Visa fullständig version : Ronaldinho = Gud!
Krokodil
2005-10-30, 20:11
Kolla det här klippet... Herregud vilken teknik!!! :hbang:
http://nikefootball.nike.com/nikefootball/tiempo/video/downloads/nikefootball_ronaldinho_high.zip
Kaboffastar
2005-10-30, 20:18
är det äkta ? :D *innocent*
Gissa:D
Krokodil
2005-10-30, 20:19
Ingen aning... Om det är fejkat är det bra gjort!
Kaboffastar
2005-10-30, 20:19
haha njaej =P
lite "konstigt" att dom filmar 10 mil fårn honom när han skjuter =P men vafan allt är ju typ möjligt med den där grabben + att ja är fet å har aldrig lirat fotboll så ja vet inte vad som går att göra =P
Däremot så är frisparksmålet han gjorde för 20 sekunder sen desto mer äkta:D
Slå på Tv4+ och njut!
Däremot så är frisparksmålet han gjorde för 20 sekunder sen desto mer äkta:D
Slå på Tv4+ och njut!
Ja, herregud vad bra han är.
han är världens bästa fotbollsspelare
Dumleman
2005-10-30, 22:36
han är världens bästa fotbollsspelare
Möjligt men det finns bara en gud och det är och förblir Diego Armando Maradona! :)
ronaldinho e knappast världens bästa fotobllsspelare och han har blivit sämre denna säsongen, d går utför för han nu.. han e bra, men inte bäst
Zlatan är nog bäst i världen på dribla ;)
Va väl inget, han missade ju målet flera gånger i rad.
ronaldinho är solklart en av de bästa.. vem som är bäst är ju riktigt svårt att avgöra.. dagsform skulle jag säga.
Men spelare i sin bästa form så skulle jag personligen nominera spelare som ronaldinho, henry, adriano, lampard, ferdinand, ballack, nesta... nu blandas olika spelstilar friskt dock.. tycker personligen att en rooney i form och med rätt humör kan spela oförtjänt bra o ligga inte långt under ovannämndas nivå... dock har han lägre lägstanivå(och omoget temperament)
Zlatan har en bit kvar..
ronaldinho är solklart en av de bästa.. vem som är bäst är ju riktigt svårt att avgöra.. dagsform skulle jag säga.
Men spelare i sin bästa form så skulle jag personligen nominera spelare som ronaldinho, henry, adriano, lampard, ferdinand, ballack, nesta... nu blandas olika spelstilar friskt dock.. tycker personligen att en rooney i form och med rätt humör kan spela oförtjänt bra o ligga inte långt under ovannämndas nivå... dock har han lägre lägstanivå(och omoget temperament)
Zlatan har en bit kvar..
smaken e som baken, alla har vi olika tycken..
jag tycker dock inte ballack, ferdinadm adruabi eller nesta har i denna kategorin o göra..
kaka, henry, ronaldinho om han kommer upp i fjolårets prestanda(verkar som d e påväg)
internazionale83
2005-10-31, 00:05
Zlatan är nog bäst i världen på dribla ;)
va skojar du... ronaldinho är enligt mig en av dom bästa spelare genom tiderna, skulle lätt välja honom framför van basten, pele o alla dom andra gamlingarna.
va skojar du... ronaldinho är enligt mig en av dom bästa spelare genom tiderna, skulle lätt välja honom framför van basten, pele o alla dom andra gamlingarna.
skojjar du nu eller? så bra har han aldrig vatt o kommer inte bli heller då d verkar gå utför för han nu.. han börjar bli slö o tjock
ErikWrestlingFreaket
2005-10-31, 00:42
Jag tycker det inte var så imponerande.
skojjar du nu eller? så bra har han aldrig vatt o kommer inte bli heller då d verkar gå utför för han nu.. han börjar bli slö o tjock
Du kan ju knapast mena Ronaldinho, en som däremot gått bakåt är ju Ronaldo.
