handdator

Visa fullständig version : doktorn

Chopsuey
2005-11-01, 20:49
Idag var jag till doktorn med ett problem jag haft av och till en längre tid.
Han frågar mig vad som är problemet och jag berättar om turer hit och dit, vad som utrett hittills vilka mina symtom är osv.

Han vänder sig sedan mot sin datorskärm och startar Internet Explorer.

Sedan gör han en sökning på Google. :confused:

Han hittade info om problemet och jag ska nu fått en remiss om några månader.

Använder era doktorer också Google för att ställa diagnos? :D

Yankeee
2005-11-01, 20:54
Ser egentligen inget problem med det, det går förmodligen mycket snabbare att söka på google än leta i böcker osv.

MacLeod
2005-11-01, 21:14
Det är ju iof en jävla skillnad om han sitter o letar i FASS, men googla fram ett svar för diagnos? Jag hade nog frågat vad han pysslade med.

jakke
2005-11-01, 21:26
Det är ju iof en jävla skillnad om han sitter o letar i FASS, men googla fram ett svar för diagnos? Jag hade nog frågat vad han pysslade med.
Fass är iofs bara en bok där det står om mediciner.

Varför inte google? Han ser ju var faka kommer ifrån... En läkare kan ju inte ha allt i huvudet.

King Grub
2005-11-01, 21:28
En Googlesökningen ger information... men är informationen korrekt bara för att den finns på Internet och dyker upp vid en Googlesökning?

Hade han sökt i en medicinsk databas hade det inte varit konstigt alls, men en allmän Googling?

Yankeee
2005-11-01, 21:31
Det kan ju vara så att läkaren hade ett hum om det hela och bara behövde fräscha upp kunskaperna lite. Eller så sökte han bara på någon sida via google.

MacLeod
2005-11-01, 21:59
Han kan ju som sagt ha gjort en kvalificerad sökning och sökt så att den träffade rätt sida osv.

Dumleman
2005-11-01, 22:03
Läkaren ser ju vilken sida som informationen hämtas ifrån. När det gäller medicinska termer så tror det nästan enbart kommer upp "seriösa" sidor eftersom jag tror inte att privatpersoner eller porrsidor håller på med oetisk sökmotoroptimering med "medicinska termer" eftersom så få söker på dem :).

n1tro
2005-11-01, 22:18
Fass är iofs bara en bok där det står om mediciner.

Varför inte google? Han ser ju var faka kommer ifrån... En läkare kan ju inte ha allt i huvudet.

man undrar nästan VAD de har i huvet ...

Coldsmith
2005-11-01, 22:53
Man kan ju söka på specifika sajter med google. Kanske var det han gjorde? Kan inte kommandot på rak arm men jag har använt det lite nu och då för att söka på vissa sidor som inte har en sökfunktion.

kanske det han gjorde?

mini
2005-11-01, 22:56
Jag skulle blivit nöjd bara jag fick en remiss. Det är inte alltid de är så generösa.