Visa fullständig version : Led Zeppelin får polarpriset
Kul tycker jag!
DN (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2198&a=484475&previousRenderType=6)
High1ander
2005-11-07, 19:39
Min sign.
The cup is raised, the toast is made yet again!
Heil Zeppelin!
http://www.musicalstore.it/Testi%20internazionali/Led%20Zeppelin/FOTO/LED%20ZEPPELIN.jpg
Fan va skönt. Känns som att Polarsnubbarna väljer lite balla artister för att priset ska få mer cred ute i världen.
Förjävla trevligt! :thumbup:
Dumleman
2005-11-07, 21:20
Fan va skönt. Känns som att Polarsnubbarna väljer lite balla artister för att priset ska få mer cred ute i världen.
Precis min tanke. Känns mer som ett PR-trick från polarsnubbarnas sida.
Rockhard
2005-11-07, 21:21
Fjantigt med pris i musik tycker jag. Oscar och film med för den delen. Vem bryr sig liksom, antingen gillar man musiken eller filmen och om skiten fått nåt pris betyder det ju bara att nån annan gillat det...big deal...
Kul! Nu får man ju se till att se utdelningen. :)
High1ander
2005-11-07, 22:24
Fjantigt med pris i musik tycker jag. Oscar och film med för den delen. Vem bryr sig liksom, antingen gillar man musiken eller filmen och om skiten fått nåt pris betyder det ju bara att nån annan gillat det...big deal...
Fjantigt med Nobelpris då också, eller kockpriser?
Rockhard
2005-11-07, 22:31
Fjantigt med Nobelpris då också, eller kockpriser?
Nobelpris får man ju för något som faktiskt varit nyttigt och fört utvecklingen framåt. Vad någon jurys subjektiva åsikt om musik är ger jag fan i...typ så.
Vad är kock-priser? Biggest kock eller? :laugh:
Langster
2005-11-07, 22:35
Nobelpris får man ju för något som faktiskt varit nyttigt och fört utvecklingen framåt. Vad någon jurys subjektiva åsikt om musik är ger jag fan i...typ så.
Nobelpriset i litteratur då?
Rockhard
2005-11-07, 22:38
Jo glömde det. Det går bort. Fredspriset är lite suspekt också.
High1ander
2005-11-07, 22:39
Kock en sådan som lagar mat?
Litteratur, ekonomi, fredpris, de är inte subjektivt då? Bara fysik och kemi som inte är direkt subjektiva där.
Om det för något frammåt? Ja, då borde Oscar i cinematography, sound design, speciell effects, osv vara bra kandidater.
I musiken så får ju oftast folk polarpriset för att du utvecklat musiken. Led Zeppelin utveckla verkligen hårdrocken...
Löjtnant Blank
2005-11-07, 22:47
Enbart politik.
Tvivlare, bered en väg för mästarna
http://photos1.blogger.com/img/112/3792/640/old%20plant.jpg
http://www.ledzeppelin.ru/pa/im/JP_1975-003.jpg
http://www.ledzeppelin.ru/pa/im/JB_Kezar_Stadium_SF_CA_2_jun_1973-01.jpg
http://www.ledzeppelin.ru/pa/im/JPJ_FM_1977-05.jpg
Konstigt att Polarpriset ännu finns. Det är ju lika besudlat av feghet och PK som freds- och litteraturpriset. Delar kungen ut priserna ännu?
Konstigt att Polarpriset ännu finns. Det är ju lika besudlat av feghet och PK som freds- och litteraturpriset. Delar kungen ut priserna ännu?
yes he does
Nice. Och coolt. :)
Farsan har alla skivor på vinyl och jag har hört dem större delen av min uppväxt.
Farsan har alla skivor på vinyl och jag har hört dem större delen av min uppväxt.
Ich auch! O det e jag jevligt glad för! Annars hade jag nog inte fått upp ögonen lika extreemt mkt för dem :D
Försökte din farsa se ut som en zeppare också? Min hade skitlångt hår och tajta jeans! :hbang:
Ich auch! O det e jag jevligt glad för! Annars hade jag nog inte fått upp ögonen lika extreemt mkt för dem :D
Försökte din farsa se ut som en zeppare också? Min hade skitlångt hår och tajta jeans! :hbang:
Jodå, jag har sett gamla bilder på sådan utsyrsel från 70-talet.
Men på 80-talet när detta utseplade sig hade han en mer moderat look, med välklippt frisyr dock, men valross-mustachen hängde kvar. Detta kombinerat med olika adidas-träningsoveraller och han hade mer gått över till att dyrka Magnus Uggla... *screwy*
Antar att vi alla faller dit tillslut..
Jodå, jag har sett gamla bilder på sådan utsyrsel från 70-talet.
Men på 80-talet när detta utseplade sig hade han en mer moderat look, med välklippt frisyr dock, men valross-mustachen hängde kvar. Detta kombinerat med olika adidas-träningsoveraller och han hade mer gått över till att dyrka Magnus Uggla... *screwy*
Antar att vi alla faller dit tillslut..
mmm, 80-90-tal så blev det mest tvångslyssning på stairway to heaven m.m (främst i bilstereon).
om nån inte lyssnat så mkt..
jag bara skriver ner lite bra låtar som poppar upp:
communication breakdown
babe I'm gonna leave you
since i've been loving you
immigrant song
rock and roll
over the hills and far away
black dog
the song remains the same
(följande är mindre kända, men omg):
ten years gone
all my love
hey hey what can I do
in my time of dying
the girl I love she got long black wavy hair
bästa solon:
stairway to heaven
whole lotta love
heartbreaker
tangerine
inte att förglömma, de "individuella" låtarna:
Jimmy Page - "White Summer - Black Mountain Side"
John Bonham - Moby Dick
nä, nu slutar jag..
mmm, 80-90-tal så blev det mest tvångslyssning på stairway to heaven m.m (främst i bilstereon).
om nån inte lyssnat så mkt..
jag bara skriver ner lite bra låtar som poppar upp:
communication breakdown
babe I'm gonna leave you
since i've been loving you
immigrant song
rock and roll
over the hills and far away
black dog
the song remains the same
(följande är mindre kända, men omg):
ten years gone
all my love
hey hey what can I do
in my time of dying
the girl I love she got long black wavy hair
bästa solon:
stairway to heaven
whole lotta love
heartbreaker
tangerine
inte att förglömma, de "individuella" låtarna:
Jimmy Page - "White Summer - Black Mountain Side"
John Bonham - Moby Dick
nä, nu slutar jag..
Misty Mountain Hop? *popcorn*
Misty Mountain Hop? *popcorn*
du vet inte hur mkt jag kämpade för att få ner antalet låtar i inlägget.. ;)
en bit av mig dog när jag tryckte Submit Reply..
3 till, mindre kända, oerhört bra:
the rover
out on the tiles
walter's walk
Tycker det är trevligt att ett hårdrocksband belönas. Det är oftast mainstreemskit som får pris!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.