Du kan ju knapast mena Ronaldinho, en som däremot gått bakåt är ju Ronaldo.
jo jag menar ronaldinho, haha jag har spelat fotboll i 12 år jag vet vilka jag menar.. så d behöver du inte oroa dig för =)
han har gått bakåt/stannat upp.. han börjar bli slöare än va han va innan, och tjockare..
ronaldinho e knappast världens bästa fotobllsspelare och han har blivit sämre denna säsongen, d går utför för han nu.. han e bra, men inte bäst
Om du nu är så övertygad om att han inte är det så tycker man att du borde ha en kandidat till titlen iaf...För övrigt så ÄR Ronaldiho världens bästa fotbollsspelare...För övrigt så är är det ett väldigt hett tips att spela på att han ska bli världens bästa fotbollsspelare, 1,85 gånger pengarna på ladbrokes ;)
mangemani
2005-10-31, 01:48
bah....ta spelare som romario,bebeto,dunga osv,där har vi gudar inom fotbollen.
Om du nu är så övertygad om att han inte är det så tycker man att du borde ha en kandidat till titlen iaf...För övrigt så ÄR Ronaldiho världens bästa fotbollsspelare...För övrigt så är är det ett väldigt hett tips att spela på att han ska bli världens bästa fotbollsspelare, 1,85 gånger pengarna på ladbrokes ;)
Min åsikt så e både Henry, Kaka bättre spelare.. Schevshenko med.. Lampbard e också bättre enligt mitt tycke..
Hade för övrigt aldrig spelat mina pengar på Ronaldinho, för jag tycker inte han e bäst längre
bah....ta spelare som romario,bebeto,dunga osv,där har vi gudar inom fotbollen.
ja dom va kungar =) Gascoigne(stavning?) va också en grym lirare när man va mindre :D
Möjligt men det finns bara en gud och det är och förblir Diego Armando Maradona! :)
Så sant som det är sagt.
mangemani
2005-10-31, 02:03
ja dom va kungar =) Gascoigne(stavning?) va också en grym lirare när man va mindre :D
paul gascoigne ja,jorå,det var en jäkla lirare det:)
roberto bagio(när han var yngre)
gangiluca viali
ronald koman
george hagi
hristo stojikov
marco van basten
jean pierre papin
jurgen klinsman
antonio conte
jurgen kohler
ja,listan kan göras mycket lång,men där kan vi snacka om gudar:)
paul gascoigne ja,jorå,det var en jäkla lirare det:)
roberto bagio(när han var yngre)
gangiluca viali
ronald koman
george hagi
hristo stojikov
marco van basten
jean pierre papin
jurgen klinsman
antonio conte
jurgen kohler
ja,listan kan göras mycket lång,men där kan vi snacka om gudar:)
ooooh, :D du glömde Ravanelli =)
mangemani
2005-10-31, 02:11
ooooh, :D du glömde Ravanelli =)
som sagt,listan kan göras vääääldig lång :D
men visst
keneth andersson
thomas ravelli
tomas brolin
jonas thern
martin dahlin
:)
som sagt,listan kan göras vääääldig lång :D
men visst
keneth andersson
thomas ravelli
tomas brolin
jonas thern
martin dahlin
:)
Jag tänkte på Fabrizio Ravanelli , inte thomas ravelli :D (fast d kanske ud inte trodde heller?)
Dock ett namn vi borde lägga till innan vi avslutar.. Eric Cantona
mangemani
2005-10-31, 02:31
Jag tänkte på Fabrizio Ravanelli , inte thomas ravelli :D (fast d kanske ud inte trodde heller?)
Dock ett namn vi borde lägga till innan vi avslutar.. Eric Cantona
ajfan,läste fel:P
ooooh,eric cantona...går rysningar genom kroppen när man hör det namnet,uj uj,det var tider för manchester united det:)
Aftonbladets sportkrönikör Lasse Sandlin listar de roligaste spelarna genom tiderna och Rolandinho ligger etta före maradona. Klicka (http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,722336,00.html)
Aftonbladet än en gång, den här gången om reklamfilmen.
