Visa fullständig version : Kedjebrev....love or hate
Helena B
2005-10-29, 23:58
Jag verkligen avskyr kedjebrev men ändå får man sådana titt som tätt. Men jag kan inte kasta det heller för då kanske man får otur.
Som det här tex, vem kommer på en sådan idé.
Kramcertifikat
… och – jag kommer att förfölja dig
om du inte skickar det här tillbaka till mig!
Skicka det här certifikatet till dem du anser förtjänar en kram.
Skicka det också tillbaka till den du har fått det från.
Om du får certifikatet tillbaka:
1 gång får du nya upplevelser och träffar nya människor
2 gånger får du nya möjligheter att starta något nytt
3 gånger får du förnyade kontakter – du är en riktigt god vän
4 gånger blir du säkert förälskad – är det inte härligt!
5 eller fler gånger …
en ängel vakar över dig!
Om du skickar certifikatet vidare, kommer du inom fyra dagar att höra från någon som verkligen älskar dig …
Skicka brevet vidare så fort som möjligt och tänk på den positiva energi det kan medföra! …
Troligen nån som har alldels för lite att göra.
mangemani
2005-10-30, 00:03
Jag verkligen avskyr kedjebrev men ändå får man sådana titt som tätt. Men jag kan inte kasta det heller för då kanske man får otur.
[/B]
ähh,bara en massa skrock=P
när man var yngre så fick man nått "nån älskar dej,du kommer träffa denna inom en snar framtid,skicka detta vidare så det blir sant" kedjebrev.....man väntade och väntade,men ingen dök upp,så då slutade man att tro på sånt,samma var det med jultomten=/
;)
Helena B
2005-10-30, 00:06
ähh,bara en massa skrock=P
när man var yngre så fick man nått "nån älskar dej,du kommer träffa denna inom en snar framtid,skicka detta vidare så det blir sant" kedjebrev.....man väntade och väntade,men ingen dök upp,så då slutade man att tro på sånt,samma var det med jultomten=/
;)
Men man vet ju aldrig...kan ju slå in, kanske ;) Är det värt att riskera det=/
Jag hatar kedjebrev *grr27* och blir uppriktigt pissed off om mina vänner fyller min inbox med sån skit, har aldrig (?) och kommer aldrig skicka något vidare.
USCH!!! :furious:
Jag är openminded för det mesta :) men det känns klart som korvspad att det inte finns någon som helst risk att det slår in att man träffar sin stora kärlek eller dylikt. Den som skickar kedjemail till mig :devil:
Helena B
2005-10-30, 00:18
Jag hatar kedjebrev *grr27* och blir uppriktigt pissed off om mina vänner fyller min inbox med sån skit, har aldrig (?) och kommer aldrig skicka något vidare.
USCH!!! :furious:
Jag är openminded för det mesta :) men det känns klart som korvspad att det inte finns någon som helst risk att det slår in att man träffar sin stora kärlek eller dylikt. Den som skickar kedjemail till mig :devil:
Men när det är kedjebrev som har cirkulerat i flera år för att rädda en familj i Kina eller liknande så kan man ju inte kasta det.
Men när det är kedjebrev som har cirkulerat i flera år för att rädda en familj i Kina eller liknande så kan man ju inte kasta det.
Jodå, delete bara :devil:
Näe men hmmmmm rädda en familj i Kina? Hur skulle ett kedjebrev kunna göra det? Alltså vem tror att det i innehållet finns någon gnutta sanning?
Jag tar inga kedjebrev på allvar, läser alltid igenom skiten dock och retar upp mig :D
Edit: klart att det KAN finnas allvar/sanning bakom, men jag skulle aldrig gå på det! :)
Helena B
2005-10-30, 00:28
Jodå, delete bara :devil:
Näe men hmmmmm rädda en familj i Kina? Hur skulle ett kedjebrev kunna göra det? Alltså vem tror att det i innehållet finns någon gnutta sanning?
Jag tar inga kedjebrev på allvar, läser alltid igenom skiten dock och retar upp mig :D
Edit: klart att det KAN finnas allvar/sanning bakom, men jag skulle aldrig gå på det! :)
Tänk om det ligger någon sanning bakom och kul att få det på sitt samvete ;)
Tänk om det ligger någon sanning bakom och kul att få det på sitt samvete ;)
;) Det måste finnas smartare, trovärdigare och mindre uttjatade sätt att få hjälp med sitt elände. Jag har verkligen svårt att tro att någon nykter människa skulle skänka pengar till någon via kedjebrev, men vad vet jag. Finns ju massor med lättlurade människor *popcorn*
Tricklev
2005-10-30, 01:18
Fan ta kedjebrev :Boxar Smailie:
Jag tror inte på kedjebrev.
Däremot kärleksbrev från Helena B.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.