handdator

Visa fullständig version : Ta bort lite och lägga till mycket!

Sando
2005-11-07, 21:27
Jaha, helt ny här och tänkte lägga upp min träningsjournal för allmän beskådning.

Först lite info om mig. 26 år, uppvuxen i Falun men bor nu i Göteborg efter ett stop i Halmstad. Har tränat till och från sen jag var 17år, men kanske mest "från". Har nu tagit tag i träningen igen och tänkte försöka göra det lite bättre denna gången.

För tillfället är jag lite väl "bulkig" runt midjan, så därför är mitt första mål att ta bort ett antal centimeter från midjan för att sedan lägga på mig lite mer muskler. :devil:

Detta kommer jag göra genom att träna styrka 3 gånger i veckan och lite fettförbränning 1 eller 2 gånger i veckan. Jag har inte så bråttom med midjan, utan vill gärna lägga på mig lite muskler samtidigt som jag svettas.

Äter gör jag också. Eftersom jag väger ganska mycket är jag van att äta mycket så det är inga problem. Jag har börjat försöka "äta" fem gånger om dagen med jämna mellanrum. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, kvällsmat. Precis lagom så jag inte är hungrig. :)

Jag trilskas med en kass korsrygg, så jag kan inte köra marklyft och liknande övningar tyvärr. Hade gärna gjort det för när jag var 18år tog jag iaf 160kg utan problem...trodde jag, för där kom problemen. Men med lite övning på tekniken kanske jag vågar köra det igen.
Har även en skum högeraxel för tillfället vilket gör att det känns som att jag inte kan köra på för fullt på axlarna. Synd.

Stats:
Längd: 197cm
Vikt: 108,5kg - 109,5kg
Midjemått: 102cm

Mål:
Vikt: Spelar ingen roll, bara jag gillar det jag ser... ;)
Midjemått: 95cm

För tillfället är träningspassen uppdelade på detta sätt:
Bröst, axlar, triceps
Rygg, Biceps, traps/underarmar
Ben, vader, mage

Ska be flickvännen ta lite bilder så ni ser hur jag ser ut nu. Återkommer med dessa.

Kommentera gärna! Jag är öppen för förslag och förbättringar!

Jaha, då kör vi då! :hbang:

Dagens pass (skriver inte uppvärmningen)
Bröst, axlar, triceps
Bröst
Bänkpress
10 x 60kg
6 x 80kg
6 x 80kg Väldigt längesen jag körde bänk så jag får väl jobba upp mig lite här.

Sned hantelpress
6 x 32,5kg
6 x 32,5kg
6 x 32,5kg

Sneda flies
8 x 20kg
6 x 22,5kg

Axlar
Hantelpress:
7 x 22,5kg
6 x 22,5kg Som sagt, måtte :devil: ta alla kassa muskler!

Framåtböjda hantellyft:
8 x 12,5kg
8 x 12,5kg
10 x 12,5kg

Hantellyft åt sidan:
8 x 12,5kg
8 x 12,5kg

Triceps
Liggande tricepspress:
10 x 35kg
6 x 40kg
4 x 45kg Fail!

Pushdowns:
8 x 80
6 x 80
6 x 80

Rep över huvudet: (vet inte vad jag ska kalla den)
8 x 55
7 x 55

Överlag kändes passet riktigt bra, förutom axeln då som krånglar. Men den ska nog fixa sig.

Baan
2005-11-08, 15:20
vart tränar du i gbg då?

Sando
2005-11-08, 16:50
Jag tränar på Lundbybadet...eller Hisingens motions & hälsocenter eller vad det nu heter. :confused:

Sando
2005-11-09, 20:30
Jahapp, dagens träningspass avklarat. Idag tränades rygg, biceps, traps och underarmar. Överlag gick det bra, men det var mycket folk och jag fick inte köra dom övningarna jag ville. Men men..
Jag kör inga övningar med dragremmar, men funderar starkt på att börja göra det. Blir så fruktansvärt slut i underarmarna.

Rygg
Sittande kabelrodd
8x91kg
6x91kg
5x91kg Fail.

Latsdrag i maskin
8x85
6x90 Här hade jag tänkt att köra vanliga latsdrag, men den var upptagen.

Skivstångsrodd
10x50kg Lite för lätt
6x70kg
6x70kg

Biceps
Skivstångscurl
5x42,5kg
5x42,5kg
4x42,5kg Ovanligt tungt idag!

Maskincurl
7x65kg
6x65kg Fail.
5x65kg Fail. Kändes riktigt bra! *flex*

Traps
Hantelshrugs
12x37,5kg
12x37,5kg
12x37,5kg Skivstängerna var upptagna och 37,5kg är max på hantlarna. Alldeles för lätt.

