)

Sniggel
2005-11-10, 11:05
Dricker när jag känner för det.
Ibland för att det är gott med 1 öl eller 2, ibland för att jag även vill bli lite berusad, då några fler slinker ner. Men det händer inte ofta, kanske 1 gång varannan månad högst

Boven
2005-11-10, 11:09

Jag tycker du är sorlig som inte kan släppa loss lite och vara som folk! Visst har man roligt när man är nykter också, men jag vet att med några öl under västen och ett glatt humör så har man jäkligt mycket roligare. Men det är inte roligare om man jämt ska vara berusad, utan man ska varva med att vara nykter vissa ggr och berusad vissa ggr. Då blir det bra mycket roligare, lite variation förnöjer livet! Varför är det så att personer som aldrig dricker är plattare och torrarare än annat folk även i nyktra sammanhang?

Mvh Boven

mini_Arnold
2005-11-10, 11:14
Jag tycker du är sorlig som inte kan släppa loss lite och vara som folk!
Vad innebär det för dig att "släppa loss" ?

jwzrd
2005-11-10, 11:18
Jag tycker du är sorlig som inte kan släppa loss lite och vara som folk! Visst har man roligt när man är nykter också, men jag vet att med några öl under västen och ett glatt humör så har man jäkligt mycket roligare. Men det är inte roligare om man jämt ska vara berusad, utan man ska varva med att vara nykter vissa ggr och berusad vissa ggr. Då blir det bra mycket roligare, lite variation förnöjer livet! Varför är det så att personer som aldrig dricker är plattare och torrarare än annat folk även i nyktra sammanhang?

Mvh Boven

Varför tog du ditt behov av att vara full för att kunna släppa loss - något du behöver söka för kanske? Jag nekar inte mig själv alkohol men behöver inte dricka för att släppa loss. Jag dricker i princip aldrig för att röja och festa, jag dricker det jag tycker är gott för att det är gott.

Helt sjukt att du är så säker på hur grub är att umgås med utan att veta nånting.

Pepz
2005-11-10, 11:20
En till två gånger i månaden.

mystic[-_-]
2005-11-10, 11:29
Ni som dricker väldigt ofta (1 gång i veckan eller mer) är ni extremt blyga eller?

Topic: Jag dricker inte

Jay-Z
2005-11-10, 11:31
1 gång i månaden. Typ.

biffsson
2005-11-10, 11:54
2-3ggr/år

Vi brukar ha fest med jobbet 2ggr/år och sen kanske det blir en fest på sommaren med min kusin.

Beast
2005-11-10, 12:03
Dricker inte, hör inte till.

Och som sagt känner man att man måste dricka för att "leva" så är man sjuk.

Kaew
2005-11-10, 12:11
']Ni som dricker väldigt ofta (1 gång i veckan eller mer) är ni extremt blyga eller?

For mig ar det dalig sjalvdiciplin, ar student bor i bkk. 10 minuter taxi sa ar jag vid clubbarna dricker oftast gratis,. har ar det fest varje dag typ . Men jag forsoker att minska , helst skulle jag inte vilja dricka natt men tyvar har jag inte lika roligt nar jag ar nykter .

Boven
2005-11-10, 12:14
Varför tog du ditt behov av att vara full för att kunna släppa loss - något du behöver söka för kanske? Jag nekar inte mig själv alkohol men behöver inte dricka för att släppa loss. Jag dricker i princip aldrig för att röja och festa, jag dricker det jag tycker är gott för att det är gott.

Jag sa att jag kan ha riktigt kul nykter med, alltså inga direkta problem att släppa loss nykter. Men jag säger bara att det blir jäkligt kul om man tar några öl nån gång som omväxling. Kanske borde pröva...

Bara för att man har roligt när man är onykter betyder inte att man har något problem. Då har nog mer än 9/10 i Sverige grava alkoholproblem, yeah right!

Helt sjukt att du är så säker på hur grub är att umgås med utan att veta nånting.

Suck... Var bara svar på tal, ett sätt att knyta mitt inlägg till honoms. Trodde de flesta förstod det eftersom de flesta här inne förstår att jag inte umgås med Grub privat och då inte kan veta hur han är privat. Ibland känns det som att man sitter på dagis och ska förklara hur stömmen kommer ur de två hålen i väggen...

