Logga in

Visa fullständig version : Vad fan kan man syssla med om helgerna?

JackDaniels
2005-10-29, 22:44
Har lite problem med att sysselsätta mig med något om helgerna förutom att supa. Har hamnat i en liten ond cykel där jag inte egentligen vill supa varje helg men jag har svårt att hålla mig ifrån det då alla polare mer eller mindre alltid är ute. Har inget jobb heller så man sitter ju mest vid datorn här då man inte tränar då. Vad sysselsätter ni er med om helgerna? Kanske kan ha något tips för ja måste bryta den här trenden så ja kan få lite resultat av träningen

puppas
2005-10-29, 22:45
Sluta sup och skaffa dig ett jobb, hur svårt kan det va.

Helena B
2005-10-29, 22:46
Var bor du någonstans? Måste ju finnas andra saker än att supa..eller ;)

JackDaniels
Sluta sup och skaffa dig ett jobb, hur svårt kan det va.

Svårare än du tror faktiskt...jobb finns det inte direkt gott om här och man vill ju gärna ha ett socialliv med och inte bara sitta och titta in i en vägg.

Krokodil
Du ska supa och hoppa i säng med fel flickor, det är lag på det när man är 20! :D

Weird
2005-10-29, 22:48
man kan var ute och ha roligt utan alkohol *screwy* :D

puppas
2005-10-29, 22:50
Gå ut nykter då.

Personligen så går jag ut / dricker 2ggr per år, men jag är en ganska tråkig människa också. Ikväll t.ex. så är tjejen ute med sin syster, och mina kompisar är också ute och svänger.

Själv har jag städat en av råttburarna och sysselsatt mig med att småstäda lite överallt.

Att vara arbetslös suger, har själv varit det i 10 månader.
Men det finns alltid nånting att göra.

JackDaniels
2005-10-29, 22:53
Var bor du någonstans? Måste ju finnas andra saker än att supa..eller ;)

hehe ja alltså jag började ju inte dricka fören ja blev 18½, så man har väl bara varit igång i två år eller så. Men då har man väl tagit igen och det har blivit intill en vana, mycket under lumpen också. Så det är väl mer vanan som gör det än annat. Har ingen polare som är lika träningsintresserad som jag är så man har ingen som har samma inställning. Snarare tvärtom. Alla polare dricker för det mesta varje helg om de inte skruvar i bilar eller sånt...det som man själv inte har något uns av intresse för ;)

Bor i ett litet samhälle som heter bastuträsk utanför skellefteå i västerbotten. Så man kanske har en jämnårig polare kvar här, alla andra har flyttat in till skellefteå. Så far man inte in dit och super eller ligger och slöar på soffan och glor på tv så gör man som inget. Och att ligga slöa där gör att man inte håller uppe kosten som man ska osv.

JackDaniels
2005-10-29, 22:54
Du ska supa och hoppa i säng med fel flickor, det är lag på det när man är 20! :D

hahaha jo men fan man börjar som bli less det nu :laugh:

mendezzz
2005-10-29, 23:00
man kan var ute och ha roligt utan alkohol *screwy* :D
Jo visst ha kul ute utan alkohol är ju kul eller?
20 år som du är borde du ha vara ute och kul med polarna, ha koll på kcal och träning kan du ha när du blir äldre och inser att livet kommit ikapp dig och du börjar bli lönfett och alkoliserad, annars kan rekomendera golf som ger dig en liten bprommenad och ett sjukt stort hjärnspöke.

JackDaniels
2005-10-29, 23:01
man kan var ute och ha roligt utan alkohol *screwy*

hehe mja nog har ja varit ute mycket nykter också, men det blir mest att man bara sitter och stirrar eller pallar inte eftersom man inte hänger med i tempot som sätts. Vet inte om jag är inkapabel att släppa lös eller vad man kan säga, men ja upplever det ganska trist att vara ute nykter

Gå ut nykter då.

Personligen så går jag ut / dricker 2ggr per år, men jag är en ganska tråkig människa också. Ikväll t.ex. så är tjejen ute med sin syster, och mina kompisar är också ute och svänger.

Själv har jag städat en av råttburarna och sysselsatt mig med att småstäda lite överallt.

hehe ja men fan har du tjej så har du ju något att sysselsätta dig med om helgerna ändå :naughty:
nämen som sagt, har själv varit nykterist i 18år, men det känns så avlägset samt att man inte visste vad man missade så att säga. Var väl mindre rastlös av mig som person då också...ja vette fan hehe

Krokodil
2005-10-29, 23:01
hahaha jo men fan man börjar som bli less det nu :laugh:
Drick mindre då! Du kan väl gå och smutta på en öl en hel kväll och vara social som fan. :)

puppas
2005-10-29, 23:02
Jo visst ha kul ute utan alkohol är ju kul eller?
20 år som du är borde du ha vara ute och kul med polarna, ha koll på kcal och träning kan du ha när du blir äldre och inser att livet kommit ikapp dig och du börjar bli lönfett och alkoliserad, annars kan rekomendera golf som ger dig en liten bprommenad och ett sjukt stort hjärnspöke.

http://www.butiken.irishadar.se/productimages/485010_S.jpg

mendezzz
2005-10-29, 23:11
Man får tacka för tipset, eftersom man lider av dyslexi så beställer jag direkt programmet.

