Visa fullständig version : Kardio varenda dag?
Cerberus
2005-11-05, 08:56
Alltså hur katabolt kan det vara egentligen om jag kör promenader varenda dag under en deff?
King Grub
2005-11-05, 08:59
Vem har sagt något om katabolism? Om människan inte skulle kunna gå en promenad varje dag utan att tyna bort och förlora muskelvävnad vore hon ett synnerligen dåligt konstruerat djur. Orkar du och vill: gör.
userfriendly
2005-11-05, 10:55
fan jag går ju 2-3h varje dag plus att jag tränar 1h varje dag... sköter du kosten o vilan så ere inga probs!
kanske skulle skrivit förut i din "mentalt förberedd tråd" att du får förbereda dig på att inte ha nåt liv de kommande veckorna ;)
Cerberus
2005-11-05, 10:55
Great :D Fett mkt kardio blir mitt deffrecept, sen får jag justera kosten också.
Cerberus
2005-11-05, 10:56
fan jag går ju 2-3h varje dag plus att jag tränar 1h varje dag... sköter du kosten o vilan så ere inga probs!
kanske skulle skrivit förut i din "mentalt förberedd tråd" att du får förbereda dig på att inte ha nåt liv de kommande veckorna ;)
Jag har inget liv nu så det blir ingen skillnad :D ska bli äckligt rippad.
Ulf A Big
2005-11-05, 11:03
Att bli äckligt rippad kräver mycket mer än dagliga promenader och restriktiv kosthållning. Tyvärr är sanningen så grym men så är det. Men lagom rippad som Arnold och grabbarna var på 70-80-talet kan du säkert bli med det upplägg som du kör nu.
norsk_gadd
2005-11-05, 11:05
Att bli äckligt rippad kräver mycket mer än dagliga promenader och restriktiv kosthållning. Tyvärr är sanningen så grym men så är det. Men lagom rippad som Arnold och grabbarna var på 70-80-talet kan du säkert bli med det upplägg som du kör nu.
Vad är det som krävs då? Snackar vi läskiga piller eller bara någon skum huskur á la Uffe?
Cerberus
2005-11-05, 11:06
ah, du har nog rätt...fast jag kör ingenting nu :p noll kardio, ska lägga på mig mer muskler först.
userfriendly
2005-11-05, 11:17
Jo absolut men tänk oxå på att vila!!! jag kan säga att jag har tappat nästan dubbelt så mkt denna vecka efter att ha vilat ordentligt o inte stressat! blir kroppen övertränad bränner den ingenting!
Rippad tar tid o kostar pengar *cry* (nu menar jag inte anabola)
Cerberus
2005-11-05, 11:19
jo jag vet att det kostar :( men det är bra investering man gör iaf så det är värt det. Protein/kött osv e så jäkla dyrt..
Ulf A Big
2005-11-05, 11:45
Vad är det som krävs då? Snackar vi läskiga piller eller bara någon skum huskur á la Uffe?
Du kan ju snacka med byggarna som är sponsrade av Proteinfabriken hur de lägger upp sin deff, om du inte rent av kan skicka frågan till Geir Tverdal.
http://www.tverdal.info/
Ulf A Big
2005-11-05, 11:53
jo jag vet att det kostar :( men det är bra investering man gör iaf så det är värt det. Protein/kött osv e så jäkla dyrt..
Det kostar inte så mycket att vara rippad utan det handlar mycket mer om att vara långsiktig i sin planering och satsa pengarna på riktig mat i bra proportioner. Och seriöst lägga från sig konstiga vanor som chips godis läskedrycker och satsa helhjärtat på en bra kosthållning.
Jag tycker att det enda i kostillskottsväg du egentligen behöver är en bra gainer som du tar innan, under och efter träningspasset.
När det gäller kardio så är kondition något som underlättar fettförbränning/muskeltillväxt, så jag rekommenderar att du kör kardio ca två ggr per vecka och på dagar som du annars använder som vilodagar.
Cerberus
2005-11-05, 14:47
Jag har relativt bra matvanor, sämre på grönsaker(bläää *spy* ). Dock så kan det hända att jag en lr två ggr i veckan grisar i mig så mkt skit att jag får ont i magen.
Gainer tar jag efter träningen(har dock minskat ner på gainers eftersom jag ändå oftast e hemma på typ en kvart).
2ggr kardio per vecka VET jag inte fungerar för mig :P alldeles för lite. Då måste jag verkligen dra ner på käket vilket ja inte vill helst.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.