Mvh Boven

Micke A
2005-11-10, 12:27
Jag sa att jag kan ha riktigt kul nykter med, alltså inga direkta problem att släppa loss nykter. Men jag säger bara att det blir jäkligt kul om man tar några öl nån gång som omväxling. Kanske borde pröva...

Bara för att man har roligt när man är onykter betyder inte att man har något problem. Då har nog mer än 9/10 i Sverige grava alkoholproblem, yeah right!

Suck... Var bara svar på tal, ett sätt att knyta mitt inlägg till honoms. Trodde de flesta förstod det eftersom de flesta här inne förstår att jag inte umgås med Grub privat och då inte kan veta hur han är privat. Ibland känns det som att man sitter på dagis och ska förklara hur stömmen kommer ur de två hålen i väggen...

Mvh Boven
Håller med!
Att vissa inte gillar att parta och tycker att de släpper loss lika bra utan är väl helt OK. Bara de ger f-n i att dömma oss som gillar att festa ibland!

Jag har kul utan sprit, men på fest blir det ännu roligare med...
... ungefär som att köra Volvo eller Porsche. Du kommer fram i båda men...

Jacksatan
2005-11-10, 12:27

Det är ju ett välkänt faktum att sprit och andra substanser frisätter dopaminer som leder till ett större lyckorus än vid nyktert tillstånd. Men har ni inte roligare full, så ska ni såklart inte dricka.
Vissa här verkar ju va typen som även mår dåligt en vecka efter att man runkat av sig själv.

Jacksatan
2005-11-10, 12:28
Håller med!
Att vissa inte gillar att parta och tycker att de släpper loss lika bra utan är väl helt OK. Bara de ger f-n i att dömma oss som gillar att festa ibland!

Jag har kul utan sprit, men på fest blir det ännu roligare med...
... ungefär som att köra Volvo eller Porsche. Du kommer fram i båda men...

Helt jävla rätt skrivet. Trodde du var en stel kille men nu steg du 3 snäpp i mina ögon. =)

keffat_liv
2005-11-10, 12:33

Mvh Boven

Där håller jag till viss del med. ALLA jag vet som INTE dricker är skittråkiga även nyktra. Sen vet jag inte hur de på forumet är, men iaf så alla jag vet är skittråkiga nördar:)

HerrArne
2005-11-10, 12:48
Sen vet jag inte hur de på forumet är, men iaf så alla jag vet är skittråkiga nördar:)

Naturligtvis tycker de (de 'skittråkiga nördarna') att du är en lajbans pys att umgås med, har vettiga intressen, och vill vara som du?

Det är inte så enkelt som att de inte gillar dig heller, dvs? ;)

Boven
2005-11-10, 12:52
Naturligtvis tycker de (de 'skittråkiga nördarna') att du är en lajbans pys att umgås med, har vettiga intressen, och vill vara som du?

Det är inte så enkelt som att de inte gillar dig heller, dvs? ;)

Troligast vill de vara som honom, men de har säkert varken kapaciteten eller modet! ;)

Mvh Boven

HerrArne
2005-11-10, 12:57
Troligast vill de vara som honom, men de har säkert varken kapaciteten eller modet! ;)

Eller är de modiga egentligen de som inte ger efter för grupptryck och förväntningar om hur någon 'ska' vara eller 'ska' bete sig?

Som ungdom (iallafall då i tidernas gryning, när jag var ung *rolleyes*) förväntas man ju likställa 'festa' med 'supa', eller? :)

Men vi glider allt mer OT, tror jag...

kharon
2005-11-10, 12:57
Intressant att man kan bedöma hur folk är som personer utgående från om de dricker alkohol eller inte. Över internet dessutom... jisses...

Boven
2005-11-10, 12:59
Eller är de modiga egentligen de som inte ger efter för grupptryck och förväntningar om hur någon 'ska' vara eller 'ska' bete sig?

Som ungdom (iallafall då i tidernas gryning, när jag var ung *rolleyes*) förväntas man ju likställa 'festa' med 'supa', eller? :)

Men vi glider allt mer OT, tror jag...

Att man inte ska kunna skämta här inne... Lighten up!

Mvh Boven

Boven
2005-11-10, 13:04
Intressant att man kan bedöma hur folk är som personer utgående från om de dricker alkohol eller inte. Över internet dessutom... jisses...

Ingen här inne har väl bedömt hur personen i fråga är pga dess alkoholvanor, eller? Bara några som har IRL iaktagelser angående alkoholvanor och hur pass rolig man tycker dessa personer är.

