handdator

Visa fullständig version : Rible - Ska pressa!

rible12
2005-11-02, 08:31
Tja!!

hade tänkt att börja pressa hårt på gymmet nu under vintern!
vad börja satsa på? :cool:

Officer
2005-11-02, 08:32
Tj
vad börja satsa på? :cool:

Allt!

Sheogorath
2005-11-02, 09:31
Instämmer med AP. Det finns ingen som helst anledning för dig att prioritera. Det är basövningar, mycket mat och mycket vila som gäller. Det VIKTIGASTE av allt, när det kommer till övningar, är att du börjar köra knäböj och marklyft direkt, då dessa övningar kommer ge dig generell tillväxt i hela kroppen som inga andra övningar kan. Be någon styrkelyftare (stora tjocka gubbar som lyfter tungt) på gymmet hjälpa dig med tekniken.

Edit: tränar du på Gerdahallen kan du alltid hugga tag i mig också om du behöver hjälp.

Sniggel
2005-11-02, 09:32
Knäböj, Marklyft och Bänkpress satsar du på. Därefter lägger du till valfria övningar
Det är mina 2 örtugar

Sheogorath
2005-11-02, 09:33
Tillägg: du ser ut att ha snedställd höft, precis som jag. Kolla upp om så är fallet och om det beror på olika långa ben. Se till att korrigera detta med inlägg i alla dina skor omedelbums i så fall.

benkeee
2005-11-02, 10:12
Snygg färg på¨kropen ;)

thomast
2005-11-02, 10:16
Du bör satsa på en bra kost.

rible12
2005-11-02, 11:03
Tillägg: du ser ut att ha snedställd höft, precis som jag. Kolla upp om så är fallet och om det beror på olika långa ben. Se till att korrigera detta med inlägg i alla dina skor omedelbums i så fall.

Tack för alla tips!!

Ska kolla upp det där med benen... är ju inte bra att lyfta om man e sne då kan ju hela ryggen gå åt fanders!! hehe

annars ska ja pressa nu som satan!!

Tänkte även anvönda mig av ngn proteindrikn till passen ngn att rekka?

Sheogorath
2005-11-02, 11:14
Tack för alla tips!!

Ska kolla upp det där med benen... är ju inte bra att lyfta om man e sne då kan ju hela ryggen gå åt fanders!! hehe

annars ska ja pressa nu som satan!!

Tänkte även anvönda mig av ngn proteindrikn till passen ngn att rekka?

Att du får i dig tillräckligt med socker efter passet är det viktaste. 1-2 dl rent socker (helst druvsocker, finns på ICA och heter Dextropur) eller maltsocker blandat i vatten. Det eller en påse godis (något billigt mjukt godis, runt 100g, EJ lakrits). Får du inte i dig socker kommer din kropp att börja använda det protein du stoppar i dig som energikälla, istället för att bygga muskler med. Själv använder jag det billigaste proiteinpulver med hyfsad smak jag kan hitta. Exell Vassle Choklad är väl favoriten, än så länge.

norsk_gadd
2005-11-02, 12:08
Satsa på att träna....

Lindberg
2005-11-02, 12:27
Satsa på TUNGA BASÖVNINGAR

blekfet2
2005-11-02, 12:48
Att du får i dig tillräckligt med socker efter passet är det viktaste. 1-2 dl rent socker (helst druvsocker, finns på ICA och heter Dextropur) eller maltsocker blandat i vatten. Det eller en påse godis (något billigt mjukt godis, runt 100g, EJ lakrits). Får du inte i dig socker kommer din kropp att börja använda det protein du stoppar i dig som energikälla, istället för att bygga muskler med. Själv använder jag det billigaste proiteinpulver med hyfsad smak jag kan hitta. Exell Vassle Choklad är väl favoriten, än så länge.

