Visa fullständig version : Spökvandring...
Lasse Kongo
2005-11-05, 15:09
Kom o tänka på det när ja läste allahelgonatråden.
Har ni gått på spökvandring, alltså på riktigt i ngt slott?
Jag har gjort det för många år sedan på Löfstad Slott, och jag gör ALDRIG ALDRIG ALDRIG om det.
Jag tror absolut inte på spöken o dylikt, men FYFAN, ALDRIG igen!
Jag går inte ens på den där helvetesvandringen igen för 10milijarder!
Jobbar nu men ska skriva ner hur sinnesjukt det var när ja kommer hem.
Och ja skojar verkligen inte, ja hade nog säkert 6brudar som satt fast på mig och höll mig i kläderna, för de var så rädda, men ja var fan oxå rädd ju =/ var iofsig trevligt med klängade brudar på mig men vafan, ja tänkte tom stämma slottet i efterhand, men orkade ej gå igenom den processen :laugh:
Borde finnas fler här som varit på Löfstad, men då hände väl inget *rolleyes*
Berätta mer Kongo
Du kan ju inte bara komma med en teaser *popcorn*
Runda Grodan
2005-11-05, 15:11
Låter hemskt. :devil:
Three pigs
2005-11-05, 15:11
har aldrig gått på spökvandring :D
får man fråga vad som hände där?
magicteddy
2005-11-05, 15:17
Haha En bonus det där med brudarna :D :D
Lasse Kongo
2005-11-05, 15:20
Alltså, sjukaste, det kommer låta larvigt, men till att börja med såg hon som hade visningen ut som ett jävla spöke haha, bara slottet i sig gör att man inte direkt får ribba...
I början kommer vi in i ett stort mörkt rum med världens fetaste matsalsbord, allt i slottet är ju välbevarat och jättegammalt, är ju Axel Von Fersens gamla slott.
Rätt som det är knackar det på dörren, och värdinnan frågar: "väntar vi på någon"
*prutt* Eh nae, det gör vi inte....
alltså, det är inget mot vad som händer senare, men ja måste jobba. slutar om en kvart, ska fortsätta skriva om det där fittslottet, ja lovar *grr*
VAFAN!
Först så börjar du med värsta upptakten sen så kommer ingenting...
Snacka om antiklimax!
Lät ju spännande först!
'
Nu blev man ju sugen på spökhistoria å allt så säger du att det var hon som hade visningen som såg ut som ett spöke! :laugh:
http://img343.imageshack.us/img343/6695/copyfloppy5sb.gif
Lasse Kongo
2005-11-05, 15:34
Hinner lite till =)
Det händer massa sjuka grejor under hela vandringen, och ja kan även säga att INGEN har hitills klarat av att sova över en hel natt där, alla springer därifrån på natten (det är sant)
Det finns ett rum som är känt, där det finns en blodfläck på golvet, de har försökt med alla medel att torka bort den, men den kommer tillbaka hela tiden (det är oxå sant) de har låtit proffs försöka få bort den, den kommer tillbaka.
Så står vi därinne massa folk i ett rum+att han va han nu hette med ett träben bodde i rummet över...
Jag känner plötsligt hur det blåser som fan i rummet, inga fönster öppna, inget, blåser som fan, en tjej vrålar "det är ngn som skriker" en annan skriker: "det går ngn ovanför" det blir smått kaos, och när ja går ut ur rummet kollar jag till vänster in i en liten mörk gång, och där ser jag ETT JÄVLA HUVUD som sticker fram, och när vi kommer ut därifrån har möblerna flyttat sig, en polare ser ngn öppna en dörr och ngt/ngn syns bakom dörren, min springer till dörren för att ta tag i den, men den åker igen och blir låst...
Värdinnan säger: tänk på att portarna ut är låsta mitt i allt, jag springer upp med 2 tjejer jennifer och anna som hänger i mig uppför en trappa, vi känner alla 3 hur det är ngt bakom oss, vi skriker, jag kissar nästan på mig, det är liksom ingen bakom, men det kändes som det....
sen blir det ännu mer kaos innan vi slutligen kommer ut.
