handdator

Visa fullständig version : Om man kunde resa tillbaka i tiden

H.Emanuel
2005-10-30, 08:49
*Så skulle jag ha bokat biljett till Clash spelning på Grönan 1978
*Så skulle jag aldrig inlett något med finskan som blev ett treårigt helvete
*Så skulle jag inte ägnat så mycket tid till att dricka alkohol

mini_Arnold
2005-10-30, 08:53
Reggat mig här redan 1998, då var jag 15år gammal.
Börjat träna 1998, 15 år gammal.
Tränat smartare.
Ätit bättre redan då.
Tagit utbildningarna på allvar.
Utvecklat mitt språk så man inte låter som en obildad blatte, även om det precis vad man är. :)
Osv.

Resten ångrar jag inte utan har bara gjort mig till en bättre människa.

internethjälten
2005-10-30, 08:55
*Så skulle jag ha bokat biljett till Clash spelning på Grönan 1978
*Så skulle jag aldrig inlett något med finskan som blev ett treårigt helvete
*Så skulle jag inte ägnat så mycket tid till att dricka alkohol

- Med den kunskapen man har idag om kost och träning så skulle jag åka tillbaka
15 år och börjat träna då.

- Skulle INTE tagit det där banklånet 1993 som förändrade allt.

blekfet2
2005-10-30, 09:03
*skött skolan bättre
*inte bangat ur den där gången
*inte börjat snusa
*inte svarat på den här posten :D

heltzonicka
2005-10-30, 09:17
åkt raka vägen till 60talet i Usa och levt livet - utan tvekan

Peace love and understanding

internethjälten
2005-10-30, 10:01
åkt raka vägen till 60talet i Usa och levt livet - utan tvekan

Peace love and understanding

Hehehehe, klockrent svar !!!

bluelight
2005-10-30, 10:07
Skulle inte vilja spola tillbaka tiden, allt som händer härdar :hbang:

HenrY
2005-10-30, 10:17
Skulle vilja blivit född så jag kunde njuta av 80-talets musik. Då var musiken som bäst! :hbang:

Arne Persson
2005-10-30, 10:22
Satt stopp för Hitler, Lenin, Stalin och Mao mfl i ett mycket tidigt stadium in dom ens börjat med allt sitt skit.

Kwon
2005-10-30, 10:26
Hur långt bak får man åka?

Om det bara är under ens "egen" tid, så skulle jag börjat träna tidigare och tänkt på kosten tidigare.

Jense
2005-10-30, 10:45
skulle åkt och slagit christian tyrann på käften!

sen skulle jag nog åkt tillbaka till 90talet och ändrat lite saker.

hade varit kul att gå på monsters of rock med pantera, metallica, ac/dc i moskva 1991 , fan vad mycket folk där va

HenrY
2005-10-30, 11:21
hade varit kul att gå på monsters of rock med pantera, metallica, ac/dc i moskva 1991 , fan vad mycket folk där va

aaa tänkte själv på samma sak! :thumbup:

HookersUnited
2005-10-30, 11:29

Domination från den spelningen. Finns inga ord för att beskriva det! :hbang:

datorjaevel
2005-10-30, 11:31

:thumbup:

wintersnowdrift
2005-10-30, 11:33

Haha - bra grej där! Men, var inte ni "halvdanskar" på hans sida? ;)

//Kristin

wintersnowdrift
2005-10-30, 11:43
Om jag kunde resa tillbaka i tiden skulle jag nog aldrig komma tillbaka till nuet igen. Jag skulle ha för roligt när jag studerade alla historiska händelser "i verkligheten" och få se vad som hände på riktigt. Askul ju. Tror inte att jag skulle våga ändra i historien heller - det låter oerhört riskabelt.

//Kristin

blekfet2
2005-10-30, 12:10
ahh...kom på en till sak jag skulle ha gjort:
- filmat när Olof Palme blev skjuten
-

Zakath
2005-10-30, 12:18
Om jag kunde resa tillbaka i tiden skulle jag nog aldrig komma tillbaka till nuet igen. Jag skulle ha för roligt när jag studerade alla historiska händelser "i verkligheten" och få se vad som hände på riktigt. Askul ju. Tror inte att jag skulle våga ändra i historien heller - det låter oerhört riskabelt.

//Kristin

Skulle det verkligen vara så roligt att se folk dö? På sin höjd intressant ;)
(Snälla lämna oss inte :()

Själv skulle jag inte åkt tillbaka i tiden, tror inte att det går att ändra på något utan att man förstör något annat, bättre att leva i nuet och förändra framtiden ;)

Bärs
2005-10-30, 12:25
Satt stopp för Hitler, Lenin, Stalin och Mao mfl i ett mycket tidigt stadium in dom ens börjat med allt sitt skit.