Mvh Boven

HerrArne
2005-11-10, 13:11
Att man inte ska kunna skämta här inne... Lighten up!

Naturligtvis kan du skämta. Om du gör det i en diskussion jag finner alvarlig och angelägen (eller, ja, egentligen vilken diskussion som helst) får du räkna med att stå för skämtsamt framförda åsikter också... :booty:

((EDIT: Sitter själv just nu och funderar på hur man dricker alkohol över Internet, men... :confused: :cool: :naughty: ))

Boven
2005-11-10, 13:38
((EDIT: Sitter själv just nu och funderar på hur man dricker alkohol över Internet, men... :confused: :cool: :naughty: ))

haha, såg inte det först... Ja, jag tror att det finns nån typ av USB-adapter som ska kunna fixa till det... ;) Ska sluta vara Off-topic nu, sorry.

Mvh Boven

pia
2005-11-10, 13:45
Jag dricker inte men jag är inte nykterist så skulle jag vilja så dricker jag men jag ser ingen anledning till att göra det. Om folk kunde dricka med måtta så hade jag inte varit så stor motståndare till alkohol men tyvärr är det alltför många som inte kan det och en del bör inte dricka överhuvudtaget. Sett och hört allt för mycket skit som alkohol ställer till med. Om man är full så kanske fulla människor verkar roligare men inte när man är nykter för då blir många bara jobbiga och odrägliga som är fulla. Har även jobbat på krogen så jag har dett en del.

Fartman
2005-11-10, 13:50
Kanske 2ggr i månaden numera, har tänkt skära ner ännu mer. Känns mer och mer slentrian när man drar på krogen.
Jag brukar dricka mig dyngfull, och det är inte för att jag är blyg eller så.. jag tycker om känslan att vara full helt enkelt och om ska till krogen så är alla andra ändå berusade så att det är outhärdligt att vara där nykter, det har jag faktiskt prövat.

jwzrd
2005-11-10, 13:50

Mvh Boven

Då missade du vad jag sa. DU var helt säker på att Grub och alla andra som inte dricker är tråkiga som fan. Jag tyckte att det var en jävligt pantad syn på det hela. Jag menade inte att det var alkoholproblem man hade heller utan snarare livsproblem. Hur jävla tråkigt och värdelöst liv har du om du behöver sprit för att förgylla det?

"Ibland känns det som att man sitter på dagis och ska förklara hur stömmen kommer ur de två hålen i väggen...
"

Kan iofs bero på att du totalt bommar det alla säger och/eller att alla inte automatiskt håller med dig i allt du säger. Välkommen till ett diskussionsforum.

Jacksatan
2005-11-10, 14:44
Hur jävla tråkigt och värdelöst liv har du om du behöver sprit för att förgylla det?

"Ibland känns det som att man sitter på dagis och ska förklara hur stömmen kommer ur de två hålen i väggen...
"

Kan iofs bero på att du totalt bommar det alla säger och/eller att alla inte automatiskt håller med dig i allt du säger. Välkommen till ett diskussionsforum.

Well, du har 7,873 inlägg på detta forum så du kanske skulle prova byta livsinriktning själv? Dra en rejäl fylla på fredag så kanske dina inlägg blir lite mindre krystade i fortsättningen?

jwzrd
2005-11-10, 14:53
Well, du har 7,873 inlägg på detta forum så du kanske skulle prova byta livsinriktning själv? Dra en rejäl fylla på fredag så kanske dina inlägg blir lite mindre krystade i fortsättningen?

Varför attackerar du mig Jacksatan?

heljis
2005-11-10, 15:03
Intressant att man kan bedöma hur folk är som personer utgående från om de dricker alkohol eller inte. Över internet dessutom... jisses...Sant.

On topic: 1-3ggr/månad. För att det är kul, för att jag har kul när jag dricker. Inte för att jag har tråkigt när jag inte gör det.

Bonnie
2005-11-10, 15:33
Aldrig varit full. Om jag dricker så är det nått glas cider om folk inte har något annat att bjuda på.

Beast
2005-11-10, 21:16
Hur jävla tråkigt och värdelöst liv har du om du behöver sprit för att förgylla det?

Här har vi samma synsätt!

