Visa fullständig version : Mindre obliques?
Nu vill jag verkligen inte att mina obliques ska växa mera. Dom har blivit som två love handles av muskler...ser inte bra ut. Om jag tog bort de övningar som jag tror får dom att växa mest (marklyft och knäböj) ett tag, och kör typ benpress och hypersträck istället. Hur långt tid kan det ta innan obliques börjar krympa? Om dom ens kommer göra det?
Jag försöker inte vara dryg eller liknande, bara nyfiken. Är du såpass hård i kroppen att du är säker på att det inte är fett då? Jag är själv expert på att lagra in fett runt midjan :furious: Stor skillnad om jag går ner lite.
Nej, dom består inte av fett.
Jag har lite samma problem, eller jag kommer att få snart, sådana gener antar jag. Snyggt tills man börjar få bred midja av det istället. Kan man förhindra det med hjälp av användning av bälte i större grad? som en korsett typ? låter lite dumt men ni försåt vad jag menar.
Ledsen att jag inte kommer med svar utan enbart ställer fler frågor.
keffat_liv
2005-10-31, 21:03
De lär väl aldrig krympa så länge du sköter kosten eller? inte på länge i alla fall.
Jag kräver bildbevis.
Agreed, garanterar att det mesta är fett.
Med det sagt hur bra tror du övriga träningen kommer gå utan mark o böj?
Agreed, garanterar att det mesta är fett.
Med det sagt hur bra tror du övriga träningen kommer gå utan mark o böj?
Varför skulle mark och böj vara ett måste?
delta_mats
2005-10-31, 22:05
Tror också att det mesta är fett. Lägg upp bilder så är det ju lättare att se.
Jag kräver bildbevis.
Instämmer :)
/Timme
Nej, jag tänker inte gå och ta bilder. Jag hade några bilder uppe på kolozzeum förut men dom är borttagna.
Och det är inget komplex som jag inbillar mig att dom är stora. Och dom består ej av fett, det är ju bara att spänna dom och känna runt lite så märker man det.
Själva frågan i tråden var om dom skulle krympa ifall jag tog bort övningar där ja tror obliques belastas mest.
Hur tränar du magen?
Balansboll-crunches 10kg på bröstet, typ en 15-20 st.
Crunchmaskin, ganska tungt, brukar bli 8-12 reps.
Tror du att det kan spela in mycket också? I crunchmaskinen borde inte obliques vara med så mycket, däremot på balansbollen så.
Skit i bollen. Marklyft, knäböj, stående axelpressar, frivändningar och skivstångsrodd, är alla totalverbotna. tänk på att obliques används i ALLA magövningar, så enbart lätt träning utan större ansträngning på magen.
lycka till!
Balansboll-crunches 10kg på bröstet, typ en 15-20 st.
Crunchmaskin, ganska tungt, brukar bli 8-12 reps.
Tror du att det kan spela in mycket också? I crunchmaskinen borde inte obliques vara med så mycket, däremot på balansbollen så.
En titt på exrx.net vore på plats. Dina magövningar tränar obliquees externus mycket effektivt.
Vilka vikter handlar det förresten om i böjen och marken?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.