Du skulle alltså ha aborterat Marx.

Cilia
2005-10-30, 12:31
Vad tråkigt att ångra det man har gjort för det har ju gjort att man är den man är idag. Jag ångrar nog bara saker jag inte har gjort.

Men jag skulle vilja åka tillbaka i tiden och uppleva hur olika tidsåldrar.

* slutet av 20-talet. Man hade så vackra kläder då. Sen skulle jag vilja gå omkring i Stadshuset och se hur det var att arbeta där då. Hur alla gubbar går omkring i mörka kostymer och röker cigarr i korridorer och på rummen. Hur dom pratar mumlande. Se alla Malmstensmöbler på plats som man senare kastade ut.

* slutet av 1700-talet och uppleva Gustav III och hans epok innan det bar utför. Gå på operan och bära vackra klänningar. Bara en kort visit för jag skulle aldrig klara av en längre tid med all smuts som var. Smuts på gator, kläder och hygien. Jag är för kinkig för det.

* Woodstockfestivalen skulle jag också vilja åka till.

* JAg skulle vilja uppleva Tsareran i Ryssland några år innan revolutionen. Det måste ha varit ett överdåd.

* Jag skulle vilja åka med Karen Blixten i afrika.

Arne Persson
2005-10-30, 12:32
Du skulle alltså ha aborterat Marx.

Något ditåt ja!

Arne Persson
2005-10-30, 12:34
Vad tråkigt att ångra det man har gjort för det har ju gjort att man är den man är idag. Jag ångrar nog bara saker jag inte har gjort.

Men jag skulle vilja åka tillbaka i tiden och uppleva hur olika tidsåldrar.

* slutet av 20-talet. Man hade så vackra kläder då. Sen skulle jag vilja gå omkring i Stadshuset och se hur det var att arbeta där då. Hur alla gubbar går omkring i mörka kostymer och röker cigarr i korridorer och på rummen. Hur dom pratar mumlande. Se alla Malmstensmöbler på plats som man senare kastade ut.

* slutet av 1700-talet och uppleva Gustav III och hans epok innan det bar utför. Gå på operan och bära vackra klänningar. Bara en kort visit för jag skulle aldrig klara av en längre tid med all smuts som var. Smuts på gator, kläder och hygien. Jag är för kinkig för det.

* Woodstockfestivalen skulle jag också vilja åka till.

* JAg skulle vilja uppleva Tsareran i Ryssland några år innan revolutionen. Det måste ha varit ett överdåd.

* Jag skulle vilja åka med Karen Blixten i afrika.

Hmmm! Det var nog si och så med hygienen även på Woostockfestivalen bland alla skitiga hippies? :)

Sheogorath
2005-10-30, 12:37

Man kanske inte gillar den man är idag, och har rimliga orsaker till varför man knasat till det? I så fall finns det säkert saker man skulle vilja ha ogjort.

trasan
2005-10-30, 12:40
Vart me i pumping iron!

norsk_gadd
2005-10-30, 12:44
Vart me i pumping iron!

Stå i bakgrunden och bara skrika:
STEINHART DEFFINISION UND GIGANTISCHE MUSKELMASSE!!!

Destra
2005-10-30, 13:00
*Jag hade startat IKEA.
*satsat sjukt mycket pengar i dom aktier jag vet har gått bra, för at sedan sälja innan det brakar åt he***te
* Sen så hade jag börjat träna tidigare, och hårdare.

olwe
2005-10-30, 13:06
jag skulle:

1. stöta på jungfru maria

2. kolla på dinosaourier

3. strypa Marx som barn

4. köpa aktier

5. åka tillbaka och leva ett rikt liv som respekterad kapitalist.

H.Emanuel
2005-10-30, 13:18
Som trådskapare syftade jag nog mer på att resa tillbaka i sin egen levnadstid alltså. Men det var jag otydlig med, så...

wintersnowdrift
2005-10-30, 13:20
Skulle det verkligen vara så roligt att se folk dö? På sin höjd intressant ;)
(Snälla lämna oss inte :()

Själv skulle jag inte åkt tillbaka i tiden, tror inte att det går att ändra på något utan att man förstör något annat, bättre att leva i nuet och förändra framtiden ;)

Okej då, intressant kanske är rätta ordet :). Nåja, människor av idag "roar" sig ju i hög grad med att se våldsfilmer och att betrakta historien genom en backspegel är väl lite samma grej. Jag lovar att inte lämna er i dagsläget iaf, möjligheten att resa tillbaka i tiden har inte riktigt uppenbarat sig för mig än ;).

