handdator

Visa fullständig version : Alla tjejer - se hit! Läger med Jen Hendershott

Snorkfröken
2005-11-02, 14:50
En av tjejerna på det största träningsforumet här i Finland har fixat så att vi eventuellt kommer att få Jen Hendershott (http://www.jennyh.com/) att hålla ett 2½-dags läger, Phat Camp (http://www.getphatwithjen.com/), här i augusti/september nästa år :hbang: Jen har hållit de här lägren i USA sedan 2003 och av populariteten att döma har de varit en stor succé. Nu har hon också börjat hålla lägren utomlands, bl.a. i Australien och Nya Zeeland - och nu kanske också här i Finland. Eftersom folk rest över 2000 km för att vara med i lägret i Australien, tänkte vi att vi skulle försöka rekrytera lite deltagare från andra sidan Östersjön :) The more the merrier, ni vet... Dessutom kan det t.o.m. vara billigare att resa med flyg från Stholm till Helsingfors, än det är att ta tåget från norra Finland :D

Så här beskriver Jen själv lägret:

Is Phat Camp right for you?

Phat camp is a camp designed for women who want to learn about being the best they can be. Train with Fitness International Champion 2005, Jen Hendershott. For 3 years Jen has dominated the world with her knowledge and excitement for life through the creation of Phat Camp. 2006 will mark her fourth year of opportunities to helping women all over the world. You will work one on one for 2 1/2 days with the ever so popular Jen. During this time with Jen she will go over creative ways to make cardio more fun, you will learn exciting new exercises, and so many great ways to eat and cook healthy. Learn things you didn't know and get your questions answered by a professional. Simply, find motivation and confidence by attending a Phat Camp. Leave the weekend ready to conquer the world. There is so much to learn. There are seminars, weeks of training programs for you to take home, and memories to last a life time. This is the ONLY place you can go for a weekend and share the same interests with women of your kind. Don't worry the drama is left at the door and this is NOT a competition. You will love Phat Camp! Come enjoy this amazing experience with the most humble woman in the sport of fitness.

How do you know you are eligiable for a Phat Camp?

* You must be a woman between the ages of 18-60.
* You can be either a NON-Competitor or Competitor.
* You must want to improve your physical and mental self.
* You must be prepared to learn, listen, and share.
* You must come ready to have a great time.

Inget är fastslaget än, och det krävs minst 40 deltagare för att det skall bli av.

Pris: $300
Datum: 10-12.8.2006 eller 31.8.-2.9.2006
Plats: Någonstans i Finland, troligen Helsingfors

Vad gäller övernattningar borde det vara lätt att hitta billiga hotell för två nätter i Helsingfors, speciellt då man kan boka i god tid. Priset för lägret kan kanske kännas lite högt till först, men om man nu börjar sätta undan en euro varje dag (ja, 10 kronor då kanske :))... Och de här pengarna investerar man ju i sig själv!

Öhm, nu blev det här värsta reklaminlägget, märks det att jag verkligen vill att det här skall bli av? :D Lägret kommer naturligtvis att gå helt på engelska, så språket kommer inte att vara något problem.

Såå, alla som är intresserade - svara här i tråden, eller skicka pm till mig!

mela
2005-11-02, 14:52
Hmm.. lät som en dyr histoia :D
300uds.. flyg dit.. flyg hem.. hotell.. hmm

men kul ändå :D

Helena B
2005-11-02, 14:54
Det skulle vara så kul, synd bara att man är fattig student ;)

Snorkfröken
2005-11-02, 14:58
Men kom igen - det är ju nästan ett år tills dess... sätt undan lite varje dag och vips har ni det ihopsparat! Skippa kaffet om dagarna typ, och få ett läger i stället :D Och nattfärjan över kostar ju knappt nåt alls. Det här är ju en "once in a lifetime" grej!

Mental
2005-11-02, 14:58
Jag är ju en långhårig fjolla, jag rakar skägget och skaffar löspattar och hakar på :p

mela
2005-11-02, 15:00
Men kom igen - det är ju nästan ett år tills dess... sätt undan lite varje dag och vips har ni det ihopsparat! Skippa kaffet om dagarna typ, och få ett läger i stället :D Och nattfärjan över kostar ju knappt nåt alls. Det här är ju en "once in a lifetime" grej!

