handdator

Visa fullständig version : Jobbar ni natt?

Allan
2005-10-29, 22:53
Nå, finns det nattjobbare här? Och i såna fall - vilka yrken? Alltid natt eller schemalagt? Skiftgång?

allan

Krokodil
2005-10-29, 22:56
6-skift! Tekniker på kraftverk.
Schemat är alldeles för komplicerat för att förklara här men jag jobbar alla tider, även helger. Jag har även schemalagda ledigheter ibland.

puppas
2005-10-29, 22:58
Nej skulle aldrig kunna göra det. Blir så knepigt med mat och träning. Människan är inte gjord för att vara vaken på natten :)

Tolkia
2005-10-29, 22:58
Jag har "sommarjobbat natt" när jag pluggade; som skötare (?) på en rättspsykiatrisk avdelning; treskift, vakande natt. Efter fjärde natten började jag typ få utanför-kroppen-upplevelser ... nattarbete är ingen hit när man inte kan sova på dagarna (antar att man förr eller senare blir så utmattad att man sover oavsett, men fem nätter på raken gjorde mig inte tillräckligt trött för detta i alla fall). ALDRIG MER NATTJOBB FÖR MIG.

Helena B
2005-10-29, 23:20
Arbetade natt under sommaren (21-07), på ett vårdhem. Jag satt still 99% av tiden, jättetrist. Hade varit mer roligare om det hände lite, men alla sov så snällt hela tiden. Men det var helt klart jobbigt att ställa om sig hela tiden och sova sent på varma sommardagar. Men bra betalt :thumbup:

Lillgrabben
2005-10-29, 23:27
6-skift! Tekniker på kraftverk.
Schemat är alldeles för komplicerat för att förklara här men jag jobbar alla tider, även helger. Jag har även schemalagda ledigheter ibland.

Men, vafan! *yourock*

Det verkar som om du har ungefär ett liknande jobb som jag har! :thumbup:

För att svara på frågan;

Ja, jag jobbar natt ibland. Jobbar kontinuerligt 3-skift, börjar med 2 eller 3 förmiddagar. Har därefter en eftermiddag följt av 2-3 nätter som avrundas med en eftermiddag. Jag jobbar 7 dagar & är därefter ledig 4-5 dagar lite beroende på vilken skiftsvit jag är inne i för tillfället.

(Jag jobbar som drifttekniker på en energicentral vid ett av sveriges större smältverk.)

Fettecke
2005-10-29, 23:28
nej... kvällsskift är de närmsta, jobba fram tills 00.06 inte så spännande att skifta tider sådär.. men det går... skulle inte vilja jobba 3-skift...

truckförare på ett företag som tillverkar Hopen, Pax, Mammut och lite mer åt IKEA... det går inte alltför bra för företaget nu för tiden (produktionsmässigt), så de blir ganska mkt övertid istället =( hellre jobba någon helg än 3-skift

stefannn
2005-10-29, 23:43
nej och det är jag jävligt glad för...

Peter-N1
2005-10-30, 00:18
Jobbar 4-skift, men kör helst natt. Det är bra med periodplaneringen, ju mer natt man kör, ju mer ledigt kan man ta. Dessutom är det mer action nattetid. Timmarna bara flyger iväg.

xynd
2005-10-30, 00:48
Entrevärd då och då :em:

Rock'nRoll
2005-10-30, 00:48
Jag jobbar till 22:00 ibland det kan verkligen kännas som natt.

Peter-N1
2005-10-30, 00:55
Jag jobbar till 22:00 ibland det kan verkligen kännas som natt.

Bortskämd :D

Helen@
2005-10-30, 01:01
Bortskämd :D

...he he...exakt *rolleyes* :D

Själv jobbar man mellan 19.00-07.00 och alltid 4-5 nätter i rad. Gillar och trivs bäst med nattjobb, även om det sliter på en.

//H

Peter-N1
2005-10-30, 01:08
...he he...exakt *rolleyes* :D

Själv jobbar man mellan 19.00-07.00 och alltid 4-5 nätter i rad. Gillar och trivs bäst med nattjobb, även om det sliter på en.