//Kristin

wintersnowdrift
2005-10-30, 13:24
Som trådskapare syftade jag nog mer på att resa tillbaka i sin egen levnadstid alltså. Men det var jag otydlig med, så...

Som Cilia sade, i så fall ångrar jag nog mer saker jag inte gjorde. Skulle väl eventuellt åkt tillbaka och gjort dem i så fall... Men å andra sidan - jag är ganska nöjd med var i livet jag befinner mig just nu, är ju inte säkert att någonting hade blivit till det bättre om jag valt att handla annorlunda.

//Kristin

Allan
2005-10-30, 13:25
I min livstid - stått med ett slagträ på Tunnelgatan 1986 och på NK 2003. I en annan tid - fått se the southern herd, buffelhjorden på de södra prärierna välla fram. En miljon djur i rörelse...

allan

n1tro
2005-10-30, 13:28
Tagit patent på hjulet

Diana
2005-10-30, 14:37
Som cilia nämnde, ja skulle inte heller vilja göra NÅT ogjort,
allt man gjort/inte gjort har ju bidragit i nån form till den man är idag,
vissa händelser har ju tex gett mej styrkor som jag inte ens är medveten om att ja har förrän det verkligen gäller :thumbup:
Imo händer ALLT för en anledning!
och som nån skrev: de som inte dödar härdar :hbang:

ok klyschregn :D men ack soo true =)

Diana
2005-10-30, 14:40
Skulle vilja blivit född så jag kunde njuta av 80-talets musik. Då var musiken som bäst! :hbang:
Ja skulle offra min högra arm för att få njuta av dess frillor :hbang: :D

Sheogorath
2005-10-30, 14:52
Som Cilia sade, i så fall ångrar jag nog mer saker jag inte gjorde.

Det är bara två sidor av samma mynt....

a) Ångrar jag ATT jag blev tillsammans med person X?
b) Ångrar jag att jag INTE gjorde bröt med henne efter den första natten, som var bra?

Huruvida man ångrar vad man gjorde eller vad man inte gjorde är ju lite skit samma.

Bärs
2005-10-30, 15:15
Jag skulle resa tillbaka till Greklands klassiska tid och traska genom hela landet med alla dess små stadsstater. Besöka helgedomarna, se de olympiska spelen. Resa ut i arkipelagen till alla grekiska kolonier runt om i Medelhavet.

Griip
2005-10-30, 15:29
Fy för att resa tillbaka i tiden(Om vi snackar ens egna levnadstid), hade aldrig orkat göra om allt roligt jag gjort, och dem saker jag gått igenom som har gjort mig till den jag är idag. Hade man åkt tillbaka till tidiga tonåren fast med minnet i behåll hade man ju levt det tråkigaste livet någonsin. Det är ju kul att kolla tillbaka på tiden då man inte visste vad som hände när man gjorde si och så, nu vet man och hade aldrig gjort om det, och inte fått en massa bra/dåliga minnen.

H.Emanuel
2005-10-30, 15:40
Fy för att resa tillbaka i tiden(Om vi snackar ens egna levnadstid), hade aldrig orkat göra om allt roligt jag gjort, och dem saker jag gått igenom som har gjort mig till den jag är idag. Hade man åkt tillbaka till tidiga tonåren fast med minnet i behåll hade man ju levt det tråkigaste livet någonsin. Det är ju kul att kolla tillbaka på tiden då man inte visste vad som hände när man gjorde si och så, nu vet man och hade aldrig gjort om det, och inte fått en massa bra/dåliga minnen.
Klokt inlägg

wintersnowdrift
2005-10-30, 15:57
Det är bara två sidor av samma mynt....

a) Ångrar jag ATT jag blev tillsammans med person X?
b) Ångrar jag att jag INTE gjorde bröt med henne efter den första natten, som var bra?

Huruvida man ångrar vad man gjorde eller vad man inte gjorde är ju lite skit samma.

Visst kan jag hålla med om att ångra vad man gjorde eller inte gjorde kan vara två sidor samma mynt, beroende på situation. Men min erfarenhet är ändå att de flesta saker man faktiskt GÖR (för att fortsätta på ditt exempel, blir tillsammans med person x) men som sedan misslyckas ändå leder till någon form av insikt/lärdom. Hade man brytit redan efter första natten hade man kanske undrat i all evinnerlighet vad som eventuellt hade hänt om man stannat. Det vill säga - jag kan ångra att jag inte tog vissa chanser när jag hade dem. Även om utgången sedan inte hade blivit den önskade så hade det troligtvis ändå givit mig någonting, och jag hade sluppit kvalen som orden "tänk om..." ger upphov till.

