Visa fullständig version : Allmänt om deff!
Hoppas så mycket folk som möjligt kan bidra till denna tråd! :hbang:
Vad äter ni när ni deffar? Typiska maträtter? Vad kör ni på för energifördelning? Hur mycket styrketräning/kardino?
Jag börjar med mig själv:
Kön: Man
Vikt: 77kg
Längd: 187cm
Ålder: 18år
Typisk kost under deff: tonfisk i tomatsås, makrill i tomatsås, havregrynsgröt, kycklingfilé, laxfilé, fullkornsmakaroner, kesella, nötter :)
Kosttillskott under deff: vassleprotein + dextropur, omega-3 högkoncentrat
Energifördelning: 20E% fett, 35E% protein, 45E% kolhydrat
Träningsvanor: 90min morgonpromenad/dag, 3ggr styrketräning/vecka
Käkar 100gram kolhydrater , 50 före 50 efter mitt styrketräningspass. Annars består kosten av enbart protein (4g/kg) och 5-6gram Omega-3 fett.
Styrka 3 ggr i veckan. Lågreps.
Morgoncardio 4-5 gånger i veckan.
mangemani
2005-11-06, 00:33
vato: är bara nyfiken nu,så ta inte detta som nått klagande eller liknande,men varför inga kolhydrater under resten av dagen?
har fått lov att höja upp till 4 styrke pass i veckan nu.
kör sen 3 motions pass.
käkar så mycket proteiner jag bara kan få i mej nu,dvs uppåt 400-450 gr per dag,fettet håller jag rätt så högt,kolhydraterna ligger väl på 2-300gr per dag(beror lite på om jag tränar eller ej).
keffat_liv
2005-11-06, 01:23
Är det inte ganska onödigt att käka 400-450g protein? det mesta kommer oxidera till energi ändå ju?
blekfet2
2005-11-06, 02:25
under deff ligger jag på 2500kcal. 30min cykling före frukost 5ggr veckan samt 4 styrkepass + 1 pass 60min cykling. 185g protein, 300g kolhydrater samt 55g fett.
Är det inte ganska onödigt att käka 400-450g protein? det mesta kommer oxidera till energi ändå ju?
Energi är ju finfint under en deff!
Ninjasmurf
2005-11-06, 13:21
om du väger 77kg på dina 187 så skulle jag säga åt dig att bygga ist för att deffa ! /userfriendly *flex*
om du väger 77kg på dina 187 så skulle jag säga åt dig att bygga ist för att deffa ! /userfriendly *flex*
Tack för tipset :) Fast jag skulle hellre tappa ett par 2-3kg i fettmassa före jag började bygga igen. Tycker det borde gå rätt så snabbt att nå om man äter rätt och kör morgonpromenader.. kanske på en månad?
Tack för tipset :) Fast jag skulle hellre tappa ett par 2-3kg i fettmassa före jag började bygga igen. Tycker det borde gå rätt så snabbt att nå om man äter rätt och kör morgonpromenader.. kanske på en månad?
Inte bra å tappa för fort väl?
Tycker också att du ska bygga.. Nu till vintern han fettet va gött å ha :D
norsk_gadd
2005-11-06, 20:52
Låter som en trasig skiva men varför, VARFÖR!!?, ska du deffa? Du väger redan väldigt lite för din längd. Vore det inte bättre att satsa på att bygga muskler istället för att förbränna de?
Ryska_raketen
2005-11-06, 21:06
Deffa på, när du är nere på 60 ala 187 cm så ser det nog rätt hårt ut ;)
Varför deffa ?
Inte bra å tappa för fort väl?
Tycker också att du ska bygga.. Nu till vintern han fettet va gött å ha :D
Kommer från rätt person? DeffarN^^
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.