//H

Nattjobb äger. I alla fall när man trivs med jobbet. Det är så skönt att vara påväg hem till sängen :sleep: och möta alla trötta bilister påväg till jobbet :whipped:

Solros
2005-10-30, 02:39
Jorå.
Jobbar på krogen.

Yes
2005-10-30, 03:11
Jag jobbar natt... markpersonal på arlanda. Skitkul med en extra timme nu... *rolleyes*

Fördelen är att det just nu är fullt legitimt att sova på jobbet. :D

Peter-N1
2005-10-30, 03:34
Jag jobbar natt... markpersonal på arlanda. Skitkul med en extra timme nu... *rolleyes*

Fördelen är att det just nu är fullt legitimt att sova på jobbet. :D

Inte undra på att man får vänta en evighet på bagaget när man flugit *grr27*

grisbil3n
2005-10-30, 04:14
Jag suktar som fan efter ett nattjobb, tror det skulle passa mig väldigt bra först och främst och sedan så finns det ju flera fördelar som ett par i tråden nämnt.

no1fitness
2005-10-30, 04:28
Har precis börjat nytt jobb på ett hotell i Karlstad och denna extra timmen är för jävlig. *grr27* *spy*
Älskar att jobba natten och har aldrig problem med att sova eller få resultat av träningen. :)
Lugnt och skönt ( förutom några fulla norrmän idag ) och jag får bestämma över hela hotellet. :cool:

grisbil3n
2005-10-30, 04:34
Har precis börjat nytt jobb på ett hotell i Karlstad och denna extra timmen är för jävlig. *grr27* *spy*
Älskar att jobba natten och har aldrig problem med att sova eller få resultat av träningen. :)
Lugnt och skönt ( förutom några fulla norrmän idag ) och jag får bestämma över hela hotellet. :cool:

Hur gör du på helgen, vänder du på dygnet tillfälligt då eller är du vaken på natten för jämnan? Att det funkar fint med träningen låter ju kanon, det är väl det enda jag har betänkligheter över i sammanhanget...

no1fitness
2005-10-30, 04:38
Hur gör du på helgen, vänder du på dygnet tillfälligt då eller är du vaken på natten för jämnan? Att det funkar fint med träningen låter ju kanon, det är väl det enda jag har betänkligheter över i sammanhanget...

Just nu har jag bara några nätter här och där, men när jag jobbade i Oslo hade jag 7 nätter jobb och 7 nätter ledigt. Det fungerade utmärkt. Men när jag inte jobbar så ställer jag om dygnet tillbaka till dagen så gott jag kan.

Min träning fungerar som bäst när jag kan träna efter frukost. :)

grisbil3n
2005-10-30, 04:39
Just nu har jag bara några nätter här och där, men när jag jobbade i Oslo hade jag 7 nätter jobb och 7 nätter ledigt. Det fungerade utmärkt. Men när jag inte jobbar så ställer jag om dygnet tillbaka till dagen så gott jag kan.

Min träning fungerar som bäst när jag kan träna efter frukost. :)

Ah ok :)

King Grub
2005-10-30, 06:29
Det enda arbete jag utför på natten är att dra timmerstockar. :sleep:

Yes
2005-10-30, 07:49
Nej, det beror att ni passagerare är så slöa att ta ert jäkla baggage att bandet fylls igen och slutligen stannar när vi, sura och trötta, bara försöker bli av med skiten så fort vi kan. ;)

(För övrigt är det få som gör om misstaget att sova när dom skall ta hand om ett flyg :D )

H.Emanuel
2005-10-30, 07:58
Har jobbat nätter av och till , och det är som sagt skönt att vara på väg hem till sängen när man möter nyvakna människor som är påväg till sina dagtidsjobb.

Sve
2005-10-30, 08:55
Det enda arbete jag utför på natten är att dra timmerstockar. :sleep:

Vad jag förstått utför du inget arbete på dagen heller. eller?

