Visa fullständig version : Jag är AVUNDSJUK (stark person på gymmet).
Sheogorath
2005-10-31, 17:48
Med den nya terminen kom det nya studenter till Lund, och till Lunds studentgym nummer 1, Gerdahallen, kom det som vanligt massa nytt folk. Det händer väl titt som tätt att man noterat att någon är ovanligt stark, men nu har det fan gått till överdrift. Såg den här killen för någon vecka sedan sitta och köra axelpressar med hantlar (förvisso med ryggstöd, men whatever). 40 kg st. Det i sig ser man otroligt sällan även på ett så stort gym som mitt, men nu kommer kruxet. KILLEN VÄGER 75 kg och är av hyfsad normallängd (runt 177 uppskattningsvis). Jag trodde jag skulle börja gråta när jag såg det.
Nästa pass låg han och bänkade. Körde en dubbel (eller tre reps, såg inte ordentligt) på 130 kg (!). Utan någon som helst utrustning. Idag lattjade han runt med 110 kg i ett par set och gjorde sedan en singel på 135 kg.
Jag skvallrade för en av veteranlyftarna på gymmet som direkt gick över till honom och villa värva honom till gänget. Killen har tydligen aldrig tävlat seriöst men har varit med på någon liten lokal tillställning och tävlat för skojs skull. Ligger han och gör 135 kg med en kroppsvikt på 75 kg, efter ett par set med vikter över 100 kg, utan utrustning, så har vi med något helt exceptionellt att göra. Väljer han att börja tävla i styrkelyft har vi en hel hög svenska rekord att se fram emot.
God damn it *grr27*.
första känslan är väl avundsjuka när man börjar träna med killar som är större än en själva, själv börjar jag se fel i deras fysik och försöka tänka: jag har åtminstone större ben :D
efter ett tag brukar det ge sig, självkarlt finns det alltid någon större/starkare och man börjar tävla lite mot den personen istället, så det blir positivt för en själv att man har något att tävla med, om än ganska inofficiellt :D
Scratch89
2005-10-31, 17:56
Haha, svenska avundsjukan som tittar fram hos Hannes. ;)
Annars kan jag hålla med dig. Det kom in en stjärna på mitt gym häromdagen, kortare och spinkigare än mig och testade marka för första gången. Han nöjde sig vid 160 kg...
Dissector
2005-10-31, 17:59
Ja man blir ganska knäckt, men ändå inspirerad. Har en kompis som nyligen fyllt 17, har grejat 200 kilo i knäböj =) Han har iofs alltid varit ganska stark, och tränat ishockey halva sitt liv, och är ganska grov. Men 200 kilo squat för en kille på 16-17 år är ju inte illa direkt :P Kan väl gissa att han väger runt 80-90 nånstans, vet inte alls.
ja kör 40 kg's på axelpressar (hantlar), bänkar 140kg 4ggr och 150kg max. Tycker de inte är nått spec med de.. 180cm och 80kg.
H.Emanuel
2005-10-31, 19:53
Jag vet aldrig hur andra kör på gymmet, förutom att jag nån gång tyckt att "Han borde inte va sådär mycket starkare än vad jag är", när nån lyft som satan i en övning jag själv är vek i. Förra veckan däremot sa en man på gymmet att jag blivit mycket starkare i knäböj, tydligen har han följt min makalösa ( :( ) utveckling i den övningen.
Kaboffastar
2005-10-31, 19:56
vafan :) min träningspolare väger 69 kg och gör en 10'a på 130 i böjen.
Jag är dubbelt så stor å gör en 8'a med 55 kg :D haha
Dumleman
2005-10-31, 19:59
Med den nya terminen kom det nya studenter till Lund, och till Lunds studentgym nummer 1, Gerdahallen, kom det som vanligt massa nytt folk. Det händer väl titt som tätt att man noterat att någon är ovanligt stark, men nu har det fan gått till överdrift. Såg den här killen för någon vecka sedan sitta och köra axelpressar med hantlar (förvisso med ryggstöd, men whatever). 40 kg st. Det i sig ser man otroligt sällan även på ett så stort gym som mitt, men nu kommer kruxet. KILLEN VÄGER 75 kg och är av hyfsad normallängd (runt 177 uppskattningsvis). Jag trodde jag skulle börja gråta när jag såg det.
Nästa pass låg han och bänkade. Körde en dubbel (eller tre reps, såg inte ordentligt) på 130 kg (!). Utan någon som helst utrustning. Idag lattjade han runt med 110 kg i ett par set och gjorde sedan en singel på 135 kg.
Jag skvallrade för en av veteranlyftarna på gymmet som direkt gick över till honom och villa värva honom till gänget. Killen har tydligen aldrig tävlat seriöst men har varit med på någon liten lokal tillställning och tävlat för skojs skull. Ligger han och gör 135 kg med en kroppsvikt på 75 kg, efter ett par set med vikter över 100 kg, utan utrustning, så har vi med något helt exceptionellt att göra. Väljer han att börja tävla i styrkelyft har vi en hel hög svenska rekord att se fram emot.
God damn it *grr27*.
Hur stark är han i benen då? :) Där knäcker du honom säkert!
