Visa fullständig version : Prison Break
The_RobRoy
2005-11-04, 13:23
Någon som följer serien?
Vad tycker ni?
Jag tycker heltklart den är sevärd :)
King Grub
2005-11-04, 13:28
Absolut, en av favoritserierna ju nu, även om huvudrollsinnehavarna (båda "bröderna") är lite träiga. I övrigt är den klart spännande.
The_RobRoy
2005-11-04, 13:33
håller med, bättre huvudrollsinnehavare hade heltklart lyft serien
håller med, bättre huvudrollsinnehavare hade heltklart lyft serien
Ja kanske det. Skådespelartalangerna är nog inte de bästa i alla roller. Men jag tycker i alla fall att den är välskriven och spännande, storyn är cool, helt OK "fängelsekultur", passande musik o.s.v. In alles är det en mycket bra serie.
Det väger ganska lika mellan Lost och Prison Break för min del... Absolut värt att ta en titt på för folk som inte följer den ännu.
Har inte sett. En polare tjötar om den ibland, han tycker den e grym iaf.
Jag tycker han som spelar Scofield passar utmärkt i rollen. :P
Jag älskar den! :)
Kan vara en av de bästa serier jag sett och jag hoppas verkligen att dom inte får för sig att göra en säsong till, utan låter det sluta på topp.
Jag tycker han som spelar Scofield passar utmärkt i rollen. :P
Följer den.. Tycker den börjar bli lite seg nu.. Förutsägbar mm..
Fultjack
2005-11-04, 14:05
Kan vara en av de bästa serier jag sett och jag hoppas verkligen att dom inte får för sig att göra en säsong till, utan låter det sluta på topp.
dingding
dom har redan 2 säsonger inplanerade med 13 episoder i varje :thumbup:
kanon serie :thumbup:
Naturligtvis kommer dom att fortsätta så länge det går. Men jag ser egentligen ingen nackdel i det. Så länge det är bra så komemr man ju att ha nogonting att titta på!
Men visst, det är synd om de börjar "tvinga" fram avsnitt...
Berätta mer! Är det en häftig fängelseserie?
Berätta mer! Är det en häftig fängelseserie?
Japp!
http://www.tv.com/prison-break/show/31635/summary.html?q=prison+break
dingding
dom har redan 2 säsonger inplanerade med 13 episoder i varje :thumbup:
kanon serie :thumbup:
Men helvette, gissa om det kommer bli en cliffhanger som heter duga i slutet av den här säs. då. *grr*
Jag gillar den skarpt! Det är den och Lost som gäller här nu, men jag gillar inte riktigt att det ska bli så många säsonger av alla serier man tycker är bra. Konceptet här är ju att de ska ta sig ut och jag skulle gärna se att de lyckas med det i sista avsnittet och sedan är det bra med det. Men, men, kan de lyckas med att hålla samma spänning i två säsonger till så ska jag inte klaga. :)
För övrigt så gillar jag Peter Stormare. :thumbup:
Prison Break e jätte bra, man kan säga att det e lika bra som OZ.
Hoppas bara att det inte blir skit i slutet.
Japp!
yessssssss! fängelseserier äger! :hbang:
Prison Break är nog det jag ser mest fram emot i serieväg varje vecka. Huvudrollsinnehavaran, bröderna Grus, är väl, som många påpekat, inte de roligaste, men klart funktionella. Birollsinnehavarna bär serien väldigt bra.
Peter Stormare är stabil. Och T-bag så där äckligt slimig att man bara ser fram emot hans frånfälle.
Sedan är jag lite svag för Robin Tunney kan jag glatt erkänna.
Late Summer, FOX launched its serial thriller "Prison Break" as essentially a place holder until the arrival of the fifth season of "24". With its slot as the first new drama of the season to premiere, the network had hopes it would do enough to last out its run and then the Kiefer Sutherland juggernaut could move in.
Then a surprise came - it did well, very well. Ok maybe not "House" or "24" at its peak well, but certainly enough to raise eyebrows. Its pilot scored 10.5 million viewers, a great number which the network was very happy with but many expected it drop significantly once more regular scheduled programming returned on other networks.
It didn't. Despite a recent three-week hiatus for a dismally rating baseball world series, "Prison Break" has dropped less than 5-10% of its viewer numbers from its strong pilot - managing 9.2 million on average before the hiatus, whilst its first episode back scored 9.8 million viewers. However, even with a loyal fanbase built, it now looks like the network might ruin it.
Why? Its time for "24" to move back into that timeslot. "Prison Break" goes on hiatus again on November 28th along with most shows as they take their Christmas/New Year break. Instead of returning it mid-January in a new timeslot though, a rep from the network revealed to USA Today that the final nine episodes of the season will be pushed all the way back to May to air over the Summer. The question remains, will the audience still be around?
:confused:
hmm interesting, förtjänar en titt jaah :thumbup:
Peter Stormare är stabil. Och T-bag så där äckligt slimig att man bara ser fram emot hans frånfälle.
Absolut! Dom är så bra!
Dom kan ju skjuta upp avrättningien på hans bror i all oändlighet.. Jag slutar nog kolla om det blir en ses.2
En säsong två förläggs nog utanför fängelsets murar och ett uppnystande av konspirationen. Det var iaf det som sades i Prison Break:Behind the Walls.
En säsong två förläggs nog utanför fängelsets murar och ett uppnystande av konspirationen. Det var iaf det som sades i Prison Break:Behind the Walls.
