handdator

Visa fullständig version : För lite mat?

FredMeister
2005-11-01, 04:09
Är ca 183 och vägar 90
Mina dagar ser ut såhär:

Går upp 06.00, går ut 45-1 timma.
Äter frukost som består av, havregrynsgröt och en protein drink, även diverse vitaminer och mineraler.
9.30 knäckebröd med keso och frukt. varierar från dag till dag.
12.30 lunch i skolan består ofta av pasta/fisk
16-17.00 är middag vilket består stor del av kyckling och diverse fisksorter, sallader, tagit bort pasta och delvis potatis.
kvällsmat runt 20-21.00, mackor med keso, ev protein drink.
Försöker undvika att äta samma varje dag, vill ha lite variation.

Tränar där imellan 3-4 konditionspass i veckan, mycket gång och löpning.
För maximal fettförbränning forde jag inkludera styrketräning då med? och hur borde jag träna.
Jag frågar detta på grund av att jag är alltid väldigt trött... jobbigt att gå upp och jobbigt att sova.. kan det bero på att jag äter för lite? Har bara tränat i ett par veckor.

Fredrik_
2005-11-01, 07:39
Helt omöjligt att säga något då du inte skriver hur mycket du äter vid varje mål. Är det ett knäckebröd med lite keso, eller är det 5 knäckemackor med en hel burk keso? Och så vidare. Det gör en viss skillnad.. ;)

FredMeister
2005-11-01, 11:43
hehe, jag var lite trött igår när jag skrev detta =) det brukar ligga på 3 knäckebröd med keso och 1-2 frukter. Skolmaten vet jag inte, svårt att väga den hehe.. men det är la en vanlig tallrik. middag försöker jag äta runt 150-200G fisk eller kyckling

Pepz
2005-11-01, 11:49
känner du dig svag och trött hela tiden? då äter du för lite.

styrketräning är bra långsiktigt för fettförbränningen men har även kortsiktiga fördelar.. så det är värt att köra!

keffat_liv
2005-11-01, 11:52
tänk på att just kalorimässigt är det pasta, ris osv som gör jobbet, så tänkt inte bara på att äta mycket fisk, kyckling osv utan också pasta, ris... Sen finns det ju fet fisk med, makrill t.ex. som också ger mycket kcal.

FredMeister
2005-11-01, 13:02
Pepz, stora delar av dagen är jag allmänt seg, så antar att jag får öka på maten lite då och se om det hjälper!

Okej okej, så fullkornspasta är värt att lägga in lite mer av då! Jag älskar havregrynsgröt med med mini mjölk, går det att äta till frukost/kvällsmat varje dag? eller blir det enformig kost?

MyungChul
2005-11-01, 17:28
klart det går att äta gröt flera gånger om dagen ,så länge du får i dig allt annat du behöver. sen är stora mängder kolhydrater inte att föredra på kvällen.