Klicka igen (http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,722329,00.html)
internazionale83
2005-10-31, 11:50
alla dom där gamla spelarna ni nämner skulle inite kunna spela lika bra som dom gjort i dagens fotboll, tror ni verkligen att pele skulle haft nån chans mot motståndarna idag ,
tror du verkligen att dagens försvarare som nesta , terry , campbell, puyol skulle låtit maradona dribbla så som han gjorde , ingen chans kan ja säga i dagens fotboll är det mer taktik och hårdare spel,
det är bara att kolla på dom där gamla matcherna när nån dribblar t ex maradona, pele . försvararna blir så rädda o har så mycket resopekt för dom att dom lägger sig
alla dom där gamla spelarna ni nämner skulle inite kunna spela lika bra som dom gjort i dagens fotboll, tror ni verkligen att pele skulle haft nån chans mot motståndarna idag ,
tror du verkligen att dagens försvarare som nesta , terry , campbell, puyol skulle låtit maradona dribbla så som han gjorde , ingen chans kan ja säga i dagens fotboll är det mer taktik och hårdare spel,
det är bara att kolla på dom där gamla matcherna när nån dribblar t ex maradona, pele . försvararna blir så rädda o har så mycket resopekt för dom att dom lägger sig
jag skulle vilja klämma in stam där också även om jag hatar milan :)
och alex i psv!! grym kille
men visst, jag kan hålla med om att ronaldinho har varit lite sådär denna säsongen. även om han har gjort en o en annan frispark lite då o då!
saknar framförallt hans leende, ser inte ut som han har lika roligt denna säsongen som han hade i förra
AngelLove
2005-10-31, 12:25
Ooooh Aaaaah Cantona !! King Eric, hans målgest efter volleyskottet är så satans underbar....
Tilläggas kan väl att det rasar en debatt gällande om det är trick eller sanning om det där klippet.
En som däremot gjort det PÅ RIKTIGT är just Maradona. Zizou nämner det i sin biografi-dvd att han på en träning ser Maradona göra exakt detta trick...
jo jag menar ronaldinho, haha jag har spelat fotboll i 12 år jag vet vilka jag menar.. så d behöver du inte oroa dig för =)
han har gått bakåt/stannat upp.. han börjar bli slöare än va han va innan, och tjockare..
Ooops har du lirat boll i 12 år :bow: Och jag som bara spelat i 20 år :em:
Visst är väl Henry mm bra fotbollspelare, men ingen kommer i närheten av Ronaldinho då det gäller teknik och känsla.
klart att det är fejk när han skjuter i ribban och bollen sen studsar tillbaka, han gör det ju 3-4 ggr på raken. visst, han är helt galet bra, med en lysande teknik och skott men kom igen, det är ju löjligt att tro att han grejar det.
Ooops har du lirat boll i 12 år :bow: Och jag som bara spelat i 20 år :em:
Visst är väl Henry mm bra fotbollspelare, men ingen kommer i närheten av Ronaldinho då det gäller teknik och känsla.
haha va inte menat som nått skryt "jag har spelat fotboll längst d har inte du, för du e kass" utan va mer menat att jag spelar fotboll o har gjort d längre än dom flesta på forumet, så jag vet vad vi snackar om dock har vi olika åsikter :)
Tycker Henry har en grym känsla han med, kanske inte lika bra som Ronaldinho.. Men tycker inte känsla och teknik har så mkt med att göra vem som e den bästa fotbollsspelaren.. D gäller ha kontroll över spelet och inte bollen, finns många fotboll-freestylers som kan kontrollera en boll när dom står o trixar själva men när dom kommer in på banan suger dom..
Ronaldinho e en grymt bra spelare, men han ligger inte 1a längre, kanske top3.. Top5 som sämst
fast jämför ni inte med lite olika spelare nu
henry é ju en renodlad striker medans ronaldinho é lite mer allround
fast jämför ni inte med lite olika spelare nu
henry é ju en renodlad striker medans ronaldinho é lite mer allround
hmm, om man ser d på d sättet kan man aldrig ta fram en "bästa" spelare.. då går d bara o ta fram bästa målvakt, bästa back, bästa mittfältare, bästa anfallare
iofs, då hade aldrig detta problemet uppstått :D
Undrar om han är ren? :hbang:
bigtraps
2005-10-31, 17:01
klart att det är fejk när han skjuter i ribban och bollen sen studsar tillbaka, han gör det ju 3-4 ggr på raken. visst, han är helt galet bra, med en lysande teknik och skott men kom igen, det är ju löjligt att tro att han grejar det.
Fast i en filmbiografi om Zinedine Zidane som släpptes på DVD för ett par år sedan får den franske världsstjärnan frågan om det mest otroliga han upplevt på en fotbollsplan. Zidane svarar då att han vid ett tillfälle sett Maradona skjuta skott efter skott klockrent i ribban under en träning. Intervjuaren ber Zidane att försöka kopiera Maradona men fransmannen är inte nära att lyckas.
Kunde Maradona, så kanske Ronaldinho kan?
Från dagens Aftonbladet
Fast i en filmbiografi om Zinedine Zidane som släpptes på DVD för ett par år sedan får den franske världsstjärnan frågan om det mest otroliga han upplevt på en fotbollsplan. Zidane svarar då att han vid ett tillfälle sett Maradona skjuta skott efter skott klockrent i ribban under en träning. Intervjuaren ber Zidane att försöka kopiera Maradona men fransmannen är inte nära att lyckas.
Kunde Maradona, så kanske Ronaldinho kan?
Från dagens Aftonbladet
du har ju halva svaret själv, aftonbladet :D
prime: just därför borde man inte jämföra :)
isåfall målvakt med målvakt, back mot back osv
fast det é också svårt, det é ju lätt o jämföra anfallarna.. bara o kolla på hur många mål dem gör samt spelar fram
hur ska man se hur en back klarar sig? hur många rensningar o nickdueller han vinner eller?
fast det é också svårt, det é ju lätt o jämföra anfallarna.. bara o kolla på hur många mål dem gör samt spelar fram
hur ska man se hur en back klarar sig? hur många rensningar o nickdueller han vinner eller?
Precis så som du skriver borde man jämföra.
En bra back är på rätt plats hela tiden och gör aldrig misstag.
Någon som har en bra lista på världens just nu bäste målvakt, back, mittfältare och forward då??
du har ju halva svaret själv, aftonbladet :D
jag håller helt o hållet med, tycker också d e dumt att jämnföra alla spelare för d går inte.. man ska jämnföra som du skrev.. =)
http://www.sec.rj.gov.br/webmuseu/images/Pele.jpg
mm intressanta disskussioner...
angående förr och nu tycker jag det är patetiskt o skrattretande hur människor på fullt allvar tror sig svara seriöst på att pele och co hade varit lika bra idag som då, likadant i hockey med Gordie eller babe ruth i baseboll, har ni sett klipp?`Babe ruth var FET och slö, hur många av dagens stjärnor är det..?
Howe kunde glida i mkt behaglig fart utan nått som helst försvar mot sig och mot en målvakt som i princip saknade skydd :D jag tycker dåtidens idrott är intressant och charmig, verkligen! men allvarligt?? howe hade inte hävdat sig mer än en medelmåtta i dagens nhl.. som bäst,.
detsamma om fotboll... pele och co hade ju inter på långa vägar kunnat göra som då.. inte maradona heller även om han hade lyckats mkt bättre än pele (tror jag).. Sätt in spelare som hmm ronaldinho, christiano ronaldo eller varför inte okocha? hade dem fått leka lite boll under tiden pele spelade hade dem varit odödliga legender inom fotbollshistoria... men men...
nån som inte håller med :D
Och angående maradona som sköt i ribban, han hade för det första inte stått o skjutit på volley utan stått stillastående och stod vid straffpunkten... är ronaldinhos äkta?? vet ej.. tror inte att det är en omöjlighet faktiskt...
åver and out!
lista om just nu bästa under varje position?? svår fråga och troligtvis väldigt olika svar där.. skulle jag välja så skulle jag valt efter vilka hade jag som klubb helst haft i laget??
Mv: Buffon
Back: Rio Ferdinand
Mittf: ronaldinho
Anf: henry just nu tror jag med hård konkurens av rooney
lista om just nu bästa under varje position?? svår fråga och troligtvis väldigt olika svar där.. skulle jag välja så skulle jag valt efter vilka hade jag som klubb helst haft i laget??
Mv: Buffon
Back: Rio Ferdinand
Mittf: ronaldinho
Anf: henry just nu tror jag med hård konkurens av rooney
jag väntar med att göra mitt uttalande efter VM.. dock som sagt, jag tycker vekrligen inte ronaldinho e bättre än lampard...
jag väntar med att göra mitt uttalande efter VM.. dock som sagt, jag tycker vekrligen inte ronaldinho e bättre än lampard...
ha ha chicken way ;)
nja alltså allt kan disskuteras... Handlar mkt om dagsform och just nu är lampard bättre men bästa spelare!? nä det är ronaldinho, ganska klart dessutom... även om det kanske är fel att jämföra olika speltyper...
sen är det ju smaksak.. chech eller buffon? nesta, chivu, rio?? lampard, ronaldinho, ballack?? henry, ruud, rooney, scheva??
:D
ha ha chicken way ;)
nja alltså allt kan disskuteras... Handlar mkt om dagsform och just nu är lampard bättre men bästa spelare!? nä det är ronaldinho, ganska klart dessutom... även om det kanske är fel att jämföra olika speltyper...
sen är det ju smaksak.. chech eller buffon? nesta, chivu, rio?? lampard, ronaldinho, ballack?? henry, ruud, rooney, scheva??
haha ja, allt e väl en smaksak o vem man fattat tycke för.. alla kommer aldrig va överens när d gäller detta, o defenitivt inte du o jag verkar d som :D
ha ha chicken way ;)
fotbollsspelare é enligt mig (och som du själv säger) en daglig färskvara, gamla meriter duger inte här
buffon har faktiskt varit skadad denna säsongen, så frågan é ju hur bra han é
hoppas han hittar tillbaka till sin gamla form, juventus börjar få ett målvaktsproblem (annars gör abbiati ett bra 80-%igt jobb när han spelar)
cech é ju också frågan, chelsea har ett försvar som heter duga
så han ska inte ha äran för att han inte släpper in många bollar
vad tycker ni om milans keeper? jag gillar dida, även om han lirar där :)
stabil kille och är en klippa när det kommer till straffar och avgörande räddningar framförallt, lite olyckligt för honom i champions league förra året, men shit happens
sen gör ju isaaksson en del sjuka grejer i landslaget också, men det dröjer kanske lite tills han får en större utmaning innan han blir en guldklimp
dida tycker jag tillhör målvaktstoppen, absolut!!
Men alltså visst dagsformen är ju allt! men man måste ändå se litegrann till senare historik i form av stabilitet..
Annars skulle ju tex van der saar var en av världens idag bättre keepers enligt era resonemang? vet han tabbade lite senare matchen men övriga samtliga matcher i united har varit prickfritt och mer därtill....
isaksson är duktigt och jag tror han hamnar i större klubb snart.. mer rutin dock!!!
nån mer än jag som tycker ljungberg e fruktansvärt överskattad?? :D
haha ja, allt e väl en smaksak o vem man fattat tycke för.. alla kommer aldrig va överens när d gäller detta, o defenitivt inte du o jag verkar d som :D
Men lista hur du tycker då så kanske man kan förstå ditt tankesätt! :D
bara inte du kommer lagom enögd med tex:
M: Chech
Back: terry
Mitt lampard
Anf: drogba
Men lista hur du tycker då så kanske man kan förstå ditt tankesätt! :D
bara inte du kommer lagom enögd med tex:
M: Chech
Back: terry
Mitt lampard
Anf: drogba
visst mr chelsea *grr27*
svider o säga det men drogba é faktiskt grym, han é alltid inblandad varje match i form av assist o mål
ljungberg kan upplevas som lite överskattad, han kan göra mål 3m från målet.. men vilken apa kan inte göra det? ;)
hans huvudsakliga talang é i stort sett löpning utan boll, river upp försvaret och öppnar ytor för andra, tar emot stryk o får frisparkar
och det gör han väldigt bra faktiskt, på det sättet levererar han en del framåt
en perfekt kantspelare imo
under arsenals skadedrabbade tid (som värst) fick han lite andra uppgifter som playmaker och anfallare, enligt mitt tycke har han inte mycket o hämta där alls :)
om det é någon som é överskattad så é det anders svensson, det é nog bara elfsborg som tror att han é en frälsare
för att hamna lite offtopic så tycker jag vi ska se oss om för en ny dirigent, varken anders svensson eller kim källström håller måttet
Dumleman
2005-11-01, 18:19
detsamma om fotboll... pele och co hade ju inter på långa vägar kunnat göra som då.. inte maradona heller även om han hade lyckats mkt bättre än pele (tror jag).. Sätt in spelare som hmm ronaldinho, christiano ronaldo eller varför inte okocha? hade dem fått leka lite boll under tiden pele spelade hade dem varit odödliga legender inom fotbollshistoria... men men...
nån som inte håller med :D
Och angående maradona som sköt i ribban, han hade för det första inte stått o skjutit på volley utan stått stillastående och stod vid straffpunkten... är ronaldinhos äkta?? vet ej.. tror inte att det är en omöjlighet faktiskt...
åver and out!
När det gäller Pele så håller jag med dig. Det var ett helt annat spel på den tiden. Maradona däremot... :bow: :D han skulle ha klarat sig hur bra som helst i dagens fotboll också. Jag antar att du har sett en massa Maradona filmer, om inte så finns det många att se på hans hemsida :).
När det gäller Pele så håller jag med dig. Det var ett helt annat spel på den tiden. Maradona däremot... :bow: :D han skulle ha klarat sig hur bra som helst i dagens fotboll också. Jag antar att du har sett en massa Maradona filmer, om inte så finns det många att se på hans hemsida :).
jag har ändå svårt för att hålla med, jag förstår att du é ett maradonafan
kan själv säga att jag é ett arnoldfan, men inte kan jag jämföra honom med ronnie coleman? *screwy*
idag vet man mycket mer om kost, mat & träning.. everything
hinner hända en hel del på bara 10 år t ex
kan själv säga att jag é ett arnoldfan, men inte kan jag jämföra honom med ronnie coleman? *screwy*
Nu var det ju inte just Maradonas överlägsna fysik som gjorde honom bäst i världen, utan en underbar bollbehandling och blick för spelet.
Och till alla er tvivlare; har ni sett till exempel ett sammandrag från VM86? På de sju matcherna får Maradona ihop fler fascinerande prestationer (det är så mycket mer än bara målen mot England) än de flesta får under hela karriären.
Håller med.. Maradonna hade inte haft en chans i dagens fotboll.. Tror fan heller man kan göra d han gjorde i dagens fotboll när en Mazaretti kommer flygande och kapar knäet.. Maradona hade inte haft en chans!
maradona är dock den enda från den tiden värd att jämföra, då pele, puskas, zico, platini etc definitivt inte lyckats som de gjorde då...
Men NEJ jag e relativt övertygad att maradona inte alls blivit personen han var i dagens fotboll... en enorm, sjukt stor skillnad råder på dåtidens defensiva skickligheter mot dagens... Givetvis är maradona en legend o en grym lirare som var en fröjd o se!
Tror lite samma sak om många från en avlägsen men ändå relativt nyligen- tid... så som, romario, baggio, van basten, gullit etc..
Århundradets COOLASTE spelare? Cantona :D är jag united-enögd? visst :D MEN seriöst kolla målet han chippar in mot leeds(?) och sen vänder sig runt sakta med händer uppåt.. shit vad mäktig han var....
En kul disskussion är faktiskt chelsea... är det rättvist så som de "fick" ett lag bara så där? eller kan man kalla det ekonomisk doping vilket många vill? jag tillhör den senare kategorin...
bigtraps
2005-11-01, 21:21
Håller med.. Maradonna hade inte haft en chans i dagens fotboll.. Tror fan heller man kan göra d han gjorde i dagens fotboll när en Mazaretti kommer flygande och kapar knäet.. Maradona hade inte haft en chans!
Tror du att Maradona blev behandlad med silkesvantar tror du fel
Maradona är GUD... :hbang:
Zlatan kommer efter :D
Krokodil
2006-05-17, 19:45
*uppdate*
Zlatan kan oxå trixa!
http://video.google.com/videoplay?docid=2702400178150495934&q=zlatan:bow:
Den personen som tror på detta är RIKTIGT blåst.
Om ni såg matchen CL-finalen Arsenal - Barca och såg hur många frisparkar Ronaldinho sköt .. 3-4 och sköt inte en enda på mål... och att han ska sätta 4a i ribban.. att bollen PRECIS varje gång kommer tillbaka är YTTERST omöjligt. Fejk Big time!
Den personen som tror på detta är RIKTIGT blåst.
Om ni såg matchen CL-finalen Arsenal - Barca och såg hur många frisparkar Ronaldinho sköt .. 3-4 och sköt inte en enda på mål... och att han ska sätta 4a i ribban.. att bollen PRECIS varje gång kommer tillbaka är YTTERST omöjligt. Fejk Big time!
Ronaldinho är världens mest kompletta fotbollsspelare. Det kan ingen neka till. Han har även världens överlägset bästa teknik.
Tigerkotten
2006-05-17, 22:51
Ronaldinho är världens mest kompletta fotbollsspelare. Det kan ingen neka till. Han har även världens överlägset bästa teknik.
Vet ej faktiskt om jag hade valt han som spelade i mitt lag framför Henry.
Men tekniken han har är utan tvekan bättre, bättre framspelare såklart med.
Vet ej faktiskt om jag hade valt han som spelade i mitt lag framför Henry.
Men tekniken han har är utan tvekan bättre, bättre framspelare såklart med.
Det skulle jag aldrig. Ronaldinho är överlägsen. Sen är det klart att man vill jämföra andra spelare med honom, men det är enligt mig bara löjligt meningslöst. Ronaldinho kan man jämföra med spelare som Maradona och Pelé. Det kan man inte med Henry.
Tigerkotten
2006-05-17, 22:56
Det skulle jag aldrig. Ronaldinho är överlägsen. Sen är det klart att man vill jämföra andra spelare med honom, men det är enligt mig bara löjligt meningslöst. Ronaldinho kan man jämföra med spelare som Maradona och Pelé. Det kan man inte med Henry.
Som sagt annan typ av spelare, Henry avgör enligt mig matcher mera än Ronaldinho. Henrys steg är grymt.
Som sagt annan typ av spelare, Henry avgör enligt mig matcher mera än Ronaldinho. Henrys steg är grymt.
Tycker du? Ronaldinho ligger NÄSTAN bakom allt i anfallsväg i barca. Jag kan garantera att du inte kan hitta en enda svaghet hos Ronaldinho. Jag kan det hos Henry;
Kan bli bättre gällande tekniken.
Bristande fysik (Kroppsstyrka).
Sen är Henry en mycket bra fotbollsspelare, men i mitt tycke inte i närheten av Ronaldinho.
Tigerkotten
2006-05-17, 23:04
Tycker du? Ronaldinho ligger NÄSTAN bakom allt i anfallsväg i barca. Jag kan garantera att du inte kan hitta en enda svaghet hos Ronaldinho. Jag kan det hos Henry;
Kan bli bättre gällande tekniken.
Bristande fysik (Kroppsstyrka).
Sen är Henry en mycket bra fotbollsspelare, men i mitt tycke inte i närheten av Ronaldinho.
Ronaldinho har inte fysiken heller, han har inte heller steget. Nickspelet? (som inte är Henrys bästa heller)
Jag är inget Arsenalfan och därmed opartisk i frågan, men jag håller med Tigerkotten här. Visst är Ronaldinho sjukt bra... Dock ligger inte Henry många millimeter efter. Killen har 20+ ligamål och 20+ assists varenda jäkla säsong och ligger bakom i princip allt som Arsenal gör. Avståndet mellan de två är mindre än man kan tro.
Jag skulle säga att Henry kanske är snäppet bättre än Ronaldinho för tillfället! Som målgörare är det inget snack imo.
Sedan startar du en tråd där du jämför spelarna ifråga. Det var verkligen väldigt meningslöst för dig *bs*
AngelLove
2006-05-18, 13:58
Ronaldinho är världens mest kompletta fotbollsspelare. Det kan ingen neka till.
Nu får du behärska dig... Har du någonsin sett Dino SPRINGA EFTER en motståndare.. Nä precis, då är han inte komplett(tm)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.