:thumbup:
kollade. men ju mer jag såg desto mer insåg jag att den va lite tam.
kollade. men ju mer jag såg desto mer insåg jag att den va lite tam.
För lite tappa-tvålen-i-duschen-scener för din smak? :D
Late Summer, FOX launched its serial thriller "Prison Break" as essentially a place holder until the arrival of the fifth season of "24". With its slot as the first new drama of the season to premiere, the network had hopes it would do enough to last out its run and then the Kiefer Sutherland juggernaut could move in.
Then a surprise came - it did well, very well. Ok maybe not "House" or "24" at its peak well, but certainly enough to raise eyebrows. Its pilot scored 10.5 million viewers, a great number which the network was very happy with but many expected it drop significantly once more regular scheduled programming returned on other networks.
It didn't. Despite a recent three-week hiatus for a dismally rating baseball world series, "Prison Break" has dropped less than 5-10% of its viewer numbers from its strong pilot - managing 9.2 million on average before the hiatus, whilst its first episode back scored 9.8 million viewers. However, even with a loyal fanbase built, it now looks like the network might ruin it.
Why? Its time for "24" to move back into that timeslot. "Prison Break" goes on hiatus again on November 28th along with most shows as they take their Christmas/New Year break. Instead of returning it mid-January in a new timeslot though, a rep from the network revealed to USA Today that the final nine episodes of the season will be pushed all the way back to May to air over the Summer. The question remains, will the audience still be around?
:confused:
Jävla va dumma fanskapen är! :furious:
*uppdate*
BUMP. Prison Break 10 har kommit. Weee. :hbang:
King Grub
2005-11-08, 09:36
Japp, nu är det dags. Avsnitt tio "dök upp" medan jag var och simmade.
Kan tipsa om "The Wire". Mycket bra serie finns 3 säsonger kommer en fjärde 2006. http://www.hbo.com/thewire
//NOSSie
Japp, nu är det dags. Avsnitt tio "dök upp" medan jag var och simmade.
Har du simmat sedan klockan 5 imorse? ;)
Haha, skapligt skrumpen man lär vara då. ;)
King Grub
2005-11-08, 10:29
Mellan klockan 6:40 och... ja, till runt 9:00 var jag borta i alla fall.
Ojdå. Då utvecklar du nog simhud snart á la Surface. :thumbup:
MasterChief
2005-11-08, 11:48
Denna rockar hårt men jag ser nog mer farm emot 24 i januari. Det finns en liten trailer uta som ger mersmak. Den kommer rocka hårt.
Sen finns Prison i 720p 5.1 ute och det uppskattas :D
20 min simmning och sen slaggade du i bubbelpoolen? ;)
Fultjack
2005-11-08, 13:10
tyckte ni om 10an då? såg klart den just, tung cliffhanger i slutet... helt ok episode iaf :thumbup:
King Grub
2005-11-15, 08:00
Huj vad bra S01E11 var!
Jupp, och upplagt för en ännu bättre 11'a!
King Grub
2005-11-15, 10:03
Det här var 11:an...
ja fan detta avsnitt var riktigt bra. Tråkigt bara att läkaren är lite ledsen :(
Fultjack
2005-11-15, 12:51
Huj vad bra S01E11 var!
skoja inte, sjukt spännande
han är hyffsat smart michael :hbang:
The_RobRoy
2005-11-15, 14:34
heltklart bra avsnitt, 4 dar kvar..
ah så bra! Lite macGuyver över klockan/bandspelaren eh? :)
Vem tror ni dom knäpper?
ah så bra! Lite macGuyver över klockan/bandspelaren eh? :)
Vem tror ni dom knäpper?
"Fish" stannar, och rymmer i s02 istället *grr27*
;)
"Fish" stannar, och rymmer i s02 istället *grr27*
;)
Låter ju faktiskt tänkbart! Själv välkomnar jag fler säsonger, så länge de håller måttet. Det är inte omöjligt, även om det kan tänkas vara svårt. :thumbup:
Men jag tror ändå att de knäpper nån av de nya i "gänget"...
jag hoppas definitivt de lämnar pedot. Han är fan inte värd att få följa med :(
chevychase
2005-11-15, 18:12
Bra avsnitt!
Nice med Holly Valance, hoppas att hon är med ett tag.
*Laddar avsnitt 11 i fin fin hastighet*
:D
VarfÖr I Helvete Snackar Ni Om Handlingen I Prison Break:: Jag Har Haft En Skit Dag PÅ Skolan Och SÅg Framimot Att FÅ Njuta Av E11.
http://www.ironforlife.com/images/smilies/more3/bbbump.gif
Imorgon avsnitt 12!
http://www.foxflash.com/content/2/repository_16/peter_prison_break_432.jpg
King Grub
2005-11-20, 15:12
http://www.ironforlife.com/images/smilies/more3/bbbump.gif
Imorgon avsnitt 12!
I USA måndag, men det hinner bli tisdag här.
I USA måndag, men det hinner bli tisdag här.
Jo, jag vet. Men jag ville inte uppmuntra till nedladdning. :D
King Grub
2005-11-20, 15:16
Det hinner bli tisdag här oavsett hur man får tag i det. ;)
snelhest
2005-11-20, 15:29
får alltid lust att slå in skallen på den fula äckelbruden tunney med en påk när hon dyker upp i rutan
Huh, är det läkaren?