FYFAN VAD JAG SÖP DEN KVÄLLEN SEN...
det låter säkert barnsligt och de lekte ju med våra känslor säkert, men iaf GAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
:laugh: :laugh:
Jag har sovit över i en hemsökt Prästgård i den djupaste delen av Jämtland, bredvid en sjö vid namnet Köttsjön.
Hände inte så mkt, det ryckte i dörrhandtaget fast det inte var någon utanför..Vilket vi såg för det var fönster på och bredvid dörren.
Försökte mest få ihop det med en tjej med det gick åt helvete...
Edit :
http://hem.passagen.se/tintin2/bilder/husetfram.jpg
:laugh: :laugh:
Jag har sovit över i en hemsökt Prästgård i den djupaste delen av Jämtland, bredvid en sjö vid namnet Köttsjön.
Hände inte så mkt, det ryckte i dörrhandtaget fast det inte var någon utanför..Vilket vi såg för det var fönster på och bredvid dörren.
Försökte mest få ihop det med en tjej med det gick åt helvete...
Inge dopp i Köttsjön med andra ord...
:D
LOLZ fy fan har själv varit med när farfar körde på en kvinna med långklänning untanför en kyrkogård (det var lite halvdimmigt) här i Uppsala men när vi gick ut och kollade fanns ingen där?
:laugh: :bow:
Hittade en skabbig hemsida om skiten :
http://hem.passagen.se/tintin2/borgvatt.htm (http://hem.passagen.se/tintin2/borgvatt.htm)
LOLZ fy fan har själv varit med när farfar körde på en kvinna med långklänning untanför en kyrkogård (det var lite halvdimmigt) här i Uppsala men när vi gick ut och kollade fanns ingen där?
Spökar det i Uppsala också?
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=54807
http://img434.imageshack.us/img434/6578/haveaball0eg.gif
Kom igen Lasse, lite mer! Berätta liiite mer!
Spännande som fan ju!
*popcorn*
Hittade en skabbig hemsida om skiten :
http://hem.passagen.se/tintin2/borgvatt.htm (http://hem.passagen.se/tintin2/borgvatt.htm)
Haha, dit åkte vi på en liten "klassresa" när jag gick på högstadiet; vi klämde ihop oss i "Gråterskornas rum" vid tolvslaget för att få se något, men det enda som hände var att en av killarna börja de sjunga "one, two, Freddy's conting for you ..." med hes röst, vilket nästa skrämde skiten ur "tjejgänget" som hade initierat det hela. Vi arrangerade även en "anden i glaset-sittning", som jag och en klasskompis som var pingstare inte fick vara med på, eftersom det antogs inte vilja komma några andag om det var "gudliga" personer med och förstörde. Vad jag vet kom det inga andar ändå, så vi måste ha varit VÄLDIGT mäktiga ... :laugh:
BigForre
2005-11-05, 16:16
Kom o tänka på det när ja läste allahelgonatråden.
Har ni gått på spökvandring, alltså på riktigt i ngt slott?
Jag har gjort det för många år sedan på Löfstad Slott, och jag gör ALDRIG ALDRIG ALDRIG om det.
Jag tror absolut inte på spöken o dylikt, men FYFAN, ALDRIG igen!
Jag går inte ens på den där helvetesvandringen igen för 10milijarder!
Jobbar nu men ska skriva ner hur sinnesjukt det var när ja kommer hem.