Helena B
2005-10-29, 23:16
Börja plugga :thumbup: Pluggningen tar aldrig slut så då finns det alltid något att göra. Eller som min pappa säger när jag har tråkigt -Ta en spade och gå ut och gräv :D

JackDaniels
2005-10-29, 23:33
Drick mindre då! Du kan väl gå och smutta på en öl en hel kväll och vara social som fan. :)

hehe mja jag dricker inte öl, jag dricker Whiskey och då bara EN flaska per kväll *innocent*

Börja plugga Pluggningen tar aldrig slut så då finns det alltid något att göra. Eller som min pappa säger när jag har tråkigt -Ta en spade och gå ut och gräv

Jo jag ska börja plugga till hösten, ska utbilda mig till friskvårdskonsulent :hbang: Lite synd att jag missade intagningen denna höst, men men kan man skaffa något jobb nu så blire att börja spara så man slipper allt för höga studielån. Ska ringa om sånna hära fina försäljningsjobb nu på måndag :D

Weird
2005-10-29, 23:34
vet inte ni kanske missade ironin i mit inlägg. jag kna personligen lika gärna låta bli a gå ut om jag inte ska dricka då jag inte tycker det är kul utan alkohol. har försök men vet inte jag är nog lite för mycke svenska för det

puppas
2005-10-29, 23:34
Kolla vården, jävligt roligt jobb.

Fettecke
2005-10-29, 23:38

fortfarande inget jobb ?
ring 063-778100 och fråga efter någon arbetsledare... Lasse eller Peter... ACB Laminat söker folk nu för tiden vet jag... finns en fabrik i Brunflo, och 2 i svenstavik... finns massa folk som bor i "stan" och jobbar där, så skjuts finns att tillgå. sen när du fått jobb där så skaffar du gymkort på Svenstapulsen, så blir de folk av dig med... :)

puppas
2005-10-29, 23:40
Tack fettecke, har ju jobb nu sedan 8 månader tillbaka, men jag menade alltså att jag har VARIT arbetslös i 10 månader.

Hör väl av mig om jag får kicken, så kan jag samåka med min ACB kompis härifrån stan :)

Fettecke
2005-10-29, 23:42
Tack Erik, har ju jobb nu sedan 8 månader tillbaka, men jag menade alltså att jag har VARIT arbetslös i 10 månader.

Hör väl av mig om jag får kicken, så kan jag samåka med min ACB kompis härifrån stan :)

va, vilken jävla Erik ? :) jag heter inte Erik... biatch... say my name -Anders, say my name... -ANDERSSSSSS... Biatch.!

namnet "fettecke" är ett gammalt ord för storhet här i byn :)

vem e din ACB polare då ?

aliquis
2005-10-29, 23:47
inte ett skit.

puppas
2005-10-29, 23:49
Fettecke : Tänkte fel där...sorry..

ACB Polare : Emil.

Heter inte din lilla polare Erik ?

Fettecke
2005-10-29, 23:54
Heter inte din lilla polare Erik ?
syftar du på dicken så är det inte lill-Erik ;)

känner inte till nån som heter Emil på "norra" :)

puppas
2005-10-30, 00:04
Dicken ? you've lost me now...Skummisen som flexar i skolkatalogen tänker jag på iaf.. *screwy*

25 bast, körde Audi 80 Competition förut.

Kwon
2005-10-30, 02:33
Vi hade ett lekrum som låg intill tvättstugan som vi använde förut.

Hängde upp sandsäck etc..

Kan det va något att tillbringa helgen med? (om du har lekrum som ingen använder bredvid tvättstugan etc)

Endumen
2005-10-30, 02:40

:laugh: Det där var den bästa dissningen jag någonsin skådat *yourock*

mangemani
2005-10-30, 02:48
träna träna träna.spelar ingen roll vilken dag det är.

wintzell
2005-10-30, 02:53
Spela badminton/tennis/pingis/volleyboll/golf/innebandy/fotboll.

grisbil3n
2005-10-30, 04:23
Finns alltid nåt å göra i min mening. Glo på film, leka med datorn, ta en promenad, springa en bit, lyfta skrot, läsa bok, laga mat, äta mat, lyssna på musik, intimfrisering, sparka boll osv. Lägg en timme vardera på dessa ting och avrunda med att runka lite så är det snart läggdags.