Nej, det är advokaten.
http://www.probertencyclopaedia.com/j/Robin%20Tunney.jpg
Sarah Wayne Callies spelar läkaren, tillika guvernörens dotter.
http://www.vnn.vn/dataimages/original/images286971_jane3.jpg
Okay, men vadå, båda de brudarna är helt ok :) Fasta läkaren när ju finare såklart.
snelhest
2005-11-20, 16:59
nej tunney är skabbig
får alltid lust att slå in skallen på den fula äckelbruden tunney med en påk när hon dyker upp i rutan
brukar du känna så när du ser ngn som du inte gillar? Isf kanske ett brev till Bullen hade varit på plats
jonte_myra
2005-11-20, 18:21
Prison Break är nått bland de bästa ja sett, sånt jävla klimax hela tiden och dom avslutar alltid med nått spännande i slutet :bow:
chevychase
2005-11-20, 20:24
Prison Break skall börja sändas på Tv3 inom kort.
The_RobRoy
2005-11-22, 13:13
Senaste avsnittet va lite *cry*
Vad ska hamna först i uppspelningslistan; Bedazzled eller avsnitt 12 av Prison break? Hurley är ju grym och ep. 12 kanske suger, hmm...
12:an va skitbra. Som vanligt.
12:an va skitbra. Som vanligt.
Veckans avsnitt var nästan för bra, hur ska man klara av att vänta en hel vecka tills nästa avsnitt.
Haha en vecka... Nästa avsnitt sänds i typ april/maj :P
Haha en vecka... Nästa avsnitt sänds i typ april/maj :P
Next episode: 28 November, 2005
paddanboy
2005-11-22, 22:48
Följer Prison Break och Lost, båda är egentligen helt orealistiska.
Men prison break tar poängen. De är möjligen underhållande, men man kan knappast kalla det bra.
Han dödsstraffdömde var i början fängslad och satt i karantän från de andra internerna, nu strosar han fritt med potentiella redskap som kan mörda vem som helst.
Arbetarlaget verkar ju knappast ha brottom när tex i senaste avsnittet då dödsstraffdömde slår till vakten utanför, och scopefield kommer upp ur hålet, då bara står de och snackar, trots att poliserna kan komma in hur som helst.
Vakterna knullar andra anställda och scopefield börjar bli ihop med sjuksköterskan som om ingenting...
trams.
Följer Prison Break och Lost, båda är egentligen helt orealistiska.
Men prison break tar poängen. De är möjligen underhållande, men man kan knappast kalla det bra.
Han dödsstraffdömde var i början fängslad och satt i karantän från de andra internerna, nu strosar han fritt med potentiella redskap som kan mörda vem som helst.
Arbetarlaget verkar ju knappast ha brottom när tex i senaste avsnittet då dödsstraffdömde slår till vakten utanför, och scopefield kommer upp ur hålet, då bara står de och snackar, trots att poliserna kan komma in hur som helst.
Vakterna knullar andra anställda och scopefield börjar bli ihop med sjuksköterskan som om ingenting...
trams.
Det är TV, det är inte på riktigt. Gnällspik!
King Grub
2005-11-29, 09:19
Argh så spännande!
Men...
Nästa avsnitt i MAAAAARSSS! Nästa ÅR! http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/images/smilies/Grrrr27.gif
Argh så spännande!
Men...
Nästa avsnitt i MAAAAARSSS! Nästa ÅR! http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/images/smilies/Grrrr27.gif
Vaaaafan... vet inte om jag vill titta på de här senaste då :cryout:
Vilket jävla monster uppehåll...
TACK FÖR ATT DU AVSLÖJADE SLUTET kINGgrub.?!?!
King Grub
2005-11-29, 09:52
Va?
Argh så spännande!
Men...
Kan inte annat än hålla med :(
Skämtar ni aprilo med mig nu eller? De kan ju inte göra ett uppehåll på fyra månader mitt i serien!
prison break är riktigt bra och stormare är kung på att skaffa coola roller :)
Fultjack
2005-11-29, 12:25
MOTHERF*CKER!!1111 plz alltså
borde vara olagligt att ta uppehåll sådär *grr*
The_RobRoy
2005-11-29, 13:02
Det är inte sant, fyfan vilka svin tv-bolagen är.. ..av alla jävla sugprogram dom sänder, kan dom alltså inte plocka bort ett och sända prisonbreak..
prison break borde få någon form av pris i bögiga cliffhangers! *grr27*
Jag trodde Stormare var körd, vilken lycka att se honom i liv! :)
Prison break börjar närma sig första platsen på min favoritserie-lista där lost länge varit i täten...
Mars?!
6 mars!
What's up with that. Det enda som mildrar sorgen är att vår man i stan Jack Bauer gör comeback. Men enbart lite mildring.
Jag börjar faktiskt tröttna lite på Mr Bauer.
Däremot undrar jag hur det kommer bli när de börjar sända Prison break i Sverige. Ska de också ta ett låååångt uppehåll eller kommer de köra om USA?
Okej, detta kom jag fram till för någon vecka sedan, faktiskt helt på egen hand. Jag tycker faktiskt att det låter ganska logiskt också.
Serien spelas in på ett riktigt fängelse.
I själva serien varar själva utbrytningen i någon vecka. Dvs vädret ändras inte på en så kort tid, utan det är ungefär likadant väder hela tiden.
Men, det tar ju ca en vecka för dem att spela in ETT avsnitt, i verkligheten. Dvs vädret ändras till vinter där nu. Och detta fungerar inte iom att de har bilder på utomhusområdet konstant.