Och ja skojar verkligen inte, ja hade nog säkert 6brudar som satt fast på mig och höll mig i kläderna, för de var så rädda, men ja var fan oxå rädd ju =/ var iofsig trevligt med klängade brudar på mig men vafan, ja tänkte tom stämma slottet i efterhand, men orkade ej gå igenom den processen :laugh:
Borde finnas fler här som varit på Löfstad, men då hände väl inget *rolleyes*
Förstår dig...är inte troende, är helt övertygad om att man dör när man dör osv..spöken ska vi inte ens tala om, inget som jag tror på...Men har haft en sådan upplevelse jag med...firade midsommar i sommras hos en tjejpolare i Dalsland, där hennes familj äger en gammal herrgård där det sägs spöka... vi var väl 2 tjejer och 4 grabbar, huset hade väl sådär en 10 sovrum, men jag kan säga att efter första natten och de kommande 3 sov vi 2 och 2. Orkar inte redogöra för allt och det var inget konkret som hände, men det kändes konstigt...har alldrig, observera alldrig svårt att sova, inte äns borta och där vaknade jag och var klarvaken 3-4 gånger per natt för att sedan inte ha någon som helst problem att somna om...Har faktiskt inte tänkt tillbaka så mkt på det förrens nu...ville bara skriva och berätta att även en till helt otroende människa kan få jobbiga känslor :)
Jag har varit på Löfstad slott på skolresa flera gånger, men då har det ju varit mitt på dagen och inte så värst skrämmande. Den där blodpölen kollade vi väl på och så var det ett ställe där någon golvplanka eller trappsteg knakade lite. Och så berättade guiden om hon pigan eller vad det var som eldade ner hela stället och dränkte sig i sjön utanför.
Jag kan däremot tänka mig att det är riktigt läskigt där mitt i natten med folk som trissar upp stämningen. :D
hahahahaha så jävla bra! :laugh:
hahahahaha så jävla bra! :laugh:
Thanks my main man Muddler! (mit de grymma pollizarna) :thumbup:
Förstår dig...är inte troende, är helt övertygad om att man dör när man dör osv..spöken ska vi inte ens tala om, inget som jag tror på...Men har haft en sådan upplevelse jag med...firade midsommar i sommras hos en tjejpolare i Dalsland, där hennes familj äger en gammal herrgård där det sägs spöka... vi var väl 2 tjejer och 4 grabbar, huset hade väl sådär en 10 sovrum, men jag kan säga att efter första natten och de kommande 3 sov vi 2 och 2. Orkar inte redogöra för allt och det var inget konkret som hände, men det kändes konstigt...har alldrig, observera alldrig svårt att sova, inte äns borta och där vaknade jag och var klarvaken 3-4 gånger per natt för att sedan inte ha någon som helst problem att somna om...Har faktiskt inte tänkt tillbaka så mkt på det förrens nu...ville bara skriva och berätta att även en till helt otroende människa kan få jobbiga känslor :)
Vilken Herrgård??
Qvantenburg, eller?
BigForre
2005-11-05, 18:02
Vilken Herrgård??
Qvantenburg, eller?
Oj du jag har faktiskt ingen aning om vad den heter...har en drös bilder därifrån så kan sätta in en...men jag vet inte hur jag går tillväga då...vad är det för herrgård?
Three pigs
2005-11-05, 18:02
kongolasse:
låter grymt otäckt, hoppas du kommer skriva mer vad som hände sen :D
HAHAHAHA
SCARY!! ja skulle fan inte kunna sova på en vecka :em: :D
de enda spökvandringar ja varit på va dom på stallet när ja va typ 12..?
man sov över i en stuga som skulle va 'hemsökt' (ooooooh :D)
o sen skulle man ut o gå nån runda mitt i natten,
läskigt som tusan vare heheh,
med stallpersonal som rännde runt i skogen me diverse dräkter,
kedjor och MOTORSÅGAR :laugh: o skrämmde skiten ur oss :D
Oj du jag har faktiskt ingen aning om vad den heter...har en drös bilder därifrån så kan sätta in en...men jag vet inte hur jag går tillväga då...vad är det för herrgård?
Dottern där är mer än lovligt fin :naughty:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=54807
http://img434.imageshack.us/img434/6578/haveaball0eg.gif
aaaahh :eek: :D
BigForre
2005-11-05, 18:07
Dottern där är mer än lovligt fin :naughty: Ojdå, hur gammal är hon, var bor hon, vart bor du? Det här är ju intressant... :)
Ojdå, hur gammal är hon, var bor hon, vart bor du? Det här är ju intressant... :)
29 år, hon bor nog i Vänersborg nu. Jag bor i Skåne, Hörby.
BigForre
2005-11-05, 19:25
29 år, hon bor nog i Vänersborg nu. Jag bor i Skåne, Hörby.
Aha, nä då var det inte samma, hon är 21...dock rätt söt ;) ...storasyrran är nog inte så gammal vad jag vet ...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.