Jacksatan: Sen när behöver du få komplimanger av alla för att inte dricka? Men ett tips är att inte dricka o lägga på dig mer massa så får du fler kommentarer.

Halib
2005-11-10, 21:27
Jag har roligt nar jag inte dricker... men jag har ASroligt nar jag dricker!
Blir party m. alkoholhaltiga drycker en gang i veckan iaf...

MilkmaN
2005-11-10, 21:28

Jwzrd: (6.17 posts per day)
Jacksatan (5.37 posts per day)

*rolleyes*

keffat_liv
2005-11-10, 21:31

*rolleyes*

tänkte ta upp det med haha:)

skaparn
2005-11-10, 21:54
Sällan, men på lördag har jag för avsikt att bli väldigt berusad. Efter det nyårsafton, den brukar tarva sina ångestdämpande droppar, nytt år är alltid något stort.

fonzie
2005-11-10, 22:12
Mycket sällan. Ogillar det här konceptet med att "måste kröka för att ha kul". Lite primitivt för min smak. Men jag repsekterar att andra gör det.

Max
2005-11-10, 22:18
Dricker något varje helg, men blir sällan riktigt full. Runt juletid lär det bli oftare.

PowPow
2005-11-11, 01:35
']Ni som dricker väldigt ofta (1 gång i veckan eller mer) är ni extremt blyga eller?

Nope. inte jag i alla fall. Dricker för att det förgyller, och för att det är gott. Om det vore för att man var blyg hade det ju varit dumt att ta några öl när man är ute med sina närmaste (som man ju förhoppningsvis inte kan vara blyg inför).

Edit: Tyckte du skrev "1 gång i MÅNADEN eller mer". Sorry.
Dricker väl MAX en gång i veckan. Klart beroende på vad som görs under veckan.

Jacksatan
2005-11-11, 02:23

*rolleyes*
Det är ju inte under lika lång tid direkt. Sen behöver jag en fylla för att förgylla mitt liv, det står jag för. Jag önskar jag hade nåt annat som jag tyckte va lika skoj och som jag såg framemot lika mycket, men så är sällan fallet.

Niclaaas
2005-11-11, 09:01
som jag skrev i tråden det länkades till: väldigt sällan. super aldrig. ger mig ingenting längre och jag kan inte hantera alkohol.

Lizzie
2005-11-11, 09:38
Väldigt sällan....väljer man att leva ett hälsosamt liv så blir det på sin höjd något glas vin då å då. Att träna - äta rätt på veckorna och supa skallen i småbitar säger emot sig själv tycker jag...

HookersUnited
2005-11-11, 10:47
Jag är periodare.

aliquis
2005-11-11, 10:51
jag super inte, men det har inte så mycket med träningen att göra som att det känns ohälsosamt för hjärnan, fast ibland funderar jag på om jag kanske borde litegrann, men änsålänge har det inte blivit av (är rätt länge sedan sist)

stoffer
2005-11-14, 17:22
Jag dricker väldigt sällan numera, tycker helt enkelt inte att jag har roligare när jag dricker, och bieffekterna är inte värt det. Händer dock att jag tar ett glas vin till maten eller en öl ibland.

Jag tycker det verkar som de som dricker fördömmer de som inte dricker mycket mer än tvärtom.

Det är ju faktiskt sjukligt om man känner att man MÅSTE dricka regelbundet för att livet ska kännas meningsfullt, tyder ju på att man är beroende.

Själv tycker jag folk får dricka hur mycket de vill eller hur lite de vill, så länge ingen av dem ställer till med en massa problem för mig så är jag nöjd!

Stab
2005-11-14, 18:21
Nästan varje helg.. Fan vad mycket folk som tar träning på tok för seriöst det finns fan ett liv utanför bb världen och kolo *screwy* kan inte annat än hålla med jacksatan......

Fredrik_
2005-11-14, 18:35
Nästan varje helg.. Fan vad mycket folk som tar träning på tok för seriöst det finns fan ett liv utanför bb världen och kolo *screwy* kan inte annat än hålla med jacksatan......

Och varför skulle det vara just träningen som gör att en del väljer att låta bli spriten? Jag är inte nykterist, dricker vin till maten eller tar en öl kanske varannan vecka mest för att det är gott, men det rena supandet växte jag ifrån för länge sen.. och ett liv har jag i alla fall.