Så, de har alltså uppehåll till Mars för att då är vädret snarlikt det väder som de har haft nu precis, och då kan de börja spela in igen.
Detta borde ju stämma tycker man :)
Niclaaas
2005-11-30, 12:50
har missat den här serien helt. är det något liknande OZ (vilket är min absoluta favoritserie)?
har missat den här serien helt. är det något liknande OZ (vilket är min absoluta favoritserie)?
Ja något ditåt. Utspelar sig i fängelse, lite "fängelsekultur" o.s.v.
http://www.tv.com/prison-break/show/31635/summary.html
OZ rockar! Prison break likaså!
Ta dig en titt, du kommer garanterat att gilla det...
om du har tillgång till amerikansk tv, eller motsvarande, vill säga.. ;)
Niclaaas
2005-11-30, 14:14
Ja något ditåt. Utspelar sig i fängelse, lite "fängelsekultur" o.s.v.
http://www.tv.com/prison-break/show/31635/summary.html
OZ rockar! Prison break likaså!
Ta dig en titt, du kommer garanterat att gilla det...
om du har tillgång till amerikansk tv, eller motsvarande, vill säga.. ;)
då ska jag absolut ta mig en titt :thumbup:
Jag börjar faktiskt tröttna lite på Mr Bauer.
Jag har bara sett säsong fyra så jag har inte hunnit tröttna ännu. ;)
Bara jag som ska se avsnitt 13 om en stund?
Uppehåll ? ;)
Three pigs
2005-11-30, 18:41
Jag är bara på episod 8 än så länge, men det är en grym serie :D
King Grub
2005-11-30, 18:42
Bara jag som ska se avsnitt 13 om en stund?
Uppehåll ? ;)
Uppehållet är efter avsnitt 13, som jag och andra såg i går.
man jag fattar inte ska dom försöka rymma i 9 avsnitt till?
Haha, att det alltid är någon som ska försöka vara cool och tro att den har tillgång till avsnitt som ingen annan har. Har ju hänt både en och tre gånger. ;)
För övrigt läste jag nu om det vi skrivit om säsonger i början av den här tråden. Om det stämmer som skrevs då så skulle det som vi just sett vara säsong 1 och det är säsong 2 som börjar i mars. Och då tycker jag att det känns lite mer motiverat med ett långt uppehåll. :)
Hoppas jag verkligen inte, det vore katastrof!
Varför skulle dom det? Dom måste ju "få fast" dom där ondingarna på CIA.
Haha, att det alltid är någon som ska försöka vara cool och tro att den har tillgång till avsnitt som ingen annan har. Har ju hänt både en och tre gånger. ;)
Akta så jag inte äter upp din lussebulle :D
larserik
2005-11-30, 22:11
Tydligen har producenten avlidid inatt. Av en överdos. Undra vad detta kan få för konsekvenser för serien.
Akta så jag inte äter upp din lussebulle :D
Den är sedan förra årets adventbak så det är bara att du hugger in du, akta tänderna bara. ;)
Tydligen har producenten avlidid inatt. Av en överdos. Undra vad detta kan få för konsekvenser för serien.
UPDATE: Houbrick was not listed on IMdB, Studio System or the Prison Break website. However, a reader who had recorded last night’s episode and found his credit informs us that Houbrick was Prison Break’s accountant, and not a producer:
larserik
2005-11-30, 22:37
UPDATE: Houbrick was not listed on IMdB, Studio System or the Prison Break website. However, a reader who had recorded last night’s episode and found his credit informs us that Houbrick was Prison Break’s accountant, and not a producer:
Dra på trissor...
Hur korkad är man som kollar i en sån här tråd då...
Helena B
2006-01-02, 21:06
Det är ju premiär nu hur kan ni redan ha sett serien? Är det samma avsnitt de visar idag som förra veckan? Hur kan de då kalla det premiär. Den verkar bra iaf, tittar inte bara för att Wentworth Miller är med :D
Det är ju premiär nu hur kan ni redan ha sett serien? Är det samma avsnitt de visar idag som förra veckan? Hur kan de då kalla det premiär. Den verkar bra iaf, tittar inte bara för att Wentworth Miller är med :D
Laddar ner serrö.
Helena B
2006-01-02, 21:08
Laddar ner serrö.
Är inte det olagligt?
Är inte det olagligt?
Shhh....
Henrik ser dig...
Är inte det olagligt?
Väntar du på grön gubbe?
Helena B
2006-01-02, 21:15
Shhh....
Henrik ser dig...
Henrik?
Men seriöst alla som har skrivit i den här tråden och har sagt att de har sett Prison break har alltså laddat ner den olagligt, det är väl inte så smart om någon ser det Antipiratbyrån eller vilka det nu är.
Henrik?
Men seriöst alla som har skrivit i den här tråden och har sagt att de har sett Prison break har alltså laddat ner den olagligt, det är väl inte så smart om någon ser det Antipiratbyrån eller vilka det nu är.
Ok, jag har stulit saker. Tänk om polisen läser detta nu?
Helena B
2006-01-02, 21:17
Ok, jag har stulit saker. Tänk om polisen läser detta nu?
Kan ju spåra folk via ip-adresser.
Jag har sett den hos en kompis som har amerikansk tv. Det var vad han sa iaf.
Jaha? Vad ska de göra sen?
Helena B
2006-01-02, 21:22
Jaha? Vad ska de göra sen?
Jag vet inte hur man går tillväga sen.
