Visa fullständig version : Frysa keso
Har 9 kilo keso som går ut om 1 vecka, går det bra o frysa ner allt?
Wayfaerer
2005-10-28, 13:42
Ja, men inte säkert det smakar lika bra sedan... Frys ner i mindre paket istället, lär ta tid att tina 9-kilosklumpen sen annars :D
Var har du köpt 9 kilo ? :D
Har 9 kilo keso som går ut om 1 vecka, går det bra o frysa ner allt?Vad har du att förlora på att testa? Funkar det inte så är det bara att kasta.
Men först kan du testa:
- Gör smoothie med banan
- Kör i mixer, sila i melittafilter, blanda med rapsolja och använd i stället för ost på pizza.
userfriendly
2005-10-28, 17:29
hos arla.se står det att det inte går att frysa
Äh, det står att det inte går att frysa vissa märken av lättmargarin t.ex, går utmärkt att frysa. Testa.
Har du ingen mamma att fråga?
haha, har kontakter inom mejeriet ;). Har 9 kilo keso just nu, ca 40 liter godmorgon juice, 16 liter vittranbärs juice, 20 liter färskpressad mandarin juice. Sedan har jag en massa såndär små "yalla",...går de att frysa in? man kan ju alltid försöka, men bra o veta...borde gå
synd att jag inte äter några mejeriprodukter själv, går åt familjen och släktingar. :)
Kommer bli sjuk av så mycket juice, dricker litervis per dag, undrar vilka följderna kan bli, förrutom att jag går upp i vikt en massa.
Kommer bli sjuk av så mycket juice, dricker litervis per dag, undrar vilka följderna kan bli, förrutom att jag går upp i vikt en massa.Juice kan man ha i frysen tills den går sönder. Frysen alltså.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.