Visa fullständig version : få snabbare skäggväxt
Går det att få den snabbare, eller är det bara att vänta?
Typ om man rakar av sig fjunen varje dag elr nåt?
Börjar bli less på att den aldrig kommer... :em:
bengdoktor
2005-11-03, 23:13
det har sagts många ggr tidigare på kolo men rakning stimulerar INTE hårväxten..
The_RobRoy
2005-11-03, 23:14
Jag vill inte ha skägg, bara jobbigt
Men testa rogaine, lär få fart på hårväxten :)
Går det att få den snabbare ...?
Välj bättre föräldrar? ;)
Hehe min far har ju fullt normal så det lär ju komma , det sura är ju att min två år yngre bror har mer :]
Man vill ju inte precis va senast av polare att få skägg.
Har ju polare som haft full skäggväxt sen i mitten av gymnasiet.
Fyller snart 20...
Buhuuu livet äro orättvist :)
stefannn
2005-11-03, 23:25
kan nästan garantera att dom tycker detsamma .. faan vad glad jag hade varit om jag kunde raka det facial jag vill ha poch sedan växer det inte så man behöver raka sig varje jävla dag ...
var glad för att du bara har fjun
Jag instämmer med Stefann..
Var glad så länge du slipper raka dig stup i kvarten för att inte se ut som en hooooooobo.
hellre hoboo än o ha nåt j*vla barnrumpsface
Arne Persson
2005-11-03, 23:53
hellre hoboo än o ha nåt j*vla barnrumpsface
Damerna uppskattar att det inte river och irriterar när du är där nere och mumsar! Glöm inte det! :)
Det e ju grymt trendigt att vara baby-faced plus att brudarna gillar att det kombineras med ett välavvägt bratsstuk.
Hmm, underbart det hade varit att slippa raka sig varje jävla morgon, åtminstone för ett tag.
Fultjack
2005-11-04, 00:11
Jag instämmer med Stefann..
Var glad så länge du slipper raka dig stup i kvarten för att inte se ut som en hooooooobo.
jag vill se ut som en hooooooobo *grr*
vill ha riktigt långt fint skägg , 21 år and counting
Cerberus
2005-11-04, 00:17
ät mkt protein, hår och naglar består av protein. Allt sånt växer skitfort på mig. En kvart utan rakapparat så ser ja ut som tomten.
Damerna uppskattar att det inte river och irriterar när du är där nere och mumsar! Glöm inte det! :)
:thumbup:
biffsson
2005-11-04, 01:07
Vet ej om det stämmer, men enligt marknadsföringen så ska vitamin B vara bra för hår och naglar. Även öljästtabletter (men det kanske innehåller vitamin b?)
Jag åt sånt för 10-12år sedan för att jag ville ha långt fint hår. Men jag hade fjunskägg ändå (bara på hakan, inget på kinderna).
Jag hade också hört att fjuna skulle bli grova (så att man kan kalla det skägg) om man rakade sig ofta, men det stämde inte. För det försökte jag under en lång tid.
Det är ju så när man är ung... Man känner sig inte manlig om man inte har skägg, man vill ju inte vara en fjuning tonåring.
Jag har fortfarande knappt någonting på kinderna. När jag inte har rakat mig på 1-2 veckor så tror folk att jag håller på att spara ut pipskägg ;)
Men man ser ju yngre ut om man inte har skägg... Jag får fortfarande visa legg på systembolaget även fast jag är 32år snart. :thumbup:
Liten Men Fet
2005-11-04, 01:08
Eller så skaffar man långt och mjuk helskägg som kittlar dödsskönt mot.... kistan.
Haft bra skäggväxt sen jag var 18 (är 20 nu)
har hört att öl ska öka skäggväxten, men säkert bara en myt..
själv vill jag inte ha nått, fy fan va tråkigt d e raka sig.. ge mig babyhud utan fjuuun :/
Dissector
2005-11-04, 02:25
På tal om protein och hårväxt, hade jag någon gång nämnt just det för en brud, som visste att jag käkade vassleprotein o.s.v. Några veckor senare kom hon till mej och gapade och var förkrossad för att hon klippt sig och ville ha "såna tabletter man får muskler av" och var helt desperat :D
watertouch
2005-11-04, 03:30
Testa o ryck ut hårstråna med pincett eller liknande, det ska tydligen stimulera hårsäcken till att göra grövre strån. Har själv testat detta och det funkade väll hyffsat hade polisonger i 8an 9an. Nu när håren blivit mörka o grövre så gör jag det dock inte längre. Fan så ont det skulle göra :cryout:
Metal_boy_
2005-11-04, 07:06
Kan få mitt skägg om du vill. Jag hatar skiten, ser ut som en luffare igen en halv dag efter att jag är nyrackad för fan.
Hm. och själv funderar man på om det går att operera så att man slipper skägg, och kroppshår på andra ställen. :D
Rakning är ett onödigt ont. Det tar tid, det kostar pengar, det kan göra ont och man kan få sår.
King Grub
2005-11-04, 07:29
Hm. och själv funderar man på om det går att operera så att man slipper skägg, och kroppshår på andra ställen.
Elektrolys eller diatermi. ;)
Jag är en 17 åring utan någon kraftig skäggväxt. Är inte stressad över det, tycker det är lite intressant då det kommer sakta med säkert. Måste gå till spegeln nu..
Du skulle kunna testa att komma från Iran. Har en god vän som kan raka sig på morgonen och ändå komma med skäggstubb till skolan en timme senare. Okej, det kanske var en överdrift, men det är magiskt vad skägg kan växa.
Det kan funka med någon arabstat också, det har jag inga empiriska belägg för.
