Sando
2005-11-07, 21:27
Jaha, helt ny här och tänkte lägga upp min träningsjournal för allmän beskådning.
Först lite info om mig. 26 år, uppvuxen i Falun men bor nu i Göteborg efter ett stop i Halmstad. Har tränat till och från sen jag var 17år, men kanske mest "från". Har nu tagit tag i träningen igen och tänkte försöka göra det lite bättre denna gången.
För tillfället är jag lite väl "bulkig" runt midjan, så därför är mitt första mål att ta bort ett antal centimeter från midjan för att sedan lägga på mig lite mer muskler. :devil:
Detta kommer jag göra genom att träna styrka 3 gånger i veckan och lite fettförbränning 1 eller 2 gånger i veckan. Jag har inte så bråttom med midjan, utan vill gärna lägga på mig lite muskler samtidigt som jag svettas.
Äter gör jag också. Eftersom jag väger ganska mycket är jag van att äta mycket så det är inga problem. Jag har börjat försöka "äta" fem gånger om dagen med jämna mellanrum. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, kvällsmat. Precis lagom så jag inte är hungrig. :)
Jag trilskas med en kass korsrygg, så jag kan inte köra marklyft och liknande övningar tyvärr. Hade gärna gjort det för när jag var 18år tog jag iaf 160kg utan problem...trodde jag, för där kom problemen. Men med lite övning på tekniken kanske jag vågar köra det igen.
Har även en skum högeraxel för tillfället vilket gör att det känns som att jag inte kan köra på för fullt på axlarna. Synd.
Stats:
Längd: 197cm
Vikt: 108,5kg - 109,5kg
Midjemått: 102cm
Mål:
Vikt: Spelar ingen roll, bara jag gillar det jag ser... ;)
Midjemått: 95cm
För tillfället är träningspassen uppdelade på detta sätt:
Bröst, axlar, triceps
Rygg, Biceps, traps/underarmar
Ben, vader, mage
Ska be flickvännen ta lite bilder så ni ser hur jag ser ut nu. Återkommer med dessa.
Kommentera gärna! Jag är öppen för förslag och förbättringar!
Jaha, då kör vi då! :hbang:
Dagens pass (skriver inte uppvärmningen)
Bröst, axlar, triceps
Bröst
Bänkpress
10 x 60kg
6 x 80kg
6 x 80kg Väldigt längesen jag körde bänk så jag får väl jobba upp mig lite här.
Sned hantelpress
6 x 32,5kg
6 x 32,5kg
6 x 32,5kg
Sneda flies
8 x 20kg
6 x 22,5kg
Axlar
Hantelpress:
7 x 22,5kg
6 x 22,5kg Som sagt, måtte :devil: ta alla kassa muskler!
Framåtböjda hantellyft:
8 x 12,5kg
8 x 12,5kg
10 x 12,5kg
Hantellyft åt sidan:
8 x 12,5kg
8 x 12,5kg
Triceps
Liggande tricepspress:
10 x 35kg
6 x 40kg
4 x 45kg Fail!
Pushdowns:
8 x 80
6 x 80
6 x 80
Rep över huvudet: (vet inte vad jag ska kalla den)
8 x 55
7 x 55
Överlag kändes passet riktigt bra, förutom axeln då som krånglar. Men den ska nog fixa sig.
Först lite info om mig. 26 år, uppvuxen i Falun men bor nu i Göteborg efter ett stop i Halmstad. Har tränat till och från sen jag var 17år, men kanske mest "från". Har nu tagit tag i träningen igen och tänkte försöka göra det lite bättre denna gången.
För tillfället är jag lite väl "bulkig" runt midjan, så därför är mitt första mål att ta bort ett antal centimeter från midjan för att sedan lägga på mig lite mer muskler. :devil:
Detta kommer jag göra genom att träna styrka 3 gånger i veckan och lite fettförbränning 1 eller 2 gånger i veckan. Jag har inte så bråttom med midjan, utan vill gärna lägga på mig lite muskler samtidigt som jag svettas.
Äter gör jag också. Eftersom jag väger ganska mycket är jag van att äta mycket så det är inga problem. Jag har börjat försöka "äta" fem gånger om dagen med jämna mellanrum. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, kvällsmat. Precis lagom så jag inte är hungrig. :)
Jag trilskas med en kass korsrygg, så jag kan inte köra marklyft och liknande övningar tyvärr. Hade gärna gjort det för när jag var 18år tog jag iaf 160kg utan problem...trodde jag, för där kom problemen. Men med lite övning på tekniken kanske jag vågar köra det igen.
Har även en skum högeraxel för tillfället vilket gör att det känns som att jag inte kan köra på för fullt på axlarna. Synd.
Stats:
Längd: 197cm
Vikt: 108,5kg - 109,5kg
Midjemått: 102cm
Mål:
Vikt: Spelar ingen roll, bara jag gillar det jag ser... ;)
Midjemått: 95cm
För tillfället är träningspassen uppdelade på detta sätt:
Bröst, axlar, triceps
Rygg, Biceps, traps/underarmar
Ben, vader, mage
Ska be flickvännen ta lite bilder så ni ser hur jag ser ut nu. Återkommer med dessa.
Kommentera gärna! Jag är öppen för förslag och förbättringar!
Jaha, då kör vi då! :hbang:
Dagens pass (skriver inte uppvärmningen)
Bröst, axlar, triceps
Bröst
Bänkpress
10 x 60kg
6 x 80kg
6 x 80kg Väldigt längesen jag körde bänk så jag får väl jobba upp mig lite här.
Sned hantelpress
6 x 32,5kg
6 x 32,5kg
6 x 32,5kg
Sneda flies
8 x 20kg
6 x 22,5kg
Axlar
Hantelpress:
7 x 22,5kg
6 x 22,5kg Som sagt, måtte :devil: ta alla kassa muskler!
Framåtböjda hantellyft:
8 x 12,5kg
8 x 12,5kg
10 x 12,5kg
Hantellyft åt sidan:
8 x 12,5kg
8 x 12,5kg
Triceps
Liggande tricepspress:
10 x 35kg
6 x 40kg
4 x 45kg Fail!
Pushdowns:
8 x 80
6 x 80
6 x 80
Rep över huvudet: (vet inte vad jag ska kalla den)
8 x 55
7 x 55
Överlag kändes passet riktigt bra, förutom axeln då som krånglar. Men den ska nog fixa sig.