handdator

Visa fullständig version : Bulka med Gainer Pro

Peshmerga
2005-11-06, 23:14
tjenare, tänkte me första riktiga bulken ;) ... nu när jag äter så ligger jag på inte så mycket +kcal ...undrade om de går o att en gainor pro + mellanmål , och samma sak vid kvällsmål ( runt 21.00 ) för att öka kcal , gå upp i fett ? :) ( jag vill inte lägga till nått mera i min vanliga kost, tänker inte öka med massa kcal

tack för alla svar :bow:

Peshmerga
2005-11-06, 23:18
glömmde säga , att jag ligger redan i +kcal , men inte tillräkligt för att gå upp så mkt jag vill

och sen i varje protion av min gainer pro , får jag i mig 348 kcal

stefannn
2005-11-06, 23:21
tjenare, tänkte me första riktiga bulken ;) ... nu när jag äter så ligger jag på inte så mycket +kcal ...undrade om de går o att en gainor pro + mellanmål , och samma sak vid kvällsmål ( runt 21.00 ) för att öka kcal , gå upp i fett ? :) ( jag vill inte lägga till nått mera i min vanliga kost, tänker inte öka med massa kcal

tack för alla svar :bow:

kan inte vara bra med så mycket gainer .. antar att det väldigt snabba kolhydrater i den ... men vill du ha diabetes så är det ju bra .. men vill du bara öka ditt kalori intag är det ju smartast att försöka göra det med fett ... nötter är ju bra .. brukar bli lite extra protein där också .. .

Peshmerga
2005-11-06, 23:24
kan inte vara bra med så mycket gainer .. antar att det väldigt snabba kolhydrater i den ... men vill du ha diabetes så är det ju bra .. men vill du bara öka ditt kalori intag är det ju smartast att försöka göra det med fett ... nötter är ju bra .. brukar bli lite extra protein där också .. .

okej, räcker de me att man lägger till en handfull jordnötter till , lunch,mellanmål, kvällsmål mellanmål (21.00 )

stefannn
2005-11-06, 23:30
okej, räcker de me att man lägger till en handfull jordnötter till , lunch,mellanmål, kvällsmål mellanmål (21.00 )
om en handfull är 100 gram så får du ju typ i dig +2000 kcal om du tar det fyra ggr.. kanske räcker med en liten näve säg 30 gram ..
då har du ungefär 6-700 kcal extra för en dag..

Peshmerga
2005-11-07, 13:39
om en handfull är 100 gram så får du ju typ i dig +2000 kcal om du tar det fyra ggr.. kanske räcker med en liten näve säg 30 gram ..
då har du ungefär 6-700 kcal extra för en dag..

okej tack så mycket :)

Dissector
2005-11-08, 12:08
Är det inte också så att gainern skapar insulintoppar, och förmånga sådana resulterar i dålig insulinkänslighet, vilket i sin tur leder till försämrad muskeluppbyggnad.

Pepz
2005-11-08, 12:17
så länge du tränar så är det ingen fara med diabetes pga av snabba kolhydrater. och insulinkänsligheten förbättras av träning..
att få en insulintopp efter träning är ett effektivt sätt att starta återhämtningen på och därmed bygga muskler..

Att en gainer inte är optimalt som mellanmål är en annan sak.
ät riktig mat som mellanmål om du vill "bulka" på ett vettigt sätt

Ulf A Big
2005-11-08, 13:12
Bulka är att äta mat i tillräckligt stora mängder. Gainern använder man till att få ett snabbt insulinsvar, dvs direkt i anslutning till träningen...

stefannn
2005-11-08, 18:35
så länge du tränar så är det ingen fara med diabetes pga av snabba kolhydrater. och insulinkänsligheten förbättras av träning..
att få en insulintopp efter träning är ett effektivt sätt att starta återhämtningen på och därmed bygga muskler..

Att en gainer inte är optimalt som mellanmål är en annan sak.
ät riktig mat som mellanmål om du vill "bulka" på ett vettigt sätt

så du menar att jag som tärnande individ skulle kunan vräak i mig mängder av snabba kolhydrater utan nån som helst risk för diabetes??

King Grub
2005-11-08, 20:26
Inte om du gör det i samband med träning. I vila är det inte att rekommendera, oavsett om du är tränar regelbundet eller inte.