handdator

Visa fullständig version : Träna olika delar av bröstet?

Cerberus
2005-11-01, 00:59
Eftersom muskelfibrer är som gitarrsträngar så borde det inte spela någon roll om man kör sned eller plan bänk i pressövningar om man ska få stora pattar? Eller?

Fatalist
2005-11-01, 01:32
Du har ju övre och undre, vars fibrer löper i olika riktningar :)

Sheogorath
2005-11-01, 09:43
Du har ju övre och undre, vars fibrer löper i olika riktningar :)

Att de löper i något olika riktningar (solfjäderform) är väl inte särskilt centralt i resonemangen i jämförelse med att fiberna löper horisontellt i huvudsak (om man inte ligger på sidan :)), varför aktivering av undre reps. övre bröst är möjlig, men inte inre eller yttre.

6-Pack
2005-11-01, 13:01
Eftersom muskelfibrer är som gitarrsträngar så borde det inte spela någon roll om man kör sned eller plan bänk i pressövningar om man ska få stora pattar? Eller?

jag har kännt/sett att snedbänk ger bra resultat kombinerat med vanlig bänkpress.

Det skulle nog ge resultat med BARA snebänk också, men vem vill bara köra det? :D

abjorn
2005-11-01, 13:22
Det skulle nog ge resultat med BARA snebänk också, men vem vill bara köra det? :D

jag... bänkpress suger ;)

Sparrisen
2005-11-01, 13:40

Precis tvärtom... :thumbup: dvs det spelar stor roll, eftersom du kan aktivera de nedre/övre muskelfibrerna olika mycket. Dock kan du inte träna en del av en muskelfiber mer eller mindre. En muskelfiber fungerar nämligen enligt principen allt eller inget!

Fatalist
2005-11-01, 13:42
Att de löper i något olika riktningar (solfjäderform) är väl inte särskilt centralt i resonemangen i jämförelse med att fiberna löper horisontellt i huvudsak (om man inte ligger på sidan :)), varför aktivering av undre reps. övre bröst är möjlig, men inte inre eller yttre.

Det var precis det jag sa, fast med färre ord *screwy*

6-Pack
2005-11-01, 13:45
jag... bänkpress suger ;)

så du kör BARA snedbänk på passet som du ska träna bröst? ;)

abjorn
2005-11-01, 13:52
så du kör BARA snedbänk på passet som du ska träna bröst? ;)

ne, det sa jag inte.

6-Pack
2005-11-01, 14:08
ne, det sa jag inte.

jag skrev ju

"Det skulle nog ge resultat med BARA snebänk också, men vem vill bara köra det?
"

och då svarade du

"jag... bänkpress suger
"

Cappish? eller hur det stavas *rolleyes*