Det var bara en tanke jag hade *rolleyes*
Pudzianovski
2006-01-02, 21:59
Jag läste att de redan skissade på S5.
De måste begära ut de ip-adresserna från kolozzeum och det vet jag inte om de får hur som helst. Sedan så måste de kontakta den ISP(t.ex. telia, bbb) som har ip:t för att få ut vilken person det är.
De gör inte allt detta jobb för att man skriver att man laddat ner en tv-serie på ett forum.
Helena B
2006-01-02, 22:30
De måste begära ut de ip-adresserna från kolozzeum och det vet jag inte om de får hur som helst. Sedan så måste de kontakta den ISP(t.ex. telia, bbb) som har ip:t för att få ut vilken person det är.
De gör inte allt detta jobb för att man skriver att man laddat ner en tv-serie på ett forum.
Så de skulle kunna göra det alltså? Det är praktiskt möjligt?
Skrev inte Trance just det?
Pudzianovski
2006-01-02, 22:34
Tror du att Fox eller va fan det nu är för kanal som sänder PB bryr sig om att du skriver på ett svensk forum att du laddar ner en tv serie som de visar varje vecka för miljontals människor i USA gratis ?
Tror du TV3 bryr sig? knappast.
Helena B
2006-01-02, 22:36
Tror du att Fox eller va fan det nu är för kanal som sänder PB bryr sig om att du skriver på ett svensk forum att du laddar ner en tv serie som de visar varje vecka för miljontals människor i USA gratis ?
Tror du TV3 bryr sig? knappast.
Man vet ju aldrig. Det var bara en tanke. Brukar inte ladda ner så jag ville bara veta hur försiktig man bör vara.
Ja, men jag vet inte vilken policy Kolozzeum har på att lämna ut IP-adresser. Jag tror att man inte skall prata om ämnen på kolo där det kan komma på tal dock.
Men t.ex. andra forum som flashback pratas det dagligen om droger, fildelning, doping, stöld etc. De har ju en policy att kämpa så mycket som möjligt för att aldrig lämna ut IP-adresser. De har heller aldrig lämnat ut någon.
Men som sagt, tekniskt möjligt. Men resurser, krav på bevisning, lagar, osv hindrar nog det rätt bra.
Metal_boy_
2006-01-02, 22:42
Väntar du på grön gubbe?
Inte olagligt att gå mot röd gubbe :P
;)
_Robbie_
2006-01-02, 23:18
Otroligt bra serie. Jag kommer följa denna med säkerhet.
Höll på och skita på mig efter andra avsnittet. Klippte de av liltån???!!! *cry* *spy* *screwy* *grr27*
Herkulez
2006-01-02, 23:20
fan såg bara 10minuter av slutet, blir det nån repris?
Otroligt bra serie. Jag kommer följa denna med säkerhet.
Höll på och skita på mig efter andra avsnittet. Klippte de av liltån???!!! *cry* *spy* *screwy* *grr27*
Han tänkte nog att det var värt att bli av me tån och behålla livet så hans planer kan skrida till verket!
Det undrar jag också!
NÅGON?
Reprisen på andra avsnittet skulle väl komma im
keffat_liv
2006-01-02, 23:29
Man vet ju aldrig. Det var bara en tanke. Brukar inte ladda ner så jag ville bara veta hur försiktig man bör vara.
sen hur mycket bevis är det? Du har skrivit på ett forum att du laddat ner nåt, so what? det betyder inget.
jahapp, offrade just ett Oprah-band för skiten så ja hoppas de var värt det :naughty: :D
Helena B
2006-01-02, 23:32
Det undrar jag också!
NÅGON?
Repris 4/1
jahapp, offrade just ett Oprah-band för skiten så ja hoppas de var värt det :naughty: :D
Det är värt det! Många som lovordat denna serie (Om man nu gillar stuket).
De som gillade OZ kommer nog uppskatta PrisonBreak!
_Robbie_
2006-01-02, 23:34
Hur kunde du??!?! Såg du avsnittet idag om tjejen utan ansikte?.. De va för hemskt... *grr*
Onsdag 4 januari
2200 Prison break
Amerikansk dramaserie från 2005. Del 1 av 22. Michael Scofield rånar en bank så att han ska hamna i fängelse och på så sätt kunna frita sin oskyldigt dödsdömde bror. Repris från 2/1.
2300 Prison break
Amerikansk dramaserie från 2005. Del 2 av 22. Michael kämpar för att komma över en drog som kommer att få honom att testa positivt för diabetes. Samtidigt så stiger rasmotsättningarna på fängelset. Repris från 2/1.
Helena B
2006-01-02, 23:35
Det är värt det! Många som lovordat denna serie (Om man nu gillar stuket).
De som gillade OZ kommer nog uppskatta PrisonBreak!
Men OZ är ju hemsk, och där håller de på och dödar varandra plus att de måste verkligen filma allt oxå.
Men OZ är ju hemsk, och där håller de på och dödar varandra plus att de måste verkligen filma allt oxå.
Hehe, hur många avsnitt av OZ har du sett?
Att folk dör på amerikanska fängelser är ju ingen överdramatisering precis.
Följ hela serien, se alla avsnitt från 1 till slutet.
Det är inte bara ond bråd död i fängelseserier.
Helena B
2006-01-02, 23:44
Hehe, hur många avsnitt av OZ har du sett?
Att folk dör på amerikanska fängelser är ju ingen överdramatisering precis.
Följ hela serien, se alla avsnitt från 1 till slutet.
Det är inte bara ond bråd död i fängelseserier.
Jag har faktiskt sett de flesta, visas vid den tiden jag brukar gå och lägga mig. Den är hemsk men ändå vill jag titta *screwy* Men jag kan inte tänka mig att det är så vanligt att de visar så mycket och närgående. Därför OZ är one of a kind.
Jag har faktiskt sett de flesta, visas vid den tiden jag brukar gå och lägga mig. Den är hemsk men ändå vill jag titta *screwy* Men jag kan inte tänka mig att det är så vanligt att de visar så mycket och närgående. Därför OZ är one of a kind.
Ja, OZ var väl den första trendsettaren inom fängelse-serier av sådant slag.
Är det första säsongen som visas nu?
Pudzianovski
2006-01-03, 00:03
2002 dog (mördades, ej självmord) det 4 st på 100 000 intagna i USA.
SÅ "jävla" vanligt är det inte att folk dör hit och dit.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4173046.stm
Helena B
2006-01-03, 00:31
Nope 6:an
Nope 6:an
Och du har sett ALLA avsnitt från föregående säsonger? :)
Helena B
2006-01-03, 00:37
Och du har sett ALLA avsnitt från föregående säsonger? :)
Inte ALLA, så stort fan är jag inte. Det är ingen serie jag följer, men om den är på så brukar jag kolla.
Inte ALLA, så stort fan är jag inte. Det är ingen serie jag följer, men om den är på så brukar jag kolla.
OZ nu på ZTV
Peter-N1
2006-01-03, 05:09
Jobbade och glömde spela in den. Kommer första avsnitten i repris?
Pudzianovski
2006-01-03, 23:06
Jobbade och glömde spela in den. Kommer första avsnitten i repris?
öhhh..... *screwy*
*uppdate*
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,756067,00.html
*uppdate*
Helena B
2006-01-04, 18:32
Glöm inte Prison Break ikväll nu, för er som har missat den.
Wentworth Miller :love:
TigerÖga
2006-01-04, 19:13
Jag har sett de 9 första avsnitten nu riktigt bra serie kan inte sluta glo!
Sett 13 avsnitt på två dagar nu, den cliffhangern kan vara värre än den i lost. Helt jävla sjukt.
Helena B
2006-01-05, 00:00
Jag *host* bytte kanal i slutet. Vad hände?
nu har ja äntligen sett två ansnitt, måste säga att de verkar faktiskt va en skitbra serie :bow:
Helena B
2006-01-05, 00:10
nu har ja äntligen sett två ansnitt, måste säga att de verkar faktiskt va en skitbra serie :bow:
Ja men va hände då?
Dissector
2006-01-05, 00:18
6:an på sätateve och 1:an på Tv3, taskigt nog börjar de med 10 minuters mellanrum. Men men, håller på att ordna alla säsonger så ska kolla igenom det jag har missat. Fantastisk serie
Ja men va hände då?
såg dom i söndags eller när de nu var, och minns fan inte va som hände precis i slutet *popcorn* hmm kanske nån annan kommer ihåg
Helena B
2006-01-05, 00:23
såg dom i söndags eller när de nu var, och minns fan inte va som hände precis i slutet *popcorn* hmm kanske nån annan kommer ihåg
Stormare och gänget drog in honom och tog fram en sax...Där bytte jag kanal!
Tycker den är rikig bra har sett dom avsniten jag har hittat på ett par dagar nu. Men när komemr avsnit 14 i USA har set någon stans att det skule komma i mars ?? någon som vet lite mer exakt när ?
En snubbe klippte tån av en snubbe för att han inte tjallade på en annan snubbe
Helena B
2006-01-05, 00:26
En snubbe klippte tån av en snubbe för att han inte tjallade på en annan snubbe
Vaddå klippte dom av sötisens tå?
Dom gör inte det i de avsnittet har jag för mig
Jag tror det. Det blir svart också hör man ett saxljud... Så man kan inte vara helt säker :confused:
Helena B
2006-01-05, 00:34
Jag tror det. Det blir svart också hör man ett saxljud... Så man kan inte vara helt säker :confused:
Jaha man fick inte se det? Varför bytte jag kanal då *slap*
jag tror inte dom visar det utan det kommer i avsnittet efter '
Jaha man fick inte se det? Varför bytte jag kanal då *slap*
Vart du så skraj så du bytte ? *rolleyes*
Helena B
2006-01-05, 00:47
Vart du så skraj så du bytte ? *rolleyes*
Skraj nej då...Obehagligt med närbilder på blod och kroppsdelar bara.
har sett alla 13 avsnitt nu, måste vänta tills 20 mars för avsnitt 14-16 :(
Kwon och resten av OZ älskare, hur reagerar ni när ni se all detaljerad hemsk våld i OZ? Berör det er det minsta?
OZ har jag följt ett bra tag men sen fick det räcka. Våldet var överdrivet och detaljerat.
Kwon och resten av OZ älskare, hur reagerar ni när ni se all detaljerad hemsk våld i OZ? Berör det er det minsta?
OZ har jag följt ett bra tag men sen fick det räcka. Våldet var överdrivet och detaljerat.
Det berör mig inte till den grad att jag bytte kanal iaf :D
Minns inga riktigt ruggiga detaljerade händelser utöver det vanliga? :confused:
Vad var det som fick bägarn att rinna Axon? Vad var för mycket?
Jag ser det som film/tv och det berör mig inte speciellt.
