handdator

Visa fullständig version : Svårt att äta.

mela
2005-10-30, 19:17
Efter att ha kört ett pass tar jag en portion Whey 80 samt något med snabba kollisar..

Har sedan svårt för att äta middag..

Idag tog jag mitt protein vid 16:30 tiden och mår illa vid tanken av mat fortfarande (19:15)...

Ska jag tvinga mig att äta tills jag nästan spyr, eller ska jag göra något annat?

Helena B
2005-10-30, 19:21
Efter att ha kört ett pass tar jag en portion Whey 80 samt något med snabba kollisar..

Har sedan svårt för att äta middag..

Idag tog jag mitt protein vid 16:30 tiden och mår illa vid tanken av mat fortfarande (19:15)...

Ska jag tvinga mig att äta tills jag nästan spyr, eller ska jag göra något annat?

Jag känner samma sak, helst nu när jag börjat med dextropur oxå. Men jag tvingar i mig ;) Vet dock inte om det är rätt väg att gå men vad ska man annars göra om man vill ha muskeltillväxt.

mentzer
2005-10-30, 19:27
Det är bara att trycka in maten :eating: och se fram emot deff-perioden då man får vara hungrig igen.

Zerohero
2005-10-30, 19:30
Kör med maltdextrin så behövds det inte så mycket vatten, känner själv att man inet orkar äta lika mcyket om man druckit massor med vätska.

Jag skulle iallafall satt i mig någo proteinrikt, så du stimulerar prteinsysntesen, det är ju bäsat tillfällena just några timmar efter träningen.

Philippp
2005-10-30, 20:34
Jag känner samma sak, helst nu när jag börjat med dextropur oxå. Men jag tvingar i mig ;) Vet dock inte om det är rätt väg att gå men vad ska man annars göra om man vill ha muskeltillväxt.

Det är ju inte som att dina muskler inte kommer växa överhuvudtaget om du inte tar dextropur, känner flera riktigt stora typer som aldrig ens hört talas om det

Helena B
2005-10-30, 20:37
Det är ju inte som att dina muskler inte kommer växa överhuvudtaget om du inte tar dextropur, känner flera riktigt stora typer som aldrig ens hört talas om det

Tror du missförstod vad jag ville få fram. Efter att jag har börjat dricka dextro så blir jag mycket mättare och det är svårare att få i sig ett mål en timme efter pga att man måste tillsätta så mycket vatten.

fonzie
2005-10-30, 21:57
Känner samma, tvingar i mig en tugga sen så släpper det helt dock. :)

Ekonom
2005-10-30, 22:23
Har tjatat om samma sak i inlägg tidigare, mättnaden hos mig verkar vara styrt av mängden socker i efter-träningsdrinken.
(jag vet att protein ska mätta mer etc.. etc..)
Men förut tog jag stora mängder malto i min drink, och då var jag mätt i tre timmar, nu kör jag lika mycket kolhydrater som protein, och då är jag mätt kortare tid, om jag bara tar protein kan jag käka betydligt fortare igen.
Så förslag är att du satsar på en ren proteindrink eller med förhållande 1:1 mellan pro & kolh. och sen satsar på att få i dig mer kolhydrater från målet efter drinken!

Avesta
2005-10-31, 02:07
Kände så också.
Ta dextron med protte innan träning, sedan lite protte till och ät massor med bra mat fram till ZZzzz, fungerar bra för mig.

mangemani
2005-10-31, 04:04
do not underestimate the power of the mixer!
ner med alla mat i mixern,kör igång,håll för näsan och drick.
viola

prime^
2005-10-31, 04:08
do not underestimate the power of the mixer!
ner med alla mat i mixern,kör igång,håll för näsan och drick.
viola
ner med kottlett, potatisar, sås, majs och mixa.. sen dricka d? e du inte klok? haha

mangemani
2005-10-31, 04:14
ner med kottlett, potatisar, sås, majs och mixa.. sen dricka d? e du inte klok? haha

som sagt,håll för näsan och drick :D

Helena B
2005-10-31, 09:14
Vaddå att mat ska vara en njutning, tycker det verkar vara tvärtom nu ;)

userfriendly
2005-10-31, 09:35
ibland kan jag vara så hungrig efter ett pass att jag känner mig proppmätt efteråt... konstigt men sant...

Kaboffastar
2005-10-31, 10:38
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=52650&page=1&pp=15&highlight=matl%E5dor

Det var länge sen jag åt nåt för att det var gott.

allan