//Kristin

Slartibartfast
2005-10-30, 17:38
Jag skulle ha insisterat på att prata finska med min förra flickvän för att lära mig bättre finska. Grämer mig än idag. :furious:

Löjtnant Blank
2005-10-30, 17:50
Jag hade sett Gibraltar sund bli till. Vattenfallet när Atlanten och Medelhavet utjämnades borde ha varit något alldeles extra.

Löjtnant Blank
2005-10-30, 17:57
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cf/Strait_of_gibraltar.jpg

H.Emanuel
2005-10-30, 18:08
Men alltså, om man nu fick möjligheten att åka tidsmaskin så skulle man alltså inte väl på plats veta vad som ska hända i framtiden, att Palme ska mördas eller Anna Lindskan, eller att Hitler ska ta makten eller att vissa kvinnor ska förstöra ens mentala hälsa osv

Cilia
2005-10-30, 21:06
been there *L*
alltid ngn fördel med att vara gammal.

Krokodil
2005-10-30, 21:08
been there *L*
alltid ngn fördel med att vara gammal.Musiken var väl OK, men frisyrerna däremot... jisses! :D

Garnax
2005-10-30, 21:17

Tycker jag inte är en direkt genomtänkt idè även om tanken är god.

Varför uppfanns inte 42" LCD väggtv direkt? Varför måste man starta med
fjutta svartvita TV-apparater på några ynka tum och med 1 kanal?

Varför gjorde dom inte 3G telefonen och 3G nät direkt med video och allt?
Varför skulle det vara as stora som resväskor?

modem med dyr pisshastighet innan fiber?

I evolution och utveckling så måste det sämre föregå det bättre. Alltså
måste krig föregå fred, värdelösa arbetsförhållanden måste föregå bra
arbetsförhållanden, diktatur måste föregå demokrati...

Vi har Hitler, Lenin, Stalin och Mao mycket att tacka...

Någon är tvungen att skapa grymhet för att andra ska kunna skapa godhet,
eller iaf något bättre.

Det är evolution

Cilia
2005-10-30, 21:17
Musiken var väl OK, men frisyrerna däremot... jisses! :D
men jag hade inte sån frisyr
jag hade långt hår nästan hela tiden. Som jag nästan jämt hade uppsatt i tofs/tofsar eller flätor.
Sen klippte jag av det till page, väldigt vågat.

Krokodil
2005-10-30, 21:22
jag hade långt hår nästan hela tiden. Som jag nästan jämt hade uppsatt i tofs/tofsar eller flätor.
Sen klippte jag av det till page, väldigt vågat.
Jag tänkte på min frisyr! Pudelrocken var stor på 80-talet ju... :em:

mangemani
2005-10-30, 21:24
åka tillbaks till den tiden då man var 10-14 nått och återuppleva "the golden years" igen samt få börja om och den här gången veta vilka misstag man är på väg att göra och sen undvika dom misstagen.

Kwon
2005-10-30, 21:29
I min livstid - stått med ett slagträ på Tunnelgatan 1986 och på NK 2003.

Bra idé Allan! Allan Teh Punisher! :thumbup:

Krokodil
2005-10-30, 21:30
Om jag kunde resa tillbaka skulle jag åka till den dagen jag bestämde mig för att ta ett sabbatsår från pluggandet (det sabbatsåret pågår ännu) och sparka mig själv i arslet!!!! *grr27*

n1tro
2005-10-30, 21:32
aaah jag hade åkt tillbaka till thermopyle/salamis och ägt sönder grekerna!

sunkan
2005-10-30, 21:34
åkt tillbaka till fysikprovet som va förra veckan med facit i handen och skrivit fullpott *flex*

Dissector
2005-10-30, 21:38
*Börjat träna några år tidigare
*Ägnat lite mer tid åt skolgången istället för att se ut som ett fån på lektionerna idag
*Blivit tillsammans med en brud jag gillade istället för att dra ut på skiten tills hon tröttnade och hittade en annan :D

Dissector
2005-10-30, 21:42
Tror nog inte det hade varit så lyckat. Det enda sättet att förhindra att det händer är genom att låta det hända. Tror inte att det kommer stiga upp ett nytt nazityskland inom de närmsta tusen åren p.g.a att folk har blivit avskräckta =)
Nångång måste det hända ändå. Glad bara att det inte blev under min livstid.

EDIT: Hoppsan, Garnax drog visst nåt liknande tidigare =)

wintersnowdrift
2005-10-30, 21:47
Tror nog inte det hade varit så lyckat. Det enda sättet att förhindra att det händer är genom att låta det hända. Tror inte att det kommer stiga upp ett nytt nazityskland inom de närmsta tusen åren p.g.a att folk har blivit avskräckta =)
Nångång måste det hända ändå. Glad bara att det inte blev under min livstid.

EDIT: Hoppsan, Garnax drog visst nåt liknande tidigare =)

Tyvärr fungerar det inte riktigt så. Folkmord sker fortfarande, och det läskigaste är att vi i regel inte uppmärksammar det förrän det är försent...

//Kristin

Bärs
2005-10-30, 23:37
I evolution och utveckling så måste det sämre föregå det bättre. Alltså
måste krig föregå fred, värdelösa arbetsförhållanden måste föregå bra
arbetsförhållanden, diktatur måste föregå demokrati...

Vi har Hitler, Lenin, Stalin och Mao mycket att tacka...

Någon är tvungen att skapa grymhet för att andra ska kunna skapa godhet,
eller iaf något bättre.

Det är evolution

*bs*

Wopper
2005-10-30, 23:49
Ta med mig årets matchresultat i allsvenskan så jag kunde fått tretton rätt varje vecka.

Visat mer uppskattning till den/dom som betyder något för mig

Skött skolan bättre

Ätit bättre under de senaste åren så man varit i bättre form.

Dissector
2005-10-30, 23:58
Tyvärr fungerar det inte riktigt så. Folkmord sker fortfarande, och det läskigaste är att vi i regel inte uppmärksammar det förrän det är försent...

//Kristin

Jo det stämmer ju, men moderna folkmord och Hitlers tredje rike är det ju en skillnad på. Hitler hade med sig enorma delar av landet och utrotningen och hatet skedde ganska öppet. Ett sådant organiserat rike, där allt är så öppet, i den utsträckningen, som dessutom bygger på nazism, tror jag inte kommer inträffa igen p.g.a att det redan gjort det. Tror knappast folk hade haft samma syn på judar och svarta om Hitler inte gjort vad han gjorde. Jag tror att för varje stort skräckscenario krävs det att det inträffar för att säkra framtiden bättre. Folkmord sker ja, men lika tydliga och grundat på nazism tror jag som sagt inte kommer ske mer. För varje anledning till folkmord som finns tror jag det kommer vara avklarat för lång lång tid framöver, efter att det avslöjats.

Diana
2005-10-31, 00:20
.
tsssss
sådär säger du bara för du vet att vi skulle kräva dej på bilder :hbang: :D

MojjMojj
2005-10-31, 00:31
Dragit tbx till tidigt 1900-tal med min ksp och ak5 och lekt yrkesmördare.

Skulle rest till en massa olika tidsperioder och sett hur livet exakt så ut då. kanske hade t-rex fjädrar ;) hoho

mangemani
2005-10-31, 00:38
Tror knappast folk hade haft samma syn på judar och svarta om Hitler inte gjort vad han gjorde.

judar har ju varigt förföljda i ett antal tusen år nu.
folk hade en nervärderande syn på svarta redan lååångt bakåt i tiden,dom sågs som slavar osv,sågs som mindre värda än dom vita.

så det där stämmer nog inte.
däremot så har nog hatet stegrats upp efter det som hitler gjorde,alltså folket har vågat visa sitt hat mot dom.

manko
2005-10-31, 01:04
åkt tillbaka 1dag och löst problemet med flickvännen innan det nu tog slut :(

morte
2005-10-31, 04:58
Åkt tillbaks till en ledig dag där jag bara sitter i soffan och dricker pilsner, repetera i oändlighet. Samma dag, samma soffa och konstant påfylld pilsner.

Endumen
2005-10-31, 09:23
ahh...kom på en till sak jag skulle ha gjort:
- filmat när Olof Palme blev skjuten
-

NEJ NU JÄVLAR BLEV JAG LITE SUR :furious: :furious: :furious:

Olof Palme är och kommer alltid förbli min hjälte! Det finns ingen som vågade stå upp emot förstrycket som han gjorde. Han vågade stå för vad han tyckte och tvekade inte att säga emot. Om Olof Palme inte blivit skjuten är jag 100% säker på att det i nuläget varit fred i Mellanöstern!

Endumen
2005-10-31, 09:28
I min livstid - stått med ett slagträ på Tunnelgatan 1986 och på NK 2003.
allan

Håller fullständigt med dig!

datorjaevel
2005-10-31, 10:37
Jag skulle gått på Pantera när de var i högform.

datorjaevel
2005-10-31, 10:38

Olof Palme är och kommer alltid förbli min hjälte! Det finns ingen som vågade stå upp emot förstrycket som han gjorde. Han vågade stå för vad han tyckte och tvekade inte att säga emot. Om Olof Palme inte blivit skjuten är jag 100% säker på att det i nuläget varit fred i Mellanöstern!

