Visa fullständig version : Dilemma, se tidigare tråd.
Jag ska lämna in en hemtenta i morgon som jag råkat radera, jag har en sida kvar varav ungefär 4-5 sidor gått förlorade. Jag har en uppgift kvar och dilemmat är alltså om jag ska göra klart denna uppgift i hopp om att instutionens datasupport kan plocka fram mitt arbete under morgondagen.
Alternativa 1: Strunta i det och gör omtentan, jag har i alla fall god hyffsat god kunskap om litteratur o.s.v. Då slipper jag i alla fall sitta och jobba hela dagen i onödan, om mitt arbete inte går att restaurera. Jag har då tid att handla mat inför veckan.
Alternativ 2: Gör det du kan göra och hoppas på att arbetet går att restaurera. Jag riskerar att göra något helt i onödan, men om jag får tillbaka arbetet så är inte allt förgäves.
Du kommer säkert ihåg mer än du tror. Gör sista uppgiften så snabbt du kan och skriv sedan om det du har förlorat. Du har ju hur mycket tid som helst på dig!
Och så lär du dig att spara på bättr sätt nästa gång. *slap*
Du kommer säkert ihåg mer än du tror. Gör sista uppgiften så snabbt du kan och skriv sedan om det du har förlorat. Du har ju hur mycket tid som helst på dig!
Och så lär du dig att spara på bättr sätt nästa gång. *slap*
Fan =/
Nu kan jag inte gå hem och spela Halo 2.
Jag ska lämna in en hemtenta i morgon som jag råkat radera, jag har en sida kvar varav ungefär 4-5 sidor gått förlorade. Jag har en uppgift kvar och dilemmat är alltså om jag ska göra klart denna uppgift i hopp om att instutionens datasupport kan plocka fram mitt arbete under morgondagen.
Alternativa 1: Strunta i det och gör omtentan, jag har i alla fall god hyffsat god kunskap om litteratur o.s.v. Då slipper jag i alla fall sitta och jobba hela dagen i onödan, om mitt arbete inte går att restaurera. Jag har då tid att handla mat inför veckan.
Alternativ 2: Gör det du kan göra och hoppas på att arbetet går att restaurera. Jag riskerar att göra något helt i onödan, men om jag får tillbaka arbetet så är inte allt förgäves.
ta altenativ 2 och gör ingenting annat under dagen.
Det fixar du :thumbup:
Dumleman
2005-11-06, 14:44
Jag brukar alltid backuppa texten efter varje avslutad fråga till en annan disk. T.ex. mp3spelaren, webbhotellet el. dylikt. Lätt värt de få extra sekunderna som det tar. Sen ska man aldrig sikta på omtentan! :)
Gör uppgiften OCH omtentan. Gör några extra uppgifter också. Man ska straffas för att ha "råkat radera" något.
Gör klart allting, 4-5 sidor är inte så våldsamt mycket text.
Grejen är den att jag saknar litteratur också, som eventuellt dyker upp eller som jag kan få tag på..
Aja ska kolla om jag kan få tag på den, om så är fallet gör jag skiten.
Jag skulle göra alt 2. Mat och kaffe och sätta mig på SKOLAN. Jobba tills jag var klar och sova sedan.. DÅ kommer du må bra imorgon. Sattsa på en omtenta låter dåligt..
Gör uppgiften OCH omtentan. Gör några extra uppgifter också. Man ska straffas för att ha "råkat radera" något.
Tyst tönt.
Jag skulle göra alt 2. Mat och kaffe och sätta mig på SKOLAN. Jobba tills jag var klar och sova sedan.. DÅ kommer du må bra imorgon. Sattsa på en omtenta låter dåligt..
Jag beundrar personer som skulle ha gjort på detta vis, men det finns ett problem också, jag har inte all litteratur.
*** edit. Aja, undersöker nu om litteraturen står att finna, om inte blir det omtentan.
Jag brukar inte använda all litteratur och klarar mig alltid.. Google for win
Jag brukar inte använda all litteratur och klarar mig alltid.. Google for win
He he, jag kan få fram informationen via t ex google, men vi måste relatera skiten till litteratuern =/
hangatyr
2005-11-06, 15:36
jag har faktiskt lyckats göra samma sak. efter ett smärre vredesutbrott så satte jag mig och skrev om den i ren affekt. resultatet blev mycket bättre än den version som raderats.
skriv om den, är mitt råd.
Du ska lämna i den imorgon ju, hur gott om tid som helst.
Jag skickade ett mail till min lärare/föreläsare, lämnade sedan in 2/3 av tentan efter utsatt datum och resterande del nästkommande dag. Detta var helt okej för min lärare, eventuellt har jag endast chans till godkänt, får se när jag får tillbaka den.
Tack för stödet köra kolozzeummedlemmar, utan er hade jag förmodligen siktat på omtentan, nu har jag lämnat in den och kan ta itu med andra saker.
Speciellt tack till dig mini för ditt stöd!
:hbang:
Speciellt tack till dig mini för ditt stöd!
:hbang:
Å, det var väl inget... :em:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.