Underarmar
Handledscurl med skivstång
8x42,5kg
6x42,5kg Lite seg i underarmarna efter ryggövningarna.

Omvänd curl sittande
14x20kg
10x20kg

Sen blev det ilfart hem och svulla i mat! :eating:

Lindberg
2005-11-09, 20:33
Bra pass! Stark i ryggen verkar du vara!
Kasst med 37,5kg hantlar som max vikt :MrT:

Sando
2005-11-09, 20:45
Ja ryggen är väl min starka sida (bokstavligt talat). Jo det känns rätt ruttet med 37,5kg som max. Dessutom saknas 30kg och 35kg, så det är lite dryga hopp mellan vikterna ibland. Men så är det när man tränar på ett hälsocenter... *cry*

Sando
2005-11-10, 18:55
Tänkte slänga in lite bilder så ni vet vad jag har att tampas med. :cryout:

Ganska bra kvalité även om skuggorna skojar till det lite ibland. Sen det här med poser...nej det är inget jag kan, men jag försöker inte heller. :)

Benen vågar jag inte visa än då dom är alldeles för taniga. Återkommer så fort jag fått upp dom i volym lite! :whipped:

Sando
2005-11-11, 17:04
Jahapp, ben & vader tuktades idag. Egentligen skulle jag kört mage också, men det hann jag inte med så det får bli imorgon eller på söndag.

Ben
Benpress
8x95kg
6x105kg
6x110kg Kör lite lugnt på denna då jag fortfarande har problem med ryggen. Men jag går djuuupt ner iaf. :)

Benspark
10x85kg
8x95kg Ska öka lite nästa gång.

Bencurl
10x95kg
5x115kg

Vader
Sittande vadpress
10x80kg
8x95kg
8x95kg Ska köra lite mer på denna nästa gång också.

45 graders vadpress i maskin
10x115kg
8x115kg
10x115kg Kanske lite mer på denna också.

Kändes riktigt bra idag faktiskt! Lagom utpumpad efteråt. Får se om jag vågar börja köra knäböj igen, jag är rädd att ryggen förstör det hela igen. *grr27*

titanic
2005-11-12, 13:12
Bra pass! :) jobbigt det där med ryggen bara.

Vad är det som har hänt?

Sando
2005-11-13, 10:49
Jag klipper in lite text från när jag skrev om det i en annan tråd.
-------------------------
Jag har haft liknande smärtor i ryggen vid två tillfällen.
Första gången sa dom till mig att det var diskbråck och jag tänkte att nu är mitt liv kört, få diskbråck när man är 20år...suck. Jag åkte till sjukan och röntgade, men där såg dom ingenting...helt normala plåtar. Jag blev då skickad till en sjukgymnast som masserade med någon konstig "pistol" som sköt värme. Jag gick där ett par gånger och vips så försvann det.
Andra gången kändes det precis likadant så jag kontaktade sjukgymnasten direkt, men han konstaterade den gången att det var en muskel i ryggen som hade kommit i kläm mellan kotorna, så han skickade mig till en naprapat som knäckte lite och det gick över samma dag.

Jag har även haft ryggskott två gånger, och även en muskel i kläm vid ena skuldran, som resulterade i att jag inte kunde lyfta armen högre än axeln. Vad jag vill påpeka med detta är att det som inte dödar härdar, och nu vet jag att så länge jag inte har brutit ryggen mitt i tu, eller saknar ett par kotor så är det inget som inte går att reparera!
--------------------------
Sen dess har jag alltid haft problem med ryggen, även om jag kan köra alla andra pass normalt, inklusive rygg. Men ben har jag stora problem med så fort hela kroppen skall sättas i rörelse. Det funkar ju med benspark och bencurl osv, men inte knäböj, benpress och liknande.

HenrY
2005-11-13, 11:11
Du verkar rätt stark! :thumbup:
Tycker det är bra att du inte har något vikt mål, utan går efter spegeln! Det är bra, även fast vikten kan vara till hjälp då det gäller att se hur mycket man faktiskt går ner!
lycka till!

Sando
2005-11-13, 12:58
Tack för det. :)
Jo jag väger mig ju regelbundet och har till och med gjort en fin graf i excel där man ser hur vikten går upp eller ner. ;) Så jag struntar ju inte i det.

sehnpaa
2006-03-10, 22:11
Dags att uppdatera! :whipped:

Hur har det gått sen sist nu? Vikt?
Släng upp lite nya bilder när du ändå är igång! :)