HAHA :naughty:

datorjaevel
2005-10-31, 10:43
I min livstid - stått med ett slagträ på Tunnelgatan 1986 och på NK 2003. I en annan tid - fått se the southern herd, buffelhjorden på de södra prärierna välla fram. En miljon djur i rörelse...

allan

Jag hade stått med slagträ bakom dig och satt stopp för dina lagöverträdelser.

Kwon
2005-10-31, 10:45

Så du tyckte det var rätt/bra det som hände dom?

http://mywebpages.comcast.net/morpheus6d9/image.gif

Zozza
2005-10-31, 10:51

Ja du kunde ju försökt iaf..

..Allan is FUCKING HUGE... waaaait... no he isn't!

but then again.. det finns folk som är hälften så stora som er men ändå kan whoopa era bigtime (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=43471) .. :D

datorjaevel
2005-10-31, 10:55
Så du tyckte det var rätt/bra det som hände dom?

http://mywebpages.comcast.net/morpheus6d9/image.gif

Nej, men som den goda människa jag är kan jag ju inte låta allan misshandla folk innan de ens brutit mot lagen, hur skulle det se ut.

datorjaevel
2005-10-31, 10:56
Ja du kunde ju försökt iaf..

..Allan is FUCKING HUGE... waaaait... no he isn't!

but then again.. det finns folk som är hälften så stora som er men ändå kan whoopa era bigtime (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=43471) .. :D

Har du tagit din medicin?

Zozza
2005-10-31, 11:01
Det är inte jag som lider utav Histrionisk personlighetsstörning.. seså gå och knarka lite fontex nu

datorjaevel
2005-10-31, 11:03
Det är inte jag som lider utav Histrionisk personlighetsstörning.. seså gå och knarka lite fontex nu

Haha jag såg nu att du är född 88, hade jag sett det tidigare så hade jag inte reply:at.

mini
2005-10-31, 11:05
Jag skulle rest tillbaka och sett till att den som kläckte den briljanta idén att finansiera filmen Gladiatress fick sparken innan projektet drogs igång. De ca 90 minuter jag slösade på den filmen kommer aldrig tillbaka.

Zozza
2005-10-31, 11:10
Haha jag såg nu att du är född 88, hade jag sett det tidigare så hade jag inte reply:at.

Ja jävlar, var du en full 83:a, det kunde man aldrig trott.
Om jag hade vetat det hade jag aldrig quotat dig. (.............)

Cilia
2005-10-31, 11:16
så charmigt!

tsssss
sådär säger du bara för du vet att vi skulle kräva dej på bilder :hbang: :D
men du har ju sett en bild på mig från 80-talet!
jag hade ju bara meslångt hår i tofs då. Den var fin dessutom.
Länge hade jag 2 pippiflätor som stog rakt ut nästan från öronen.
Sen blev jag mer sofistikerad och gjorde inbakade flätor.
Jag var en hejare på att fläta mitt eget hår men attans vad kramp i armarna man fick.

skaparn
2005-10-31, 11:41

Sådär har man ju tänkt någon gång, men om jag tillåts vara lite mer egoistisk så skulle jag faktiskt åka tillbaka till 1990 och hindra Seal att skriva en enda låt. Om det skulle misslyckas skulle jag iallafall se till att betela för rättigheterna till "Kiss From a Rose" och förbjuda all spelning av den.

Sheogorath
2005-10-31, 11:43
Jag skulle rest tillbaka och sett till att den som kläckte den briljanta idén att finansiera filmen Gladiatress fick sparken innan projektet drogs igång. De ca 90 minuter jag slösade på den filmen kommer aldrig tillbaka.

:thumbup:

I second that :(.

n1tro
2005-10-31, 12:08

//Kristin

JA så bra :thumbup: . när det är försent tänker vi: HUR kunde vi missa det där? inte fan får det ske igen, men så händer det igen och igen och igen

hangatyr
2005-10-31, 12:23
ajg skulle åka till en tid/plats där man inte har uppfunnit skriftspråket ännu och studera och försöka tala med de människorna. vilken världsbild hade de människor som ligger bakom hällristningar och hällmålningar här i sverige? att få reda på det, vilken grej! tanken svindlar!

Diana
2005-10-31, 12:40
men du har ju sett en bild på mig från 80-talet!
jag hade ju bara meslångt hår i tofs då. Den var fin dessutom.
Länge hade jag 2 pippiflätor som stog rakt ut nästan från öronen.
Sen blev jag mer sofistikerad och gjorde inbakade flätor.
Jag var en hejare på att fläta mitt eget hår men attans vad kramp i armarna man fick.
hahaha så du och jay hade klickat rätt bra om ni träffats på den tiden :naughty:

ja vi kan ju bara spekulera i vilka former de där håret sen antog när de skulle dansas hela natten lång.. :confused: :D

Honn
2005-10-31, 12:44
Först hade jag åkt tillbaks och lärt mig träna och äta bra redan från början. Sen hade jag tagit mitt nya större jag tillbaks till de personer som skrev bibeln och divere andra religiösa texter, fått dem att inkludera väldigt specifika detaljer om återkomsten av herren, åkt hem och tagit över världen.

GymTT
2005-10-31, 12:52
Börjat träna tidigare....

H.Emanuel
2005-10-31, 13:29

Men fan så korkat av en sådan man att få för sig att han kunde röra sig utan livvakter i sin egen huvudstad.

Sheogorath
2005-10-31, 13:50
Min farfar kom som flyktingbarn från Tüskland -38. Jude. Jag undrar hur mitt liv sett ut om någon satt stopp för Hitler tidigt i hans liv. Jag hade kanske inte blivit född. Jag kanske skulle varit tysk. Kanske varit riktigt miserabel osv.

Inte fan vet jag på vilken fot jag står i frågan om Hitlers retroaktiva abort. Hur man än vänder och vrider på det är ju MIN lycka det mest centrala i världen.

Bärs
2005-10-31, 17:11

:laugh:

Skämtar du?

Krokodil
2005-10-31, 17:19
hahaha så du och jay hade klickat rätt bra om ni träffats på den tiden :naughty:

ja vi kan ju bara spekulera i vilka former de där håret sen antog när de skulle dansas hela natten lång.. :confused: :D
Är det där Cilia???

skaparn
2005-10-31, 17:51

Tyckte han gjorde ett stabilt jobb att även stå upp för förtrycket. Men det klart, Cuba är och var, ett fritt land.

Det man däremot kan säga om Palme är att jag inte hittat någon riktigt socialist i rörelsen efter honom, tur är väl det kan man säga.

Endumen
2005-10-31, 18:00

Skämtar du?

Nej, jag skämtar absolut inte...

Endumen
2005-10-31, 18:11
Det man däremot kan säga om Palme är att jag inte hittat någon riktigt socialist i rörelsen efter honom, tur är väl det kan man säga.

TUR? Socialismen är väl världens underbaraste tanke? Att alla, oavsett härkomst, bakgrund och inkomst ska ha rätt till ett drägligt liv. Det kallas solidaritet gentimot andra människor! Är det något fel med det?

Men fan så korkat av en sådan man att få för sig att han kunde röra sig utan livvakter i sin egen huvudstad.

Jo, det kanske var lite dumt gjort. Men det är ju inte direkt så att man förväntar sig att bli mördad. Men Palme var en man av folket, och han vägrade se sig som ett offer, därför valde han att gå ut utan livvakter.

skaparn
2005-10-31, 18:15
TUR? Socialismen är väl världens underbaraste tanke? Att alla, oavsett härkomst, bakgrund och inkomst ska ha rätt till ett drägligt liv. Det kallas solidaritet gentimot andra människor! Är det något fel med det?

Slutar beskrivningen av socialism där?

Endumen
2005-10-31, 18:49
Slutar beskrivningen av socialism där?

Nej, men ett socialistiskt samhälle är ett samhälle som betonar alla människors lika värde, och jag förstår inte varför folk tycker det är en dålig sak? Folk ska inte behandlad olika bara för att de tillhör ett annat kön, kommer från ett annat land eller har en annan religion. Lika lön för lika arbete, oberoende om man är man eller kvinna. Kvinnor ska inte frukta att de mister sina jobb bara för attde blir gravida. Vi måste ha en säkerhet och trygghet i den offentliga sektorn och den ska finnas där för ALLA, inte bara åt de som har råd att betala för sig.

Socialismen är som sagt det mest solidariska alternativet. Varför bara se till våra egna behov när vi har medmänniskor som också är i behov av hjälp och stöd? Vi måste tillsammas jobba för en bättre livskvalité. Världen blir så mycket bättre för alla om vi bara hjälps åt.

H.Emanuel
2005-10-31, 18:56
Jo, det kanske var lite dumt gjort. Men det är ju inte direkt så att man förväntar sig att bli mördad. Men Palme var en man av folket, och han vägrade se sig som ett offer, därför valde han att gå ut utan livvakter.
Rena självmordet tycker jag. Han hade hur mycket fiender som helst världen över och även i Sverige, och det visste han.

lauria
2005-10-31, 19:02
Hindra alla våldtäckter/sexuella övergrepp som har betåtts. Och säkert mkt mer men komm inte på nå nu.

