handdator

Visa fullständig version : Skillnaden mellan landsting och länsstyrelse + lite annat? HJÄLP!!

_Robbie_
2005-11-06, 21:54
Hej jag har ett stort prov på Sveriges statsskick imorgon och jag undrar vilken skillnad det är mellan landsting och länsstyrelse? jag vet att landsting är mer "självstyrande" och att länsstyrelsen är regeringens "långa arm" eller?

Jag är inte riktigt säker.. och jag skulle vilja ha ett utförligt svar med skillnader etc..

och vad är egentligen statsförvaltning eller överhuvudtaget "förvaltning"?

vad är kommunalråd, landstingsråd, landstingsfullmöktige och kommunfullmäktige? vilka bestämmer ? ja behöver allt... jag förstår inte ett skit av vad som står i samhällsboken =(

Hoppas nån kan hjälpa mig så snabbt som möjligt :p

tack på förhand!

Frantic
2005-11-06, 21:56
tycker du att det är rätt att vi ska göra din läxa?

Griip
2005-11-06, 21:58
Tror du att du förstår vad nån skriver här om du inte förstår det som står i boken? Lär dig läsa.

MasterChief
2005-11-06, 22:02
Sablar vad det finns slöa kollomedlemmar. Det tog mig EN SEKUND att goggla fram denna ordbok.

Jag trodde att dagens ungdomar var bra på datorer. Se nu till att få en femma på det där provet annars kommer jag köra en 40-reppare i knäböj med dig. :devil:

Larsson
2005-11-06, 22:05
Sablar vad det finns slöa kollomedlemmar. Det tog mig EN SEKUND att goggla fram denna ordbok.

Jag trodde att dagens ungdomar var bra på datorer. Se nu till att få en femma på det där provet annars kommer jag köra en 40-reppare i knäböj med dig. :devil:

Inte för att det spelar mig nån roll men det var bara det första elva orden man kunde klicka på.

Jorgen
2005-11-06, 22:06
Gör din egen läxa.