Herkulez
2005-10-30, 06:57
Har lite problem med att sysselsätta mig med något om helgerna förutom att supa. Har hamnat i en liten ond cykel där jag inte egentligen vill supa varje helg men jag har svårt att hålla mig ifrån det då alla polare mer eller mindre alltid är ute. Har inget jobb heller så man sitter ju mest vid datorn här då man inte tränar då. Vad sysselsätter ni er med om helgerna? Kanske kan ha något tips för ja måste bryta den här trenden så ja kan få lite resultat av träningen
get a girlfriend

offtopic: ligger jeppnäs brevid bastuträsk?

hangatyr
2005-10-30, 08:21
läs en bok, börja måla, lär dig någon special-skill såsom astronomi elelr så.

puppas
2005-10-30, 09:51
:laugh: Det där var den bästa dissningen jag någonsin skådat *yourock*

:cool:

Fettecke
2005-10-30, 09:53
Dicken ? you've lost me now...Skummisen som flexar i skolkatalogen tänker jag på iaf.. *screwy*

25 bast, körde Audi 80 Competition förut.

Leffe menar du :=), ehh... han har jag inte pratat med på länge...

puppas
2005-10-30, 09:54
Leffe menar du :=), ehh... han har jag inte pratat med på länge...

Ja fan vet jag :)
Var lite förvirrad igår, trodde att det var fredag bl.a. :)

zanzi
2005-10-30, 11:09
Spela, läsa en bok, lära sig ett nytt språk, plugga?, skaffa sig ett taxi/buss körkort och börja jobba (vet inte om det finns bussar där du bor men annars kan det vara något).

Rock'nRoll
2005-10-30, 11:11
Flytta!

ArnoldOnLehmä
2005-10-30, 12:31
Låter som du bor i skogen? -Bygg strongman grejer, träna mera!

Susanne
2005-10-30, 12:47
Sök jobb i hela landet och flytta till likasinnade, syftar främst på träningsbiten här, inte supandet.

mela
2005-10-30, 12:49
Köp en bok ;)

Slartibartfast
2005-10-30, 12:50
Sök jobb i hela landet och flytta till likasinnade, syftar främst på träningsbiten här, inte supandet.

VÄLKOMMEN HIT!

VAr jag först?

H.Emanuel
2005-10-30, 14:49
Lär dig att stå ut med att det är tråkigt ibland. Börja meditera.

Diana
2005-10-30, 15:03
Eller som min pappa säger när jag har tråkigt -Ta en spade och gå ut och gräv
Hahaaaaaaa de brukar min pappa oxå säga :hbang:

och: "på MIN tid sammlade vi ihop skogens finaste kottar, satte pinnar i dom och lekte bondgård"

Och när man funderat nån sekunnd på de scenariot, hur skojj dom måste haft på helgerna på den tiden, drar man snabbt slutsatsen att man inte har de så illa trots allt.. :D

chidde
2005-10-30, 15:33
ha, jag é också arbetslös... vill inget annat än o ha ett jobb
men ingen vill anställa mig och nu har jag insjuknat i babylonsjukan

fast min tid går åt ändå, även om jag tränar relativt lite (3 ggr/vecka)
super aldrig på helgerna, blir kanske nån öl lite då och då för att inte tappa den sociala kontakten helt

sen har det iofs varit lite poker på internet (okej, en del poker)
men har ändå inte märkt nån skillnad sen jag tog ut hela bankrullen

problemet é nog att du bor ute i vischan
om supa, meka med bilar och träna é dem enda aktiviteterna låter det som ett svenssonliv ute på landet så tipset é väl: FLYTTA!!

ps. sov inte bort dagarna

Lafayette
2020-02-28, 18:08
Träffar ni en massa folk? Är så van vid att vara helt ensam varenda helg så har glömt hur det är. Men helgen är riktigt fina ändå.

paropirat
2020-03-01, 15:49
Jobba på vardagarna. På helgerna spelar man Call of Duty, äter lösgodis och snusar. Lyft vikter ibland också. Det optimala livet.

martikainen
2020-03-01, 15:54
Jobba på vardagarna. På helgerna spelar man Call of Duty, äter lösgodis och snusar. Lyft vikter ibland också. Det optimala livet.

En av de bästa bumparna jag sett på länge! Creds!

paropirat
2020-03-01, 17:57
en av de bästa bumparna jag sett på länge! Creds!

<3

VoDaresVins
2020-03-01, 18:33
Bio är nästan enda gångerna jag går ut på stan på helgerna och det är inte så ofta. Det tråkiga är att det aldrig sker nåt oväntat då som det brukar göra när man e ute på krogen. Men är ju visserligen inte alltid positiva saker som skett.