Han preppar.
e du seriös eller har du glömt en "Smile", annars tycker ja du ska fatta att bara för du inte kan bli stark ren så betyder de inte att andra inte kan de. Luktar avundsjuka långväg!
Ryska_raketen
2005-10-31, 20:09
e du seriös eller har du glömt en "Smile", annars tycker ja du ska fatta att bara för du inte kan bli stark ren så betyder de inte att andra inte kan de. Luktar avundsjuka långväg!
Du preppar!
Kom igen nu, vem som helst fattar ju att han preppar.
va oväntat att tråden skulle spåra ur *slap*
luktar prepp lång väg!!
ehm *slap*
AFanatic
2005-10-31, 20:18
e du seriös
va oväntat att tråden skulle spåra ur *slap*
Ja verkligen.
Sheogorath
2005-10-31, 20:21
ja kör 40 kg's på axelpressar (hantlar), bänkar 140kg 4ggr och 150kg max. Tycker de inte är nått spec med de.. 180cm och 80kg.
Det spelar ingen roll vad du tycker. Du är extraordnärt stark. Den här killen väger förvisso 5 kg mindre än du, men jag vet ju naturligtvis inte hans maxvikter.
J.Saarela
2005-10-31, 20:21
Proffsen är rena!
Usäkta men vilka nollar som anklagar folk för prepp hit och dit.
Kom och testa mej för ja är 100% ren, bara loosers preppar!
Sheogorath
2005-10-31, 20:23
Hur stark är han i benen då? :) Där knäcker du honom säkert!
Jag kan ju alltid leka med den tanken tills jag råkar se honom i böjburen. *hoppas att det inte sker*
Ryska_raketen
inte 100% nöt då?
Kebab-Arne
Yankee: Du blir ju bara roligare för var dag som går. :D :hbang:
Sheogorath
2005-10-31, 20:24
Tagga ner :). De skojar bara. Kollozzeum-humor. Så fort någon är starkare/större så får man anklaga dem för prepp :thumbup:.
Yankee: Du blir ju bara roligare för var dag som går. :D :hbang:
:thumbup:
malakai, roid rage?
:thumbup:
malakai, roid rage?
hahahaha
Tagga ner :). De skojar bara. Kollozzeum-humor. Så fort någon är starkare/större så får man anklaga dem för prepp :thumbup:.
Jo, men blir trött på alla trådar om prepp hit och prepp dit. Klart proffsen preppar men ibland låter de som varje svensson här gör de oxå. Jag är stark emot all sån skit men vet inte hur många här som är de, inte så lätt att veta om dom skojjar eller menar allvar. Nu vet ni iaf vad ja tycker :em:
H.Emanuel
2005-10-31, 20:42
40-kiloshantlar i axelpress??? Vad fan är ni för människor egentligen?
Preppande sådana.
Ryska_raketen
2005-10-31, 20:45
jadu min vän. Djupet kan ju variera en del. Är det turkdjup så är det inte speciellt imponerande.
Jag är lite skraj inför att byta gym, eftersom jag hittills varit en av de starkaste tjejerna där jag tränar. Har fått bra med uppmuntran av män/killar som gärna berättar att de tycker att jag är stark, och vem är inte en sucker för beröm? Att från det gå till att bara vara klen och tjock blir inte kul. Kommer vara fett avundsjuk på alla fina stora starka flickor. *cry*
AFanatic
2005-10-31, 20:46
jadu min vän. Djupet kan ju variera en del. Är det turkdjup så är det inte speciellt imponerande.
Prepp går fint på både turk och icketurk dock.
H.Emanuel
2005-10-31, 20:47
Turkdjup?
H.Emanuel
2005-10-31, 20:49
Jag är lite skraj inför att byta gym, eftersom jag hittills varit en av de starkaste tjejerna där jag tränar. Har fått bra med uppmuntran av män/killar som gärna berättar att de tycker att jag är stark, och vem är inte en sucker för beröm? Att från det gå till att bara vara klen och tjock blir inte kul. Kommer vara fett avundsjuk på alla fina stora starka flickor. *cry*
Vaddå, att du skulle byta skepnad för att...? Mycket intressant.
Turkdjup?
aldrig hört det men det jag kan tänka mig är att han bara juckar lite på hantlarna om det är turkdjup
Vaddå, att du skulle byta skepnad för att...? Mycket intressant.
Nä, nu är jag stark och tjock. När jag byter vet jag att det är massor av tjejer som är starkare och inte tjocka. Relativt sett blir jag en riktig nybörjare.
Tänk om Brad Pitt skulle slira in på gymmet och dessutom bänka mer än dig ?
Det är en tråd jag antagligen skulle njuta av.
Tänk om Brad Pitt skulle slira in på gymmet och dessutom bänka mer än dig ?
Det är en tråd jag antagligen skulle njuta av.
jag skulle njuta av Brad Pitt..........
jag skulle njuta av Brad Pitt..........
Ta en kölapp, du är nr: 3232442934237
Ta en kölapp, du är nr: 3232442934237
I don´t do queues
I don´t do queues
You must be a lonely girl
muzzelman
2005-10-31, 21:28
Fick du bola utbrott eller?
Trist att ni inte kan hålla er till ämnet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.