Visa fullständig version : äta efter träning?
rochard66
2005-11-02, 20:50
Tja. en fråga angående mat efter träning. I mitt fall tränar jag vid 18.30 o är hemma vid 20.00.
Då har jag kört 40 minuter styrka följt av 30 minuter förbränning.
Vad och hur mycket kan jag äta efter träningen för att ge mina muskler så mycket som behövs, samtidigt som jag maximerar min fettförbränning?
Tacksam för inlägg!!!
Rochard :hbang:
stefannn
2005-11-02, 21:23
Tja. en fråga angående mat efter träning. I mitt fall tränar jag vid 18.30 o är hemma vid 20.00.
Då har jag kört 40 minuter styrka följt av 30 minuter förbränning.
Vad och hur mycket kan jag äta efter träningen för att ge mina muskler så mycket som behövs, samtidigt som jag maximerar min fettförbränning?
Tacksam för inlägg!!!
Rochard :hbang:
efter träning är det ju bra med snabba kolhydrater och protein .. gainer r ju ganska populärt då ..
Jag brukar göra som följer.
Direkt Innan pass: Protein 30 g
Direkt Efter pass: Protein 15 g Kolhydrater
60 min efter pass: Protein 30 g
120 min efter pass: Protein 30 g kolhydrater
180 min efter pass: Protein 20 g kolhydrater
Nu behöver du inte alls göra så här pedantiskt men tänk bara på att äta mycket och bra mat. Så musklerna får energi till att växa! :thumbup:
Jag brukar göra som följer.
Direkt Innan pass: Protein 30 g
Direkt Efter pass: Protein 15 g Kolhydrater
60 min efter pass: Protein 30 g
120 min efter pass: Protein 30 g kolhydrater
180 min efter pass: Protein 20 g kolhydrater
Nu behöver du inte alls göra så här pedantiskt men tänk bara på att äta mycket och bra mat. Så musklerna får energi till att växa! :thumbup:
Där vid 120min och 180 min, menar du 30gram protte eller kolisar?
Där vid 120min och 180 min, menar du 30gram protte eller kolisar?
protte. Vet inte huruvida det är optimalt eller ej...men efter vad jag läst ur grubs citat så var mitt sätt rätt snarlikt. Det viktigaste verkar iaf vara att ta protein innan passet och kollisar efter. 120 och 180 min efter - proteinrika måltider. rätt enkelt.
Kan tillägga att 180-260 min efter passet tar jag 35g kasein i en drink innan jag går och lägger mig. Har inga bevis på att det skulle vara kritiskt viktigt, det känns bara bra. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.