handdator

Visa fullständig version : stek inte maten i olivolja.

gasoliner
2002-07-17, 10:23
hittade dessa visa ord på Udo erasmus sida.
vilka oljor kan jag använda för stekning? (http://www.udoerasmus.com/FAQ.htm#6)
det var iallafall något jag inte visste om..:eating:

Pudzianovski
2002-07-17, 10:52
ähhh...

jag får börja steka i jordnötssmör då.

:eating:

Åse Columbus
2002-07-17, 12:19
Jag har nog alltid stek i rapsolja och sedan använt olivolja till sallader och dressingar.....

men infon var intressant, :thumbup:

Sedan har jag ALLTID lite vatten när jag steker...efter det att jag brynt köttet....låter det efter-puttra...vattnet gör att kyckling o annat kött inte blir torrt.

Åse:smokin:

gasoliner
2002-07-17, 12:32
jo,jag använder oxå Rapsoljan,tycker inte smaken(av olivoljan) passar allt heller.

men har sett många andra som använder det och säger att det är nytttigt och bra..:)

The Dwag
2002-07-17, 13:03
Mat steks i äkta smör !
:bpump:

Baha
2002-07-17, 13:29
och gärna en stor klick!

jag brukar köra sån där fettfri spray annars, typ "Pam" är såna inget bra eller?..blir skitbra att steka i såna iaf

Lave
2002-07-17, 14:03
Wok/stek-panna i teflon är min bästa vän :D Olja kan man hälla på rikligt av efteråt. Eller dricka i ett glas med vatten :kickass:

Rob The Man
2002-07-17, 15:06
Originally posted by Lave
Wok/stek-panna i teflon är min bästa vän :D Olja kan man hälla på rikligt av efteråt. Eller dricka i ett glas med vatten :kickass:

Helt rätt Lave instämmer helt med dig här

/Robban

The Dwag
2002-07-17, 15:19
Originally posted by Lave

Vatten + Oliv olja vad kallar du det veckans fett drink ? :D ;)

Lave
2002-07-17, 15:21
Originally posted by The Dwag

Vatten + Oliv olja vad kallar du det veckans fett drink ? :D ;)

*lol* Det är gott.. Och nyttigt.. Tro det eller ej, men tycker det är svårt att få i mig nog med fett även när jag bygger :D

Veckans fettdrink.. Ska komma ihåg det :D