Jag tycker det är löjligt att hacka på folk som inte dricker.

deztron
2005-11-14, 18:36

Jag dricker för att det blir roligare på fester. Som folk många gånger har påpekat gör många dumma saker när de är fulla. Jag kan lätt bjuda på några dumma saker om det gör att jag har roligare, och även om det inte gör att jag får roligare kan jag alltid skratta åt det som de andra gör :hbang:
OnT: dricker väl 2-3 ggr i veckan

emmzan
2005-11-14, 18:54
Hur är det med era alkholintag nu under vinter? är det total snappsförbud eller tillåter ni er att festa till nån gång i månaden?
hur hårt i sådana fall?
skulle vara roligt att veta hur alla andra gör, får se om man själv ligger före eller efter.

alexb

Drack en starköl till maten för några veckor sedan, innan dess var det lääänge sedan alkohol intogs. beror inte på att jag inte "tillåter" mig till det utan snarare att jag inte just nu har någon anledning att supa loss.

bubbe
2005-11-14, 18:58
Drack en starköl till maten för några veckor sedan, innan dess var det lääänge sedan alkohol intogs. beror inte på att jag inte "tillåter" mig till det utan snarare att jag inte just nu har någon anledning att supa loss.

Anledningarna att supa kontra att ta hand om kroppen efter brukar oftast för mig väga över till fördel att inte supa, i fredags vart det dock undantag. Och så jäkla dålig jag blev, både kanonförkyld och kanonbakis. Nåja nu minns man varför man inte dricker oftare.

mini
2005-11-14, 18:59
I mitt fall har det inte med träningen att göra. Jag har gjort mitt med råge. Det finns inte mycket som är mer pinsamt att se än en person som lämnat puberteten långt bakom sig men som fortfarande inte lärt sig hantera alkohol med allt vad det innebär. (Edit: det är fulla fjortisar kanske.)
Visst finns det ett liv utanför byggningen, men varför måste den världen så självklart innebära att supa? Det finns andra kul saker att sysselsätta sig med.
Jag tycker inte det är värt att må så dåligt som jag gör dagen efter. Därför är det väldigt sällan jag dricker. Det är inget beslut jag tagit, jag gör inget statement, jag tycker bara inte att det är speciellt roligt längre.

jonte_myra
2005-11-14, 19:17
[QUOTE=mini] Det finns inte mycket som är mer pinsamt att se än en person som lämnat puberteten långt bakom sig men som fortfarande inte lärt sig hantera alkohol med allt vad det innebär. (Edit: det är fulla fjortisar kanske.)

Stab tar du åt dig? :D

raZmus
2005-11-14, 19:17
I princip aldrig. Kan räkna antalet enheter öl jag druckit på min ena hand.

Att alla som inte dricker är tråkiga var den största generaliseringen på länge, haha.

emmzan
2005-11-14, 20:06
Anledningarna att supa kontra att ta hand om kroppen efter brukar oftast för mig väga över till fördel att inte supa, i fredags vart det dock undantag. Och så jäkla dålig jag blev, både kanonförkyld och kanonbakis. Nåja nu minns man varför man inte dricker oftare.

Bara för det har jag lovat kompisarna att vi ska ha suparonsdag denna vecka :D Lär bli köpa kinamat och ta hem och dricka vin eller nåt liknande!

Jorgen
2005-11-14, 20:13
Varför måste man supa varje helg för att ha ett liv? Har du ett bra svar på den frågan?

Jag dricker ytterst sällan numer (och det har inte med träningen att göra) och jag skulle vilja påstå att mitt liv är minst lika bra, om inte bättre nu än då.

raZmus
2005-11-14, 20:17
Varför måste man supa varje helg för att ha ett liv? Har du ett bra svar på den frågan?

Jag dricker ytterst sällan numer (och det har inte med träningen att göra) och jag skulle vilja påstå att mitt liv är minst lika bra, om inte bättre nu än då.
Samma sak här, mina beslut om att inte dricka handlar verkligen inte enbart om träning.

Niclaaas
2005-11-14, 20:42
Samma sak här, mina beslut om att inte dricka handlar verkligen inte enbart om träning.

same, same...

Jacksatan
2005-11-14, 23:31

Är man en tråkmåns så hjälper det inte så mycket att ta till kröken heller.

keffat_liv
2005-11-14, 23:32
fan.... LEV LIVET! Sen om det innebär att ta till flaskan eller inte skitsamma, bara lev livet=)

Jorgen
2005-11-14, 23:35
Är man en tråkmåns så hjälper det inte så mycket att ta till kröken heller.
Varför super du då?