Nattfärja? Går den från Göteborg :D haha.. ne..
Får se.. tar ju studenten i juni :P lär va broke som aset när det är :/

mela
2005-11-02, 15:01
Jag är ju en långhårig fjolla, jag rakar skägget och skaffar löspattar och hakar på :p

Nej nej.. har kvar skägget :laugh:

Snorkfröken
2005-11-02, 15:02

Precis - vi borde ju visa Jen en äkta Nordisk tjej :D

Snorkfröken
2005-11-02, 15:03

Öhmm... sojjy :) OK, då är du excused... men det blir svårare för Helena att komma med undanflykter :D

mela
2005-11-02, 15:05
Öhmm... sojjy :) OK, då är du excused... men det blir svårare för Helena att komma med undanflykter :D

nej nej hon är ju arbetslös :laugh:

vi får ta några kvällar på Chat Noir så är chashes fixade ;)

Mental
2005-11-02, 15:05

Och eftersom att de få tjejer som inte är lesbiska är minst bisexuella så lär man kunna ragga utan att röjja sin förklädnad ;)

Får se till att spela blyg i duchen bara :em:

mela
2005-11-02, 15:06
Och eftersom att de få tjejer som inte är lesbiska är minst bisexuella så lär man kunna ragga utan att röjja sin förklädnad ;)

Får se till att spela blyg i duchen bara :em:

duscha är överskattat ;) kör på raggartvätt :thumbup:

Helena B
2005-11-02, 15:06

Men jag vill inte komma med undanflykter. Vill jättegärna gå, men det är mycket pengar det handlar om för en som inte har något jobb. Men jag återkommer längre fram och det är okej. Vet du hur lång tid fram man kommer kunna anmäla sig?

prime^
2005-11-02, 15:07
d e ju då du blir rik! får massa pengar av släktingar osv, din undanflykt räcker inte!

Helena B
2005-11-02, 15:07
nej nej hon är ju arbetslös :laugh:

vi får ta några kvällar på Chat Noir så är chashes fixade ;)

Chat Noir?

mela
2005-11-02, 15:08
d e ju då du blir rik! får massa pengar av släktingar osv, din undanflykt räcker inte!

du tror inte att jag super upp dom :MrT: :D

Kwon
2005-11-02, 15:09
Men jag vill inte komma med undanflykter. Vill jättegärna gå, men det är mycket pengar det handlar om för en som inte har något jobb. Men jag återkommer längre fram och det är okej. Vet du hur lång tid fram man kommer kunna anmäla sig?

Behöver du penkisar Helena? :D

mela
2005-11-02, 15:10
Chat Noir?

barnförbjuden dans på stampen i Gbg :naughty:

Helena B
2005-11-02, 15:11
Behöver du penkisar Helena? :D

Ja...behöver alltid pengar. Ger du mig det eller? :D

Helena B
2005-11-02, 15:12
barnförbjuden dans på stampen i Gbg :naughty:

Äh va....jaha striptease eller :D

prime^
2005-11-02, 15:13
du tror inte att jag super upp dom :MrT: :D
haha nä jag tror d tar tid för dig o supa upp dom pengarna, alla tjejer dricker 2-3 bacardi sen e dom fullare än nödvändigt.. :)
hitt på ny undanflykt säger jag bara =)

Kwon
Ja...behöver alltid pengar. Ger du mig det eller? :D

Bara sådär? :laugh:

Snorkfröken

Nää, det är klart jag fattar... inte bli ledsen nu Helena! Klart det är OK att återkomma senare.. just nu är det ännu frågan om ifall det blir av eller inte, måste som sagt vara minst 40 deltagare. Är en hel del från Finland redan, men knappast 40 ännu. Måste piska på lite där också :D

Hör av mig igen då jag vet mer! Och om ni har frågor är det bara att fråga - så skickar jag frågan vidare :D

mela
2005-11-02, 15:14
haha nä jag tror d tar tid för dig o supa upp dom pengarna, alla tjejer dricker 2-3 bacardi sen e dom fullare än nödvändigt.. :)
hitt på ny undanflykt säger jag bara =)

2-3 barcadi? det är uppvärmningen inför shottandet :D

Helena B
Bara sådär? :laugh:

Ja nåt problem eller, du gör ju allt för mig :D

mela
Äh va....jaha striptease eller :D

tyyyyp :D min framtid är där ;D ahha

Kwon

Hendershottandet? [Glocal]

Helena B
2005-11-02, 15:15

Tror det är skåningen som inte tål så mycket och så skyller han på att det är tjejerna :D

