Visa fullständig version : Skräpmat? (pizza och kebab)
Jo, jag funderade på det här med skräpmat. Hur dåligt är det egentligen? Vad är "minst dåligt" att käka?
Brödet i pizza och kebab är ju vitt om något...sen är det en massa dressing och godsaker på :em:
Men om man ser ur energisynpunkt, hur många kalorier innehåller en vanlig pizza? (vesuvio, capricciosa, alfredo etc.) Jag antar att det en kebabpizza ligger högre då köttet är kraftigare samt att dressingen gör sin.
Hur många kalorirer innehåller en vanlig kebab ("pitabrödsvariant" ) kontra rullkebab?
Jag har sökt efter värden på slv.se men hur mycket väger en pizza?
(hur redigerar man sina inlägg?)
Jag har sökt efter värden på slv.se men hur mycket väger en pizza?
(hur redigerar man sina inlägg?)
Hälsovakten säger 470 kcal men det låter som en liten pizza tycker jag.
keffat_liv
2005-10-29, 22:55
Hälsovakten säger 470 kcal men det låter som en liten pizza tycker jag.
va e det för någon skum pizza? 470kcal!? enligt slvs tabeller ger 200g caprioca 528kcal! och det låter nog mer trovärdigt imo.
Vad väger en pizza från pizzerian runt hörnet tro? Vad tror ni om en kebabpizza?
(Med risk för att verka tjatig: vad tror ni om kebabvarianterna?)
keffat_liv
2005-10-29, 23:09
Vad väger en pizza från pizzerian runt hörnet tro? Vad tror ni om en kebabpizza?
500-700g kanske.
Hälsovakten har fler varianter.
bluelight
2005-10-30, 00:14
Hälsovakten har fler varianter.
Fettdrypande :hbang: :D
Ninjasmurf
2005-10-30, 08:56
1060kcal på ett mål e ju rätt rejält ;)
en kebab är typ 700kcal men det är en väldans massa onyttigt fett o väldigt lite fibrer o vitaminer...
/userfriendly
En margherita (bara tomatsås och ost) innehåller ca 1200 kcal.
Frågan har varit uppe tidigare och jag har då offrat mig och beställt hem en margherita med en skivad tomat. Den vägde ca 450 g och var så stor som kartongen tillät.
Jag tycker egentligen inte att du ska tanka vilket som ar minst onyttigt nar du ater skrapmat. Hur ofta ater du skrapmat ? Jag ater iofs skrapmat hogst 2 ganger veckan men da vill jag ata det varsta jag kan hitta :D Igar drog i mig 2 big mac stor cola,pommfrites och en glass med chocklad blev runt 1900 kcal .
MiniMicke
2005-10-30, 12:46
antagligen för att jag är ett pucko men vad gör man.
En normal pizza väger ca. 6-700 gram och pizzan på mitt favoritställe väger 900 gram och är fettdrypande vilket innebär ca. 2300kcal
Hur många kcal kan då en vegetariskt pizza utan ost innehålla?
Hur många kcal kan då en vegetariskt pizza utan ost innehålla?
Eaxkt vad jag också undrar! Beställer Alltid en sån åizza. Den är väldigt go, faktiskt. Inte alls lika torr som vissa tror när man skippar osten. Grönsakerna gör s att det får en god smak ;)
Jo, jag funderade på det här med skräpmat. Hur dåligt är det egentligen? Vad är "minst dåligt" att käka?
Brödet i pizza och kebab är ju vitt om något...sen är det en massa dressing och godsaker på :em:
Men om man ser ur energisynpunkt, hur många kalorier innehåller en vanlig pizza? (vesuvio, capricciosa, alfredo etc.) Jag antar att det en kebabpizza ligger högre då köttet är kraftigare samt att dressingen gör sin.
Hur många kalorirer innehåller en vanlig kebab ("pitabrödsvariant" ) kontra rullkebab?
Minst dåligt är att käka den man vill! Ska du lika gärna äta skräpmat så se för bövelen till att äta någonting riktigt gott och kompromissa inte! Äter du skräpmat såpass ofta så att det ska vara någon märkbar skillnad i att äta "det minst onyttiga" så äter du skräpmat för ofta ändå.
keffat_liv
2005-10-30, 17:52
1060kcal på ett mål e ju rätt rejält ;)
en kebab är typ 700kcal men det är en väldans massa onyttigt fett o väldigt lite fibrer o vitaminer...
/userfriendly
1000kcal på en middag e ju ingenting
ingen som har svar på hur mycket näring å sånt en vegetariana utan ost är?
ingen som har svar på hur mycket näring å sånt en vegetariana utan ost är?
Det är ju helt omöjligt att uppskatta. Beror helt på innehåll, pålägg, vem som har bakat den, hur stor den är osv osv osv. Säg mellan 300 och 1500kcal, duger det? ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.