Jag slutade supa när jag började spela själv och hänga med jockeys ut på spelningar. Då såg man hur folk betedde sig ute på fyllan. Jag fick en ganska stor avsmak faktiskt.

oxenia
2005-11-14, 23:39

:bow: skönt att se en som fixar fysik utan att kasta bort livet

Krampus
2005-11-14, 23:43
Jag slutade supa när jag började spela själv och hänga med jockeys ut på spelningar. Då såg man hur folk betedde sig ute på fyllan. Jag fick en ganska stor avsmak faktiskt.

Ja fy fan.. Att ha arbetat inom krogbranschen/ordningshållning/akutsjukvård borde ge vilken normal människa som helst rejäl avsmak på alkohol..
Dock verkade det inte på mig, men jag uppför mig (bortsett från ett och annat tokigt inlägg på träningsforum) hur full jag än blir..

Nejv
2005-11-15, 03:19
Först vill jag klargöra att jag dricker när jag känner för det, eller när jag är sugen på det. (Inte ofta)

Jag vill påstå att det rent mentalt sett kan vara bra för kroppen och själen att uppleva en redig fylla åtminstone någon gång, inte regelbundet. Det ger en ett annat perspektiv på drickande, och man känner inte samma tryck när man någon gång låter bli. Man har något man kan vila sig på helt enkelt.

Vidare vill jag säga att argumenten gällande "folk som beter sig odrägligt på fyllan" inte hör till denna diskussion. Det finns faktiskt en gräns mellan så full att man ramlar omkring (det är väl dem ni krogjobbare etc. talar om) och att dricka en drink eller två.

Det sista jag vill nämna är folk som tittar snett på en när man dricker. Det är nog fan det värsta jag vet, och anledningen till det är nog för att de känner såhär, vilket jag även tror att Jacksatan(nämner just dig här eftersom du verkar vara den starkaste slagkraften på andra sidan diskussionen, det är inget personligt) gör:

Fan, nu dricker jag, då är det okej att jag skämmer ut mig, men han där borta han dricker inte, nu sitter han och dömer mig, fy fan vad störigt.

Hur ska jag lösa detta

jag drar på en försvarsmekanism och gör honom till den utsatta genom att använda majoriteten, som såklart tänker precis likadant som jag.

Alkohol behövs inte för att LEVA, och om det någon som är tråkmåns, osäker eller whatever, så är det de som förespråkar just denna tes.

END

Generic
2005-11-16, 05:34
Jag går väl ut varje vecka men det är inte alltid jag krökar. Jag gillar att dansa nykter då man har kontrollen över stegen. ;)

Adio
2005-11-16, 06:20
2ggr / år kanske.

olwe
2005-11-16, 09:35
Jag går väl ut varje vecka men det är inte alltid jag krökar. Jag gillar att dansa nykter då man har kontrollen över stegen. ;)

Dansar du nykter? Vad skulle Magnus Uggla säga om det? Jusst dansa är en sån sak som helt enkelt inte kan vara roligt om man inte är packad.

Jorgen
2005-11-16, 10:40
Dansar du nykter? Vad skulle Magnus Uggla säga om det? Jusst dansa är en sån sak som helt enkelt inte kan vara roligt om man inte är packad.
Självklart dansar man nykter. Annars är det ju inget kul.

gothen
2005-11-16, 11:13
Fattar inte de som dricker och klankar ner på andra för att de inte gör det. Det är väll helt upp till var och en? Borde snarare vara nykteristerna som klagar då det är de som får betala för alkoholens skador.

Dricker själv typ 3-4 ggr i månaden och jag gör det för att jag tycker att det är roligt och trevligt. Får små ryck då och då där jag inte dricker på flera månader, inte då att jag försöker låta bli utan det blir bara att jag kommer på mig att inte ha druckit på typ ett halvår.

Juliette
2005-11-16, 13:10
Jag dricker alkohol ca 2 ggr per år. Är inte ute på krogen heller så mycket oftare. Dricker inte alls hemma, inte ens vin till maten, tycker inte att det är gott så för mig finns det inga fördelar med det.
Men det är ju upp till var och en, vad man mår "bra" av. Jag mår bättre när jag inte dricker så ofta, så det är ingen "försakan" från min sida.