Snorkfröken
2005-11-02, 15:16
tyyyyp :D min framtid är där ;D ahha

Då kan du ju lugnt provbörja karriären nu, så du kan komma med :D

Helena B
2005-11-02, 15:16
Nää, det är klart jag fattar... inte bli ledsen nu Helena! Klart det är OK att återkomma senare.. just nu är det ännu frågan om ifall det blir av eller inte, måste som sagt vara minst 40 deltagare. Är en hel del från Finland redan, men knappast 40 ännu. Måste piska på lite där också :D

Hör av mig igen då jag vet mer! Och om ni har frågor är det bara att fråga - så skickar jag frågan vidare :D

Bra Linda :thumbup:

prime^
2005-11-02, 15:18
haha och sen tar du en shot och deckar?

prime^
2005-11-02, 15:18
Tror det är skåningen som inte tål så mycket och så skyller han på att det är tjejerna :D
haha, låter som en utmaning? :D fortfarande sur för du blev :whipped: igår?

Cilia
2005-11-02, 15:19
Jag är rik, tjock och villig så jag är intresserad.
helst det första datumet eftersom det andra är vår årliga "festhelg" men förstår att ni inte kan styra efter mig.

mela
2005-11-02, 15:21
haha och sen tar du en shot och deckar?

men dumma skåning :D göteborgare kan supa :D vi tål det här :D

jag är så fet att jag tål så mkt alkohol ;)

Helena B
2005-11-02, 15:21
haha, låter som en utmaning? :D fortfarande sur för du blev :whipped: igår?

Ha ha kul...du är fortfarande kaxig. Jupp jag super dig under bordet vilken dag som helst :booty: . Ni dricker väl bara öl där nere på botten :D

Kwon
2005-11-02, 15:22
.

Rik, tjock och villig är en bra slogan! :thumbup:

prime^
2005-11-02, 15:29
men dumma skåning :D göteborgare kan supa :D vi tål det här :D

jag är så fet att jag tål så mkt alkohol ;)
okej, får tro dig då.. gillar göteborg och göteborgare väldigt mkt(hejar på ifk :D) men överlag så e tjejer lika mesig som sthlm-brats när d handlar om sprit

mela
2005-11-02, 15:30
okej, får tro dig då.. gillar göteborg och göteborgare väldigt mkt(hejar på ifk :D) men överlag så e tjejer lika mesig som sthlm-brats när d handlar om sprit

duktig pojke :D
men jag är ju man ? *screwy* :D

prime^
2005-11-02, 15:30
Ha ha kul...du är fortfarande kaxig. Jupp jag super dig under bordet vilken dag som helst :booty: . Ni dricker väl bara öl där nere på botten :D
haha d gör du nog inte =) ne, här dricks mkt annat, dumma fördomar du har.. *grr27*

prime^
2005-11-02, 15:31
duktig pojke :D
men jag är ju man ? *screwy* :D
*slap*

Snorkfröken
2005-11-02, 15:50
helst det första datumet eftersom det andra är vår årliga "festhelg" men förstår att ni inte kan styra efter mig.

Fint Cilia! Superduperkul :hbang: Noterar dig på listan och framför damens önskemål :D

Cilia
2005-11-02, 15:54
Fint Cilia! Superduperkul :hbang: Noterar dig på listan och framför damens önskemål :D
tack!
seiöst skulle det vara jättekul.

Semiramis
2005-11-02, 16:01
Jag är intresserad!

Snorkfröken
2005-11-02, 16:04
Jag är intresserad!

Jaaa, ännu fler! :thumbup: Har på känn att det kommer att bli av detta :hbang:

Trance
2005-11-02, 16:44
Chat Noir?

Strippklubb.

Har jag hört...

FINFaidra
2005-11-02, 17:28
Hey gurlz!

I've been in contact with Jen and her assistant, Heather. Right now it looks like we will be able to get the camp together if we just get 40 girls. I will inform you of the deadline as soon as I know, as well as of the maximum amount of girls attending the camp.

Hope you all are into this! It would be awesome to unite the Swedish and Finnish fitness girls by doing something like this together. :)

The dates are confirmed, the camp will take place August 10-12th, 2006 in Helsinki, Finland.

If you have any questions, please email me at faidra6@hotmail.com (in English, please - my Swedish sucks :D).

Cilia
2005-11-02, 17:53
Jag är intresserad!
visste det, tänkte nästan PMa dig och tipsa *s*

Cilia
2005-11-02, 17:55
Hey gurlz!

