handdator

Visa fullständig version : Chokladmousse efter träning?

fonzie
2005-10-30, 15:01
Hej!
Vad tror ni om att ta fresta choklad mousse några timmar efter träning?

Näringsvärde per 100 g torrvara: Energi 490 kcal Protein 8,5 g Kolhydrat 68 g Fett 20 g

Addera 2 dl mjölk till det också

Ingredienser: Socker, emulgeringsmedel, härdat vegeteabiliskt fett, fettreducerat kakao, glukossirap, maltodextrin, gelatin, surhetsgraderande medel, vanillin.

Som kaloritllskott, efter några mål mat och gainer efter träning. Bra/anus?

King Grub
2005-10-30, 15:03
Alldeles för mycket fett och fruktos för att passa som "gainer", alldeles för näringsmässigt värdelöst och för mycket sockerarter för att passa som något annat mål. Det är godis, helt enkelt. Ät det om du vill, men något annat än godis är det inte.

Cloud
2005-10-30, 20:39
Hej!
Vad tror ni om att ta fresta choklad mousse några timmar efter träning?

Näringsvärde per 100 g torrvara: Energi 490 kcal Protein 8,5 g Kolhydrat 68 g Fett 20 g

Addera 2 dl mjölk till det också

Ingredienser: Socker, emulgeringsmedel, härdat vegeteabiliskt fett, fettreducerat kakao, glukossirap, maltodextrin, gelatin, surhetsgraderande medel, vanillin.

Som kaloritllskott, efter några mål mat och gainer efter träning. Bra/anus?

jag har aldrig fattat mig på någon som vill ha "kaloritillskott". jag menar, vill du bli tjock? det är ju kalorier i proteiner, fett och kalorier, så indirekt så blir det ju ett tillskott av dessa, men när du uttrycker dig som du gjorde så finns det inget annat sätt att tolka det som att du vill bli tjock, ju.

vill du ha i dig mer proteiner? kolhydrater? fett? säg det då, då blir det lättare att veta vad för sorts mat som passar dig bra.

//Gustav

fonzie
2005-10-30, 21:56
Läs "Min teori om hur man blir större än en svensson" under medlemsbilder så förstår du vad jag menar.

Men den kanske inte va så jävla bra ändå då. Skrotar den. :)