PowPow
2005-11-16, 16:44

När man är nykter kallas det inte dans. Det kallas aerobic!

mmartin
2005-11-16, 17:54
jag dricker i princip varje lördag och det ordentligt... Anledning? singel och det är kul o umgås med polarna som är singlar hela bunten...

Sen ÄR det enklast att träffa brudar på nattklubbarna, kan vara nykter jag vet!!! men har skitkul när jag har druckit o tjejer verkar inte ha nått emot fulla killar bevisligen ;)

Träningsmässigt så har jag inga problem har förbättrat kroppen set till senaste halvåret då jag festat exakt varje lördag, o sänkt kroppsfettet så att man inte kan sypa ordentligt o träna med resultat stämmer ej...

Avesta
2005-11-27, 09:04
jag gillar öl (speciellt guinness)...räknas 1.5-2 liter öl per helg som "fylla" för en kropp på 93 kilo?...

Ryska_raketen
2005-11-27, 09:37
Jag dricker alkohol ca 2 ggr per år. Är inte ute på krogen heller så mycket oftare. Dricker inte alls hemma, inte ens vin till maten, tycker inte att det är gott så för mig finns det inga fördelar med det.
Men det är ju upp till var och en, vad man mår "bra" av. Jag mår bättre när jag inte dricker så ofta, så det är ingen "försakan" från min sida.

:love: :love: :love: :thumbup:

Ryska_raketen
2005-11-27, 09:42
Träningsmässigt så har jag inga problem har förbättrat kroppen set till senaste halvåret då jag festat exakt varje lördag, o sänkt kroppsfettet så att man inte kan sypa ordentligt o träna med resultat stämmer ej...

Hur hade varit om du inte druckit överhuvudtaget då?

Cilia
2005-11-27, 12:17
Jag dricker inte så mycket.

Tar ett eller två glas vin om det är en middag med vänner.
Oftast bara 1 glas. Efter två glas börjar jag bli på röken.
Det tar så mycket längre tid numer att återhämta sig också.
Det är inte värt det för dom där extra glasen vin.

Ett par gånger per år typ 2-3 så blir det mer än så då jag blir full men jag har aldrig varit redlös.
Jag tycker själv att det är extremt jobbigt med väldigt fulla människor och jag tar gärna avstånd ifrån dom. Roliga är dom absolut inte.
Sen blir jag så himla snackig.
OK då snackigare ..............
jag vill bespara min omgivning det. Min mun går bara i ett, det är värre än att ha radion på.

MUGEN
2005-11-27, 13:48
Hur hade varit om du inte druckit överhuvudtaget då?

det är väll ganska irrelevant? har väll med hur man prioriterar, träning eller socialt umgänge...

Jorgen
2005-11-27, 13:56
det är väll ganska irrelevant? har väll med hur man prioriterar, träning eller socialt umgänge...
Måste man supa för att ha ett socialt umgänge?

MUGEN
2005-11-27, 14:50
Måste man supa för att ha ett socialt umgänge?

visst.

Ryska_raketen
2005-11-27, 15:14

är det så ? ok

Jorgen
2005-11-27, 15:19
visst.
Stackars dig.

Lillgrabben
2005-11-27, 15:26
Själv blir det ytterst sällan jag dricker mer än en - två öl ( & de 2 ölen blir kanske varannan månad ). Det blir gissningsvis ca 2 ggr / år som jag "festar" till det lite mera.

Jag har trevligare nykter än apfull så det är inte så mkt att välja på. Att vara kanonpackad ter sig inte lika lockande nu som för 10 år sedan....

Det är väl åldern eller något liknande som har drabbat mig med full kraft! :(

zlikk
2005-11-27, 16:07
Dricker nån öl ibland eller vin till maten. Dricker aldrig så jag blir riktigt packad numera, känns som att jag har växt ifrån det.
Hur kan man tycka det är roligt med att avsluta kvällen med att spy eller stå och hulka på muggen större delen av dagen efter?

Dansar gör jag varken efter alkoholintag eller nykter, känner mig så förbannat malplacerad och töntig. :laugh:

Fatzo
2005-11-27, 18:03
Dricker nån öl ibland eller vin till maten. Dricker aldrig så jag blir riktigt packad numera, känns som att jag har växt ifrån det.
Hur kan man tycka det är roligt med att avsluta kvällen med att spy eller stå och hulka på muggen större delen av dagen efter?