ändra "socker" till snabba kolhydrater istället. Låter mer optimalt :D

Sheogorath
2005-11-02, 13:22

JAG vet. Men man får göra det enkelt och praktiskt ibland till den man skriver till :).

robb@n
2005-11-02, 13:28

instämmer.... personligen tycker jag att dextropur blir så grymt sliskigt och framför allt ger halsbränna...så kör på maltodextrin istället..

/R

Nitrometan
2005-11-02, 13:32
Här skrev jag något dumt. Dumma mig. *slap*

De har säkert bra grejer i webshopen på kolozzeum (http://www.kolozzeum.com/) också.

robb@n
2005-11-02, 13:39
De har säkert bra grejer i webshopen på kolozzeum (http://www.kolozzeum.com/) också.

Absolut.... :thumbup:

/R

rible12
2005-11-02, 15:08
tack för alla tips!! :hbang: Kom just hem från gymmet med en stor dunk Whey-80! *flex*

stenis
2005-11-02, 17:10
dextropur e ju kanon om du tål det, lätttillgängligt osv. Använde de själv ibörjan men fick sån jävla rännskita så de va bara att lägga ned :D Kör nu på maltodextrin istället vilket är mycket skonsammare mot magen! ;)

Annars äre bara att köra på, men kom ihåg, överträna dig inte nu ibörjan, då kan de vara kört sen!

mvh

Adio
2005-11-02, 17:33
"hade tänkt att börja pressa hårt på gymmet nu under vintern!"

Fortsätt hela livet ist för bara vintern :P annars lär du inte se nån större skillnad :P

ne men kör allt som alla säger! Å käka så du precis inte spyr :)
Lycka till!

Math
2005-11-02, 17:34
Lånar tråden lite.

Tänkte bara fråga var du tränar?
Själv tränar jag på viktoria eftersom det är nära (15 min med cykel, gissa var jag bor? =P)

Sen undrar jag också om det är mkt skillnad mellan gerda, viktoria och bollhuset?

Jorgen
2005-11-02, 17:47
*uppdate* *uppdate*

NEJ!

Inte låna tråden.
Och kosttillskotten har vi en alldeles egen del för på forumet.

HajduMan
2005-11-03, 00:55
hm...börja med biceps, sen när du tränat dom ett par månader kan du köra lite bänkpress, sen efter det kan du träna lite mage...

erks
2005-11-03, 01:09
hm...börja med biceps, sen när du tränat dom ett par månader kan du köra lite bänkpress, sen efter det kan du träna lite mage...

:thumbup: haha.. akta så att inte hela forumet dör av skratt.

Dissector
2005-11-03, 02:47

Det där var rackans kul... liksom :D

rible12
2005-11-03, 09:59
aa tack för tpsen!
ngn som vet hur mycket man kan öka i muskel massa per vecka ungefär om man tränar bra och äter bra?

puppas
2005-11-03, 10:25
Runt en 70 gram skulle jag väl gissa på kanske...

Jorgen
2005-11-03, 16:44
Runt en 70 gram skulle jag väl gissa på kanske...
Det är under väldigt optimala förhållanden.

Rock'nRoll
2005-11-03, 17:06
Om en total nybörjare kör riktigt bra och sköter kosten ordentligt så kan han nog lägga på sig mer än 70 g muskler per vecka.

Jorgen
2005-11-03, 17:47
Om en total nybörjare kör riktigt bra och sköter kosten ordentligt så kan han nog lägga på sig mer än 70 g muskler per vecka.
Det är ytterst tveksamt.
Vi pratar om ren muskelmassa nu. Inte kroppsvikt.

thezet
2005-11-03, 18:25
Det är alltid tämligen meningslöst att tala om vad som är generellt möjligt. Man bör ha i åtanke att normala nivåer av cirkulerande testosteron hos män i vuxen ålder varierar någonstans mellan 300 och 1000 ng/dl. Det är naturligtvis inte möjligt att komma fram till en siffra för rimlig eller maximal muskeltillväxt, som är relevant för hela intervallet.