Själv sliter jag från 21-07 i 7 nätter vilket sedan åtföljs av 7 dygns ledighet.

rätt gött iom att om man tar semester 7 dagar så är jag vips ledig 21.
så på sommare brukar det bli 6v ledigt och sedan har jag ändå sparat till 3v vid jul.

Leon
2005-10-30, 10:17
Jobbar då och då på Slagthuset i Malmö!Och då blir det till sextiden på morgonen! ;)

IfK
2005-10-30, 10:38
Nja. Vi har deadline 00.45. Jag kommer därför inte från jobbet före 01.00, så jag vill påstå att jag jobbar natt.
Åtminstone eftersom jag ska upp till skolan morgonen därpå.

Cilia
2005-10-30, 12:42
och jag som tycker att bagaget ofta kommer så snabbt.
det har verkligen speedats upp sista åren.
en eloge till dig Yes

(antog att du skojade Peter men ville ändå kommentera)

Zlin
2005-10-30, 12:46
Aldrig jobbat natt, dock klassiska volvo-skiftet 15:24-00:12. Numer jobbar jag 15:54-00:36. Jag hade gärna jobbat natt, goa pengar, och man tappar inte sitt sociala liv som man gör när man jobbar kväll.

raZmus
2005-10-30, 12:46
Jag jobbade natt förra sommaren iaf ;)

Började kl 21.15 och jobbade till 05.15, fyra dagar i veckan och sedan var fjärde söndag.

Brorsan jobbar natt på samma företag och samma tider nu. Han börjar ledsna så smått efter 1.5 år.

Frippe_L
2005-10-30, 12:52
Jobbar treskift, natten var 3:e vecka. Men om tre veckor ska jag börja på låst nattskift. Jobbar som samordnare och maskinställare på ett golvtillverkningsföretag. Trivs bra med detta och har inga problem med att kunna sova på dagen (Förutom när de lade nytt tak på lägenhetshuset).

AdakEmil
2005-10-30, 13:09
Jag har jobbat natt som Elektriker 1000meter under jord i några månader. Jag kan ju säga att det är lätt värt det några månader när lönen är större, skiften gå MYCKET fortare och det är trevligare folk med ett lugnare tempo så att man hinner göra nåt själv istället för att bara laga saker som alla andra kör sönder hela tiden *grr27* Men jag skulle inte vilja gå det som en del på mitt jobb som har jobbat i trettio år på ständig natt!

Men nu kan jag gladeligen meddela att jag ska sluta på natten för att återgå till det vanliga 2 skiftsformen Fm-Em jobbar inte senare än till 22:00 då!! underbart att sova på nätterna brevid damen!! Och även vara människa på helgen istället för att sova på dagarna och vara vaken på natten, ingen annan e ju vaken då.

Frantic
2005-10-30, 13:17

Får man fråga på vilket hotell?

muddler
2005-10-30, 13:45
inte nu längre.. jobbade natt som väktare på ett hotell för nått år sedan... jobbade mellan 22.00-07.30 det var inge bra i längden, kunde knappt aldrig vända rätt på dygnet :D

Diana
2005-10-30, 14:12
Ja skulle vilja pröva på nattjobb :bow:
fast har funderat på att de måste va rätt svårt att sova vissa dar..
om de typ är värmebölja eller nåt,
eller om man råkar ha en lekpark precis nedanför fönstret
där hela gatans ligist gäng av småbarn huserar dagarna i ända.. :D

annars är väl de enda nattjobb ja utfört att inventera nattetid, skitmysigt! :D
blir sån speciell stämmning just me nattjobb :love:
me oanständigt kaffemissbruk och allt som hör därtill :eating:

Cilia
2005-10-30, 14:29
Jag arbetade natt till och från medan jag gick på universtitet
Det som var bäst med det var att jag kunde plugga under arbetstid.
Men jag behöver min nattsömn. Det är inte min grej att jobba natt.

fonzie
2005-10-30, 15:20
Verkar vara lite mysig känsla med nattjobb ändå! :D
Särskilt om man är folkskygg som jag *whatever*

Kan tänka mig att det blir jävla svårt att få ihop träning och sånt dock.