Dansar gör jag varken efter alkoholintag eller nykter, känner mig så förbannat malplacerad och töntig. :laugh:

Man dricker inte får att få uppleva det roliga med att stå och spy på toan... det är ju en bitter bismak. Att vara bakfull är inte så tokigt alltid... ligga inne och kolla på någon 5 mil i soffan när det regnar och är kallt ute.

AcidSleeper
2005-11-27, 19:58
Väldigt sällan nuförtiden...

Tycker det är väldigt skönt att vakna upp en lördag alt. söndag och inte vara bakfull (trött, seg, bakfylla hunrig m.m.)!!!

Men visst är det trevligt och kul att gå ut med polarna någon gång ibland och dricka lite!

aariel
2005-11-27, 21:11
Ni som aldrig eller sällan dricker, vad gör ni på helgerna? Är ni singlar? Jag dricker kanske varannan helg, men om jag vore singel vore det nog svårt.. om jag inte hade vänner som också sällan drack...

skaparn
2005-11-27, 21:54
Ni som aldrig eller sällan dricker, vad gör ni på helgerna?

Videospel och poker har räddat många helger.

toso
2005-11-27, 22:40
Dricker inte.

Verni
2005-11-27, 23:41
Ni som aldrig eller sällan dricker, vad gör ni på helgerna? Är ni singlar? Jag dricker kanske varannan helg, men om jag vore singel vore det nog svårt.. om jag inte hade vänner som också sällan drack...Man kan fortfarande gå ut, utan att dricka, och lite cardio på dansgolvet är ju aldrig fel
*flex*

Bjorne
2005-11-27, 23:53
När tillfällena bjuder på det. Visst går träningen kasst efteråt, exempel är denna mardrömshelg då jag inte käkat hemma en enda gång förrens nu idag när jag drack en liter mjölk. Pizza, kinesmat, Mcdonalds har varit till frukost och middag, inte sovit hemma varken fredag eller lördag, samt att vi har krökat från kvällen till morgonen båda dagarna också.

Gjorde sexor på 32.5kgs hantelpressar idag :)

LunaSpice
2005-11-28, 00:02
Att man väljer att inte dricka betyder inte att man är sorglig för att man inte "vill släppa loss". Det finns ett flertal orsaker till ett sådant val. Bl.a. anhöriga med alkoholbekymmer, som är problemet i mitt fall. Det gör mig varken mer eller mindre sorglig och har man levt en hel barndom med skiten så gör man ett val, antingen så dricker man eller så dricker man inte. Jag dömer ingen, jag tycker bara att de som "anklagar" folk som inte dricker för att vara mesiga och inte våga släppa loss....att de bör tänka om en smula och fundera på orsaken till valet.

snelhest
2005-11-28, 00:25
Det viktiga är eg inte att jag själv dricker utan att andra dricker. Människor är så outhärdligt tråkiga att umgås med när de är nyktra. Har aldrig mött nån som "kan ha kul utan att dricka" som väl på festen inte varit stentråkig. Tråkiga människor blää

Dricker ca 2 ggr om året.

datorjaevel
2005-11-28, 10:29
Då missade du vad jag sa. DU var helt säker på att Grub och alla andra som inte dricker är tråkiga som fan. Jag tyckte att det var en jävligt pantad syn på det hela. Jag menade inte att det var alkoholproblem man hade heller utan snarare livsproblem. Hur jävla tråkigt och värdelöst liv har du om du behöver sprit för att förgylla det?

"

Haha du e min favorit på det här forumet :bow:

Bobbokrull
2005-11-28, 10:45
Det blir mer och mer sällan som man tar till flaskan. Då jag väl gör det så är det inte längre ett helrör man sköljer ner :cheers: , ett par öl på festen räcker gott och väl för att man skall ha kul....

antonio
2005-11-28, 13:45
Dricker inte.

Det borde vara normen, liksom att äta nyttigt borde vara normen men det är det inte ännu..och lär inte vara på många hundra år, dessvärre.

Don_Kocke
2006-01-13, 14:22
Hur påverkar alkoholen träning..om vi sägerr att jag tränar idag och super ikväll..vad blir resultaten ? ökar man något om än lite eller är det bara enbart ett bortkastat träningspass eller tillochmed negativt

Metallica
2006-01-13, 14:40
4 gånger i veckan brukar det bli.