I've been in contact with Jen and her assistant, Heather. Right now it looks like we will be able to get the camp together if we just get 40 girls. I will inform you of the deadline as soon as I know, as well as of the maximum amount of girls attending the camp.

Hope you all are into this! It would be awesome to unite the Swedish and Finnish fitness girls by doing something like this together. :)

The dates are confirmed, the camp will take place August 10-12th, 2006 in Helsinki, Finland.

If you have any questions, please email me at faidra6@hotmail.com (in English, please - my Swedish sucks :D).
Hold there!!!!
I never said I was a fitness girl just that I wanted to attend and that it sounds like so much fun *s*. I´m struggling here but I will run behind the rest of you pantering (in a non sexual way *g*).

Eva_E
2005-11-02, 21:18
Hold there!!!!
I never said I was a fitness girl just that I wanted to attend and that it sounds like so much fun *s*. I´m struggling here but I will run behind the rest of you pantering (in a non sexual way *g*).

Likewise! I'm definitely not a "girl"!!! I'm just a stubborn half-witted old lady... And as for "fitness" - yup, I'm reasonably fit, and more than reasonably strong. But definitely not into anything that spells "fitness"...

Hope that doesn't disqualify me from joining this event - it sounds much too fun for that!

Eva

Allan
2005-11-02, 21:24
Håll den här tråden ren från en massa ovidkommande - om det finns intresse kan det få bli en maratontråd hela vägen fram till startdatum.

allan

Snorkfröken
2005-11-02, 21:27
Fitness girls, training freaks, hardcore women, weightlifting chicks - everybody is just as welcome :D

Tjejer - det här kommer bli nåt våra efterkomlingar (eller bekantas sådana) kommer prata om ännu efter 50 år :hbang:

Edit: Tack Allan :bow:

mini
2005-11-02, 21:31
När intresset finns hos några av medlemmarna här känns det genast mer intressant. Jag är inte redo för någon lista, men jag kommer att hålla tråden i minnet och skriva upp datumen i min almanacka.

Snorkfröken
2005-11-29, 11:54
Liten update, bara så ni inte tror det hela har runnit ut i sanden. Vi börjar bli ett så pass stort gäng nu, att det är tillräckligt för att lägret ska ordnas :hbang:

Det senaste jag hörde var att lägret skall ordnas 10-12 augusti i Hfors. Mer exakt plats är inte spikad än - finns inte så många gym där eller andra lokaler där det finns plats att köra cardio för 40 pers på samma gång. Måste ju räkna med att där kommer att finnas X antal andra samtidigt, som då naturligtvis vill cykla/springa/crosstraina just då vi vill göra det ;)

Ännu vad gäller datumen... Jens assistent har alltså föreslagit 10-12 augusti, och vi insåg för inte så länge sen att det ju faktiskt inte är fre-sö, utan to-lö. Lite skumt, så jag tror Faidra (hon som har kontakt till Jen & co) håller på att kolla upp det.

Återkommer igen genast jag vet nåt mer. Men, just nu verkar det alltså som om lägret blir av. Och med ett gäng tjejer från Body också, blir det minst 10 tjejer från Sverige :thumbup: Superkul!

Snorkfröken
2006-06-01, 07:03
Yeah, planerna börjar ta form. Det är bestämt att lägret kommer att hållas i Lahtis 10-12.11 :hbang: För den som aldrig varit till Lahtis (eller ens hört om stället) kan jag trösta er med att jag bara varit där en gång i mitt liv, och det var då jag var typ 4-5 år. Så, det får bli en ny upplevelse för oss alla. Och en möjlighet att se något annat än de stora städerna vid kusten. Den främsta orsaken till att det blir i Lahtis är att det fanns tillräckligt stora gym där som gick med på att reserveras för en hel helg. Dessutom passar det rätt bra att vara just i Lahtis iom att staden annars också ordnar en del fitnessevenemang, som t.ex. FM i fitness nu i oktober.

Hur som helst - Faidra har öppnat en hemsida för det finländska lägret på adressen http://phatcamp.fitnessflow.org/. Dessutom finns det ett svenskt sammandrag av informationen - den hittar ni via en länk från den finska sidan, eller direkt på adressen

http://phatcamp.fitnessflow.org/swe/index.html

Så tjejer - nu är det dags att börja fundera seriöst på lägret :thumbup: