handdator

Visa fullständig version : Covers; modell sämre...

Fettecke
2005-11-04, 09:04
Nå... har nu fått hem en coverskiva med Children of Bodom... dom finnska gudarna inom brutal metal.... aja, jag höll på och dö av skratt när jag läste en av titlarna på en skiva... "Oops, I did it again"... lyssnade på den och skrattade ännu mer.... det lät.... mysko!

Så, vad är ditt bidrag till en Cover som är sämst ?

B-jay
2005-11-04, 09:16
Alla låtar som är med på replay dancemania skivorna är totalusla!

Piranha
2005-11-04, 09:41
Hörde en Cover på Ace OF Spades med nån tonårs pop tuggummigrupp.

Jag ville slita radion i delar.

Sheogorath
2005-11-04, 09:46
"Under the Bridge" med (är det All Saints?) är bara fruktansvärd. "I love rock and roll" med Brittan är också direkt usel, men jag kan bara inte tycka illa om Britney. Blir jag orolig i själen sluter jag ögonen och finner mitt innersta rum genom att tänka att jag ligger svettig över Britney, direkt från "I'm a slave 4 U". Total Nirvana.

http://www.nrk.no/img/121116.jpeg

Piranha
2005-11-04, 10:27
Abigail - Smells lite teen spirit.

Johan_P
2005-11-04, 10:53
Alltså, kolla på Scooter - Whos Got the Last Laugh Now-albumet :D

På ett annat forum håller vi på vilka låtar som är ripp-offs, och såhär långt har vi kommit än så länge...

Låtlistan är följande:
01 Lights Out
02 Hello! (Good To Be Back)
03 Privileged To Witness = 8 Wonders - The Morning After (Thrillseekers Remix)
04 Rock Bottom = Jordan & Baker - Explode (melodi)
05 The Leading Horse
06 Take Me Baby
07 Apache = Nic Vegter - Amazone Fall (sound)
08 See Me, Feel Me = Friends of Matthew - Out There (lyrics)
09 Unity Without Words pt.3
10 Everlasting Love = U2 - Everlasting Love (melodi, lyrics)
11 Seven Bridges
12 Mesmerized = Whiteroom - Whiteroom (lyrics)

...kan ju tillägga att Skroter (Scooter) har antagligen gjort musikhistoriens pinsammaste musik. Dessa är pinsamma covers.

PowPow
2005-11-04, 10:59
Per Gessle - Sheena is a punkrocker.

Tro mig. Har ni hört den så tycker ni också att det är den sämsta covern genom tiderna. :smash:

jakke
2005-11-04, 11:19
Nå... har nu fått hem en coverskiva med Children of Bodom... dom finnska gudarna inom brutal metal.... aja, jag höll på och dö av skratt när jag läste en av titlarna på en skiva... "Oops, I did it again"... lyssnade på den och skrattade ännu mer.... det lät.... mysko!

Så, vad är ditt bidrag till en Cover som är sämst ?
Nu vill jag höra.
Vad heter skivan?

Pepz
2005-11-04, 11:22
allt med:
Anton Maiden

Mental
2005-11-04, 11:31
allt med:
Anton Maiden

Han regerade, tillochmed iron maiden gillade honom.

:hbang:

RIP 1/11 2003. *cry*

Fettecke
2005-11-04, 11:48
Nu vill jag höra.
Vad heter skivan?

tro det eller ej... men skivan heter..... .... .... Covers ;)
Kan ju tillägga att det är min nya ringsignal på mobilen, min förra var Uncle ficker m. SOuthpark... men dom är utklassade nu ;)

Baan
2005-11-04, 12:34
den djävla Poisoncovern som rullade lite på radio och diverse diskotek runt om i landet för.. hm ett tag sen

PowPow
2005-11-04, 12:41
hahahaha
lyssnade på per gessles sheena is a punkocker för första gången på länge precis. hahahahaha kan inte sluta skratta. :hbang: :hbang: :hbang:

Han tycker verkligen själv att det är ett mästerverk han framför. hahaha

Fettecke
2005-11-04, 17:40
hahahaha
lyssnade på per gessles sheena is a punkocker för första gången på länge precis. hahahahaha kan inte sluta skratta. :hbang: :hbang: :hbang:

Han tycker verkligen själv att det är ett mästerverk han framför. hahaha

En sann svensk hjälte... ;)

Löjtnant Blank
2005-11-04, 17:54
Han regerade, tillochmed iron maiden gillade honom.

:hbang:

RIP 1/11 2003. *cry*
Är han död?! Hade jag inte en aning om... Sorgligt.

Erik__
2005-11-04, 17:56
den djävla Poisoncovern som rullade lite på radio och diverse diskotek runt om i landet för.. hm ett tag sen

Groove Coverage ?

Slayerized
2005-11-04, 19:31
Alla blackmetalbands skitkassa covers på odödliga Iron Maiden-låtar. Endast Graveworm har lyckats (Fear of the Dark).

Alla techno/happy hardcore covers på alla låtar genom tiderna. Jag hatar sånt.

Nils.R
2005-11-04, 21:11
Är han död?! Hade jag inte en aning om... Sorgligt.

Självmord tyvärr...

Kebab-Arne
2005-11-04, 21:29
Hahaha, har aldrig hört den låten av Gessle, vill aldrig göra det heller. Hur fan kan han komma på idén att göra en sån cover?

Finns väldigt många störande covers, ex West End Girls, vilka endast verkar ha som mål att göra covers på Pet Shop Boys låtar. Har bara hört Domino Dancing, och den låter bättre i orginalet. Gör man covers ska väl målet vara att man vill göra den bättre, hylla artisten. Eller liknande, många verkar göra covers för att sälja skivor, finner det jävligt störande.

Sen nån subba som gjort en cover på "Crazy". Låter förjävligt.

Zozza
2005-11-04, 22:03
Per Gessle - Sheena is a punkrocker.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA

myggan
2005-11-04, 23:28
Alla blackmetalbands skitkassa covers på odödliga Iron Maiden-låtar. Endast Graveworm har lyckats (Fear of the Dark).

Alla techno/happy hardcore covers på alla låtar genom tiderna. Jag hatar sånt.

cradles Hallowed Be Thy Name är ju riktigt fet :hbang:

Yankeee
2005-11-04, 23:33
scissor sisters cover på pink floyds "comfortably numb" är förfärlig.

Tolkia
2005-11-05, 00:43
"Feliz navidad" med härligt rullande amerikansk accent på skivan "Absolute christmas hitmania" (sångarens namn okänt). Jag trodde inte att det var möjligt att göra den ÄNNU sämre ... :D

Edit: Allt med "Miio" torde även passa i kategorin.

mini
2005-11-05, 00:47
Jag har tänkt och tänkt, men jag kan inte komma på en enda som skulle kunna vara värre än Gessle goes Ramones, och ändå har jag inte hört hans slakt av låten. Det kan omöjligt finnas något som toppar det. Aldrig.

Dissector
2005-11-05, 00:48
cradles Hallowed Be Thy Name är ju riktigt fet :hbang:

MEN, Cradle är inte Blackmetal ^_^

Yankeee
2005-11-05, 10:21
Förstår inte hur jag kunde glömma. Mr.Hasselhoff har ju gjort en coverskiva, "sings america". Som bla innehåller "la isla bonita", "these boots are made for walking" och andra klassiker :D