Jag ser det också som en film/serie men jag mår illa av överdrivet våld. Till exempel den senaste filmen av Van Damme där hans kvinna blir mördad och han och hans gäng tar en snubbe tillfånga och sen borrar i han med en borr och man ser köttbitar på borren och snubbens lidande. Oh fy fan, detta fick mig att må illa.
Själv har jag aldrig råkat ut för nåt eller sett nåt våldsamt. Kanske har våldfobi? :MrT:
Skulle vara intressant att skapa en poll där så man kan se hur våld på TV påverkar Kollos medlemmar. Synd bara att jag inte vet hur man skapar poll
Det berör mig inte speciellt mycket. Dock måste jag hålla med om att Oz är nog en av de absolut våldsammaste serierna jag sett, och våldet (samt alla 700 bögvåldtäkter) är rätt rått och väldigt detaljerat.
Helena B
2006-01-05, 19:39
Jag brukar byta kanal eler stänga av ljudet. Men jag tycker man vänjer sig, sorgligt nog.
Edit: förresten så är jag ingen älskare
inne på 7e avsnittet nu och det är riktigt bra hitills :bow:
You Wanna Find Scofield? Yeah Turk!
Har sett första halvan av första säsongen nu, å det har vart riktigt spännande ! (13/22 avsnitt altså) Tror avsnitt 14 sänds för första gången i USA den 24 januari..
King Grub
2006-01-05, 21:57
Tror avsnitt 14 sänds för första gången i USA den 24 januari..
20 mars.
Pudzianovski
2006-01-05, 22:00
Egentligen har det sänt 14 avsnitt då ett avsnitt är ett specialavsnitt ala "bakom kulisserna".
Skraj nej då...Obehagligt med närbilder på blod och kroppsdelar bara.
va stod pulsklockan på då? :D
avundas er som sett så många avsnitt!
skönt att höra tån klarade sej iaf :D
Helena B
2006-01-05, 22:41
va stod pulsklockan på då? :D
avundas er som sett så många avsnitt!
skönt att höra tån klarade sej iaf :D
99% av maxpulsen :thumbup: :D
Helena B
2006-01-09, 21:00
Inte missa! Nu på tv3 *popcorn*
Helena B
2006-01-30, 21:57
Jag klarar inte se på den här serien mer. Kan någon berätta hur den slutar? Iaf hur första säsongen slutar? Klarar sig doktorn?
Herkulez
2006-01-30, 22:00
shiiiiiiiit va bra det var idag
Kaboffastar
2006-01-30, 22:01
shiiiiiiiit va bra det var idag
Vilket avsnitt var idag ?, vad hände ? =)
J.Saarela
Jag klarar inte se på den här serien mer. Kan någon berätta hur den slutar? Iaf hur första säsongen slutar? Klarar sig doktorn?
OBS PÅ PM TACK *slap*
King Grub
Första säsongen är inte slut. Det är ett monsteruppehåll fram till mars i USA, mitt i säsongen.
Herkulez
2006-01-30, 22:02
dom kom på han när han skulle rymma och skjöt både han och hans bror, ena dog på engång och den andra dog på sjukan.
Kaboffastar
2006-01-30, 22:02
dom kom på han när han skulle rymma och skjöt både han och hans bror, ena dog på engång och den andra dog på sjukan.
Du kan ju inte vet att jag sett alla 13 avsnitt ;)
Herkulez
2006-01-30, 22:03
Du kan ju inte vet att jag sett alla 13 avsnitt ;)
ja men jag har sett dom barnförbjudna versionerna, med extra mycket gayporr ala OZ
Kaboffastar
2006-01-30, 22:05
ja men jag har sett dom barnförbjudna versionerna, med extra mycket gayporr ala OZ
Schajze !!
Helena B
2006-01-30, 22:05
Första säsongen är inte slut. Det är ett monsteruppehåll fram till mars i USA, mitt i säsongen.
Okej men klarar sig doktorn? Antar att snyggingen kommer och räddar henne?
Kaboffastar
2006-01-30, 22:06
Okej men klarar sig doktorn? Antar att snyggingen kommer och räddar henne?
Du har missat nåt.. det är doktorn som är snyggingen *screwy*
Helena B
2006-01-30, 22:06
Hände alldeles för mycket, måste det vara så himla spännande avskyr det.
Kaboffastar
2006-01-30, 22:07
Hände alldeles för mycket, måste det vara så himla spännande avskyr det.
Vissa myglar ju, ser hela serien i ett sträck, så är det inte det minsta jobbigt :P
Helena B
2006-01-30, 22:08
Vissa myglar ju, ser hela serien i ett sträck, så är det inte det minsta jobbigt :P
Jag vill veta hur den slutar från början, mycket bättre för mina nerver.
tigerofsweden
2006-01-30, 22:09
*screwy*
Jag myglade och såg hela i ett sträck
Kaboffastar
2006-01-30, 22:10
I can tell you how it ends... om du inte kan räkna ut det själv med tanke på att serien var så uppskattad hit å dit så att dom bröt sesång 1 och beslutade sig för att göra fler =)
Helena B
2006-01-30, 22:16
I can tell you how it ends... om du inte kan räkna ut det själv med tanke på att serien var så uppskattad hit å dit så att dom bröt sesång 1 och beslutade sig för att göra fler =)
Pma mig :D
Kaboffastar
2006-01-30, 22:23
Pma mig :D
du har PM ;D
Så kasst att den inte går i repris, har missat FÖR många avsnitt. *grr*
Alltså huvudpersonen.... Vilken kille :naughty:
Vilka läppar :naughty:
Vilka ögon :naughty:
Vilka läppar :kinky:
Nike pro-killen; släng dig i väggen (nästan iaf)
Helena B
2006-01-30, 22:40
Så kasst att den inte går i repris, har missat FÖR många avsnitt.