Du skulle kunna testa att komma från Iran. Har en god vän som kan raka sig på morgonen och ändå komma med skäggstubb till skolan en timme senare. Okej, det kanske var en överdrift, men det är magiskt vad skägg kan växa.
Det kan funka med någon arabstat också, det har jag inga empiriska belägg för.
Jag har en svenne med samma egenskaper iofs. Han skulle lätt kunna raka sig 3 ggr per dag. Hans brorsa har bara fjun i ansiktet.
Farsan har ett stabilt helskägg medan jag själv inte blir mer än lite fjunig, om jag inte rakar mig på typ en månad. Kanske är det morsans fel som inte är skäggig? *grr27*
Var glad, du kommer ruttna rätt hårt på att konstant raka dig senare i livet.
Farsan har ett stabilt helskägg medan jag själv inte blir mer än lite fjunig, om jag inte rakar mig på typ en månad. Kanske är det morsans fel som inte är skäggig? *grr27*
Är hon skäggig? Om inte, där har har du boven.
Eller så skaffar man långt och mjuk helskägg som kittlar dödsskönt mot.... kistan.
Hahaha :laugh:
*drar lite i skägget*
Haft bra skäggväxt sen jag var 18 (är 20 nu)
jaha..
Jag fyller 21 nu i April.. å har inte alls så mycke skägg än..
Kan man inte använda Regain eller nått? :confused: Det "ska" ju funka till hårväxten på skallen i alla fall..
borde funka till fejset oxå då?
Lets fejs it.. *gah!* Jag kommer tappa mitt hår någon gång i framtiden..
Därför vore det najs att ha "lite" (mycke) skägg innan dess!
Öppen för alla förslag fan.. <.<
Tyvärr inga tips en jag är nöjd att jag bara behöver raka mig 2 ggr i veckan för att se välvårdad ut. Det är ju drygt att raka sig.
jag fyller 22, har mindre än minst. Who gives a damn, mitt testo sitter uppenbarligen där kvinnorna vill + i musklerna ;)
jag har "mustachen" och skägget på hakan, på kinderna är det mest fjun..men raka mig var 7e dag är redan jobbigt..tar lite tid men var faktiskt bättre när man slapp, så kan bara tänka mig när det blir rakning varje morgon eller varannan dag..antingen blir det stubb för mig eller något stoppa hårväxtmedel :P
johan karlberg
2009-02-12, 18:20
Vad tycker en karl om det när man är nere å mumsar då?
*kissass*
shadowfire
2009-02-12, 18:40
jag snodde morsans mascara o målade fjunen.. de blev mörka o såg styvare ut, funkade skitfint. Sedan att alla tjejer tyckte jag såg ut som en sjörövare o genomskådade mitt trick fattade jag aldrig.
Jag har inte rakat mig på 4 månader (H)
Syns ändå inte, jag tycker det är skönt.
jag snodde morsans mascara o målade fjunen.. de blev mörka o såg styvare ut, funkade skitfint. Sedan att alla tjejer tyckte jag såg ut som en sjörövare o genomskådade mitt trick fattade jag aldrig.
:cryout:
Har rakat mig sen strax innan jag fyllde 13 men det har absolut inte blivit grövre tack vara rakningen utan har kommit med åren. Rakningen i sig tycker jag inte är direkt besvärligt förutom att jag har det konstiga fenomenet att det gör ont på höger sida av överläppen när jag rakar bort mustaschen men inte vänster... Finner det mer irriterande att ha skäggstubb som river fast i kudden och det är ju inte så kram-och-gos vänligt.
Jag fyller 21 nu i April.. å har inte alls så mycke skägg än..
Kan man inte använda Regain eller nått? :confused: Det "ska" ju funka till hårväxten på skallen i alla fall..
Att vänta på att åren skall gå är nog tyvärr det enda du kan göra.
tolkia, måste fråga, tillåts inte ens skämt om doping?
(iofs vet jag svaret men ändå) :E
Hehe, har inte heller mycket av ett skägg, men tycker det är rätt skönt. Fast iofs, finns ju dagar man saknar att kunna spara ut ett sånt där mys-skägg som han i Mariestads reklamen har. Det vore riktigt nice. Fast sen efter en vecka eller så skulle jag nog tröttnat, och sen skulle det bara vara jobbigt att behöva raka sig varje dag, dag ut och dag in igen. Räcker med 1-2 ggr i veckan för mig, och även då pallar jag knappt..
EDIT: Fyller 21 i mars.
Brooklyn
2009-02-12, 21:52
ni får väl göra en hårtransplantation ;)
Riktiga män har helskägg
ajSVMGxdqq8
Dock är det faktiskt jobbigt att raka sig ofta (när man inte känner för att vara en riktig man) så njut av tiden nu som inte behöver raka er. Det gäller för övrigt inte bara i ansiktet...
bear.flowertwig
2009-02-12, 23:30
Bear(d)s!
http://www.pastan.nu/polopoly_fs/1.792047!image/185689909.jpg_gen/derivatives/article/185689909.jpg
http://www.pastan.nu/klubb/djurisk-karlek-pa-hootchy-kootchy-ar-en-reaktion-mot-normen-1.792088
Tänkte sno tråden lite vet inte om det passar sig. Iaf så undrar jag om det går att vänja huden vid att raka mothårs? För atm blir det jävla massa rakfinnar o skit om jag gör det men om jag inte gör det får jag inte bort allt blir sjukt irreterad.
Jag har märkt snabbare skäggväxt, i områden där det inte växte förut, sen jag flyttade till Australien. Så sol kanske hjälper.
Jag har märkt snabbare skäggväxt, i områden där det inte växte förut, sen jag flyttade till Australien. Så sol kanske hjälper.
kanske är från D-vitaminet man får från solen?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.