handdator

Visa fullständig version : Mina armar = Ostöpt stearinljus.

Assazel
2002-07-17, 17:35
Det kvittar hur jag tränar och äter, minar armar ser precis likadana ut.

Mina bröst och vingar växer bra!
men armarna? Sillamjölk. Hur gör man?

Jag vet svår fråga, men alla tips är bra!
Tack!

Ps. jag tränar armarna så här:
ena månaden. ca 8-12 reps. (lagom)
andra månaden 4-6 reps. (tungt)

Övningar:
*Hantel Curl (3 set)
*Rakstång (3 set)

Jag kan dock tillägga att jag bara kört 4-6 reps innan. så detta kanske gör skillnad?

//B

Munter
2002-07-17, 17:40
Man ska egentligen bara behöva en övning för att spöa på bicepsen - stångcurl. Finns inget som tar lika bra, punkt slut. Testa att köra lite kompletterande hammercurls också, den aktiverar nedre delen på biceps mer än vanliga curls. Och glöm inte bort triceps heller :)

Assazel
2002-07-17, 17:48
Är det inte lite så med hammercurl att den bygger lixom upp massan och formar inte kulan lika bra?

Vanliga curls ser man hur kulan jobbar medans hammer får det att se fläskigt ut ( sett ur yttersidan på armen från)?

/B

spinkoo
2002-07-17, 18:30
Din kulas form kommer under normala förhållanden växa enligt din genetiska kod...

MVH/spinkoo

Munter
2002-07-17, 18:30
Jag har hört för länge länge sedan att hammercurls bygger mer bredd på bicepsen än vad vanliga curl jag. Huruvida det ligger någon sanning i det har jag ingen aning om, men hammercurls är en stående övning för mig och har alltid vart det. Den sliter inte lika jäkligt på handleder och underarmar som stångcurl.

Åse Columbus
2002-07-17, 20:07
hello!

http://www.exrx.net/WeightExercises/Brachioradialis/DBHammerCurl.html

som man ser så tar hammercurl mest på underarmen...den kopplar även in den långa bicepsdelen...men target muskel är underarmens stora muskel:muscle:

Åse:smokin:

Munter
2002-07-17, 20:11
Konstigt att man (jag?) upplever mindre tryck på handled och underarm vid hammercurls då...?

H-L
2002-07-17, 21:07
Hammercurls ger extra belstning åt en bicepsmuskel som sitter på yttre delen av biceps. Kommer dock inte ihåg det där jäkla latinska namnet. Biceps braccilis kanske den heter??? Eller något liknande...

Kör raka curls och hammercurls. Har själv ursvårt att få armarna att växa. Jag blir stark i armarna utav sjutton men jag lägger inte ut någon volym. Är lika stark i biceps som min polare och han har drygt 8 cm större bicpes än jag (han är inte en tjokis)...

Fy fan vad stark jag måste vara om jag skulle komma över 45 i opmkrets

:D

Assazel
2002-07-17, 21:44
Hur fan ska vi göra då?
Kör du flera reps eller tungt och få reps?
kör du oxå tungt och få reps så är det kanske därför.. borde köra fler istället isåfall.. hur kör du? /B

H-L
2002-07-17, 22:19
Har inte en aning. Men jag känner för att ge dom jävla tandpetarna till armar en riktig omgång!!!

Jag skulle nog prova att variera mellan tung och lätt träning. Eller rättare sagt, tungt kör man ju jämnt. Tycker det är jobbigare att köra 15-20 rep pga av mjölksyran när man inte är van..

Har tidigare kört 4-6 rep som du...

Tror jag ska prova göra något likanande:

2ggr i veckan:

Dag 1
Biceps 4-6 rep 15 set
Triceps 4-6 rep 15 set

Dag 2
Biceps 12-15 rep 15 set
Triceps 12-15 rep 15 set

Sen gäller det att vara försiktig så inte armpassen krockar med något rygg, bröst eller axelpass... Har alltid varit motståndare mot teorin om många set som Arne Persson lever efter... Tror jag ska ge det en chans...

Langster
2002-07-18, 00:00
Jag skulle säga att lågreps får armarna att växa maximalt.
Har inte kört mer än 4-6 reps på armarnas grundövningar på över 1,5 år och de växer hela tiden.