Baha
2005-10-30, 15:45
jobbade natt förr på 3 och 4-skift

gillade det inte nämnvärt, tror ständig natt är bättre isf..tycker dock det är svårt att få in ngn längre tids sömn efter natten. sen känner man sig helskum med när man är vaken på natten och sover på dagen.

sen komma ut från jobbet 6 på morgonen på sommarenb med solen skinande i ögonen och då gå hem och veta att man måste sova, nä fyfan.

pilt77
2005-10-30, 17:07
natt är det bästa skiftet, kan ju inte vara bra för kroppen att behöva gå upp tidigt och vara en zombie halva förmiddagen :sleep:

Mycket bättre att sova hela dagen och vakna när man är pigg och utsövd, sen så är det ju inte lika stressigt på jobbet när man kör nattskift eftersom allt "viktigt" folk är hemma o sover

hum
2005-10-30, 18:23
Jobbar tvåskift till 23.18 som senast och från 05.42 som tidigast.

Mass-Tech
2005-10-30, 18:32
Har hänt att man har jobbat 24 timmars pass mm.

pilt77
2005-10-30, 18:34
Har hänt att man har jobbat 24 timmars pass mm.

vart kan en 18åring jobba 24timmarspass?

Mass-Tech
2005-10-30, 18:41
vart kan en 18åring jobba 24timmarspass?
Eget företag.

Yankeee
2005-10-30, 18:43
Eget företag.

Du studerar till livvakt och har eget företag?

Krokodil
2005-10-30, 20:24
När jag var singel jobbade jag konstant natt i flera år och stormtrivdes med det. Bra betalt och jag hade gott om tid tid annat. När jag fick familj blev det jobbigare med skiftgången och jag skulle gärna slippa.

pilt77
2005-10-30, 22:18
När jag var singel jobbade jag konstant natt i flera år och stormtrivdes med det. Bra betalt och jag hade gott om tid tid annat. När jag fick familj blev det jobbigare med skiftgången och jag skulle gärna slippa.
jag tycker tvärtom, när man var singel kände man sig så ensam eftersom man jobbade när alla andra var lediga och vice versa. Nu när man har familj är det så skönt att jobba på nätter och helger så man kommer hemifrån :)

Mikeman
2005-10-30, 22:42
Jag jobbar 4-skift vilket innebär att jag jobbar natt var 4:e vecka.
Jag trivs med att jobba natt då allt känns så lugnt och skönt. Man blir dock ganska mongo i huvudet av detta pga av konstig sömn.

Diana
2005-10-30, 22:50
Iofs läre bli jäkligt knepigt om man har sambo(som inte jobbar natt)
eller familj..
nån som lyckats bra ändå..? *popcorn*
har man småbarn dessutom lär de va nästintill omöjligt kanske.. :D

Mikeman
2005-10-30, 22:55
Iofs läre bli jäkligt knepigt om man har sambo(som inte jobbar natt)
eller familj..
nån som lyckats bra ändå..? *popcorn*
har man småbarn dessutom lär de va nästintill omöjligt kanske.. :D

Jag har sambo och två barn och det funkar bra. Nu är hon dock mammaledig , men det kommer att funka sen också. Allt går med lite vilja.

Wopper
2005-10-31, 00:01
Ordningsvakt.

Inget att rekomendera det där med nattjobb.

Diana
2005-10-31, 00:13
Jag har sambo och två barn och det funkar bra. Nu är hon dock mammaledig , men det kommer att funka sen också. Allt går med lite vilja.
Ahhh va skönt, starkt att klara de iaf!
är kanske väldigt olika från familj till familj beroende på omständigheter
if there's a will, there's a way.. :thumbup:

morte
2005-10-31, 04:38
japp, 21-07.

hangatyr
2005-10-31, 07:27
Nej, det beror att ni passagerare är så slöa att ta ert jäkla baggage att bandet fylls igen och slutligen stannar när vi, sura och trötta, bara försöker bli av med skiten så fort vi kan. ;)

(För övrigt är det få som gör om misstaget att sova när dom skall ta hand om ett flyg :D )

ja det är ju självklart kundens fel när det strular. *rolleyes*