Alltså huvudpersonen.... Vilken kille :naughty:
Vilka läppar :naughty:
Vilka ögon :naughty:
Vilka läppar :kinky:
Jupp he is hot!! Såg honom i Mariay Careys video, mums :D
mot en dyr peng kan jag fixa alla avsnitt på en skiva :naughty:
Helena B
2006-01-30, 22:41
mot en dyr peng kan jag fixa alla avsnitt på en skiva :naughty:
Utan alla blodiga scener och slagsmål?
Jupp he is hot!! Såg honom i Mariay Careys video, mums :
:eek:
Vad heter den, jaa ååh fyfan, är det den killen hon rymmer med i bröllopsklänning? Det hade jag också gjort.
Omg :naughty:
Har velat ha honom sen jag såg den första gången, men inte vetat vem det var :(
men nu http://smileys.sur-la-toile.com/repository/Anges_et_d%E9mons/0068.gif
Det är samma kille alltså??
Ja?
http://smileys.sur-la-toile.com/repository/Anges_et_d%E9mons/0068.gif
mot en dyr peng kan jag fixa alla avsnitt på en skiva ::
Hur dyr :naughty:
Helena B
2006-01-30, 22:53
Vad heter den, jaa ååh fyfan, är det den killen hon rymmer med i bröllopsklänning? Det hade jag också gjort.
Omg
Har velat ha honom sen jag såg den första gången, men inte vetat vem det var :(
men nu http://smileys.sur-la-toile.com/repository/Anges_et_d%E9mons/0068.gif
Det är samma kille alltså??
Ja?
Ja det är samma kille. Håller med det hade jag oxå gjort :D
Jag kan inte förstå att han är 34 år, han ser ut att vara mycket yngre...men fin som få!
Ja det är samma kille. Håller med det hade jag oxå gjort :D
Jag kan inte förstå att han är 34 år, han ser ut att vara mycket yngre...men fin som få!
*grr27*
34 är väl ingen ålder.
Men jag håller med, han ser oförskämt mumsig och välbevarad ut. http://smileys.sur-la-toile.com/repository/Anges_et_d%E9mons/0068.gif
Ja! Vad trevligt, ska vi fortsätta med denna lovliga off topic konversationen..
ps. Han psykkillen med sliskit hår är söt. ds
Helena B
2006-01-30, 23:39
*grr27*
34 är väl ingen ålder.
Men jag håller med, han ser oförskämt mumsig och välbevarad ut. http://smileys.sur-la-toile.com/repository/Anges_et_d%E9mons/0068.gif
Bobo: Jag meande att han ser inte ut att vara 34, snarare 24.
Vaddå off topic, vi diskuterar en skådespelare i Prison Break. Sedan tycker jag att vi tjejer kan få lite utrymme och diskutera killars yttre attibut, ni killar gör det hela tiden när det gäller tjejer och deras bakdelar.
Bobo: Jag meande att han ser inte ut att vara 34, snarare 24.
Vaddå off topic, vi diskuterar en skådespelare i Prison Break. Sedan tycker jag att vi tjejer kan få lite utrymme och diskutera killars yttre attibut, ni killar gör det hela tiden när det gäller tjejer och deras bakdelar.
Jag fattade det ;) menade bara att 34 är en rätt låg ålder, vi är flera godingar över 30 strecket även om vi ser unga ut :D
Ja precis, vi diskuterar en skådis (inte vilken som helst dock :love: ) i serien, ska vi behöva starta en ny Prison Breaktråd månne där vi utförligt och blött diskuterar hans läppar m.m? :confused: :naughty:
On topic till bobo:
Pucko, han går visst i repris, onsdagar 23:00
:love:
http://images.zap2it.com/20050519/02_wentworthmille_prisonbre.jpg
:cryout: :cryout: :cryout:
:cryout:
:em:
Sorry ibland blir jag lite väl horny bara, starka hormonsprutningar och sånt.... Kan inte tänka klart då
Ska vi uppgradera vår relation till en het 4:kant, du, jag, spankemeee och KILLEN :naughty: :naughty: :kinky:
:em:
Sorry ibland blir jag lite väl horny bara, starka hormonsprutningar och sånt.... Kan inte tänka klart då
Nä vi märker det. But we like it. :naughty:
Ska vi uppgradera vår relation till en het 4:kant, du, jag, spankemeee och KILLEN :naughty:
Sounds like a deal!
Lyckades faktiskt krångla mig ner till Fredsgatan i söndags och har nu fyllt på PRO-förrådet ytterligare. Din njutning kommer tas till nya höjder. :bow:
Såg förresten ett par RIKTIGA horboots på mc-mässan samma dag. Kommer tänka på dig varje gång jag får syn på sådana. :D
[
Hur dyr :naughty:
Betala för skivorna+frakt och vad du tycker att det är värt :D
Hur många avsnitt finns det egentligen? *screwy*
Hur många avsnitt finns det egentligen? *screwy*
hört att de e 13 X 2
hört att de e 13 X 2
okay.. jag har 13 bara *cry*
okay.. jag har 13 bara *cry*
Du har alltså samtliga avsnitt som finns.
Du har alltså samtliga avsnitt som finns.
woho :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.