Fatalist
2005-10-31, 19:03
En jäkla massa grejer, listan blir nog för lång. Men ska man hålla på och ångra en massa grejer kommer man aldrig gå frammåt i livet!

mini
2005-10-31, 19:08
Hindra alla våldtäckter/sexuella övergrepp som har betåtts. Och säkert mkt mer men komm inte på nå nu.
Och hur skulle du göra det genom en tidsresa? Det är inte för sent att börja. Finns grejer att göra idag också om man vill det.

Yankeee
2005-10-31, 19:17
Värst va alla har blivit nobla den senaste tiden. Köpa aktier i microsoft t.ex vore vettigt att göra. Se till att fixa lite pengar åt mig iaf.

Edit: en vettig utbildning hade jag skaffat mig också.

lauria
2005-10-31, 19:19
Och hur skulle du göra det genom en tidsresa? Det är inte för sent att börja. Finns grejer att göra idag också om man vill det.
För att då vet man ju att dom har begåtts och då borde man väl kunna resa tillbaka sekunderna innan. Inte för sen att börja? näe, men hur ska man veta när dom besgås?

Dipshit
2005-10-31, 19:55
-ja, på nåt sätt gjort mig ekonomiskt oberoende..

-kollat upp jesus, va han va för snubbe..

-sett några hundra konserter med led zep..

H.Emanuel
2005-10-31, 20:12
Haha, tänkte detsamma, ungefär.

H.Emanuel
2005-10-31, 20:15
- Med den kunskapen man har idag om kost och träning så skulle jag åka tillbaka
15 år och börjat träna då.

- Skulle INTE tagit det där banklånet 1993 som förändrade allt.
Berätta. Står i begrepp att ta saftigaste lånet nämligen. Förändrades allt till det sämre?

abjorn
2005-10-31, 20:19
jag hade nog inte ändrat på så mycket. är riktigt nöjd med mitt liv just nu. kanske eventuellt börjat spela gitarr eller bas om jag måste välja nåt ;)

skaparn
2005-10-31, 20:33
Nej, men ett socialistiskt samhälle är ett samhälle som betonar alla människors lika värde, och jag förstår inte varför folk tycker det är en dålig sak? Folk ska inte behandlad olika bara för att de tillhör ett annat kön, kommer från ett annat land eller har en annan religion. Lika lön för lika arbete, oberoende om man är man eller kvinna. Kvinnor ska inte frukta att de mister sina jobb bara för attde blir gravida. Vi måste ha en säkerhet och trygghet i den offentliga sektorn och den ska finnas där för ALLA, inte bara åt de som har råd att betala för sig.

Socialismen är som sagt det mest solidariska alternativet. Varför bara se till våra egna behov när vi har medmänniskor som också är i behov av hjälp och stöd? Vi måste tillsammas jobba för en bättre livskvalité. Världen blir så mycket bättre för alla om vi bara hjälps åt.

Ska inte besudla tråden som handlade om tidresor alldeles för mycket, så jag fattar mig kort.

Är dina frågor är retoriska eller förstår du verkligen inte hur man kan motsätta sig socialism, som omsatt i praktik oundvikligen blir en diktatur. Detta eftersom kontroll, total sådan, är en nödvändighet för att uppnå socialismens yttersta mål, såsom statlig kontroll över alla produktionsmedel. När man sedan eliminerat alla automatiska mekanismer för produktionsstyrning som ges av grundläggande mikroekonomi blir resultatet en ofantlig administration som ändå aldrig kommer göra jobbet lika bra. Kapitalism kan anses ha sina baksidor, men få gör skillnad på handhavandefel och systemfel.

Jag brukar vara naiv men du verkar vara mig överlägsen på den punkten.
"Vägen till helvetet är stenlagd med goda avsikter" brukar det ju heta.

Kwon
2005-10-31, 20:49

Varför just tidigt 1900-tal? Varför inte ta med dig din ksp + ak5 till 1700-talet, medeltiden, romarriket etc etc...

scythe
2005-10-31, 21:58
http://www.toothpastefordinner.com/100905/what-if-you-could-go-back-in-time.gif

Jet
2005-11-01, 09:51
Inte lönt att ångra något, jag är den jag e och det enda jag kan göra är att tänka på hur jag ska agera i framtiden.

Tricklev
2005-11-01, 10:31
http://www.toothpastefordinner.com/100905/what-if-you-could-go-back-in-time.gif

Ungefär något sådant.

SKulle inte ändra något, och ska inte säga "plugga mer" för det skulle man antagligen inte orka när man väl var där. :D

Osten80
2005-11-01, 22:00
Då skulle jag inte ha slutat träna när jag var 18 *grr27*
Tog inte upp det igen förrän jag var 24 *screwy*
6 års slappande, drickande och ätande. :eating: