Visa fullständig version : matintag?
H.Emanuel
2005-11-04, 19:17
Det har stått mycket om vad äta efter ett pass. Ikväll körde jag ett hårt ryggpass t.ex. Jag har ätit bra under dagen, dvs grötfrukost med smörgåsar med ost och leverpastej, kesella med jordnötter i som mellanmål, potatismos och lax till lunch, ännu en kesella samt ett päron till mellanmål, ett par nävar jordnötter på hemvägen, så två skivor rökt makrill på polarkrafts-bröd när jag kom hem, gainer innan och efter passet. Räcker det då att man stoppar i sig ett par makrillfileér på polarkraft nu på kvällen? Är fan inte hungrig. Så en kesella innan horisontalläge? Mitt mål är oklart, vill väga lite mer bara.
J-O-N-A-S
2005-11-04, 19:57
Det har stått mycket om vad äta efter ett pass. Ikväll körde jag ett hårt ryggpass t.ex. Jag har ätit bra under dagen, dvs grötfrukost med smörgåsar med ost och leverpastej, kesella med jordnötter i som mellanmål, potatismos och lax till lunch, ännu en kesella samt ett päron till mellanmål, ett par nävar jordnötter på hemvägen, så två skivor rökt makrill på polarkrafts-bröd när jag kom hem, gainer innan och efter passet. Räcker det då att man stoppar i sig ett par makrillfileér på polarkraft nu på kvällen? Är fan inte hungrig. Så en kesella innan horisontalläge? Mitt mål är oklart, vill väga lite mer bara.
Vet inte var i alla onyttigheter du räknade upp jag ska börja. Vill du gå upp i fett ?
Runda Grodan
2005-11-04, 20:10
Vet inte var i alla onyttigheter du räknade upp jag ska börja. Vill du gå upp i fett ?
Vilka onyttigheter är det du tänker på? Tycker Emanuel käkar bra även om det alltid finns saker man kan förbättra... men hur kul är det? :)
King Grub
2005-11-04, 20:15
Räcker det då att man stoppar i sig ett par makrillfileér på polarkraft nu på kvällen? Är fan inte hungrig. Så en kesella innan horisontalläge? Mitt mål är oklart, vill väga lite mer bara.
Det gör det säkert: tre proteinpåfyllningar, gainern inkluderat, efter träning, låter som ett bra upplägg. Det behöver inte vara några bautamåltider; rent energimässigt är dygnsbalansen viktigare om du vill uppnå en positiv sådan och öka i kroppsvikt.
King Grub
2005-11-04, 20:16
Det finns ju inte en enda onyttig sak bland det han räknade upp. :)
J-O-N-A-S
2005-11-04, 20:16
De jag tänker på är bröd, ost, leverpastej, potatismos.
Gainer innan passet ??
King Grub
2005-11-04, 20:17
De jag tänker på är bröd, ost, leverpastej, potatismos.
Inget onyttigt där
Gainer innan passet ??
Det är ju utmärkt. Bättre än efter passet, t o m.
J-O-N-A-S
2005-11-04, 20:20
hahaha, ok
H.Emanuel
2005-11-04, 20:30
Jag kan inte hålla på helstrikt med kosten, men äter mestadels nåt annat än nämnda lunch som blev idag, med mos. Jäkligt gott förresten! Någon gång blir det double whooper från Burger King också, och mången gång väl fet mat, särskilt om jag köper den färdig på nån restaurang. Dock, utslaget över en längre tid, övervägande kyckling, makrill (ofta!), tonfisk, lax o dylikt och för det mesta då fullkornspasta till. Både leverpastej och ost är ju kalas, särskilt till frukost, det är inte så att jag äter en hel ost precis.
Jacksatan
2005-11-04, 20:30
hahaha, ok
Kan inte ni småungar lära er grunderna inom mat och styrketräning innan ni börjar försöka ge andra råd? Polarkraft onyttigt? Antar att du bara äter fullkornspasta och kycklingfileér till varje mål samt kollar hur snabbt till protein är...
King Grub
2005-11-04, 20:57
hahaha, ok
Det var inget skämt...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.