handdator

Visa fullständig version : Städkontroll

H.Emanuel
2005-11-09, 18:58
Officiellt så kollar aldrig en "gäst" hemma hur man har det städat, men vet man samtidigt att besökaren ifråga har det som ett dockhem hemma så blir man ju nojig över att man (jag) inte är så sabla noga själv. Jag ska nu få besök i helgen av en kvinna som bor typ i ett dockhem och det känns att det kvittar hur jag än städar här.

Yankeee
2005-11-09, 19:02
Skit i att städa då.

s_himself
2005-11-09, 19:08
Se till att det inte ligger dammråttor och massa skräp frame så är det inga problem. Ta bort papper, pennor, tallrikar och sånt som inte behöver ligga framme.. Då ser det ostädat ut även om du städat redigt noga. Men dammsuga, dammtorka och plocka bort saker från bord osv så ser det trevligt ut. Lycka till

Grisen
2005-11-09, 19:13
Det är väl bara att städa väldigt noggrant så slipper du vara nervig.

mini
2005-11-09, 19:20
Badrummet min vän. Vill du ligga så städa badrummet.

christian
2005-11-09, 19:32

Varför är det så?

Yankeee
2005-11-09, 19:33
Varför är det så?

Hur upphetsad skulle du bli, om du säg skulle in och lätta lite på trycket innan ni ska mysa lite och du upptäcker den gul-bruna toalettstolen?

mini
2005-11-09, 19:34
Varför är det det tjejer kollar mest på, egentligen?
Jag är själv inte pedant, men ett smutsigt badrum är så jävla ofräscht. Då kan man nästan spekulera i huruvida innehavaren av badrummet sköter sin hygien själv. Jag tror inte tjejer är ensamma om att äcklas av dålig hygien, eller?

christian
2005-11-09, 19:39
Jag är själv inte pedant, men ett smutsigt badrum är så jävla ofräscht. Då kan man nästan spekulera i huruvida innehavaren av badrummet sköter sin hygien själv. Jag tror inte tjejer är ensamma om att äcklas av dålig hygien, eller?

Nej, såklart inte. Men många tjejer är så petnoga med badrummet medan det är lite si och så med andra delar av lägenheten.

Skulle jag "bedöma" en tjej utifrån skicket på hennes lägenhet skulle inte badrummet stå för hela bedömningen iaf.

Big_Vik
2005-11-09, 19:44

Äntligen kan vi dra nytta av din erfarenhet :hbang: :)

Fler tips tack? *popcorn*

mela
2005-11-09, 19:45
Plocka undan lite iaf.. Dammsug.. Men det måste inte vara pedantiskt, då får man ju själv ångest :D

H.Emanuel
2005-11-09, 20:12
Mitt badrum är, som alltid, skinande rent. :naughty: