Logga in

Visa fullständig version : Finlandsfärja eller nått.

Fettecke
2005-10-30, 15:45
Ni som vart till Finland, Estland eller annat budgetland (utgångspunkt från sverige).... hur har ni tagit er dit... ?

funderar på att åka till finland bara för att åka nånstans... jag var till Tallinn förra året vid den här tiden, men tänkte dra mig nån annanstans nu...

kommer ihåg att det inte var alltför spännande att bussa ner till stockholm från Östersund (120 mil tur/retur)... så... nån som vet om de fortfarande finns avgångar från Sundsvall eller annan närmare ort ?

Lillgrabben
2005-10-30, 15:49
Det finns en färjeförbindelse mellan Umeå & Vasa, men jag vet inte om den går vintertid...

Förut fanns det även färjor som gick från Ö-Vik, Sundsvall & Gävle ( har jag för mig). Dessa linjer är tyvärr nedlagda numer.

sunkan
2005-10-30, 15:52
"Ä det här spermabussen till tallin?" :laugh:

edit: kunde inte låta bli, sorry

Lillgrabben
2005-10-30, 15:55
"Ä det här spermabussen till tallin?" :laugh:

edit: kunde inte låta bli, sorry

:)

För att förydliga så bör Fettecke gärna hyra filmen "Torsk på Tallin". Det är en alldeles utomordentligt bra instruktionsfilm för blivande baltikumresenärer. Den täcker i princip alla viktiga aspekter av resande i öststaterna.

:thumbup:

sunkan
2005-10-30, 15:56
:)

För att förydliga så bör Fettecke gärna hyra filmen "Torsk på Tallin". Det är en alldeles utomordentligt bra instruktionsfilm för blivande baltikumresenärer. Den täcker i princip alla viktiga aspekter av resande i öststaterna.

:thumbup:

ja har man inte sett den filmen så är ju inte den där komentaren vidare kul direkt :laugh:

Fettecke
2005-10-30, 21:12
Det finns en färjeförbindelse mellan Umeå & Vasa, men jag vet inte om den går vintertid...

Förut fanns det även färjor som gick från Ö-Vik, Sundsvall & Gävle ( har jag för mig). Dessa linjer är tyvärr nedlagda numer.

vart kan man vända sig om man vill ha info om det, vilken linje är det ?

Fettecke
2005-10-30, 21:12
sen måste jag ju klappa kolo-folket på huvudet för en stark insats (igen)... 1 post, sen spårade tråden ur... vanligt nu för tiden :)

sunkan
2005-10-30, 21:13
sorry :em:

Fettecke
2005-10-30, 21:19
edit:
kollade på www.umea.se,-> resor ->färja... där stog de lite info... lillsnoppen... ehm...grabben menar jag :), du har inge mer pejling på detta ?, du bor i Umeå eller ?

Snorkfröken
2005-10-30, 22:31
http://www.rgline.com/sv/default.asp

Fettecke
2005-10-31, 18:07
http://www.rgline.com/sv/default.asp

det var den jag kollade, men de verkade inte vara nått party på den båten =(...

kharon
2005-10-31, 18:12
det var den jag kollade, men de verkade inte vara nått party på den båten =(...

Det är det absolut inte. :(

Det är nog Sthlm-Åbo eller Sthlm-Helsingfors du ska åka om du vill ha partaj.
vikingline eller silja line. Säkert blir sthlm-tallinn fint också.

Fettecke
2005-11-02, 18:57
Säkert blir sthlm-tallinn fint också.

jodå... den har jag åkt... M/S Victoria... fin båt, med ruskigt fin sprit innuti :)

Wopper
2005-11-02, 22:45
Har varit i Finland en gång på min muckar-resa. Tyvärr kommer jag bara ihåg fragment av resan. Men trots mitt tillfälliga sjukdomstillstånd så har jag för mig att det var kul där.

Jense
2005-11-02, 22:48
Har varit i Finland en gång på min muckar-resa. Tyvärr kommer jag bara ihåg fragment av resan. Men trots mitt tillfälliga sjukdomstillstånd så har jag för mig att det var kul där.

låter som du hade jävligt kul där

Wopper
2005-11-02, 22:54
låter som du hade jävligt kul där

Jag tror det.

Jag har hört att jag gick in i köket på färjan och pissade i deras vask. Dom slog mig i skallen med en stor soppslev och då hade jag gått ut. Men som sagt rykte ska man inte lyssna på.

Men jag hade en stor "inbillningsbula" i huvudet när jag vaknade upp ur dimmorna två dagar senare. ;)

Wiiking
2005-11-03, 00:38
Ni som vart till Finland, Estland eller annat budgetland (utgångspunkt från sverige)....

Ehrm! Finland är väl knappast nåt "budgetland" om jag får be!